Šta je novo?

Metro

Bulgaria , Sofia metro 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_0KGg_rKM8w[/youtube]
 
Romania , Bucharest metro 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7_YNlJUKcFg[/youtube]
 
Pa da narod gleda u zid tunela (izuzev kratkih nadzemnih deonica, ne baš živopisnih). :D Ovde kod nas ni panoramu grada s mosta ne možeš videti.

Btw. kad smo već kod komšiluka depo solunskog metroa završen je u Maju '19, prvi vozovi isporučeni u Avgustu, a otvaranje prve linije očekuje se u Aprilu 2023. Dakle vozovi su kao što rekoh u funkciji godinama pre otvaranja, u ovom slučaju zbog dodatnog probijanja rokova.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8uHQ7n2NzTg[/youtube]

Nakon završetka građevinskih radova na trasi, montaže šina, napojnog i signalnog sistema, ugradnje staničnih vrata sledi opsežno testiranje svih sistema. To je alstomov deo posla. Kinezi su odgovorni za građvinski deo. Nadam se da rokovi neće biti previše probijeni.

Unutrašnjost jedne od stanica u toku izvođenja radova (krajem 2019):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=okuen7-LlfM[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806715#p806715:1jxbuajz je napisao(la):
Gintaras » Čet Dec 24, 2020 2:37 pm[/url]":1jxbuajz]Bulgaria , Sofia metro 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_0KGg_rKM8w[/youtube]
Bože,da li je moguće da su Bugari toliko ispred nas? Sofija je i danas manji grad od Beograda,istorijski mnogo nerazvijenija od Beograda,na brdsko-planinskom terenu i popriličnoj nadmorskoj visini,do 1908. je to bila siromašna turska kasaba,a ove godine su otvorili već treću liniju metroa,dok Beograd svoju prvu liniju još uvek ni ne gradi :bash: :bash: :bash:
Razumem da u vreme bratstva i jedinstva do 1990. metro nije mogao da se sagradi,jer bi odmah morao i u Zagrebu i Ljubljani. Razumem i da su devedesetih bile sankcije,izolacija i bombardovanje. Ali dvadeset godina od 2000. do danas nema nikakvog opravdanja zašto barem jedna linija metroa nije sagrađena,niti je počela da se gradi. Za to vreme se i Beograd i njegova okolina guše u smogu,a drumskim saobraćajem u špicu treba po nekoliko sati da se stigne sa kraja na kraj grada. Sada se kao radi neka studija izvodljivosti,ali već postoji gotova studija i iz 1968. i iz 1976. koliko je para u zadnjih 70 godina potrošeno na tone papira,planova,dokumentacije i studija o metrou,da je pola od toga uloženo u kopanje,do sada bismo imali makar jednu kratku liniju. I za gradske izbore 2018. se odlično sećam da su najavljivali "gradnja metroa počinje krajem 2020.",sada pričaju "početkom 2022.",ma neka bude i metro od poljane do poljane,samo da ga već jednom vidimo! Žalosno je da je Beograd jedini milionski grad u Evropi bez metroa,a za to vreme Ulan Bator u Mongoliji i Abudža u Nigeriji već grade metro! Alžir,Kairo,Johanesburg,Kazablanka ga već odavno imaju. Postali smo treći svet,čak i u odnosu na neke afričke zemlje.
 
Sofiji svaka čast za izgradnju metroa. Ali ovo da se metro u Beogradu nije mogao da se gradi jer bi onda i Zagreb, Ljubljana, Sarajevo. Skopje morali da dobiju je klasični izgovor nekih pojedinaca za nemar i sujetu. Tipično balkanski izgovor "svi su drugi krivi samo mi nismo".
Ispravka, Johanesburg i Kazablanka nemaju metro. Kazablanka je odustala of metroa (za sada) i razvija tramvajski sistem i ima RER, a Johanesburg ima prigradsku železnicu i sa Pretorijom je povezan jednom ekspres prigardskom železnicom Gautrain, veoma zanimljivim prevozom. Dosta kineskih, nama nepoznatih gradova je otvorilo metro.
 
Добро, пусти Загреб и Љубљану (мањи град од Новог Сада), док смо с њима били у једној држави, ни Бугари нису имали метро. Бугари су убрзали ствари у овом веку. А тајна је у томе што њихова трећа линија кошта 500 милиона евра, док ми планирамо прву фазу прве линије за 1,8 милијарди. Практични људи наспрам опсенара опште праксе. И резултат је, заиста, град из Трећег света, по многим параметрима.
 
Нису имали али су га градили све време. А то је најважније. Почети да градиш
 
Најважније је моћи завршити у разумном року, иначе ниједан пројекат не ваља. "Почети градити" - Астана, Самара, Јереван... Софија у 20. веку; "успешно градити" - Софија у 21. веку.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807862#p807862:1e8uzd3m je napisao(la):
Siniša » Pon Dec 28, 2020 6:27 am[/url]":1e8uzd3m]Sofiji svaka čast za izgradnju metroa. Ali ovo da se metro u Beogradu nije mogao da se gradi jer bi onda i Zagreb, Ljubljana, Sarajevo. Skopje morali da dobiju je klasični izgovor nekih pojedinaca za nemar i sujetu. Tipično balkanski izgovor "svi su drugi krivi samo mi nismo".
Ispravka, Johanesburg i Kazablanka nemaju metro. Kazablanka je odustala of metroa (za sada) i razvija tramvajski sistem i ima RER, a Johanesburg ima prigradsku železnicu i sa Pretorijom je povezan jednom ekspres prigardskom železnicom Gautrain, veoma zanimljivim prevozom. Dosta kineskih, nama nepoznatih gradova je otvorilo metro.
Branko Pešić je sedamdesetih godina najozbiljnije do sada projektovao izgradnju metroa,i planirano je da se izgradnja finansira od sovjetskog kredita,ali zaista se odustalo iz razloga što su se Hrvatska i Slovenija žalile. Potpuno sam saglasan da je bilo besmisleno(pogotovo tada) graditi metro u Ljubljani ili Zagrebu,kao što je bila besmislena selidba industrije iz Srbije u Hrvatsku i Sloveniju posle rata,ali jednostavno je takva bila Brozova politika. Da su realizovane samo dve linije koje predviđa studija iz 1976. danas bi se u Beogradu mnogo lakše živelo. Koliko znam,RER je neka vrsta lakog metroa,kamo sreće da se i to jeftinije rešenje do sada izgradilo,opet bi smanjilo jezive gužve u gradu. Slažem se da je i ova trasa od Makiša do Karaburme koju planira aktuelna vlast promašena,ali daj bože da se i to izgradi,iako su dve terminalne stanice na livadi,opet bi nešto značilo za stanovnike Palilule,Starog Grada,Savskog Venca,Banovog Brda,Žarkova,mada je potpuno idiotski što cela linija zaobilazi glavnu železničku stanicu u gradu Prokop.
 
Šta bi značila linija Stanovnicima Savskog venca kada isti zaobilazi idući obodom naselja? Niti pokriva deo oko Prokoppa, niti pokriva KCS, niti pokriva Slaviju, niti pokriva naseljeni deo opštine, već je jedino i isključivo podređeno BNV. Isto se postavlja pitanje i koliko je koristan za stanovnike Palilule, kada bi išao preko magacinskog prostora uz reku i ka Adi Huji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807948#p807948:1khc0fue je napisao(la):
Putnik95 » Pon Dec 28, 2020 2:23 pm[/url]":1khc0fue]Koliko znam,RER je neka vrsta lakog metroa

Ne znaš. RER - Réseau Express Régional, ili ti Regional Express Network. Nešto što je kod nas predstavljao Beovoz nekada recimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800969#p800969:2ru37dft je napisao(la):
Пантограф » Uto Dec 08, 2020 1:38 pm[/url]":2ru37dft]Да исте године нису расточили земљу на 8 делова, Републику на три дела, а град на 16 независних општина, тако би отприлике и било.

panto, da budemo iskreni, propadanje je krenulo zajedno sa rušenjem ustava iz "74, s njim i ubitačna centralizacija razvoja zemlje, bar onoga što je od nje ostalo. Ne, ne znači da podržavam takvo uređenje, ali mi manje smeta od sadađnjeg.

da nisu krečili jogurtom, beograd bi ti sad imao metro, i to ne tako što bi ga gradilo 7 delova bivše države, dovoljan bi bio taj beogradski
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808001#p808001:3rfew7od je napisao(la):
Mel » Pon Dec 28, 2020 4:42 pm[/url]":3rfew7od]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800969#p800969:3rfew7od je napisao(la):
Пантограф » Uto Dec 08, 2020 1:38 pm[/url]":3rfew7od]Да исте године нису расточили земљу на 8 делова, Републику на три дела, а град на 16 независних општина, тако би отприлике и било.

panto, da budemo iskreni, propadanje je krenulo zajedno sa rušenjem ustava iz "74, s njim i ubitačna centralizacija razvoja zemlje, bar onoga što je od nje ostalo. Ne, ne znači da podržavam takvo uređenje, ali mi manje smeta od sadađnjeg.

da nisu krečili jogurtom, beograd bi ti sad imao metro, i to ne tako što bi ga gradilo 7 delova bivše države, dovoljan bi bio taj beogradski
Ustav iz 1974. je kao takav bio smrtna presuda za zajedničku državu,ali da ne skrećemo u političke rapsrave. Ovo je više vezano za razvoj infrastrukture pod tim sistemom,da li tebi deluje normalno to što je do 1989. voz Beograd-Bukurešt menjao lokomotivu u Ovči,kao da je tu međudržavna granica,a ne administrativna linija između dva faktički spojena grada koji su deo iste države? Ili to što je u Batajnici menjana lokomotiva svim vozovima koji su išli u pravcu Novog Sada i Subotice? Autonomaši u Vojvodini toliko hvale titoističko vreme,kako se tada mnogo gradilo,a upravo u to vreme je poukidana gomila pruga u Jugoslaviji,u Vojvodini pogotovo: Kovačica-Alibunar,Vladimirovac-Kovin,Samoš-Sečanj-Jaša Tomić,Kikinda-Banatsko Aranđelovo,Novi Sad-Bečej,Čoka-Novi Kneževac,Sombor-Apatin,Šid-Sremska Rača,Ruma-Vrdnik,Petrovaradin-Beočin,Crvenka-Subotica,Vrbas-Bečej,Bačka Palanka-Gajdobra,Bač-Karavukovo,ne znam ni da li sam ih sve nabrojao. To je jedna druga tema,ali u vreme titoizma su i Novi Sad i Subotica ostali bez tramvajskog prevoza.
 
Ja nešto ne pamtim te promene lokomotiva na granicama republika i pokrajna, osim za Sloveniju, ali to je bilo zbog mreže.
Osamdesetih sam često išao za Split i lokomotiva se menjala u Novom, a kasnije tek u Kninu, ali to je isto bilo zbog mreže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807875#p807875:1qistn0m je napisao(la):
Пантограф » 28 Дец 2020 09:00 am[/url]":1qistn0m]Добро, пусти Загреб и Љубљану (мањи град од Новог Сада), док смо с њима били у једној држави, ни Бугари нису имали метро. Бугари су убрзали ствари у овом веку. А тајна је у томе што њихова трећа линија кошта 500 милиона евра, док ми планирамо прву фазу прве линије за 1,8 милијарди. Практични људи наспрам опсенара опште праксе. И резултат је, заиста, град из Трећег света, по многим параметрима.

Sa snimka gore se tacno i vidi zasto kosta samo 500 mil.
 
Ako u doba SFRJ Republika Srbija nije bila u stanju da sama napravi Bg metro, danasnja Srbija, ekonomski slabija drzava tek nece moci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807875#p807875:2knnkkxx je napisao(la):
Пантограф » 28 Dec 2020 09:00 am[/url]":2knnkkxx]Добро, пусти Загреб и Љубљану (мањи град од Новог Сада), док смо с њима били у једној држави, ни Бугари нису имали метро. Бугари су убрзали ствари у овом веку. А тајна је у томе што њихова трећа линија кошта 500 милиона евра, док ми планирамо прву фазу прве линије за 1,8 милијарди. Практични људи наспрам опсенара опште праксе. И резултат је, заиста, град из Трећег света, по многим параметрима.

Još sproveli trasu logično tamo gde se narod kreće. Dok Bugari lepo napreduju (već izgradiše 42 stanice, 4 u izgradnji) ovi naši ostaju na odokativnom klizanju rokova. Tako će "počinjati sledećih godina" do narednih izbora. :blah:

sofia-metro-map.png


M1/2/4 u Sofiji praktično predstavljaju jednu dugačku uvijenu razgranatu liniju. Podseća na ono što se planira, samo što ovi naši ne granaju. Grananjem bi pokrili što veći deo grada manjim brojem linija. Sofija predviđa dalja grananja što je za svaku pohvalu.

Btw. dok Sofija gradi punom parom, Beograd se priprema za pripremu Dablin već krajem prošle godine počeo da ispituje tlo, a planira da otvori prvu fazu 2027:

Independent.ie: Test drilling of boreholes for MetroLink finally gets underway across the capital

BMV je skoro raspisao tender za stručni nadzor nad istražnim radovima. Računajte da kasnimo najmanje godinu dana za Dablinom. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808035#p808035:iwuf2su9 je napisao(la):
MC_ » Пон Дец 28, 2020 7:06 pm[/url]":iwuf2su9]Ako u doba SFRJ Republika Srbija nije bila u stanju da sama napravi Bg metro, danasnja Srbija, ekonomski slabija drzava tek nece moci.
Није могла зато што је осакаћена за покрајине и угушена федералним пројектима и међурепубличким пројектима које федерација није хтела да финансира попут пруге ББ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808010#p808010:2i6ulhic je napisao(la):
Putnik95 » Pon Dec 28, 2020 6:23 pm[/url]":2i6ulhic]
da li tebi deluje normalno to što je do 1989. voz Beograd-Bukurešt menjao lokomotivu u Ovči,kao da je tu međudržavna granica,a ne administrativna linija između dva faktički spojena grada koji su deo iste države? Ili to što je u Batajnici menjana lokomotiva svim vozovima koji su išli u pravcu Novog Sada i Subotice?

Nikad nije menjana lokomotiva na vozovima za prevoz putnika u Ovči i Batajnici. Hajde prestani da izmišljaš!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808057#p808057:2wyknkef je napisao(la):
WLABmz » Pon Dec 28, 2020 8:03 pm[/url]":2wyknkef]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808010#p808010:2wyknkef je napisao(la):
Putnik95 » Pon Dec 28, 2020 6:23 pm[/url]":2wyknkef]
da li tebi deluje normalno to što je do 1989. voz Beograd-Bukurešt menjao lokomotivu u Ovči,kao da je tu međudržavna granica,a ne administrativna linija između dva faktički spojena grada koji su deo iste države? Ili to što je u Batajnici menjana lokomotiva svim vozovima koji su išli u pravcu Novog Sada i Subotice?

Nikad nije menjana lokomotiva na vozovima za prevoz putnika u Ovči i Batajnici. Hajde prestani da izmišljaš!
Ja sam od starijih čuo da jeste,nisam živeo u tom vremenu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808067#p808067:3b2nx1d1 je napisao(la):
Putnik95 » Pon Dec 28, 2020 9:44 pm[/url]":3b2nx1d1][
Ja sam od starijih čuo da jeste,nisam živeo u tom vremenu.

Nisi živeo u tom vremenu, ali zato znaš kakav je Ustav iz 1974. Jesi i to čuo od starijih?

Putnik95":3b2nx1d1 je napisao(la):
Ustav iz 1974. je kao takav bio smrtna presuda za zajedničku državu,ali da ne skrećemo u političke rapsrave.

U svakom slučaju, postoje i stariji železničari, a i proverljivi redovi vožnje koji kažu da se lokomotive nisu menjale ni na granicama republika SFRJ, a kamo li autonomnih pokrajina, niti je iko na to pomišljao pre tebe. :)
 
Мислим да је нешто друго у питању. Панчевачку пругу је одржавала Жтп, жто згоп не знам како су се звали са седиштем у Новом Саду, а секција је била у Панчеву. Можда је то било речено па погрешно схваћено?
 
Vrh