Šta je novo?

Metro

Ambassador":25y47a7z je napisao(la):
Čekajte, on je to rekao, a BBC još njie došao u Srbiju?! Sramota! To je urota protiv srbske čeljadi..
Хоћемо Дискавери, да снима изградњу, не лаког, не тешког, него БЕОГРАДСКОГ метроа!!! Боже, какви болиди... И зар стварно мисле да ће неко да им верује? :bash:
 
Ne brinite...kada Beograd bude dobio metro, nece biti potrebe ni za kopanjem tunela niti izmestanjem sina i resavanja imovinsko-pravnih odnosa, jer ce to biti lebdeca kompozicija, kao ona vozila u Dzetsonsima ili filmu Peti Element. Samo da sacekamo 2150. godinu...
 
hazard":ewync85j je napisao(la):
Ne brinite...kada Beograd bude dobio metro, nece biti potrebe ni za kopanjem tunela niti izmestanjem sina i resavanja imovinsko-pravnih odnosa, jer ce to biti lebdeca kompozicija, kao ona vozila u Dzetsonsima ili filmu Peti Element. Samo da sacekamo 2150. godinu...
Осим ако Мишко (у лику робота као Мистер Бернс из једне епизоде Симпсонових) не буде власник свих саобраћајних ваздушних коридора којима треба да прође лебдећа композиција... :lool:
 
Sta se tice Light-Rail ili bilo koje vrste lakseg meotro-a:

Do sada sam bio protivnik toga zbog malog broja putnika, malo mesta i drugih pitanje koje se odnose na udobnost putnika. Sad posle sto sam se vozio (po mome misljenju) lakom metro-u u valenciji koji ide na 1000mm prugama i koje su bile super iznutra, sa dosta mesta, klimom, velikim vratima, cak i mali broj sedista koje je imalo samo sa strane (ja sam navikao na pun vagon sedista) nije mi smetalo ili nikako bilo negativno (evo vam slika, uzivo je dosta bolje http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Valencia_Metro_Train.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Train_at_Maritim-Serreria_(Valencia).JPG ) imam novi stav samo jedan jedini i najglavniji, ultimativni argument protiv lakog metro-a sta mi je najvise smetalo i sta nikako nemoze da se nadoknadi: Nenormalno je spor. I to ne ono malo...nego bas nenormalno. Uopste nije rapidni transit ako je toliko spor. Za 7 stanica (ili 3,5km) mu treba lagano 15 minuta, sta je skoro tri puta vise nego normalnom metro-u i isto kao autobus koji mora da staje na svakom semaforu. Mislim neko ko se nikad nije vozio metroom ce reci sta 15min nije to puno, ali ako si se ikad vozio normalnim metroom koji ide oko 60-70 na cas i predje 5,5-6km (6 stanica, dosta sire prostrene tako da moze da ubrza kako treba a ne da ko tramvaj staje na svakoj drugoj raskrsnici) za 8-9min osecas se ko zakovan za zemlju kad se toliko vuces za tako malo razdaljinu... tako je i doslo da smo samo 3 puta isli "metro-om" u grad i svaki drugi put smo isli autobusom jer je islo dosta brze. Samo da unesem novu i vaznu stavku u ovu temu...na kraju bi moglo isto tako da se desi u beogradu, da ljudi radje idu autobusom nego da se vucu podzemnim tramvajem....
 
Narocito ako moraju za taj tramvaj da se smaraju da silaze pod zemlju.
 
LRT -> Lako Ruganje Tupsona

Ili je metro ili nije metro. A ono što su oni projektovali je klasičan kombinovani metro (subway) ali ono što je najvačnije i ono po čemu bi ljudi golim okom razlikovali metro od tzv lakog jesu vozila. Ako stave tramvaj ili podgojeni tramvaj to je laki metro, ako stave voz to je pravi metro. Znači metro je metro i tuneli mogu samo biti različitih dimenzija, kao i sistem napajanja, kao i širina koloseka. Sve to rezultira izgledu vozila. Da li će ona biti najlakša (tramvaj), malo teža (VAL), još teža (Kleinprofil), i još teža (Normalprofil) ili najteža (Wide Body) to diktira princip gradnje tunela (baš kažem tunela jer sve ostale deonice su iste ma koji tip vozila tuda prolazio, jedina razlika bi bila dal je Overhead ili Third rail).

Znači termin laki metro je kreiran da bi neko glup bacio više para nego što treba.

Što se dužine sekcija/segmenata/vagona tiče tu su svi fleksibilni. Pravi vozovi idu od dužine standardnog autobusa (12m) pa sve do 26-7m. Primer Kopenhagenški S-Tog i Hong Kong MRT MetroCammel voz. Razlika u dužini i konstrukciji je ožigledna. Naravno imaju i različite namene, ovaj je prigradska, a ovaj gradska, metro železnica. Onda Berlin HK voz je dug bezmalo 13m po vagonu dok je isto Berlinski H voz dugačak 15m po vagonu a još plus je normalprofil dok je onaj klein tj 2,30m kao tramvaj. Londonski 1992 stock je dug 16,25m po vagonu dok je isto Londonski 1995/6 stock 17,77m. A Tokijski su uglavnom 20m. Minhenski stari su 18,57m (duži za 60cm od običnog gurnog zglobnog autobusa).

Odličan primer Metro vs. LRT, naš dragi Beč:

http://bahnbilder.warumdenn.net/pics/Aktuelles/Niederhstr_13_4.jpg
 
За оне који се сећају Слободана Митрића који се пре пар месеци од никуд појавио... случајно сам данас налетео на неку презентацију која показује да се овај испред Светске банке трпао у расправу о шинским системима још 2003, кад се одлучивало о "лаком шинском систему"

http://lnweb90.worldbank.org/ECA/Tr...2/$file/Belgrade UT Presentation 21July03.ppt

чисто да се забележи, није нешто посебно интересантна презентација. Није ми баш јасно где је ово представљано и којој публици?
 
poz svima na ovom forumu,ili ti postu!

ja sam novi na ovom forumu i ovoj temi...

pitanje za pocetak....sta je zadnje aktuelno u vezi sa "LRT'-om odnosno sa "METRO"-om sta su nase drage gradske vlasti odlucile da nas usrece il da nas obogalje?
 
Dok neko prica, neko drugi i radi....

Sofija: Završena prva linija metroa

Sofija -- Prva linija metroa u Bugarskoj završena je 30 godina nakon početka izgradnje i danas je puštena u saobraćaj u celosti.

Nova deonica od 2,3 kilometra kroz centar glavnog grada Bugarske povezala je dve najznačajnije deonice, koje idu do najnaseljenijih krajeva grada - deonicu do Lulina, u zapadnom delu grada, koja je otvorena 1998. godine i do Mladosti na jugu zemlje, koja je puštena u saobraćaj u maju ove godine.

Prva cela linija metroa trebalo bi da prevozi do 180.000 putnika dnevno i da rastereti putnički saobraćaj Sofije, prvog bugarskog grada koji je dobio metro.

Putnici koji su danas koristili metro imali su pravo na besplatnu vožnju, ali je svečanost otvaranja metroa odložena zbog dana žalosti koji je u Bugarskoj proglašen zbog smrti 15 bugarskih turista koji su poginuli kada je potonuo turistički brod na Ohridskom jezeru u Makedoniji.

Plan izgradnje metroa u Sofiji napravljen je 1967. godine, vlada Bugarske ga je odobrila 1977. godine, a radovi su počeli 1979. godine.

Druga linija bi trebalo da bude izgrađena do kraja 2012. godine.
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=09&dd=07&nav_id=380140&nav_category=167

Musagenitsa.JPG


Serdika_stantion.jpg


Musagenitsa-2.jpg
 
Jes' da su se mučili 30 godina da kompletiraju prvu liniju, ali druga već stiže eto 2012. (za manje od tri godine). Trud i upornost se očigledno isplate.
 
Kao što neko reče odavno, kada bi svaki građanin Beograd izašao na ulicu sa ašovom i počeo da kopa pre bi se završio metro nego kako ovi na vlasti planiraju.
 
Kada neko bude izgubio izbore zbog toga sto nije zapoceo izgradnju metroa, tada se mozemo nadati istom. Do tada, metro je pusta zelja nekoliko entuzijasta, a kotira se vrlo nisko na listi prioriteta beogradskih glasaca :(
 
Ljudi iz gradova sa metroom,

Ako bi bio izgradjen klasican metro, koliko bi otprilike trajalo putovanje na liniji Ustanicka-Tvornicka? Posto se u prvim studijama za LRT pominjala duzina putovanja od 35-40 minuta, sto jeste brze od tramvaja (toliko npr. treba sedmici da stigne od Ustanicke do Hajata), ali nedovoljno brzo da bi predstavljalo negu ogromnu prednost.

Opet licni primer. Posto je Ustanicka pocetak mog urbanog zivota, a radim u Bulevaru Zorana Djindjica, recimo da umesto danasnjih alternativa - tramvaj 7 ili autobus 17 - imam autobus 17 i LRT 1, upitno je koliku mi ustedu vremena donosti LRT.

Autobusom 17 do stanice kod Arene stizem od Konjarnika (Ustanicke) u proseku za 25 minuta (nekada je 20, a nekada 30, zavisi od guzve). Ako LRT-u do Tvornicke treba 35-40 minuta, recimo da je onda kod Arene za 25-30 minuta (mislim da nema sanse da mu od Arene do Tvornicke treba vise od 5-10 minuta).

Dakle, ovako grubom laickom procenom, autobusom i LRT-om na posao od Ustanicke ulice stizem gotovo za isto vreme (plus-minus 5 minuta).

Doduse, ako bi takva alternativa zaista i postojala, verovatno bih se opredelio za LRT iz dva prosta razloga - sa LRT-om ne rizikujem mogucnost vanredne guzve na Gazeli, i drugi jos banalniji - dok bi LRT polazio tacno sa okretnice boleckog autobusa, do okretnice 17 treba da pesacim 5-10 minuta, koji mogu biti presudni za kasnjenje na posao :D

Dakle, koliko bi mi vremena (hipoteticki) bilo potrebno da klasicnim metroom stignem od Ustanicke do Arene pretpostavljenom M1 linijom: Ustanicka - Bulevar -Trg Pasica - Akademija - Kosancicev venac - Bulevar Mihaila Pupina - Tvornicka?
 
Archangel":32y8gzlk je napisao(la):
ma..meni je taj Laki metro samo nabudženi tramvaj :lol:
Nije ni nabudzeni nego cak obicni tramvaj, bar u ovom slucaju.

Homer Jay":32y8gzlk je napisao(la):
Ljudi iz gradova sa metroom,

Ako bi bio izgradjen klasican metro, koliko bi otprilike trajalo putovanje na liniji Ustanicka-Tvornicka? Posto se u prvim studijama za LRT pominjala duzina putovanja od 35-40 minuta, sto jeste brze od tramvaja (toliko npr. treba sedmici da stigne od Ustanicke do Hajata), ali nedovoljno brzo da bi predstavljalo negu ogromnu prednost.

Opet licni primer. Posto je Ustanicka pocetak mog urbanog zivota, a radim u Bulevaru Zorana Djindjica, recimo da umesto danasnjih alternativa - tramvaj 7 ili autobus 17 - imam autobus 17 i LRT 1, upitno je koliku mi ustedu vremena donosti LRT.

Autobusom 17 do stanice kod Arene stizem od Konjarnika (Ustanicke) u proseku za 25 minuta (nekada je 20, a nekada 30, zavisi od guzve). Ako LRT-u do Tvornicke treba 35-40 minuta, recimo da je onda kod Arene za 25-30 minuta (mislim da nema sanse da mu od Arene do Tvornicke treba vise od 5-10 minuta).

Dakle, ovako grubom laickom procenom, autobusom i LRT-om na posao od Ustanicke ulice stizem gotovo za isto vreme (plus-minus 5 minuta).

Doduse, ako bi takva alternativa zaista i postojala, verovatno bih se opredelio za LRT iz dva prosta razloga - sa LRT-om ne rizikujem mogucnost vanredne guzve na Gazeli, i drugi jos banalniji - dok bi LRT polazio tacno sa okretnice boleckog autobusa, do okretnice 17 treba da pesacim 5-10 minuta, koji mogu biti presudni za kasnjenje na posao :D

Dakle, koliko bi mi vremena (hipoteticki) bilo potrebno da klasicnim metroom stignem od Ustanicke do Arene pretpostavljenom M1 linijom: Ustanicka - Bulevar -Trg Pasica - Akademija - Kosancicev venac - Bulevar Mihaila Pupina - Tvornicka?
Kolko km i koliko stanica? Onda ti mogu od prilike odgovoriti.
 
Oko 10 kilometara. Za broj stanica zaista ne znam, ali tesko da bi ih bilo ispod 10 (ovako grubo: Ustanicka - Cvetko - Djeram - Vuk - Pasic - Trg - Akademija - Kosancicev venac - Usce - SIV)
 
Gosn. Homer Jay računaj ovako

Zadržavanje u stanici ne treba računati da će biti kraće od 40sek pa puta br. stanica plus dužina puta podeljena sa prosečnom brzinom

Koliko se sećam, na toj trasi koju si pomenu, trebalo bi da bude oko 15 stanica 15*40sec=6min + 15min vožnje ( 9km/36km/h)znači realno 21min bez čekanja i dodaj bar još 2,5min čekanje metroa u proseku, silaženje u stanicu pa izlaženje znači oko 25min bi morao da odvojiš da budeš siguran da ćeš biti na vreme

Malo sam uprostio računicu (naročito u pogledu prosečne brzine međutim sa malim razmakom stanica u starom delu grada teško je računati na veću prosečnu brzinu od navedenih 36km/h

Inače prva verzija prve linije metroa je trebalo da ima 14,3km i 16 stanica Земун Горњи Град — Звездара, a prosečna brzina je planirana na 31,3km/h
pa sledi da od kraja do kraja treba 27min vožnje plus 40sek po stanici dakle 33,5 min i to je minimalno vreme bez čekanja i ulaska/izlaska iz szanice

Drugo što je važno znati je da metro ne bi doneo značajnu uštedu u vremenu ljudima koji žive recimo kod đeram pijace ili na Novom Beogradu. Treba imati u vidu da će stanice metroa biti međusobno udaljenije pa recimo ja imam najmanje oko 5min više peške do predviđene stanice metroa nego što imam do stanice trole i 77/79 koje sad koristim ili tramvaja 5,6,7,14. Isto je tačno i za ljude koji žive u Bulevaru između dve stanice metroa.
I sada ne treba više od 25min do Trga sa Zvezdare, 20min kad nije gužva, a metro bi vreme putovanja skratio na 10 min ali pošto mi stanica ne bi bila blizu mora da se doda još 5min pešačenja do stanice više i eto me na 15min u najboljem slučaju.
Znači ja sam vremenski u najboljem slučaju uštedeo 10 min sa metrom kad je gužva a oko 5min kad nije. Realni dobitak je u pouzdanosti jer sa metrom znam da ću stići na vreme a sa drugim vidovima prevoza je to lutrija.

Nadam se da neće niko ovo da protumači kao negiranje koristi i potrebe metroa, to naravno nikako ne tvrdim. Korist će osetiti naši sugrađani koji žive po obodima grada ili u prigradskim naseljima i to veliku, a mi što smo bliže kroz recimo izjednačavanje cena nekretnina na obodima i bliže centru, ekologiju. povećanje pouzdanost prevoza i malo smanjenje automobilskog saobaćaja, što sve naravno nije ni malo beznačajno

Često stičem utisak da u Beogradu mnogi misle kako eto kad sagrade metro većina problema u saobraćaju će se rešiti svi ćemo za 20min stizati u bilo koji deo grada itd - nažalost neće biti baš tako, Ljudi iz mog solitera koji idu na posao kolima će ići i dalje (Da li neko stvarno misli da ljudi idu od Gradske bolnice do centra kolima jer tako brže stignu - verujte mi ne - imam auto i ne stižem brže autom nego autobusom u toku dana kad uračunam vreme za nalaženje parkinga i pešačenje od parkinga do mesta na koje sam krenuo. Imam komšiju koji svaki dan ide u centar na posao kolima, tamo sedi u kancelariji i ne treba mu auto, ali eto tako mu je komfornije, a šljaka za 40.00din.
 
Covek koga sam davno upoznao, koji zivi u Moskvi, kazao je da prelazi metroom razdaljinu od 18 km za 12 minuta. To je tura od stanice blizu njegovog doma do stanice blizu posla. Racunajte da moskovski metro u proseku ima razmak izmedju stanica veci od 1 km.
 
Hvala, druze. Ja gledam da mene metro destimulise da koristim druge vidove saobracaja. Naravno, za sada je jedina varijanta da se iz Boleca do grada stigne autobus GSP-a (20-ak minuta traje voznja, interval 15 minuta u spicu, 20-30 minuta van spica). Cak bi i taj autobuski deo mogao da se ubrza eventualnim prosirenjem Smederevskog puta (ali tesko je da ce se to dogoditi obzirom na masovnu izgradnju duz puta koja ce jednim potezom biti legalizovana).

Uglavnom, onaj momenat kad ja stignem na Ustanicku i moram da idem na Novi Beograd mi je najbitniji. Cak i da je duzina putovanja gotovo identicna (oko 25 minuta, neverovatno je koliko je 17 brza linija - od Dusanovca do Arene sve vreme ide autoputem krajnje desnom trakom), ipak prednost ima metro, pa cak i LRT (ako gledamo racunicu nbumbica, metro bi 5-10 minuta bio brzi od LRT-a - 33,5 min. vs 35-40min) .

Tu su pouzdanost (kao sto rekoh, bez vanrednih guzvi na Gazeli), zatim kraci interval cekanja (metro bih cekao 2-3 minuta, dok 17 neretko cekam 5-10 minuta) i kao sto rekoh, jedan striktno licni faktor, ne moram da pesacim do okretnice 17 jer mi metro staje ispred nosa.

Znaci, sine imaju prednost, narocitno metro, mada bi i LRT posluzio svrsi.

edit:: Raqcunao sam i kola kao varijantu - iako su najbrza, nisu bas isplativa varijanta. Naravno, najbrze je na NBG stici autoputem - oko pola sata, ali je to poprilicno dugacka varijanta - skoro 30km. To znaci 60km sam u kolima svaki dan, pet dana u nedelji - to je 300km nedeljno, odnosno 1200km mesecno - ergo, trecina plate ode na benzin!!! Plus, problem sa parkiranjem i gubljenje zivaca na Gazeli, a i ekoloski momenat - no thanks!
 
Siniša":zf70yotw je napisao(la):
Covek koga sam davno upoznao, koji zivi u Moskvi, kazao je da prelazi metroom razdaljinu od 18 km za 12 minuta. To je tura od stanice blizu njegovog doma do stanice blizu posla. Racunajte da moskovski metro u proseku ima razmak izmedju stanica veci od 1 km.
Veća udaljenost između stanica jeste karakteristika Sovjetskih metroa. Nisam imao prilike da mnogo koristim metro u Moskvi, ali recimo u Baku jesam jedno 20 dana svaki dan.

Metro u Bakuu ima 2 linije ukupnio 31km i 21 satnicu znači stanica na oko 1,5km.
Kad se izuzmu stanice u centru razdaljina između stanica je i veće od 1,5km. Stoga u tim sistemima je osetno veća prosečna brzina nego u velikiom delu evropskih metro sistema.


E sad da bi taj poznanik iz Moskve prešao 18km za 12min prosečna brzina treba da bude 90km/h (12min je petina sata, pa sledi 5*18km=90). To pod predpostavkom da između nema stanica i zadržavanja, a ako ima samo 10 stanica pa neka bude i 30sek zadržavanja u stanici znači 300sek ili 5min stajanja u stanicama, a samo 7min za da pređe 18km pa sledi da bi mu [highlight]prosečna brzina bila oko 160km/h.[/highlight].

Naravno, ne kažem da on to tebi nije rekao samo mala računica :dil: kaže da su to ribolovačke priče, a baš zbog takvih priča ljudi sa strane, Beograđani misle kako će metro doneti epohalno poboljšanje života

Homer Jay":zf70yotw je napisao(la):
Znaci, sine imaju prednost, narocitno metro, mada bi i LRT posluzio svrsi.
Slažem se itekako :kk:
 
Vrh