Šta je novo?

Metro

Tačno tako :kk: Slažem se.
Samo da ispravim da London ima deep level 7:4 subsurface. da su sve subsurface nikad ne bi ni postojao popularni naziv tube ;)

Ja sam rekao da beogradu trebaju u centru tube a na ostalim delovima subsurface te da bi zbog onih tunela u centru vozovi morali biti u obliku tih tunela. ako bi ti tuneli bili baš takvi to bi smanjilo cenu gradnje pa bi umesto samo za jednu tunelčinu u centru izgradili npr i deonicu od centra zemuna do galenike i tako rasteretili ulicu cara dušana i usko grlo kod muhara. ono što još predlažem je da ne ide trasom pravo nego da skrene u deo zemuna gde ćivi najveći broj ljudi i tako spasti ljude 15ice koja je nepodnošljiva. 15ica može raditi kao 85 dok bi broj 15 preuzeo tramvaj. zar to nije logičnije rešenje da pitam ja nekog iz direkcije za javni prevoz? Odgovor svi dobro znamo napamet: da jeste ali mi trenutno nemamo para za to. Odgovor bi bukvalno bio idiotski jer oni kao takvi ako nemaju u datom trenutku treba da vrše pritisak na ekonomiste da dođu do svih zacrtanih potrebnih sredstava a ne da se jadaju kako nemaju. Znači ja kao pojedinac nemam ali grad kao zajednica svakako mora da ima jer je njegova gola egzistecija u pitanju.

Primera radi, Prag se sada guši jer je metro prebukiran. Sad se nema para. Zašto se nije uradilo više? Pa tada nije trebalo. A sada treba, jel da? A zašto niste pravili tunele kao cevi kao London pa bi imali bar liniju-dve više? Pa imali smo para, komunizam, znate već kako to ide. Moskva se i ne buni ali će i nju kad tad stići ista sudbina i oni će se isto pitati zašto su bacali pare na zapreminu/volumen tunela kad ga voz ne popuni 90% po prečniku i tako bacati džabe novac.

Beograd ima veliku sreću što sada bar treba da zna da odabere pravo rešenje i da ne dozvoli da napravi istu grešku kad iovako nema para. beogradu sve ide u prilog Londonskog koncepta ako se pribegava rešenju pravog metroa sa kapacitetom 1000-1500 putnika po vozu. Beograd ima sreću u nesreći i ja se nadam da ako iko pribegne ovom modelu gradnje sigurno se neće pokajati. O toj mogućnosti se mora pozabaviti i stručna javnost. Ja mislim da je beograd u bezizlaznoj situaciji i da drugog rešenja nema.

2012 je potpuno u pravu i ja se zalažem za vozove sa linearnim motorima jer mogu da vuku uzbrdo bez dodatnih gumenih točkoa kakvi se koriste kod vozova u parizu i mexico city-ju. pri tome se mora obavezno iskoristiti automatski sistem (bez vozača) kao i izvući maksimum od ubrzanja na bar 1,6m/s2.
 
linear_1.jpg

Kad smo već kod Engleza,jedan od glavnih rukovodilaca projekta Metro Dubai je čovek koji vodi sistem Metroa u Londonu te su zaista koristili njegovo iskustvo.
HITACHI Linear Metro “The technology is considered to be the most advanced for underground train services. In Linear Metro, the tunnel size is almost half that of a conventional metro. Even the size of the trains is smaller and they can easily climb a steep gradient. The gap between the wheel and the track is less than that for conventional underground trains,” explained a senior official of the transport department.
 
Ja sam veliki fan kompanije HITACHI HI. inspire the next, moto im je veoma originalan. to je kompanija koja bukvalno proizvodi stvari "od igle do lokomotive"

Što se mene tiče hitachi bi mogao isporučiti pogonski sistem dok bi same vagone mogao raditi konzorcijum evropskih proizvođača dok bi sistem za automatizaciju bio francuski. oblik bi bio oblika tube tunela odnosno kao u londonu, samo malo viši vertikalni deo vrata jer imamo više ljude pa bi onda mogla vrata da im uhvate glavu. inače londonci muku muče s time al su se navikli pa više ljude puštaju unutra a niži mogu biti kod vrata. Beograd ne bi imao taj problem jer bi tuneli bili za pola metra u prečniku veći pa bi vertikalni deo vrata bio viši a onaj kosi deo bi bio kos taman da smanji potreban materijal no ti vozovi imaju specijalnu i jaču konstrukciju a i sam oblik je i u teoriji i u praksi daleko jači od običnog kvadrata. jeste videli na šta je ličio voz u madridu a na šta je ličio onaj u londonu. naime u londonu su bila 3 voza koja su eksplodirala i to svakom po samo 1 vagon. ostali vagoni su bili netaknuti a čak i ti vagoni su išli na refurbishment, daleko od toga da su bačeni kao što se to desilo sa autobusom koji je bio rascvetan kao pečurka. napravite model od papira ili kartona i testirajte ga. manje će biti oštećen onaj koji ima oblik sa suženim krovom. opet kažem imaju niže bogie pa su i platforme/peroni niži a samim tim manje je materija potrebno za celu stanicu. ceo takav koncept ide zajedno. čak je london pribegao raznim stvarima kao što je rečenica: "Please mind the gap between station platform and the train" pošto im nisu sve stanice step free odnosno nisu kompatibilne sa svim tipovima vozova koji staju na sve platforme. ono što bi voleo da čujem i u bg to je: Pankow; Diese zug endet hier; Ubergang zum S-Bahn, zum Metrotram und zum Metrobus. To je Berlin. U Hamburgu devojčica govori na nemačkom (u autobusima) a na engleskom čovek. U metrou je ženski glas. U Beču je najbolje neki ja mislim deda kaže sve moguće linije koje te čekaju kad treba da izađeš iz voza. Čak kaže i und zum localbahn nach Baden. Zabezeknuo sam se.

YouTube link: http://www.youtube.com/watch?v=hPaZOuPD6AU

London, stavite na 2:36 pa do kraja. Žena razgovetno priča, evo ga link: http://www.youtube.com/watch?v=1j_nNIziqEY lakše je samo da kliknete link plavog broja 2:36 pošto je neko već označio u commentima da ne bi nabadali tačno u sekundu, ovako je brže.

eh, kako to svet radi...zaboli me glava. ali ko kaže da smo mi zaostali u razvoju, imamo i mi pametne ljude, možemo mi valjda tako ako ne i bolje. svim ljudima treba dozvoliti da se kulturološki razvijaju.
 
@ThinkAgain
Jos je pokojni ing. Sava Janjicu svojoj Studiji o metrou iz 1968 predlozio da bi za Beograd najinterersantniji bio londonski koncept, upravo zbog ovoga o cemu pricas.
 
Pametan čovek. Uzeo je u obzir logiku i cenu. Mislim da stvarno treba da zavirimo u prošlost da bi izabrali racionalan koncept za budućnost :)

Tj čovek je sigurno bio ispred svog vremena.
 
Ah Linearni Metro, nažalost sa Japancima nije bilo razgovora iako je Japanska kompanija na tenderu u Sofiji ,dala upola nižu cenu za produžetak linije Metroa od Evropskih.(poučno)
 
Da, mogli bi da se pozabavimo sa Japancima, ako bi koristili njihovu tehnologiju sa znanjem zapada izvukli bi uvek deblji kraj, a slušali bi sebe tj svoje strčnjake koji su već dali svoj odličan doprinos u vidu gotovih projekata koji nisu ni malo jednostavni. Čak šta više izuzetno komplikovani jer je projektovanje kompletnog metro sistema najkomplikovaniji infrestrukturni poduhvat za bilo koji grad, ma kakav on bio.
 
3323443158_aa0abd16a3.jpg
bahnhof7.jpg
Stanica Vukov spomeniK(slika 1.)
To je tačno,projekat za Beogradski Metro 76'Jovin/Maletin je tada dobio nagradu kao najbolji na svetu,ali sada možemo da budemo samo kao partneri nekoj zemlji ili podizvođači tj.Energoprojekt i CIP koji su(projektovali i izgradili Vukov spomenik) još uvek može da projektuje komplikovane stvari ali bez Rusa ili Nemaca ili pak Francuza danas to sami ne bismo mogli,ko zna možda nas prijatno iznenade.
 
gup_header.jpg
@Ambassador
Detalji iz urbanističkog plana Beograd za 2021,LRT koji se menja

Ako si se ti s time pomirio ,ja-mi nismo,a i sve do sada što se izdešavalo s tim ne ide ti u prilog,i to u vezi s Metroom se ne uređuje Zakonom o saobraćaju već Generalnim urbanističkim planom do 2020. za Beograd za koji upravo u proceduri izmena plana za LRT u korist Metro sistema,to je ono što skupština Grada treba da usvoji do kraja godine,a zbog čega smo imali paradu i predstavljanje studija,bolje reći mišljenja o tipu Metroa kao i o projektu.Gradonačelnik je više puta davao izjave da će gradnje biti,i da je nemoguće zamisliti razvoj Beograda bez Metroa.
 
2012, odkud ti to da je u proceduri izmena generalnog urbanističkog plana?
 
@ACR

Urbanistički zavod Beograda,i uz to da podsetim da je odbačen zvanično LRT studija Ineco,što naravno menja GUP.procena uticaja na životnu sredinu; izrada strategije ugovaranja; izrada urbanističke dokumentacije; dopunska geološka istraživanja; početak rešavanja imovinskih pitanja. dopunska geološka istraživanja su rađena u Bulevaru i Požeškoj bio sam svedok tome.
 
Ma ovde je luda kuća, neki ljudi (mislim na nadležne koji treba da krenu u realizaciju projekta) ne znaju ni šta je DM, UNDM i T kod EMU vozova a ovde se priča o kompletnom sistemu a ne običnom vozu. Neću nikom da verujem dok metro voz ne stane na dva koraka od mene. Kada to vidim reći ću konačno imamo metro. :vops:
 
@ThinkAgain

Slažem se, ko danas na svetu može u bilo šta da bude siguran,ali ajd nadamo se a i podržavajmo svaki korak u tom pravcu,a ako ti je do ugođaja da Metro stane dva koraka do tebe (ne moraš da zamišljaš),BG je jedinstven grad na svetu,siđi do Vuka sačekaj voz i provozaj se do Zemuna ,ugođaj je isti :kk:
 
probaću da budem što kraći.

1) protiv stubova. igde. ružno. ruž-no. r-u-ž-n-o. ружно.

2) protiv premeštanja šina na sredinu u starom delu grada. novi beograd nije za poređenje iz niza razloga. iz istih razloga nije ni metro za nad zemljom u bulevaru.

3) krak kroz đinđićev bulevar je neisplativ. danas tim koridorom idu 2-3 autobuske linije prosečnog ukupnog intervala.
sa druge strane - jurija gagarina štrase bi se klanjala projektantu koji bi je uzeo u obzir. prednosti koje metro ima opadaju ka zemunskom kraku, jer je njegov kraj u najoptimističnijim planovima vezan za centar zemuna - dokle je razlika između autobuskog i eventualnog metro prevoza mizerna.

4) interval u uslovima beograda ima apsolutni primat nad dužinom kompozicije.

5) da bi prevoz ličio na nešto i da se ne bi presedalo na svakoj banderi više linija prosto mora deliti iste šine.
 
1).ok(kako gde u bulevaru sigurno ne)
2).delimično
3).Ne slažem se,Bulevar Avnoja(Đinđića) će ipak po završetku bloka 25 i 26 biti finansijski centar Grada sa Arenom preko puta,plus taj Bulevar je središnja osa i za blokove pored auto puta i Bulevar pored palate Federacije tako da bi se Metro "hranio" jednako sa obe strane,e sad na NBG bi dobro došlo neka vrsta ulivanje kraka iz Zemuna kod Arene i kraka iz blokova iza Delta sitija a tu bi se i ukrštala M3 sa B.Brda sve u svemu Arena bi mogla bit intersection 3 linije.A i Srpski mentalitet da bi svi Metro do svog ulaza u stan
4).Može i ne,zahteva stručnu analizu ako je visokokapcitni zna se i dužina takvih vozova a i intervali kod Metroa su od 1min -3 u špicevima pa 5 ,navečer postaju duži (standardi u Evropi).
5).To zavisi od projekta zaista i broja linija kao i broja presednih stanica ali je projektom 76' je to predviđeno na nekoliko deonica
 
2012":1qv2sa51 je napisao(la):
3).Ne slažem se,Bulevar Avnoja(Đinđića) će ipak po završetku bloka 25 i 26 biti finansijski centar Grada sa Arenom preko puta,plus taj Bulevar je središnja osa i za blokove pored auto puta i Bulevar pored palate Federacije tako da bi se Metro "hranio" jednako sa obe strane,e sad na NBG bi dobro došlo neka vrsta ulivanje kraka iz Zemuna kod Arene i kraka iz blokova iza Delta sitija a tu bi se i ukrštala M3 sa B.Brda sve u svemu Arena bi mogla bit intersection 3 linije.A i Srpski mentalitet da bi svi Metro do svog ulaza u stan
zavisi kako posmatraš. bzđ je i biti će 9-5 deonica, a žila kucavica metroa obilazi najgušće naseljene delove novog beograda + preseljenu autobusku stanicu. rekao bih da je to stalniji i veći tok putnika. pritom, u bloku 45 bi metro izbijao na terminus prigradskih linija za opštinu surčin, a poljane iza blokova 71 i 72 i noletovih teniskih proplanaka su mnogo bolje mesto za depo, nego prvoplanirani prostor kod industrije obuće ili sadašnji depo sava, za koje je bilo koja namena bolja od planirane.
naravno, linija bi kačila arenu i blokove 25 i 26 jednim delom, ako bi bila skrenuta ka sadašnjem buvljaku. nisam stručan, pa ne znam koliko su dozvoljene tako česte krivine.

takođe, verujem da ideja o skretanju metroa ka so nbg i zemunu polazi od pretpostavke da će se time rasteretiti zeleni venac silnih autobusa. ta pretpostavka se može pokazati dosta pogrešnom.
 
Danjašni PRESS;Ruski ambasador u Beogradu Aleksandar Konuzin otkrio je 9. juna da je predsednik Srbije Boris Tadić zatražio pomoć od milijardu evra od ruskog predsednika Medvedeva. Prema njegovim rečima, predsednik Tadić je u pismu Medvedevu zatražio 400 miliona evra za infrastrukturne projekte, 400 miliona za izgradnju metroa u Beogradu i 200 miliona evra kao pomoć budžetu. Press je 5. jula objavio da je ruska strana pristala da pomogne Srbiji, ali da traži konkretne projekte iz oblasti infrastrukture koje bi finansirali.
Jedino ne mogu da se dogovore ko će da ode i potpiše ,gužva! izvor;www.press on line.rs

@mika zikic

Za Metro nisu poželjni nagli zavoji ali su mogući tamo gde je to neizbežno ,kao i kratko rastojanje između stanica,primer M4 u Budimpešti koji pored toga što su skrenuli s projektovanog pravca ,stanice su napravili suviše blizu, tako da voz ne može da razvije projektovanu brzinu .a to je recimo u slučaju Fontana-Terazije 3 min.A pravac kod stanice Nbg će biti pokriven M3 sa B,Brda pa se možda sa blokova pored Belvila može uklkjučiti u M3 ali ta varijanta na Nbg nije razmatrana za sada-a i trasa Beovoza će pokrivati deo prema airport sitiju.
 
@ambassador

Nisi nam baš pokazao neko znanje do sada, a cinik je biti lako..... :vops:
 
@ 2012

Moram priznati da je tvoj naivni optimizam pomalo zarazan... :kk:

Ipak, jesi pročitao do kraja tu "vest" u Pressu? Navodno, kredit za metro je odobren, samo još fali da se dogovore ko će da ide u Moskvu da se slika... a to ne mogu da se dogovore, zato cela stvar stoji :lool: :notok:

Izem ti elitu koja nama treba da obezbedi metro :)
 
@2012

Uz dužno poštovanje prema tebi i nekim tvojim postovima ipak se ovde vodila diskusija i pre nego što si se ti priključio forumu i rekli smo sve i svašta tako da nemoj da se brineš. Nije teško biti cinik (što ambassador i ja, btw nismo u ovoj situaciji), ali takođe nije teško ni primati se na svaku izjavu političara/novinara i natpis u medijima.
 
Vrh