Šta je novo?

Metro

@ACR

Super,ma šta bi mi ovde pričali bez optimizma.... :kk: a za vest iz Pressa,ma jasno, pa o čemu su se pa odmah dogovorili,ali da nije oštrog i pragmatičnog Ruskog ambasadora, koji im kaže pare su tu ali projekat na sunce.

@shmeksi

Ma ne brinem se ,samo volim argumentovanu diskusiju,ja sve informacije kojem sam preuzeo i postavio u postu su iz javnih medija sa objavljenom adresom tj.izvorom,ovaj zadnji nisam ni komentarisao,sem rečju gužva,tako da se ne palim na svaki članak,ali i volim da čujem komentare drugih (smejanje je ok ali i nije neki stav)a imam i solidan staž na ovom forumu sa puno brakin news ,ne bi bilo lepo da bilo ko osim moderatora i osnivača koji na to ima pravo ,monopolizuje forum ili favorizuje to što se neko malo pre mene registrovao :kk:
 
M26 ali MetroBus :laugh:

Ko vas to loži da će metro (underground linije) biti na M. To se više nigde ne koristi jer ti zbog 5 linija siluješ dodatnih 55 (koje idu s kraja na kraj grada) i tako se ljudi iz celog sveta izgube odma jer ne mogu da odvoje vrste linija po nameni sistemom eliminacije po potrebi. Ovako su sve iste i brojevi su razbacani kud koji mili moji.

Da li znate da Beograd još nema vrste linija po nameni?

E sada, ako bi baš hteli da iskoriste slovo M samo zbog nekoliko linija metroa onda sve duge linije u prvoj zoni grada moraju biti na 100. Tako bi 23 postala 123 itd a 23 nova linija da ide po centru zajedno sa 24.

Na taj način bi se otvorila mogućnost otvaranja novih linija bez preteranog poremećaja u označavanju (nomenklaturi) linija.

Metro da bi bilo što jednostavnije snalaženje neka nosi svaka linija ime po boji kojom je prikazana i gotova priča. Bez nepotrebnog preterivanja. Kako se metro bude gradio tako će se svi ostali podsistemi prilagođavati njemu a ne on njima. To svi treba da znaju.
 
@ 2012: Stvarno? To je bila vest iz nekog medija sa inteneta? Ja sam mislio da na ovom forumu postoji neki standard kad se kače vesti, kao iskusan član to bi trebalo da znaš.
 
Проблеми са несређеном и хаотичном номенклатуром ГСП линија су мање-више свима познати. 1980-их је извршена велика промена номенклатуре, где је покушано да се уведе какав-такав ред укидањем словних ознака и увођењем правила да линије на истом правцу почињу истом цифром. Наравно, ни то није спроведено до краја, а са новим линијама од тада су још више направили хаос у номенклатури. Како ће још томе придодати и метро, то сам Бог зна. Ал' хајде да дочекамо метро, па ћемо лако за номенклатуру.

Ал' да не идемо тотално оф-топик, можемо о томе причати на другом месту (ПМ или други форум).
 
Da definitivno razjasnimo sta je "lrt","metro"..itd...
trams-lightrail-metro.png
 
Занимљив је приказ, али постоје разна тумчења, тако да то није сигурно дефинитивно:)
 
Neku vrstu kombinacije metroa i LŠS pre šest godina predložila je francuska firma "Sistra". Ona je uradila "Transportni plan grada Beograda" i predložila tri trase Konjarnik - Zemun, Banovo brdo - Mirijevo i Blok 45 - Banjica, ukupne dužine 42 kilometra. Predloženi sistem bio bi kombinacija dubokih i plitkih tunela i mostova, po kojim bi se kratalo LŠS vozilo za 700 putnika. Francuzi su smatrali da su LŠS kompozicije sa manje putnika premale za potrebe Beograda. Ova mreža gradila bi se od 20 do 25 godina i koštala bi oko tri milijarde evra. Prosečna cena kilometra bila bi 67 miliona evra. Ovaj iznos procenjen je na osnovu troškova pariskog metroa.
Francuski stručnjaci tada su predložili da se u centralnom delu grada kopaju duboki tuneli, pošto prolaze ispod zgrada. Oni su predloženi i za potez na vrhu Bulevara kralja Aleksandra, u centru Zemuna i na Banovom brdu. Plitki tuneli prolazili bi potezima duž Bulevara, zatim Ulice vojvode Stepe, Dorćolom i delom Novog Beograda. Krakovi od Pančevačkog mosta preko Karaburme ka Mirijevu, duž Bulevara Zorana Đinđića, ka blokovima i pored Hipodroma išli bi plitko ukopanom otvorenom trasom. Drugi saobraćaj, gde je to potrebno prelazio bi ravnim mostom preko metro useka.
Osim navedenih projekata, studija francuske kompanije „Sistra“, koja je rađena između 2000. i 2003. godine. Ova firma se nakon višegodišnjeg istraživanja takođe opredelila za „laki“ metro i procenila da bi za njegovu izgradnju trebalo izdvojiti 2,8 milijardi evra. Prema „Sistrinoj“ studiji, „laki šinski sistem“ imao bi tri linije, a kako bi nesmetano funckionisao neophodno je ukidanje 20 trasa i izmena 38 linija postojećeg javnog prevoza.
 
attekinto.gif


@Wild E,C

Ma ne,to bi zavisilo od konfiguracije tla i trase bušenja, recimo od Terazija do Ustaničke visinska razlika je očigledna onda nalaze optimalnu ravan (satelitski vođenu laserom) a pre toga projektovanom u odnosu na geološko-hidrološka ispitivanja,i prilagođavaju je tako da je tunel u pravcu Ustaničke sve dublji,klasičan Metro tunel poželjno je da bude u ravni kad god to može kod klasičnih vozova naglo gore i dole je moguće do nekog ugla(ne znam precizno koga) a kod linearnog Metroa(hitachi) to nije problem, a kod Sistre predviđaju plitki tunel na Nbg(u useku-otvoreno,preko koga bi prelazile saobraćajnice u ravni ulice),kod hipodroma itd.Za Nbg to je loše ako plitki tunel nije pokriven(betonskom pločom).Pokušao sam na sajtu Geološkog instituta da pronađem deo preseka tla u BG ali su to jasno zatvorene informacije,ali evo preseka u M4 linije u Budimpešti....
 
Јасно. Тенкс за инфо :) Уплашио сам се да ликови не замишљају да раскопају Булевар, да праве тунел па да га покривају, то би био хаос и безумље. Што се тиче НБГД, или стубови или укопавање. Сасвим си у праву, отворени усек нипошто, знајући шта се дешава где год имамо шине!

БТЊ, нисам баш сигуран да је плитки тунел испод Булевара изводљив без нагиба према обали. Колико то може да утиче на брзинске карактеристике возова. обзиром да је станица метроа предвиђена на дубини галерије изнад станице?
 
@W.E.C.

Takvo raskopavanje pored haosa u gradu,pre svega bi kočilo sređivanje imovinsko-pravnih odnosa,što može da potraje u nedogled...., a dubina i plitkih tunela ide tek od 15 metara ispod zemlje(preporučljivo)) ,osim cut and cover možda na Nbg,a za nagib prema obali zavisi od usvojenog projekta,da li se ide na Terazijsku terasu(visinska razlika očigledna) ili na Nemanjinu(prihvatljivo)videćemo....ako je za utehu,sa današnjim tehnologijom se sve može,ako to neko može i da plati..
 
2012":2d844b3n je napisao(la):
ako to neko može i da plati..
То је кључна ствар. Надам се само да неће бити изабрано јефтиније и лошије решење, као пре 25 година. :bash:
 
Kod sklopa topografije i cene dobije se konačni model tipa izgradnje deonica određene trase (linije) metroa. U ovom slučaju je to pravac Ustanička - Zemun. Imamo dva aspekta a to je topografija tla date trase i finansijska sredstva. Topografija je fiksni aspekt koji se ne može menjati dok ovaj drugi finansijski se može odrediti u zavisnosti od moći naručioca (u ovom slučaju grada). Grad što se tiče finansijske konstrukcije projekta ima nekoliko opcija a to rezultira konačnom cenom celokupog ostvarenog projekta u zavisnosti od topografije. Finansijska sredstva se određuju na bazi topografskih analiza u odnosu na moć "kupca" tj. grada. Ako je teren takav da diktira skupu gradnju onda će metro koštati više, ako doktira jeftinu gradnju onda manje. Sve se vrti oko toga. U zavisnosti od toga koliko grad novca zaista želi da potroši zavisi i tip gradnje deonica. Prema tome, grad bi trebalo da se odluči za kompromisno rešenje odnosno najjeftinije tj najpogodnije rešenje. A to je s obizirom na topografiju dotične trase kombinacija nekoliko tipova gradnje u nekoliko zona trase. Samo se treba doneti sledeća odluka: sve podzemno ili kombinovano. Ako žele da uticaj na spoljni izgled grada bude jednak nuli (izuzev ulaza u metro stanice, ali to je pozitivan uticaj) onda to svakako mora biti all underground varijanta. Ako pak žele neke nadzemne deonice onda bi u nekim slučajevima osakatili izgled te deonice pa bi imalo negativan uticaj po estetski izgled tog dela trase. Sve zavisi od ukusa, nekome će se svideti, nekome ne. Postavljanje metroa na stubove može biti i elegantno i zanimljivo rešenje koje je jeftinije iz tog razloga što se može završiti brže, uključiti privatni kapital u ceo posao, iskoristiti donji deo u vidu natkrivenog park-šetališta ili na nekim deonicama dodatnim komercijalnim sadržajima što bi dodatno primamilo putnike. Podzemne stanice su jako skupe i treba ih izbegavati tamo gde nisu preko potrebne (kao što je to deo trase van šireg centra). Mislim da bi u bulevaru dobro došla varijatna sa nadzemnim sekcijama ali samo u onom krajnjem delu jer iovako je u planu proširenje ulice i pravljenje pravog bulevara. Možete zamisliti kolika bi bila razlika a za to što smo platili manje novca za trasu možemo uložiti u kvalitetnije vozove koji će duže trajati pa nećemo ubrzo trošiti dodatna sredstva i za njih. Mogli bi se čak napraviti nadkriveni muzeji na otvorenom ili da voz ide iznad a da su staklene kocke sa palmama ispod, da sve to budu stanice i sa sve fontanama a da opet posredstvom privatnog kapitala bude svrsi shodno i jeftino. Dubai je nula jer ima obične stubove, ovo u Beogradu bi bilo pun pogodak. Metro bi mogao biti fantastična mešavina svih mogućih tipova deonica a to diktira naša ekonomska situacija i topografija Beograda, zar ne?
 
@Think Again

Jasno je da grad razmišlja(ako već i nisu doneli odluku)podzemno-kombinovano,topografija generalno više ide u korist klasičnog Metroa,Bulevar je baš primer (visinska razlika ne odgovara za stubove)sem ako bi želeli tobogan vožnju,na Nbg opet ukopana podzemna trasa je opet bolje rešenje zbog urbanizma (a mogu i stubovi) sa pričom o palmama i staklenim kockama,pa baš Dubai je primer kako ti stubovi mogu biti elegantni i sigurni a uz to još i vožnja na magnete,ako si video slike i ranije postove ti parkovi i fontane su baš projektovani za Dubai Metro sa još dosta perverzija,a o nadzemnim stanicama šta reći ,pršti od luksuza,Za Bg Metro uključiti privatni kapital,ali manjinski zato što je Metro javni infrastrukturni projekat od najvećeg značaja,šta bi se desilo sa cenom struje da smo prodali Eps većinski strancima ili Gradsku čistoću,najbolji primer je Beč gde su se na UITP konferenciji hvalili kako sve dobro funkcioniše zato što su sva gradska preduzeća,transport itd javna većinski,od onoga što je zadnje rečeno iz grada štedeće se na širini tunela(biće uži ,jeftiniji)kao i šine i vozovi to je neka kombinacija klasičnog Metroa sa laganim vozovima...... ko zna šta će im jošpasti napamet :rolleyes:
 
2012

Zašto uporno govoriš pogrešnu informaciju da Dubai metro koristi maglev vozove.

Evo slike koja je _dokaz_ da se koristi normalan voz sa "trećom šinom" jasno se vidi pruga, i "treća šina" za kolektor od voza i jasno se vide normalni bogie-i:

http://media.photobucket.com/image/dubai metro/j4jokes/a/a210.jpg

http://www.gulfnews.com/images/08/05/12/12_nt_metro_2_gn_5.jpg

da te ovo možda ne podseća malo na prag? malo više? isto je!

http://www.momentaryawe.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/dubai_metro.jpg

i ovo:

http://www.constructionweekonline.com/pictures/gallery/InPictures/450x240/Metro1.jpg

a posebno na ovoj ne vidim po čemu je ovo maglev???

http://www.xpress4me.com/images/09/04/16/dub_metro_01_4.jpg
 
Pa gde još ima? Nigde jer je Minhen obustavio projekat maglev S-Bahn linije S1 (pretvaranje u maglev).

A to u Šangaju je airport shuttle, kakav crni metro :lol:

Ne bi me čudilo da neki grad uskoro krene u realizaciju i takve vrste metroa ali za sada ni jedan metro sistem ne postoji na magnetnu levitaciju a izuzetak nije ni Dubai. Mora da je 2012 mnogo gledao renderinge ;)

A i da ide na linearni indukcioni motor opet nije maglev jer svakako ima normalne ali unpowered bogie ali oni vozovi sa slika su klasišni kao i bilo koji drugi sa trećom šinom.
 
Наравно, све то кошта, не знам само како се Кинезима исплати маглев на тако краткој линији...
 
@ThinhAgain

Upravu si,ja sam to ranije pročitao koliko se sećam ,linija za airport ili dohu a to je još u planovima,The metro will have driverless operation and use third rail current collection. :D
 
BREAKING NEWS!
Izvor:www.novosti.rs
Intervju Gradonačelnika (deo o Metrou)

Mostovima premošćujemo teškoće
Predrag Vasiljević, 01.08.2009 20:19:57

* Da li će se konačno ostvariti višedecinijski san Beograđana da glavni grad dobije metro?- Tokom jeseni donećemo konačnu odluku o izgradnji metroa. Ceo posao radićemo i u saradnji sa državama koje obezbede najbolje uslove finansiranja i izgradnje. U ovom poslu ne bismo uspeli bez podrške ministra Mrkonjića i Ministarstva za infratsrukturu.
* Jeste li otklonili dilemu da li će to biti „laki“ ili „teški“ metro?- To je besmislena dilema. Nećemo praviti ni laki ni teški nego beogradski metro. Svaki grad na svetu ima metro prilagođen tom gradu. Naš metro biće šinski sistem nezavisan od sadašnjeg saobraćaja, ići će ispod zemlje u centralnim delovima grada, a u delovima grada gde je to moguće, biće iznad zemlje jer je to jeftinije.
* Koliko će to da košta Beograd i Srbiju u trenucima kada su posledice ekonomske krize još neizvesne?- Teško je proceniti dok se ne definiše konačan izgled metroa. U zavisnosti od toga, trasa od Novog Beograda do Vukovog spomenika procenjuje se od 500 miliona do 1,5 milijardu evra.
* Koje će se deonice prve raditi i kakav ritam izgradnje očekujete?- Što pre treba da se radi „Krst“ - jedna deonica od Novog Beograda do „Vuka“ i dalje, a druga od Pravnog fakulteta preko Slavije, Prokopa do Banovog brda, sa račvanjem do mosta na Adi ciganliji. Ritam rada je nezahvalno procenjivati, u Beču se metro gradi po dva kilometra godišnje, poslednjih 50 godina.
 
Bilo kako bilo, to o "beogradskom" metrou umesto lakog ili teškog je vrhunac marketinga i demagogije :kk:
Pitam se da li je McCann-Ericksson dao svoj doprinos tome :laugh:
 
<sarkazam>Wow, kakav "breaking news" koliko samo "novih" informacija i definicija našeg metroa "beogradski", pa ja sam prosto ushićen ovom vešću, toliko da 2012 ima pivo od mene.</sarkazam>


Ovakvi članci ozbiljno vređaju inteligenciju Beograđana, ali ipak je vrhunac "Nećemo praviti ni laki ni teški nego beogradski metro", baš bedak, a ja se nadao da će da prave straftašto-pufnasti metro sa zvezdicama a.k.a. powerpuff girls metro. Teška za*******, teška.
:kafa:
 
@smeksi
Prihvatam Brate, može hladno pivo :cool:
@ACR
Može slogan za McCann-Ericksson-"2012-ta, Deset godina sa vama breakin'news" :D
 
Vrh