Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816737#p816737:260i0cr9 je napisao(la):
milanche » 25 Jan 2021 15:03[/url]":260i0cr9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816684#p816684:260i0cr9 je napisao(la):
solecar » 25 Jan 2021, 13:04[/url]":260i0cr9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816676#p816676:260i0cr9 je napisao(la):
milanche » 25 Jan 2021 12:44[/url]":260i0cr9]Svi oni koji misle da ce ova linija biti prazna, da kazem nece. Jer ce sve autobuske linije nasleja cekar, cerak vinogradi, vidokovac, petlovo, labudo brdo, zeleznik biti fideri i biti skraceni do terminusa na pocetku Pozeske. Uz to terminus sa prigrad, do sremcice, obrenovac i ostalo ce biti skraceni do makisa.
Naravno, i na kraju ćeš više presedati i lomatati se do grada, zarad nečije fiks ideje. Kao što je urađeno sa linijama za Savski trg (milim na fiks ideju sa okretnicom kod Galerije).

Tacno tako. Mada ce biti drasticno smanjenje broja potrebnih autobusa, sto znaci manji troskovi i oslobadjanje bul.v.misica.
Primer. Svi oni koji sada koriste liniju 52, koristiće je i po izgradnji metroa. Isto i za 53 i 56. Ako su optimalna vozila zglobna, a sistem nam se svede na solo vozila, kako ćemo imati potrebu za manjim brojem vozila, kada će ljudi da se guraju u vozila, jer neće želeti da čekaju da uđu u sledeći ili možda čak u treći autobus po redu vožnje, a samim prepunjavanjem vozila, ona će se neminovno zadržavati duže na stanicama, i eto ti duže vreme potrebno za poluobrt, što znači i da će u jednom trenutku doći do neminovnog povećanja vremena potrebnog da se stigne od jednog do drugog terminusa, kako bi vozila bila u vremenu, a to za sobom povlači i veći razmak između polazaka...
 
To zavisi kako organizuju. Generalno potrebno je manje vreme obrta, da autobus napravi krug, tako da manji broj vozila pokriva istu kolicinu putnika koliko i sada ima. To je sustina. Mozda moze i takt da se smanji, tj da polasci budu progusceni. Naravno, opet kazem, zavisi kako organizuju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816882#p816882:3bxu80dt je napisao(la):
spatiotecte » 25 Jan 2021 06:52 pm[/url]":3bxu80dt]Pa i mi čemo imati nešto slično sa linijom 3 koja će se 2 puta kačiti na BG VOZ kod Prokopa i železničke stanice NBG i time biti neka vrsta ringa tj kruzne linije oko geografskog centra grada.


file.php

Yes! Linija 3 is what we want
 
Opet forsiranje gEoGrAfSkOg cEnTrA i prazne priče o trećoj liniji koje nikad neće biti.
 
Izgleda da ćemo prvo dobiti metro stanicu pod imenom Železnička stanca Karaburma, a da još nećemo imati železničku stanicu Karaburma... :lol:
 
Пошто су Карићи "одустали" од Макиша, то би сад морало да се одрази на планове и трасу, што би преусмерило латино (јужну) линију ка Видиковцу и Певцу и онда би сви из тог дела Београда, живели сретно (клацкајући се 2-3 сата дневно у потпуно забагованом саобраћају) и задовољни, дакле као у бајци, јер ће неки њихово потомци прелазити исте релације 4x брже.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817089#p817089:3t82a03u je napisao(la):
пошло на остику » Uto Jan 26, 2021 10:01 am[/url]":3t82a03u]Пошто су Карићи "одустали" од Макиша, то би сад морало да се одрази на планове и трасу, што би преусмерило латино (јужну) линију ка Видиковцу и Певцу и онда би сви из тог дела Београда, живели сретно (клацкајући се 2-3 сата дневно у потпуно забагованом саобраћају) и задовољни, дакле као у бајци, јер ће неки њихово потомци прелазити исте релације 4x брже.

Ko kaze da su odustali? Ako oni i jesu, ima ko nije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816686#p816686:wqnxgym0 je napisao(la):
WLABmz » Pon Jan 25, 2021 1:08 pm[/url]":wqnxgym0]U svakom slučaju, Prokop i Vukov spomenik su morali biti mesta ukrštanja prve dve linije sa gradskom železnicom. Nešto što je prosto prirodno i logično. Ovako ćemo dobiti nekakav Frankenštajn sistem, gde umesto presedačkih tačaka između 3 sistema imamo metro, železnicu i tramvaj koji se svugde maše za manje od kilometar.

Apsolutno!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816676#p816676:3qb356e2 je napisao(la):
milanche » Pon Jan 25, 2021 12:44 pm[/url]":3qb356e2]
Malo pametnih ljudi, nestranackih sto je ostalo da radi u tim gradskim ustanovama, je predlozilo i opciju koja ne bi zaobisla bnv, ali bi kacila i prokop i kcs. Tako bi treca linija mogla ici do vuka, tj onim drugim opcionim resenjem, gde je oduvek planirano ukrstanje sa gradskom zeleznicom.

Videcem o da li ce poslusati te ljude.
 
Ali BNV i dalje ne gubi ništa ako se linija 1 prebaci na prokop i KCS, opet bi se linije ukrstile na Savskom trgu. Zaista je neverovatno da toliko ignorišu potrebe grada. Meni je treća linija koja ne ide na Prokop nekako smislenija, ide kroz baš naseljeni deo grada, a ovako linija 3preko prokopa pokriva dve najveće železničke stanice, koje su već povezane železnicom (i to samo prelaskom preko jednog mosta u trajanju od par minuta.)
 
Od reci do reci se slazem sa predhodnim postom. Jos da dodam, da je prokop predvidjen da opsluzi ceo juzni ceograd, zato su ga uvek obuhvatale metro linije koje su isle od juga ka severu. Ljudi im nadli opciju da obuhvate i prokop i bnv i ovi to ignorisu. Neverovatno
 
spatiotecte":1b8sdvnl je napisao(la):
Taj krak ka Orlovači je dobra ideja i moćiće uvek da se izgradi u budućnosti.
Onaj krak, što je planiran već decenijama u svim planovima, što je grad još 1988. namenski otkupio zemljište za JGP uključujući i garažu za putnički i depo za metro, severoistočno od petlje vrbin potok?
Krak zbog koga je kroz trgovačku ostavljeno onoliko široko razdelno ostrvo, da bi se lako odradio "cut &cover"?
Misliš na krak koji bi više od 150.000 ljudi kojima su sve do jedne ulice 1+1 konačno omogućio dako ljudi putuju?

Ma jok, to je glupost, ko ih _ebe.
Bitnije je luka Beograd, ada huja, , kao i makiško polje.
Tu jeste da nema ništa, al...

Uostalom, jasno vam je da će Beko (ili neko) častiti što mu kroz parcelu Vesić&Co proteruju najmasovniji vid prevoza, koji svuda u svetu diže vrednost nekretnina.

Sa druge strane, jasno je da Mika, Žika, pera (...) i @igor neće skupiti svako po 200€ i dati bratiji da bi trasa išla kuda je oduvek planirana

Ovaj grad je postao mučna sprdnja...
O vlastodršcima ne bih...
Zna se šta se ne uzima u usta.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Пошто је Карић одустао од Тесле а колико видим оне савске терасе и то никако да крене лепо, мислим да од овога нема ништа
 
Ено им њихова зграда у Призренској, нек је заврше за почетак :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817109#p817109:1p8l67cu je napisao(la):
gishko » Уто Јан 26, 2021 11:44 am[/url]":1p8l67cu]Ali BNV i dalje ne gubi ništa ako se linija 1 prebaci na prokop i KCS, opet bi se linije ukrstile na Savskom trgu. Zaista je neverovatno da toliko ignorišu potrebe grada. Meni je treća linija koja ne ide na Prokop nekako smislenija, ide kroz baš naseljeni deo grada, a ovako linija 3preko prokopa pokriva dve najveće železničke stanice, koje su već povezane železnicom (i to samo prelaskom preko jednog mosta u trajanju od par minuta.)


Потпуно је научно-фантастично причати о трећој линији када прву, нису ни започели. Ако почетак изградње чекамо већ пола века,а нисмо ни ашов заболи у земљу, кад буде стигло време за трећу, по таквом редоследу ствари , не да нама овдашњима и тада покојнима, неће бити битно шта она повезује, већ ће вероватно и они што треба да се роде, живети на колонијама по свемиру.
 
Tema na ovom forumu postoji 14 godina, a priča o metrou više od pola veka. Da smo čekali početak gradnje možda ne bismo nikada ni otvorili temu. Isto bi važilo i za drugu liniju itd. Ovde pričamo o štetnosti prve linije koja bi sigurno uticala na trasu svake druge. Znam šta si hteo da kažeš, ali ovde pričamo na osnovu vesti koje dobijamo u trenutnom vremenu.
 
Sve to stoji, samo što je tema postala ciklotron u kojoj se ista pisanja vrte u krug hiljadu puta.
 
Ali, to nije do nas, već do onih koji odlažu gradnju decenijama, pa je "aktiviraju" svakih par meseci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817168#p817168:69svadg5 je napisao(la):
gishko » Уто Јан 26, 2021 1:36 pm[/url]":69svadg5]Tema na ovom forumu postoji 14 godina, a priča o metrou više od pola veka. Da smo čekali početak gradnje možda ne bismo nikada ni otvorili temu. Isto bi važilo i za drugu liniju itd. Ovde pričamo o štetnosti prve linije koja bi sigurno uticala na trasu svake druge. Znam šta si hteo da kažeš, ali ovde pričamo na osnovu vesti koje dobijamo u trenutnom vremenu.

... ма твој коментар, с којим се потпуно слажем, узех као шлагворт, за то провидно замазивање, не очију него елементарне памети, са неком трећом линијом којом ће сви вртоглави пропусти прве линије добити смисао, али сад је ето Боже мој касно, јер све се вртоглаво одвија и вагони само што нису кренули.
 
Ne mislim na propratne komentare koji se pojave kad se objavi nešto novo za metro (ne samo sad nego i u zadnjih 10 godina). Nego na stalna vrtenja par istih priča i teza. ''O kako bi bilo lepo da prođe kroz Prokop...'' ''Jao bre, pa oni baš ne odustaju od metro raskršća u BnV...'' i slično što se vrti po sto puta.

Podržavam i pohvaljujem kad neko napravi svoj plan, ili listu kriterijuma, ili analizu ili tako nešto konkretno. Jer podržavam svaki vid entuzijazma i truda. A ovo hiljadu puta prežvakano stvarno više postaje zamorno. Kao i slušanje pametovanja onih koji su nekada mogli da izdejstvuju gradnju metroa a nisu, pa se sad naknadno prave pametni. Kao onaj pajser Bobić.

Nema šta tu da se polemiše. Decenijama se sviralo k.... i nalazili izgovori. Kad nije bilo zbog para, onda je bilo zbog zemljišta. Kad nije bilo zbog zemljišta onda je bilo zbog konflikta ''stručnjaka''. Kad nije bilo zbog konflikta stručnjaka onda je bilo zbog dileme da li teški ili laki. Kad nije bilo to, onda je bilo nešto deseto.

Šta god ko mislio o tome (ja sam lično već postao i ravnodušan, ne neutralan nego baš ravnodušan, umoran od cele te višedecenijske odiseje), činjenica je da su ovi zapeli da prave svoje trase kroz BnV i da će to da sprovedu u delo. Sve što je moglo da se iskritikuje na račun toga, već je odavno napisano i izrečeno hiljadu puta, ne samo na forumu nego i po javnosti i medijima. I očigledno je šta god ko pisao i pričao, oni od toga neće odustati. I mada su im trase - tačnije delovi trase - smejurija, opet ne mogu da ne primetim da je to pomak i napredak u odnosu na kretenizam i tapkanje u mestu koje traje ovde već decenijama. Kako će da bude u praksi, kako će da izgleda protok svake stanice, koliko će koštati karta, kakva će biti naplata, koje boje će biti pločice u klozetu stanice... to niko od nas ovde ne može da zna. A siguran sam da sve to ne zna ni par pojedinaca koji projektuju sve to, jer je to ogroman posao sa 10.000 promenljivih i faktora, te je apsurdno očekivati da se sada zna i polemiše o svakom mogućem detalju.

Biće kako će da bude. Ma koliko priglupo zvučalo, to je jedino što za sad može da se kaže. A svakako će biti drukčije nego prethodnih 7-8 decenija sviranja onoj stvari, prepucavanja, dokazivanja, stručnjačkih sujeta, izgovora, odlaganja i tapkanja u mestu.
 
P.S.
I što rekoh jednom davno - mene ni najmanje ne čudi što će zaobići Prokop. Skoro sve studije koje su rađene u proteklih XY godina su zaobilazile Prokop. I ja da sam na mestu projektanata, bilo domaćih, bilo stranih (kojima je to honorarno delo), i ja bih ga zaobišao.

Prosto, grad je toliko skemban zadnjih 100 godina, i toliko je natrpano sve na svašta, da pravljenje metro linija koje će zadovoljiti svačije kriterijume i želje je prosto nemoguće. I upravo zbog takvih razmišljanja i jesmo došli do ovde, da kažemo ''daj šta daš''. Jer ovaj hteo teški, onaj hteo laki, ovaj hteo GŽS na Savskom trgu, drugi hteo GŽS na Prokopu, treći hteo GŽS u Bloku 42... Epa j... gaaaaa. Sad gotovo. Šta je tu je. Sad ili radiš s onim što imaš i kako možeš, ili ne radiš ništa. Ja glasam za ovo prvo.

Kavkaske, kineske i Centralnoazijske cigamale i bestragije su dobijale svoje metroe dok su ovde razni Jovini i Vučići merili čija je sujeta veća, tramvaji se provlačili kroz gudure i brda umesto po Novom Beogradu, pravili ''rečni metroi'' koje niko nije koristio, gradila najskuplja nadstrešnica u istoriji železničkih stanica, bušio Topčider i kopalo ispod Ruzveltove i smenjivali jedan sistem za drugim (Tramvajem u 21. vek, BeoVoz, BGvoz...) :kafa: Preko glave mi je više svega toga i svih njih. Ajde da se jednom nešto sprovede u delo. Ajde da se jednom nešto završi. Jer i kompletirani Stojadin je opet bolji i funkcionalniji nego Mercedes koji se svakih par godina dovrši 70% pa se opet rastavi, pa opet krene da se pravi, pa se opet stopira, i tako u krug. Već decenijama.
 
Pa i nismo došli do toga "daj šta daš". Dal' će biti teški ili laki, meni je apsolutno nebitno , već mi je bitna trasa, jer smatram da je to najbitnije u celoj ovoj priči. Kao što neki smatraju ovo moje insistiranje kao pogrešno, tako i ja smatram njihovo da je bitno da bude teški metro, pa makar zaobišao sva naselja gde je potreban, a pokrivao isključivo ili gotovo isključivo njive, livade, zapuštene industrijske zone... A onih koji razmišljaju kao ja, još uvek ima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816523#p816523:2ig7msdl je napisao(la):
Pendolino » 24 Jan 2021 10:26 pm[/url]":2ig7msdl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816505#p816505:2ig7msdl je napisao(la):
Express » Sun Jan 24, 2021 9:50 pm[/url]":2ig7msdl]Kao da je neko tu stanicu postavio da bi sutra rasipnici terali i tramvaj podzemno trasom metroa, i metro podzemno trasom nadzemne železnice.

Jeste. Građevinski lobi sedamdesetih je preusmerio železnicu sa Autokomande i logične trase koja prati autoput kroz grad na varijantu Prokop jer ima više tunela.

Zapravo imala je više tunela, Pere Todorovića-Kumodraška L=3km, Mihaila Todorovića-Mirijevo L=1,8km i Autokomanda Gospodarska Mehana L=2,5km. Postojeći kroz centar su skupa 1km kraći, no to i ne znači mnogo obzirom na to da je verovatno samo Vitanovačka podzemna, i to s kraćim peronima za prigradsku železnicu (realno danas bi svaki regionalni FLIRT i u sinhronu mogao da je koristi). Osim toga ne treba izgubiti iz vida ni više veza sa metroom.

Janjićev čvor se uklapa u mrežu metroa, jer je ona smatrana osnova čvora u gradu, dok se Jovin vodio potpuno suprotnom ideologijom - prilagođavao je ceo metro "optimalnom" dugolinijskom čvoru s dve podzemne stanice (i geografski izgleda kao šematska mapa u obliku polegnutog slova T). Zapadni deo kroz Novi Beograd i Zemun ostao je neizmenjen osim toga što provizija za produženje ka Obrenovcu nije išla preko Aerodroma već preko tada neizgrađene B. Kose i Kružnog toka Vojvođanska/Dr. Ivana Ribara. Zbog toga je M2 i M4 i sproveo preko Prokopa.

Da je ruski dug iskorišćen sada bi imali funkcionalan metro čija bi mreža u osnovi bila bazirana na praškom, a tehnički na budimpeštanskom ili varšavskom (sa plitkim deonicama gde god je moguće). Ja bi još dodao to da bi umesto grananja voždovačke linije izgranala bi se zvezdarska ka Jerkoviću preko Šumica, voždovačka bi verovatno bila izgrađena ka Novom Beogradu preuzimanjem kraka druge, nakon toga produžena do Aerodroma, dok bi čukarička verovatno odmah bila produžena do Vidikovca i spojena sa železnicom ili u Kneževcu ili u Kijevu. Čukarička i zvezdarska mogle bi se granati ka Zrenjaninskom Putu/Borči preko Pančevačkog Mosta, odnosno Crvenki. Metro je trebalo da prođe preko Pančevačkog, a železnica preko Ade Huje. Do centralnih gradskih lokacija stizalo bi se presedanjem na metro na više mesta.

Ovako nekako bi izgledalo (uz modifikacije, recimo čukarička je prva, zvezdarska ide najnovijom predviđenom trasom):
METRO_high_contrast_schematic_triangular1.png


Janjićeva je čak mogla biti izgrađena tako kroz zemun, pa se granati do stanice Zemun i dalje dodavanjem treće napojne šine do Zemun-Polja ili čak Batajnice. Alternativno, ona je mogla do Aerodroma zajedno s železnicom. Tako da kad sve sagledamo nije da smo bili u manjku dobrih planova. Jednostavno ništa od toga nije realizovano iz više razloga.
 
Vrh