Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808091#p808091:la2sbwoy je napisao(la):
WLABmz » Pon Dec 28, 2020 9:59 pm[/url]":la2sbwoy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808067#p808067:la2sbwoy je napisao(la):
Putnik95 » Pon Dec 28, 2020 9:44 pm[/url]":la2sbwoy][
Ja sam od starijih čuo da jeste,nisam živeo u tom vremenu.

Nisi živeo u tom vremenu, ali zato znaš kakav je Ustav iz 1974. Jesi i to čuo od starijih?

Putnik95":la2sbwoy je napisao(la):
Ustav iz 1974. je kao takav bio smrtna presuda za zajedničku državu,ali da ne skrećemo u političke rapsrave.

U svakom slučaju, postoje i stariji železničari, a i proverljivi redovi vožnje koji kažu da se lokomotive nisu menjale ni na granicama republika SFRJ, a kamo li autonomnih pokrajina, niti je iko na to pomišljao pre tebe. :)
Završio sam pravni fakultet,pa sam morao da proučavam i taj ustav. Ajde da dalje ne idemo u off,tema je Beogradski Metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807948#p807948:1x51fl4e je napisao(la):
Putnik95 » 28 Dec 2020 12:23 pm[/url]":1x51fl4e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807862#p807862:1x51fl4e je napisao(la):
Siniša » Pon Dec 28, 2020 6:27 am[/url]":1x51fl4e]Sofiji svaka čast za izgradnju metroa. Ali ovo da se metro u Beogradu nije mogao da se gradi jer bi onda i Zagreb, Ljubljana, Sarajevo. Skopje morali da dobiju je klasični izgovor nekih pojedinaca za nemar i sujetu. Tipično balkanski izgovor "svi su drugi krivi samo mi nismo".
Ispravka, Johanesburg i Kazablanka nemaju metro. Kazablanka je odustala of metroa (za sada) i razvija tramvajski sistem i ima RER, a Johanesburg ima prigradsku železnicu i sa Pretorijom je povezan jednom ekspres prigardskom železnicom Gautrain, veoma zanimljivim prevozom. Dosta kineskih, nama nepoznatih gradova je otvorilo metro.
Branko Pešić je sedamdesetih godina najozbiljnije do sada projektovao izgradnju metroa,i planirano je da se izgradnja finansira od sovjetskog kredita,ali zaista se odustalo iz razloga što su se Hrvatska i Slovenija žalile. Potpuno sam saglasan da je bilo besmisleno(pogotovo tada) graditi metro u Ljubljani ili Zagrebu,kao što je bila besmislena selidba industrije iz Srbije u Hrvatsku i Sloveniju posle rata,ali jednostavno je takva bila Brozova politika. Da su realizovane samo dve linije koje predviđa studija iz 1976. danas bi se u Beogradu mnogo lakše živelo. Koliko znam,RER je neka vrsta lakog metroa,kamo sreće da se i to jeftinije rešenje do sada izgradilo,opet bi smanjilo jezive gužve u gradu. Slažem se da je i ova trasa od Makiša do Karaburme koju planira aktuelna vlast promašena,ali daj bože da se i to izgradi,iako su dve terminalne stanice na livadi,opet bi nešto značilo za stanovnike Palilule,Starog Grada,Savskog Venca,Banovog Brda,Žarkova,mada je potpuno id***** što cela linija zaobilazi glavnu železničku stanicu u gradu Prokop.

Ja i dalje stojim pri istom stavu, ali hajde da ne idemo off topic, pogotovo u vezi j*bene politike.

Što se tiče RER-a, on je "teži" od metroa, sličan mu je S-bahn u nemačkim gradovima i S-tog u Kopenhagenu. S-bahn je u Berlinu i Hamburgu podjednako bitan faktor u transportnom sistemu. U Kopenhagenu, iako je izgrađen metro bez vozača (isti onaj Hitachi Italy, kao za Solun), S-tog i dalje koristi najveći broj putnika.

Trasa crvene linije jeste promašaj, zaobilazeći Prokop i naselja poput Ceraka, Labudovo i Petlovog brda i Vidikovca, ali zato planiraju da po tim pravcima ide tramvaj. Po ovim planovima planiraju da iskoriste kasete namenjene za metro iz '76 plana za tramvaj. Ako ikada ovi sprovedu u delo i metro i tramvaj po ovom plana, siguran sam da će tramvaj na potezu Vidikovac-Banovo brdo-Prokop- Centar imati više putnika od metroa na crvenoj liniji koja povezuje Makiške i Karaburmske pustare.
 
Beogradski Laki Metro koji je bio aktuelan ranih 2000-tih jeste polurešenje,neki ga nazivaju modernizovani tramvaj,ali realno kakvo je stanje saobraćaja u Beogradu danas,i jedna linija lakog metroa od Ustaničke do Zemuna bi mu dobro došla,a o sve 3 planirane linije da se ne priča. Koliko sam shvatio,ovaj sadašnji plan metroa sa linijom Karaburma-Makiš spada u "teški metro",ali ako već planiraju da tramvajske linije 12 i 13 produže od Banovog Brda u pravcu Ceraka i južnije,to bi imalo smisla samo ako bi tramvajske šine bile odvojene od kolovozne trake,kao što je to na Novom Beogradu ili na Bulevaru. U protivnom,stvaraće se još gora gužva,jer prema svim tim naseljima već postoji gomila autobuskih linija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808024#p808024:z1o1bcmm je napisao(la):
wexy » 28 Dec 2020 06:23 pm[/url]":z1o1bcmm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807875#p807875:z1o1bcmm je napisao(la):
Пантограф » 28 Дец 2020 09:00 am[/url]":z1o1bcmm]Добро, пусти Загреб и Љубљану (мањи град од Новог Сада), док смо с њима били у једној држави, ни Бугари нису имали метро. Бугари су убрзали ствари у овом веку. А тајна је у томе што њихова трећа линија кошта 500 милиона евра, док ми планирамо прву фазу прве линије за 1,8 милијарди. Практични људи наспрам опсенара опште праксе. И резултат је, заиста, град из Трећег света, по многим параметрима.

Sa snimka gore se tacno i vidi zasto kosta samo 500 mil.
Da ne bi imao nedoumica kakva linija je sagrađena za 500 miliona evra - i da ne bi manipulisao dalje - evo linka:

https://www.youtube.com/watch?v=b-8xjnzwRmE
 
Zbog toga Srbija nikada i neće u EU, da im tamo neko kontroliše tendere. Nisu naši glupi da rade jeftino dobro i brzo, a da poslove ugovaraju na poštenim tenderima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808141#p808141:2k721gxu je napisao(la):
Siniša » Uto Dec 29, 2020 1:38 am[/url]":2k721gxu]
Trasa crvene linije jeste promašaj, zaobilazeći Prokop i naselja poput Ceraka, Labudovo i Petlovog brda i Vidikovca, ali zato planiraju da po tim pravcima ide tramvaj. Po ovim planovima planiraju da iskoriste kasete namenjene za metro iz '76 plana za tramvaj. Ako ikada ovi sprovedu u delo i metro i tramvaj po ovom plana, siguran sam da će tramvaj na potezu Vidikovac-Banovo brdo-Prokop- Centar imati više putnika od metroa na crvenoj liniji koja povezuje Makiške i Karaburmske pustare.

Oni planiraju metro da grade po trasi gde već postoji tramvaj uglavnom sa zasebnom trasom (Požeška - Savski trg), a po trasi gde je trebalo metro da prave hoće da prave delimično podzemni tramvaj. Potpuno ludilo mozga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808164#p808164:2i8fazi1 je napisao(la):
Пантограф » 29 Дец 2020 08:42 am[/url]":2i8fazi1]Da ne bi imao nedoumica kakva linija je sagrađena za 500 miliona evra - i da ne bi manipulisao dalje - evo linka:

https://www.youtube.com/watch?v=b-8xjnzwRmE

Ostajem pri stavu da se tacno vidi zasto kosta samo 500 mil, cak sta vise ovaj snimak to dodatno potvrdjuje.
 
Е, благо нама ако га потврђује: најсавременији метро са најсавременијом опремом - укључујући перонска врата за заштиту од пада на шине, уз то све под земљом, и са возовима једног од најскупљих произвођача (Сименс). Сиротињски, нема шта.

Али, Векси, друг Гокси има наш метро златом да опточи...
 
Danas: Skupština Beograda usvojila plan za Makiš
N1: Vesić: Organizovana politička rulja želi da spreči početak izgradnje metro

Zna Vesić da se kasni, da korona više nije neki izgovor (drugi napreduju punom parom), pa koristi priliku za svaljivanje krivice na te "bučne negativiste". I tako prođe noć veštica bez rogatog Vesića mada to nije neka šteta obzirom da sad odlično mekekeće. Maska je poslata suvišna jer je padala bezbroj puta. Više ne znam ni koliko puta sam gledao tu istu dosadnu predstavu sa Vesićem kao protagonistom.

Vesiću toplo poručujem da bi mu umesto svaljivanja krivice na Kurtu i Murtu bolje bilo da pogleda šta je njegova šašava družina gradskih razbojnika dosad učinila a šta nije. Da su svesni svojih postupaka ne bi u međuvremenu stekli toliko neistomišljenika! :bash: :violina: :blah:
 
My bad. Nisam na to mislio jer se kosi sa očiglednim. Htedoh reći "Da nisu ignorisali brojne činjenice zarad postizanja političkih ciljeva ne bi u međuvremenu stekli toliko neistomišljenika". :kk: Drugim rečima pravili su se blesavi i ostali da glume nevinašca, što se može videti u prethodnom pasusu prethodnog posta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808416#p808416:1yg8sl2a je napisao(la):
Express » Uto Dec 29, 2020 8:53 pm[/url]":1yg8sl2a]Danas: Skupština Beograda usvojila plan za Makiš
N1: Vesić: Organizovana politička rulja želi da spreči početak izgradnje metro

Zna Vesić da se kasni, da korona više nije neki izgovor (drugi napreduju punom parom), pa koristi priliku za svaljivanje krivice na te "bučne negativiste". I tako prođe noć veštica bez rogatog Vesića mada to nije neka šteta obzirom da sad odlično mekekeće. Maska je poslata suvišna jer je padala bezbroj puta. Više ne znam ni koliko puta sam gledao tu istu dosadnu predstavu sa Vesićem kao protagonistom.

Vesiću toplo poručujem da bi mu umesto svaljivanja krivice na Kurtu i Murtu bolje bilo da pogleda šta je njegova šašava družina gradskih razbojnika dosad učinila a šta nije. Da su svesni svojih postupaka ne bi u međuvremenu stekli toliko neistomišljenika! :bash: :violina: :blah:
Već 2. put im pada tender za Geotehnički elaborat!
 
Germany , Munich Metro (München U-Bahn) 2019
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UT8vgwd_too[/youtube]
 
Misterija: Zašto beogradski metro kreće iz Makiša

U toj dugoj istoriji planiranja, sve do 2016. godine nije se pominjala ideja po kojoj bi prva linija metroa trebalo da kreće od livade, tačnije Makiškog polja.

Nakon što je početkom ove godine bio omogućen javni uvid u plan detaljne razrade za prvu fazu prve linije metroa, stručni portal Beobild ga je nazvao najkontroverznijih u decenijama dugom procesu planiranja Beograda,

Najveći problem je, kako je istaknuto, u prioritetnoj prvoj liniji.

Prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirjeva, na gotovo polovini trase prolazi kroz neurbanizovana područja ili samo po obodima naselja male gustine, navodi se u analizi.

Komentarišući planiranu trasu metroa, arhitekta Dragoljub Bakić rekao je za N1 rekao da je glavna okosnica svih ranijih planova metro bila tzv. grebenska trasa, na kojoj ima 19 fakulteta i srednjih škola, 50 hotela – 2,5 puta više korisnika nego ovde gde se sad predlaže.

On je napomenuo da je u pitanju projekat koji ne rešava saobraćajni problem, već je njegov cilj verovatno da poveća cenu nekretnina, pre svega Beogradu na vodi, jer je predviđeno da se u njemu, na Savskom trgu trebalo da se seku linije metroa.

Sličnog je mišljenja i Marina Lipovac Tanasković, diplomirani inženjer saobraćaja.

“Saobraćajne potrebe svih stanovnika koji žive u naseljima Rakovica 2, Vidikovac, Petlovo brdo, Labudovo brdo, Cerak su zanemarene zarad nečega što će biti ukoliko se izgradi”, rekla je nedavno Lipovac Tanasković za Nova.rs.

“To će povećati cenu kvadrata budućeg naselja i onda se postavlja pitanje zašto vlast ne radi u interesu građana već konstantno radi u interesu investitora, odnosno investitorskog urbanizma”, rekla je ona.

https://nova.rs/vesti/drustvo/misterija ... iz-makisa/

:gobb:
 
Da je javni interes na prvom mestu,prioritet bi morala imati linija Ustanička-Zemun,jer svako ko je ikada boravio u tom gradu zna da je najveći protok ljudi i vozila između starog i novog Beograda,a ne između Ade Huje i Ade Ciganlije. Očigledno je da je na prvom mestu interes Beograda na Vodi,zbog njega je čak izmenjena trasa druge linije(svi prethodni planovi još od 1968. su na liniji Ustanička-Zemun pratili liniju tramvaja 7 sve do Tašmajdana,a ovde je predviđeno da nakon Cvetkove Pijace metro skreće sa Bulevara prema Pašinom Brdu,Čuburi,Neimaru,zaobilazi Vukov Spomenik i onolike fakultete u blizini,samo da bi se tačno kod Beograda na Vodi ukrstio sa prvom linijom).
Ali s obzirom da je u zadnjih 70 godina odštampano na stotine stranica memoranduma,mapa i studija o metrou,a izgradnja se do danas nije makla sa papira,biće veliki uspeh da sagrade i ovako promašenu trasu,ili makar počnu da je grade. Iako sumnjam da ćemo to dočekati,jer su i za izbore 2018. obećavali da kreću sa radovima do kraja 2020. godine. Bilo bi lepo kada bi im barem taj Beograd na Vodi dao motivaciju da požure sa metroom,ako ih već stotine hiljada građana koji skapavaju za volanom ili u pretrpanim autobusima usred špica očigledno previše ne zanimaju.
 
Zanimljivo da nijedan plan za metro do sada nije predviđao povezivanje banatskog dela opštine Palilula(Tzv. Dunavski Venac,Borča,Ovča,Krnjača,Reva). Jedino studija iz 1976. predviđa liniju regionalnog metroa RM1 Obrenovac-Zrenjanin,koja bi imala stanice Krnjača i Ovča,ali meni je kod tog regionalnog metroa nejasno da li bi i on imao podzemnu ili nadzemnu konstrukciju,ili bi to bila obična pruga na nasipu. Ne verujem da bi koristio postojeću prugu između Zrenjanina i Beograda,jer metro po definiciji mora biti odvojen od svih drugih vidova saobraćaja. Takođe ne verujem da bi bušili tunele duge stotine kilometara do Zrenjanina,Obrenovca,Mladenovca,Novog Sada,Smedereva,Požarevca,Rume. Ovaj trenutno aktuelni plan metroa na livadi uopšte ne predviđa regionalni metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809202#p809202:2u2l2pkb je napisao(la):
Putnik95 » Pet Jan 01, 2021 8:52 pm[/url]":2u2l2pkb]Da je javni interes na prvom mestu,prioritet bi morala imati linija Ustanička-Zemun,jer svako ko je ikada boravio u tom gradu zna da je najveći protok ljudi i vozila između starog i novog Beograda,a ne između Ade Huje i Ade Ciganlije. Očigledno je da je na prvom mestu interes Beograda na Vodi,zbog njega je čak izmenjena trasa druge linije(svi prethodni planovi još od 1968. su na liniji Ustanička-Zemun pratili liniju tramvaja 7 sve do Tašmajdana,a ovde je predviđeno da nakon Cvetkove Pijace metro skreće sa Bulevara prema Pašinom Brdu,Čuburi,Neimaru,zaobilazi Vukov Spomenik i onolike fakultete u blizini,samo da bi se tačno kod Beograda na Vodi ukrstio sa prvom linijom).
Ali s obzirom da je u zadnjih 70 godina odštampano na stotine stranica memoranduma,mapa i studija o metrou,a izgradnja se do danas nije makla sa papira,biće veliki uspeh da sagrade i ovako promašenu trasu,ili makar počnu da je grade. Iako sumnjam da ćemo to dočekati,jer su i za izbore 2018. obećavali da kreću sa radovima do kraja 2020. godine. Bilo bi lepo kada bi im barem taj Beograd na Vodi dao motivaciju da požure sa metroom,ako ih već stotine hiljada građana koji skapavaju za volanom ili u pretrpanim autobusima usred špica očigledno previše ne zanimaju.


To što Beograd (na žalost) do današnjeg dana nema sistem podzemne železnice to apsolutno ne znači da treba pošto poto prihvatiti postojeći plan kako bi se opravdao argument ,,biće uspeh da sagrade ovako promašenu trasu’’.

NE, ovo je istorijski promašaj za ceo grad i sve njegove gradjane. Izgradnjom prve faze postavlja se stub mreže metroa i prema tome će se nastavljati ostale faze i neće biti puno mesta za promene. Ali da ostavimo i trasu linija po strani, i depo je na spornoj lokaciji. Problem sa Makiškim poljem čak prevazilazi ovu temu jer se tu planira i novo naselje - ozbiljan ekološki i urbanistički problem i tu nema više polemisanja. Ma ceo projekat je sporan, nema transparentnosti i struka je zaboravljena, ne ide tako.
Ili da se menja trase prve linije i da se da prioritet planiranoj trećoj liniji ili da se ova bag** skloni na izborima 2022. i da nova vlast sa strukom uradi preprojektovanje tamo gde je neophodno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809368#p809368:ldcji1wf je napisao(la):
don1120 » Sub Jan 02, 2021 5:49 pm[/url]":ldcji1wf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809202#p809202:ldcji1wf je napisao(la):
Putnik95 » Pet Jan 01, 2021 8:52 pm[/url]":ldcji1wf]Da je javni interes na prvom mestu,prioritet bi morala imati linija Ustanička-Zemun,jer svako ko je ikada boravio u tom gradu zna da je najveći protok ljudi i vozila između starog i novog Beograda,a ne između Ade Huje i Ade Ciganlije. Očigledno je da je na prvom mestu interes Beograda na Vodi,zbog njega je čak izmenjena trasa druge linije(svi prethodni planovi još od 1968. su na liniji Ustanička-Zemun pratili liniju tramvaja 7 sve do Tašmajdana,a ovde je predviđeno da nakon Cvetkove Pijace metro skreće sa Bulevara prema Pašinom Brdu,Čuburi,Neimaru,zaobilazi Vukov Spomenik i onolike fakultete u blizini,samo da bi se tačno kod Beograda na Vodi ukrstio sa prvom linijom).
Ali s obzirom da je u zadnjih 70 godina odštampano na stotine stranica memoranduma,mapa i studija o metrou,a izgradnja se do danas nije makla sa papira,biće veliki uspeh da sagrade i ovako promašenu trasu,ili makar počnu da je grade. Iako sumnjam da ćemo to dočekati,jer su i za izbore 2018. obećavali da kreću sa radovima do kraja 2020. godine. Bilo bi lepo kada bi im barem taj Beograd na Vodi dao motivaciju da požure sa metroom,ako ih već stotine hiljada građana koji skapavaju za volanom ili u pretrpanim autobusima usred špica očigledno previše ne zanimaju.


To što Beograd (na žalost) do današnjeg dana nema sistem podzemne železnice to apsolutno ne znači da treba pošto poto prihvatiti postojeći plan kako bi se opravdao argument ,,biće uspeh da sagrade ovako promašenu trasu’’.

NE, ovo je istorijski promašaj za ceo grad i sve njegove gradjane. Izgradnjom prve faze postavlja se stub mreže metroa i prema tome će se nastavljati ostale faze i neće biti puno mesta za promene. Ali da ostavimo i trasu linija po strani, i depo je na spornoj lokaciji. Problem sa Makiškim poljem čak prevazilazi ovu temu jer se tu planira i novo naselje - ozbiljan ekološki i urbanistički problem i tu nema više polemisanja. Ma ceo projekat je sporan, nema transparentnosti i struka je zaboravljena, ne ide tako.
Ili da se menja trase prve linije i da se da prioritet planiranoj trećoj liniji ili da se ova ba*** skloni na izborima 2022. i da nova vlast sa strukom uradi preprojektovanje tamo gde je neophodno.
Mislim sve najgore o aktuelnoj gradskoj i republičkoj vlasti,ali po meni bi bila katastrofa ako bi ovi(hipotetički) pre izbora 2022. godine završili sve projekte i započeli izgradnju,a onda nova vlast sve obustavila,i do narednih izbora radila potpuno novi projekat. To bi značilo najmanje još deceniju nesnosnih gužvi i trovanja naroda smogom,a ova promašena trasa bi (ako bi se zaista izgradila do 2028.) barem donekle ublažila pomenute probleme,iako nikako nebi bila definitivno rešenje. Smatram da je manje zlo da imamo i za 5% manje gužve 2028. nego da se ovakvo stanje produži do 2035. sa tendencijom daljeg pogoršanja,jer se Srbija i dalje sliva u Beograd koji postaje ozbiljno prenaseljen grad.
 
Nije automobil jedini i glavni krivac za zagađenje. I nije bolje započeti ovu suludu trasu metroa, pa kako nam bude, nego u startu odraditi sve kako treba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809364#p809364:362ui2hy je napisao(la):
Putnik95 » 02 Jan 2021 05:24 pm[/url]":362ui2hy]Zanimljivo da nijedan plan za metro do sada nije predviđao povezivanje banatskog dela opštine Palilula(Tzv. Dunavski Venac,Borča,Ovča,Krnjača,Reva). Jedino studija iz 1976. predviđa liniju regionalnog metroa RM1 Obrenovac-Zrenjanin,koja bi imala stanice Krnjača i Ovča,ali meni je kod tog regionalnog metroa nejasno da li bi i on imao podzemnu ili nadzemnu konstrukciju,ili bi to bila obična pruga na nasipu. Ne verujem da bi koristio postojeću prugu između Zrenjanina i Beograda,jer metro po definiciji mora biti odvojen od svih drugih vidova saobraćaja. Takođe ne verujem da bi bušili tunele duge stotine kilometara do Zrenjanina,Obrenovca,Mladenovca,Novog Sada,Smedereva,Požarevca,Rume. Ovaj trenutno aktuelni plan metroa na livadi uopšte ne predviđa regionalni metro.

Beograd već ima regionalni metro, to je gradska železnica i to je zapravo BG Voz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809387#p809387:yaxyelt8 je napisao(la):
spatiotecte » Sub Jan 02, 2021 7:16 pm[/url]":yaxyelt8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809364#p809364:yaxyelt8 je napisao(la):
Putnik95 » 02 Jan 2021 05:24 pm[/url]":yaxyelt8]Zanimljivo da nijedan plan za metro do sada nije predviđao povezivanje banatskog dela opštine Palilula(Tzv. Dunavski Venac,Borča,Ovča,Krnjača,Reva). Jedino studija iz 1976. predviđa liniju regionalnog metroa RM1 Obrenovac-Zrenjanin,koja bi imala stanice Krnjača i Ovča,ali meni je kod tog regionalnog metroa nejasno da li bi i on imao podzemnu ili nadzemnu konstrukciju,ili bi to bila obična pruga na nasipu. Ne verujem da bi koristio postojeću prugu između Zrenjanina i Beograda,jer metro po definiciji mora biti odvojen od svih drugih vidova saobraćaja. Takođe ne verujem da bi bušili tunele duge stotine kilometara do Zrenjanina,Obrenovca,Mladenovca,Novog Sada,Smedereva,Požarevca,Rume. Ovaj trenutno aktuelni plan metroa na livadi uopšte ne predviđa regionalni metro.

Beograd već ima regionalni metro, to je gradska železnica i to je zapravo BG Voz.
Ovaj regionalni metro iz 1976. bi obuhvatio i gradove van teritorije Grada Beograda,čak i neke prilično udaljene. BG Voz se ne može nazvati ni regionalnim metroom,jer celokupnu infrastrukturu i trasu deli sa međumesnim železničkim saobraćajem,a takt mu je trenutno slabiji nego takt međunarodnih vozova u nekim zemljama. To je prigradska železnica kakva bi bila idealna za gradove veličine Novog Sada i Niša,ali grad od 2 miliona stanovnika ne može imati iole funkcionalan saobraćajni sistem bez 3-4 linije potpuno nezavisnog metroa i mnogo više linija ozbiljne prigradske železnice sa prosečnim taktom od 15-30 minuta.
 
Vrh