Šta je novo?

Metro

Слажем се да је са преседањем брже. Причам вам о томе како су сва стајалишта са преседањима лоша, поготово у центру, и како су преседања неудобна. Путнику је реално гледано (и нажалост) удобније да иде директно него да преседа и шета 300 метара између два превоза по киши, снегу, ветру и са непредвидивим редовима вожње.

Свако ко је био игде у Европи зна како изгледа нормално преседање. Отвори ти врата пред станицом метроа и крај приче, пређеш улицу 10 метара одмах стајалиште у неком другом правцу. А код нас? Сиђеш код Адмирала Гепрата па идеш узбрдо ко да се пењеш на Еверест до Београђанке, или изађеш из воза код Франша, па се пењеш - спушташ - идеш кроз тунел заједно са колима која иду 80 км/ч и после се опет пењеш до стајалишта 17 и 31. Такви проблеми треба да се решавају, а не то што нека тамо уличица у Великом Мокром Лугу нема комби свакој кући пред носем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696507#p696507:2sxxaud6 je napisao(la):
Дошљак » 08 Jan 2020 01:02 pm[/url]":2sxxaud6]То је све из искуства. Људи нпр. преседају са трамваја на 17 код Франша на путу ка НБГ, док сиђу степеницама до аутопута потроше 5 минута, и онда чекају 15 минута да им наиђе препун зглобни аутобус у који успе да уђе само трећина путника која га чека на станици. Или кад се на Славији преседа на 31 који опет дође препун.
Pa to je glavna razlika izmedju metroa i tramvaja. Sto znas da je takt 5 minuta i neces cekati vise od toga jer se nece zaglaviti na semaforu. Proci ce te predrasude, to je najmanji problem.
 
Опет ће морати да се преседа са аутобуса који ће исто бити непоуздани.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696580#p696580:3eqxi1d0 je napisao(la):
Дошљак » 08 Jan 2020 02:51 pm[/url]":3eqxi1d0]Опет ће морати да се преседа са аутобуса који ће исто бити непоуздани.
Da, ali kada imas metro onda pravis drugacije linije autobusa (vise lokalne) koje bi trebalo da se manje 'zaglavljuju' na kriticnim lokacijama. I stanice autobusa budu bolje locirane za presedanje na metro. Bar u teoriji....
 
Постоје градови где су такве ствари феноменално урађене, али ја од Београда очекујем једну Москву где се од метроа до аутобуса иде кроз четири подземна пролаза 20 минута.
 
pravda za mirijevce, oni nece morati da presedaju, bice ili jedna ili druga, ostace im strah vecno

presedanje na metrou nije problem kada su trase smislene. kada trase nisu smislene onda je sve drugo besmisleno.
 
Ljudi, aman, naravno da presedanje nije problem, ali ako je smisleno, ima ako čini efikasan sistem.To se zove saobraćajno projektovanje, i to je najlošiji deo ovog projekta. Ključna greška je odustajanje od ose istok - zapad koju je poštovao svaki plan dosad: centar Beograda (Terazije/Trg republike - centar NB - centar Zemuna.

Veza centra Zemuna, kao i veza savskih blokova i B. kose sa centrom Beograda uz dva presedanja snižava kvalitet prevoza čak i u odnosu na postojeće stanje. Moraće da ostanu ključne radijalne autobuske linije - ili će kvalitet prevoza biti izuzetno loš, posebno za određene grupe korisnika (u zemlji starih!).

Guranje linije 2 na Slaviju bez kontakta sa zonom Terazija i Trga je, bukvalno, zločin prema gradu.

Sveukupno, za razliku od prethodnog plana, ovaj nedopustivo slabo pokriva upravo dve najatraktivnije gradske zone: istorijski centar i poslovni centar na NB!

Čudim se kako ikome može da padne na pamet da projektuje više stanica u Makišu, nego u krugu dvojke...
 
У последњој колумни сам се осврнуо на гађање милијардама од стране смарт планера.
U društvima u kojima postoji pojam odbrane integriteta struke, nepotpisati neprimeren i preskup projekat postaje pitanje časti. Tako su dva profesora sa Tajvana podnela ostavku u Odboru za reviziju rešenja železničkog čvora za veliki grad Taoyuan.

Čang Šenghsijung i Sofia Lin su naukom i strukom stajali ispred plana da se železnička pruga zadrži u nivou sa ostalim terenom, a da se poprečni saobraćaj rešava nadvožnjacima i podvožnjacima.

Na taj način bi se fazno i u dugom nizu godina rešavali i saobraćajni i urabanistički problemi, pa i samo poboljšanje bezbednosti saobraćaja. Međutim, Vlada Tajvana se opredelila za 4 puta skuplje rešenje sa podzemnom železnicom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696390#p696390:2744i7nt je napisao(la):
Igor » 07 Jan 2020 11:38 pm[/url]":2744i7nt]Bez brige Pantografe vidiš da imamo para i da su skoro pa svi široke ruke pa koliko košta da košta a to što linije ne vode baš gde treba je manji problem
Ја видим, а видите и ви, само се правите паметни, да је изградња метроа куд и камо извеснија сада него 2009. или 2011. године упркос већој цени. Очигледно је да је страни и домаћи политичко-мафијашки интерес за градњу метроа сада доста већи него пре 10 година. Нико овде не умањује проблем погрешних траса.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696616#p696616:2744i7nt je napisao(la):
razgradjevinar » 08 Jan 2020 04:21 pm[/url]":2744i7nt]presedanje na metrou nije problem kada su trase smislene. kada trase nisu smislene onda je sve drugo besmisleno.
Укупно гледано чак су и трасе овде мање ирационалне од претходног плана (упркос Макишу) јер за почетак не иду по траси постојећег трамваја па је с тога и могуће како-тако пресести на неки други шински систем.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696627#p696627:2744i7nt je napisao(la):
Пантограф » 08 Jan 2020 05:09 pm[/url]":2744i7nt]Čudim se kako ikome može da padne na pamet da projektuje više stanica u Makišu, nego u krugu dvojke...
У кругу двојке у овом плану има станица колико и у претходном. Макиш и тунел испод Саве су два највећа и неодбрањива промашаја.
 
Pantograf je lepo naveo sta je velika mana kod druge linije akuelnog plana.

Sto se tice proslog plana, njemu je veliki minus nedostatak ove plave linije koju sam ucrtao, da pokrije vracar, vojvode stepe i banjicu.



Da je imao ovu liniju plniranu, i da je crvena isla preko SA, a plava pored brankovog, ovakav metro plan sto se tice trase bi bio idealan za bg. Sve bi bilo pokriveno sto treba, ne bi morale da se rade dedatne stanice na novom.zel.cvoru u koji je ulupano milijarde, vec bi se povezivalo na onim mestima na kojima je i rpedvidjeno oduvek: Nbg, vukov spomenik, prokop, pancevacki most.

Sad sta je tu je, trebalo bi videti kako uz kozmeticke promene maksimalno poboljsati sadasnje planove. Kozmeticke promene, jer bitnijih odstupanja nece biti.
 
Milanče, ovaj plan se ne može popraviti kozmetičkim promenama. Moguće je jedino da se doživi finansijski debakl sa prvom linijom, pa da se onda gradi mnogo razumnija druga.
To će se, nadam se, i desiti.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696684#p696684:xr55754f je napisao(la):
Delija » 08 Jan 2020 08:49 pm[/url]":xr55754f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696627#p696627:xr55754f je napisao(la):
Пантограф » 08 Jan 2020 05:09 pm[/url]":xr55754f]Čudim se kako ikome može da padne na pamet da projektuje više stanica u Makišu, nego u krugu dvojke...
У кругу двојке у овом плану има станица колико и у претходном.
Ma, da. Stanice Akademija, Trg Nikole Pašića, Glavna pošta, Tašmajdan i London iz prošlog plana nisu u krugu dvojke. Razlika je - 5 stanica!

A 'Jovinov' plan: Terazijska terasa, Skupština, Tašmajdan, Kalemegdan.
Četiri stanice.

Zato sa tobom ne može da se diskutuje - jedino što činiš jeste da prilagođavaš stvarnost svojim tezama. Nemoj to da radiš, ne služi ti ničemu i nemaš nikakvu korist od toga.

SNS-plan je, u dve reči, gomila g...
 
Ispravka, nije Igor rekao da u krugu dvojke ima stanica koliko i u prethodnom, već Delija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696688#p696688:kbi1m8at je napisao(la):
Пантограф » 08 Jan 2020 09:07 pm[/url]":kbi1m8at]
Ma, da. Stanice Akademija, Trg Nikole Pašića, Glavna pošta, Tašmajdan i London iz prošlog plana nisu u krugu dvojke. Razlika je - 5 stanica!
:D Знао сам да ћеш ову манипулацију да проспеш. Толико станица их има по једној од сулудих варијанти станица на 450м растојања у центру града. Та варијанта је толико кретенска била да су и сами предложили алтернативу која је заправо била реалнија варијанта и која се даље пуштала по свим медијима.

metromapabb.gif



Да закључим :kafa:

- У кругу двојке исти број станица.

И да се исправим. Из Србије се годишње нелегално изнесе 4 милијарде евра а не 2.

https://www.youtube.com/watch?v=fYbr-zCjmG0
 
Мада, оба плана су подједнако дискутабилна по питању непокривања великог дела историјског урбаног језгра у правцу севера. И ако ћемо право, што више станица на погрешној траси-то горе.
 
O čemu pričaš? Ta slika koju si postavio, to je prethodni plan, iz kojeg sam nabrojao stanice. Sve su na broju. Za drugu varijantu - ne znam. A i da je bila, možda ne bi imala 6 stanica više u centru (odlično pozicioniranu stanicu Džordža Vašingtona sam zaboravio), nego tri ili četiri. Što ne menja suštinu.

Odličan plan, koji vodi u obnovu zapuštenog i degradiranog centra grada, povećanjem gustine metro stanica upravo u njemu, kao što se i radi - u uspešno revitalizovanim gradskim jezgrima i trgovačkim ulicama u Evropi.

A ovaj, arhitektonsko-investitorski, naprednjački plan koji braniš, jeste plan koji poništava postojeći Beograd, da bi sagradio novi, na ledinama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696687#p696687:1l60egm5 je napisao(la):
milanche » 08 Jan 2020 08:55 pm[/url]":1l60egm5]Pantograf je lepo naveo sta je velika mana kod druge linije akuelnog plana.

Sto se tice proslog plana, njemu je veliki minus nedostatak ove plave linije koju sam ucrtao, da pokrije vracar, vojvode stepe i banjicu.



Da je imao ovu liniju plniranu, i da je crvena isla preko SA, a plava pored brankovog, ovakav metro plan sto se tice trase bi bio idealan za bg. Sve bi bilo pokriveno sto treba, ne bi morale da se rade dedatne stanice na novom.zel.cvoru u koji je ulupano milijarde, vec bi se povezivalo na onim mestima na kojima je i rpedvidjeno oduvek: Nbg, vukov spomenik, prokop, pancevacki most.

Sad sta je tu je, trebalo bi videti kako uz kozmeticke promene maksimalno poboljsati sadasnje planove. Kozmeticke promene, jer bitnijih odstupanja nece biti.
file.php

Milance, ova tvoja plava linija je nešto slično onoj trećoj liniji SNS plana.
 
...koju ćemo dobiti posle deset milijardi uloženih evra od dana današnjeg.

Da se ona prva (ili bar druga) gradi, ne bih se ni bunio.

Ali prema ovom planu, neće se graditi nikad. I to je veliki problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696727#p696727:2b4fo5es je napisao(la):
spatiotecte » 08 Jan 2020, 22:45[/url]":2b4fo5es]

Milance, ova tvoja plava linija je nešto slično onoj trećoj liniji SNS plana.

Jeste slicna, ali ima bitne razlike. U ovom planu se u prve dve linije povezuje i prokop i kcs i buduca glavna autobuska stanica/zel stanica nbg, i vukov spomenik i druge vazne javne ustanive od vitalnog znacaja za grad... tako da treca linija onda moze da poktiva druga podrucja.

U sns planu, tek treca linija poktiva saobracjna cvorista u bloku 42 i prokop, kcs. Na prve dve linine nema ukrstanja sa bg vozom na vec predvidjenim mestima i izgradjenim kasetama. Zbog toga je potrebno uloziti dodatna sredstva koja ne ulaze u onih 4.4milikarde u pravljenje novih stanica bg voza.

I jos jedna bitna razlika: gde se prelazi reka? Po sns planu je u nivou Pariske ako se secam. Kako? Ako je tunel, onda je to strahota od cene. Ako je most, kvari vizuru na tvrdjavu i nece ga zavod dozvoliti, ma ko god sedeo tamo. Tako da je najoptimalnije resenje samo neznatno prosiriti vec postojeci brankov most. Cena samo oko 23.5 miliona.

Zato je bitno imati i trecu liniju definisanu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696724#p696724:d24pj4qn je napisao(la):
Пантограф » 08 Jan 2020 10:41 pm[/url]":d24pj4qn]O čemu pričaš? Ta slika koju si postavio, to je prethodni plan, iz kojeg sam nabrojao stanice. Sve su na broju. Za drugu varijantu - ne znam. A i da je bila, možda ne bi imala 6 stanica više u centru (odlično pozicioniranu stanicu Džordža Vašingtona sam zaboravio), nego tri ili četiri. Što ne menja suštinu.
http://beobuild.rs/bg-metro-124-prva-linija-p2355.html
Ovaj plan naravno ima i alternative pošto je rastojanje između stanica u starom jezgru u proseku 450 metara, što je svakako ispod predpostvaki ozbiljnog metro sistema. Da bi se povećala efikasnost ove deonice predstavljena je mogućnost da se relociraju stanice, a u studiji se predlaže revizija upravo na Varoš Kapiji ili Trgu Nikole Pašića. Predlaže se potpuno spajanje stanice na Varoš Kapiji i kod Akademije, dok se stanica na Trgu Nikole Pašića treba spojiti sa stanicom kod Glavne Pošte. U slučaju ukidanja Varoš Kapije, stanica kod Akademije bi se pomerila nešto niže u Park Vojvode Vuka. Ovakva intervencija na Varoš Kapiji bi uštedela oko 23 miliona evra pri izgradnji, zbog stanične platforme i nešto kraćeg tunela.
Дакле у кругу двојке - исти број станица, осим ако не би и тим несрећним цитадис трамвајчићима да спустиш брзину којом се и иначе котрљају по градским улицама и булеварима.

И за крај. Ако је теби независни трамвај који нам практично неутралише постојећи трамвајски систем и још не спомиње ни једном једином речју градску железницу одличан план ја сам врло задовољан твојим, по мени, врло радикалним ставом и из ове расправе излазим још сигурнији у свој уравнотежени закључак да је снс план ипак мање ирационалан. План који никад нисам назвао одличним, само мање штетним.
 
Поента Метроа, је да растерети главне коридоре где се путници највише и најчешће крећу, а не да правимо неко микро и макро линије, где Метро уместо да буде носиоц, буде фидер аутобусима? Ово Миријево - Земун, па као да је Јоца Слепац правио, јер се ништа не постиже. Метро треба да буде носиоц на главним аутобуским и транзитним коридорима људи... Последњи 95 од када је продужен у Блок 45 је већ крцат у Блоку 70? Шта вам то говори, говори то, да треба баш ту да буде једно од главних чворишта, јер се ту и на Козари у Блоковима укрштају проментице људи... Да ли то ико капира овде? Уводиш Метро од Карабурме у Миријево? Са оваквом трасом ће пре 23 да стигне на Баново Брдо уз 5 до 10 минута толеранције кашњења, али увек има једно али...
 
I sa ovom plavom linijom opet Braće Jerković i Medaković ostaju slepo crevo.
 
Сва насеља која имају преоптерећене линије су лагано игнорисана овим СМАРТ планом. Изузев Миријева и дела Земуна. Мада ни Миријеву нису пуно помогли.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696757#p696757:2maf50se je napisao(la):
Delija » 09 Jan 2020 12:34 am[/url]":2maf50se]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696724#p696724:2maf50se je napisao(la):
Пантограф » 08 Jan 2020 10:41 pm[/url]":2maf50se]O čemu pričaš? Ta slika koju si postavio, to je prethodni plan, iz kojeg sam nabrojao stanice. Sve su na broju. Za drugu varijantu - ne znam. A i da je bila, možda ne bi imala 6 stanica više u centru (odlično pozicioniranu stanicu Džordža Vašingtona sam zaboravio), nego tri ili četiri. Što ne menja suštinu.
http://beobuild.rs/bg-metro-124-prva-linija-p2355.html
Ovaj plan naravno ima i alternative pošto je rastojanje između stanica u starom jezgru u proseku 450 metara, što je svakako ispod predpostvaki ozbiljnog metro sistema. Da bi se povećala efikasnost ove deonice predstavljena je mogućnost da se relociraju stanice, a u studiji se predlaže revizija upravo na Varoš Kapiji ili Trgu Nikole Pašića. Predlaže se potpuno spajanje stanice na Varoš Kapiji i kod Akademije, dok se stanica na Trgu Nikole Pašića treba spojiti sa stanicom kod Glavne Pošte. U slučaju ukidanja Varoš Kapije, stanica kod Akademije bi se pomerila nešto niže u Park Vojvode Vuka. Ovakva intervencija na Varoš Kapiji bi uštedela oko 23 miliona evra pri izgradnji, zbog stanične platforme i nešto kraćeg tunela.
Дакле у кругу двојке - исти број станица, осим ако не би и тим несрећним цитадис трамвајчићима да спустиш брзину којом се и иначе котрљају по градским улицама и булеварима.
Слушај, ти имаш звање инжењера, па ћеш лако израчунати да и са овим предложеним изменама, стари план има четири станице више у кругу двојке од предложеног: Парк војводе Вука, заједничка станица Трг НП/Скупштина, Ташмајдан, Кнеза Милоша (Лондон) и Џорџа Вашингтона. То је 5. Минус Варош капија (ајде да кажемо да је и она на ободу круга двојке) = 4. Дакле четири више, а не исти број... Постојећи план читав историјски центар своди на једну једину станицу, Трг републике, што је скандалозно и дугорочно деградирајуће по већ деградирани центар.

Стварно ми није јасно зашто радиш ово шта радиш. Сабери се, човече. СНС план је г...

Иначе, цитадис "трамвајчићи" могу да возе и 100 км/час. Савремени трамвај је врста воза, која у развијеним земљама одавно, а ускоро и у Мађарској, саобраћа и на пругама регуларне железнице - брзинама регуларних путничких (регионалних) возова.

И тако даље...
 
Vrh