Šta je novo?

Metro

@Спасиотект,

Према мом скромном познавању логике, ова наводно енглеска народна мудрост ("Нисам довољно богат да купујем јефтине штофове"), и сама сумњиве поузданости, у овом случају није правилно употребљена.

У конкретном случају, она би сугерисала да сиромашни људи треба да купују мерцедес, а богати дачију, или они први бентли, а други шкоду, што, сложићеш се, већ помало смрдуцка на манипулацију.
 
Molim lepo, zašto se ona ne može primeniti za metro.

Evo čovek je zaista dao lep primer sa Diskoverijem i Dacijom.
 
Ево, изнад ти написах.

Важи и за дискавери и дачију. Имам једну рођаку са села која вози британског џипа, али њен муж је власник приватног дома здравља.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698164#p698164:1n3d6y7m je napisao(la):
Пантограф » 13 Jan 2020 12:28 pm[/url]":1n3d6y7m]@Спасиотект,

Према мом скромном познавању логике, ова наводно енглеска народна мудрост ("Нисам довољно богат да купујем јефтине штофове"), и сама сумњиве поузданости, у овом случају није правилно употребљена.

У конкретном случају, она би сугерисала да сиромашни људи треба да купују мерцедес, а богати дачију, или они први бентли, а други шкоду, што, сложићеш се, већ помало смрдуцка на манипулацију.

Onaj koji je bogat i već ima 5 mercedesa može da kupi i Daciju (primer beča i linije U6)

Dok onaj koji nema ništa treba mu pravo rešenje odmah.
 
Da, treba mu dačija ili pre polovni punto. Prosečan automobil koji se proda u Srbiji vredan je 1.500 evra.

Jesi li svestan kolike misaone vratolomije izvodiš trenutno? Može kičma da strada.
 
Па добро, шта је право решење одмах? Лева линија која иде кроз БнВ који купују људи који углавном не користе јавни превоз и која маши основне количине путника кроз Београд?

Сложићу се са чињенисом да једна линија не решава ништа и да је метро систем тек са три линије, и где су се деле деценије планирања линија које су минутле КБЦ и припремну инфраструктуру?

Ако немцима није гадно да користе неки подземнонадземни шински систем који тешко може да се назове метроом, зашто ми имамо тај проблем?

И о каквим перспекитивама говоримо? Па ми 40 година нисмо закопали ашов, а сада ћемо да се распоштољимо и да правимо систем који планира да Београд има 5 милиона становника? Којих становника? Па нас је све мање, а да правимо и плаћамо нешто са чиме ће се возири потомци блискоисточних миграната са мешавином 10% локалниг спрског станивиштва, некако ми и није прихватљиво.

Београду је превоз потребан сада одмах а не прва линија 2033 године.

Да на поменем, у току СФРЈ када се метро планирао а није правио, постојала је индустрија и заштићено домаће тржиште и земља од 22 милиона становника која је могла да "залегне" за кредит.

Ми сада имамо земљу која имa три пута мање становника, НЕМА индустрију, има велику задуженост.

Много бре лако трошимо новац којег немамо, а да купујемо оно што возе "и други" а не оно што нам треба.
 
Pantografe
Vidi, tvoje (vaše) pravo da mislite da Gradu Beogradu od 2 miliona treba tramvaj dok svi ostali gradovi u evropi te veličine imaju teški metro.
Ok možda misliš da su ovo vratilomije sto ja sad pričam ali vi pokušavate da izmisljate toplu vodu tako sto nam objašnjavate da tramvaj može da zameni metro.
 
Па, видиш, и представник РАТП-а је казао да трамвај по "маршалским" булеварима у Паризу обавља исти посао као метро, тј. превози исто путника, више стотина хиљада дневно. Има на француској википедији, мрзи ме, искрено, да тражим.

Али, у Београду нико не предлаже класичан улични трамвај као решење. Е, сад, што си ти заглављен у терминологији из 1955, то је нешто сасвим друго. Што се мене тиче, то што се у Бечу зове "метро", може да се зове и у Београду. При чему "метро", заправо, не значи ништа и није никакав стручан термин. А и у Бечу га заправо зову "убан". А има и "есбан". То је скраћено од "шнелбан", или "шнелштатбан". А по немачким градовима наћи ћеш и "штатбан". Ајне клајне конфузион...

Шта више, с обзиром да ми, због преузимања новогрчког изговора кажемо "мИтрополит Амфилохије", а не "мЕтрополит Хочевар" као браћа у Христу која се позивају на тонске записе из времена старогрчког (римокатолици), у Србији би исправо било говорити мИтропола, мИтрополска или мИтрополитенска (митрополитинска?) железница, тј. МИТРО, а не, католичко-протестантски, метро (у Русији је, да не буде забуне "мјетро").

Ето, толика је будалаштина то појмовно цепидлачење.

Једино је већа будалаштина кад сирома` купује нову мечку.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698188#p698188:mjru6x33 je napisao(la):
Пантограф » Пон Јан 13, 2020 3:19 pm[/url]":mjru6x33]
Једино је већа будалаштина кад сирома` купује нову мечку.

А може и нови 500Л да му реши посао. Али, неће да се брука пред људима... :grand:
 
Кад уводиш Метро, поента истог је увођење на коридорима људи где се највише крећу, теби Метро по овим плановима не служи да вози промају, већ људе, а обзиром на трасе истог, имаћемо апсурд где Метро и нарочито Бг Воз неће моћи да ради на коридорима где су аутобуси препуни, јер џаба све када је теби главна станица у Прокопу, а имаш потенцијал на Блоку 42 да све спојиш и да не размишљаш да аутобусе избацујеш из центра града... Људи се возе већ други дан на крову 95... Мислите о томе мало!
 
Ja imam jedan dobronameran predlog. Da ne kazem zelju.

Vozeci se po raznim metroima u Evropi, moram da kazem da su neke stanice delovale prilicno sterilno, bezdusno, dosadno...

Kako jelte imamo dosta mladih umetnika bez posla, a koji su siguran sam puni kreativnih ideja, a i jeftini su (u poredjenju sa kolegama na zapadu).

Mislim da bi fenomenalan potez bio, da se u budzet uklopi umetnicki deo, gde ce svaka stanica imati neku pricu i gde ce cekanje metroa biti mozda malo interesantnije.

A eto, resava se makar privremeno problem nezaposlenosti dela mladih.

Neke inicijative poput Arteza (@artez_online) su se pokazale kao vrlo uspesne i dale su neki smek ovom gradu.

Ovo definitivno nije skupo, ali delimicno podize kompleksnost projekta. Medjutim, siguran sam da bi ucinilo svima nama voznju zanimljivijom, a i na kraju krajeva, ostavilo bi jak utisak na bilo koga ko dodje u posetu i provoza se nasim gradom.

E sad, nadam se da nece uslediti cinicni komentari.. Sta vise, voleo bih da pokrenemo mozda i neku peticiju, da zahtevamo ovako nesto, ako ikome deluje kao dobra ideja..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698181#p698181:1prvalij je napisao(la):
spatiotecte » 13 Jan 2020 12:57 pm[/url]":1prvalij]Pantografe
Vidi, tvoje (vaše) pravo da mislite da Gradu Beogradu od 2 miliona treba tramvaj dok svi ostali gradovi u evropi te veličine imaju teški metro.
Ok možda misliš da su ovo vratilomije sto ja sad pričam ali vi pokušavate da izmisljate toplu vodu tako sto nam objašnjavate da tramvaj može da zameni metro.
Хајде да набројимо неколико градова сличне величине са модуларном (трамвајском) конструкцијом метро возова:
Амстердам, тек пре коју годину купио неколико Метрополиса.
Ротердам
Измир који је два пута већи од Београда, а генерише ЏиДиПи скоро двоструко у односу на целу Србију.
...а да сада још не говоримо о много дужем списку система у категорији подземни трамвај или брзи трамвај, у градовима са, што је врло важно, већом густином становања и активности него Београд. Ту говоримо о земљама који добро премеравају сваки евро, гулден, долар, круну или франак када улажу у јавни превоз, па су стога и друштва са највишим стандардом. Неки совјетски и постсовјетски градови су се већ нај... са приступом "хоћемо метро по стандардима Московског метроа". Ипак, један Ташкент се опаметио, па решио да после дуге стагнације удвостручи мрежу тако што ће градити нове деонице скоро искључиво надземно.

И сада ће Спацио и Делија викати како је Напредни метро план најсличнији Московском због избора возова и скоро свега подземног. Па и није, јер ће ово бити метро без домаћег фонда финансирања, без домаће оперативе за возила и изградњу, без почетка мреже од железничке станице до железничке станице кроз центар (што је чак и несрећни БЕЛАМ имао од Вука до Блока 42), шире гледано и без икакве везе са приоритетним покривањем најоптерећенијих праваца, и на крају крајева без јаке и еманциповане елите технократа, и политичара који ћуте док они говоре.
 
Нема ништа од метроа са оваквим континуитетом и планирањем.
 
Karlo,
Amsterdam ima 1,3 miliona
Rotterdam ima 1,4 miliona

Znaci ne mogu da se uporede sa Beogradom jer imaju manje stanovnika.

Varšava, bukurešt, budimpešta su gradovi koji su po veličini slični Beogradu i njihova rešenja teškog metroa jasno ukazuju šta Beograd treba da sledi kao primer.
 
Па и не баш. Сад већ мораш да рачунаш Хаг у Ротердам, јер су потпуно спојени. То је сад највећи град Холандије, са 2.680.000 становника, и то само у урбаном подручју. Београд има само 1.100.000 у урбаном подручју. Варшава има 2.300.000, Букурешт 2.040.000. Са околним местима (шире градско тзв metropolitan area иде вероватно и више)

То указује да је проблем у ефикасности превоза, а не количини људи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700458#p700458:1bol0z6a je napisao(la):
spatiotecte » 20 Jan 2020 01:25 am[/url]":1bol0z6a]Karlo,
Amsterdam ima 1,3 miliona
Rotterdam ima 1,4 miliona

Znaci ne mogu da se uporede sa Beogradom jer imaju manje stanovnika.

Varšava, bukurešt, budimpešta su gradovi koji su po veličini slični Beogradu i njihova rešenja teškog metroa jasno ukazuju šta Beograd treba da sledi kao primer.
Oba grada u Nizolandiji su delovi širiih konurbacija, a Pešta i Bukurešt gradovi dosta veći od Beograda - sa ogromnim saobraćajnim problemima.

U Pešti su, posle debakla sa četvrtom metro linijom, koja se smatra nacionalnom sramotom (ispod Dunava, sve pod zemljom, Alstom Metropolis, 200 mil EUR/km, 4 puta veći operativni troškovi od dve stare linije zajedno - povezati sa slučajem Beograda) obustavili planove za dalje širenje metroa i trenutno razmatraju tramvaj-voz kao rešenje za ulazak linija prigradske železnice u grad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700601#p700601:2cbz1nec je napisao(la):
SRBO » 20 Jan 2020 03:24 pm[/url]":2cbz1nec]Па и не баш. Сад већ мораш да рачунаш Хаг у Ротердам, јер су потпуно спојени. То је сад највећи град Холандије, са 2.680.000 становника, и то само у урбаном подручју. Београд има само 1.100.000 у урбаном подручју. Варшава има 2.300.000, Букурешт 2.040.000. Са околним местима (шире градско тзв metropolitan area иде вероватно и више)

То указује да је проблем у ефикасности превоза, а не количини људи.

Mislim da nije merodavno uzeti urbano podrucje beograda sa 1100000 stanovnika jer Bukurešt i Varšava sigurno nemaju 2 puta više stanovnika od Beograda.
Isto tako Metropolitan area Beograda sa Pančevom ima 2 miliona stanovnika tako da su sve to gradovi istog ranga.

A sto se tiče Haga i Roterdama to je kao reci da Beograd u konurbaciju sa Novim sadom ima 2,5 miliona stanovnika jer su eto skoro spojeni.

Mislim ako vam je cilj da opravdate tramvaj pod zemljom onda možete i da tvrdite da je Beograd manji i od Sofije i od Zagreba.
:fijasko:
 
Podzemni metro ne moze da se meri sa nadzemnim. Mnogo je brze i efikasnije.
 
Po čemu je to brže i efikasnije? Prava razlika je jedino u estetici i buci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700808#p700808:1quohd72 je napisao(la):
Dart » 21 Jan 2020 12:05 pm[/url]":1quohd72]Po čemu je to brže i efikasnije? Prava razlika je jedino u estetici i buci.

Znam iz licnog iskustva. Stize se mnogo brze, druga prednost je sto usput ne moram ni da razmisljam kuda se krecem (ako mi je poznat pravac).
To znaci kada se svakodnevno putuje na posao ili u skolu. Izbegnes nadzemni metez i skoro kao da si se stvorio na mestu svog cilja.
 
Nadam se da ce ekonomska kriza koja sledi dovesti do potpunog bankrota i nas i nasih kreditora i da nece biti nista od svega toga.
Jedan dobar reset je svakako neophodan da se pociste ove gluposti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700809#p700809:1kcy38fh je napisao(la):
dove » Uto Jan 21, 2020 12:06 pm[/url]":1kcy38fh][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aROvaHiJ4lE[/youtube]

ovaj arhitetkta je retko pametan covek, ukazuje na nase gluposti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700819#p700819:3c5g45sr je napisao(la):
MC_ » 21 Jan 2020 12:44 pm[/url]":3c5g45sr]Nadam se da ce ekonomska kriza koja sledi dovesti do potpunog bankrota i nas i nasih kreditora i da nece biti nista od svega toga.
Jedan dobar reset je svakako neophodan da se pociste ove gluposti.

Mogao si da poželiš da nas bombarduju još jednom kad već prizeljkujes bankrot svih nas.
 
Vrh