U toj dugoj istoriji planiranja, sve do 2016. godine nije se pominjala ideja po kojoj bi prva linija metroa trebalo da kreće od livade, tačnije Makiškog polja.
Nakon što je početkom ove godine bio omogućen javni uvid u plan detaljne razrade za prvu fazu prve linije metroa, stručni portal Beobild ga je nazvao najkontroverznijih u decenijama dugom procesu planiranja Beograda,
Najveći problem je, kako je istaknuto, u prioritetnoj prvoj liniji.
Prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirjeva, na gotovo polovini trase prolazi kroz neurbanizovana područja ili samo po obodima naselja male gustine, navodi se u analizi.
Komentarišući planiranu trasu metroa, arhitekta Dragoljub Bakić rekao je za N1 rekao da je glavna okosnica svih ranijih planova metro bila tzv. grebenska trasa, na kojoj ima 19 fakulteta i srednjih škola, 50 hotela – 2,5 puta više korisnika nego ovde gde se sad predlaže.
On je napomenuo da je u pitanju projekat koji ne rešava saobraćajni problem, već je njegov cilj verovatno da poveća cenu nekretnina, pre svega Beogradu na vodi, jer je predviđeno da se u njemu, na Savskom trgu trebalo da se seku linije metroa.
Sličnog je mišljenja i Marina Lipovac Tanasković, diplomirani inženjer saobraćaja.
“Saobraćajne potrebe svih stanovnika koji žive u naseljima Rakovica 2, Vidikovac, Petlovo brdo, Labudovo brdo, Cerak su zanemarene zarad nečega što će biti ukoliko se izgradi”, rekla je nedavno Lipovac Tanasković za Nova.rs.
“To će povećati cenu kvadrata budućeg naselja i onda se postavlja pitanje zašto vlast ne radi u interesu građana već konstantno radi u interesu investitora, odnosno investitorskog urbanizma”, rekla je ona.