Šta je novo?

Metro

И опет Метро ништа неће донети набоље... Понављам, Метро треба да реши коридорски систем превоза, а и даље су присутни проблеми
1. Како решити 95,
2. Како решити да се повежу Општина Нови Београд са Блоком 42 као чвориштем будуће аутобуске станице
3. Како решити мегаломанске муке трамваја од Блока 42 до Блока 45
4. Како решити монструме попут 23 и 88, ту треба да буду велика чворишта, како би се барем тај део аутобуских подсистема могао редуковати, у смислу да битнији делови трасе не буду превише оштећени
 
pri tom nas uskoro ocekuje par desetina hiljada novih stanovnika i ko zna koliko korisnika u mnogobrojnim projektima koji se grade izmedju oml. brigada i tosinog bunara, nesto pre ili kasnije hiljade autobusa na novoj stanici kod buvljaka a nesto kasnije ali sasvim izvesno i urbanizacija ne samo IMT-a nego i brodogradilista. taj deo nbg-a ne sme da ceka neku imaginarnu trecu liniju koja ce biti gotova 2050.

ali imacemo pokriven makis, to je sjajno
 
Uprkos optimističkim najavama da bi gradnja trebalo da počne krajem 2020. godine, realno, u najboljem slučaju bi mogli da startuju samo pripremni radovi. Naime, još nije raspisan ni tender za Studiju izvodljivosti za prve dve linije koja će se, prema rečima vodećih stručnjaka, raditi godinu dana.

A tek onda sledi sve ostalo…

https://www.blic.rs/vesti/beograd/most- ... ovije_info
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696144#p696144:1bhsfesr je napisao(la):
trialin » Mon Jan 06, 2020 10:41 pm[/url]":1bhsfesr]Jel metro ide ispod Save ili se gradi most?
Ide ispod Save zato što ne može da se gradi most zbog BnV. Ustvari, platićemo jedno 500 miliona više za metro zato što mora da se kopa tunel ispod Save i što će stanice biti dublje jer se na trasi metro mosta našao BnV.
 
Ево гледам овај план опет и опет покушавам да замислим било чије путовање овим линијама. Да ли да очекујем преседања на 88 код Сајма, или на Тргу на 26/27?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696331#p696331:kfum5gwk je napisao(la):
roland » 07 Jan 2020 08:10 pm[/url]":kfum5gwk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696144#p696144:kfum5gwk je napisao(la):
trialin » Mon Jan 06, 2020 10:41 pm[/url]":kfum5gwk]Jel metro ide ispod Save ili se gradi most?
Ide ispod Save zato što ne može da se gradi most zbog BnV. Ustvari, platićemo jedno 500 miliona više za metro zato što mora da se kopa tunel ispod Save i što će stanice biti dublje jer se na trasi metro mosta našao BnV.

Ne bi tu bilo preko 30 miliona evra razlike da je išao preko mosta, mnogo precenjujete cenu tunela i podcenjujete cenu vijadukta i mostova.
 
Mais oui, une trentaine de millions.

Evo, u najbližem gradu sa metroom, u Pešti, uspeli su, na vrlo sličnoj liniji (automatski Alstom vozovi, all underground, tunel ispod Dunava) da doguraju sa cenom do 200 miliona evra kilometar.

Kako ja na verujem da je naš projektni menadžment superioran naspram ugarskog, bojim se da su validna upozorenja forumaša markomarko (građ. inž. specijalizovan za podzemne objekte) da bi ludačke cene ludačkih SNS linija mogle da budu još dosta luđe...
 
Bez brige Pantografe vidiš da imamo para i da su skoro pa svi široke ruke pa koliko košta da košta a to što linije ne vode baš gde treba je manji problem.
 
Heh, tvoje neizbežno Mirijevo... :lol:

Al' zato sa tvoje takođe omiljene Bežanijske kose do centra biće busom do Opštine NB, pa M2 do Nemanjinog spomenika, pa M1 do trga.

Ili: bus do Tošinog bunara, pa BG:voz do Sajma, pa M1 do trga.

Oho-ho!

Ili je bolje da ostane 75 do zelenjaka, bez da bacimo milijarde na ovakvo đubre od mreže?
 
И то преседање са БГ воза код Сајма је упитно да ли ће бити могуће.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696399#p696399:7p6dal3a je napisao(la):
Пантограф » 07 Jan 2020 23:56[/url]":7p6dal3a]Heh, tvoje neizbežno Mirijevo... :lol:

Al' zato sa tvoje takođe omiljene Bežanijske kose do centra biće busom do Opštine NB, pa M2 do Nemanjinog spomenika, pa M1 do trga.
Malo šale nije na odmet.
Nisam ja kriv što se brdo linija gura u Mirijevo i na BK, a sad i metro, a što se u gotovo svim planovima jugoistočni deo Beograda zaobilazi u širokom luku.
 
Шта ће нама са југоисточног Београда метро, кад немамо ни канализацију? Нису сва насеља Ресник па да буду чвор јавног саобраћаја, а камоли да уводимо беспотребне линије метроа које ће уместо кроз Миријево и Бежанијску косу пролазити кроз авалска села. Весићу живе пријатељи у Бежанијској коси и Миријеву и зато тамо треба пустити прву линију метроа. :)
 
Metro se ne gura na BK. A prijatelji mu inače žive u elitnom naselju pokraj vodoizvorišta. :)
 
Po meni, ima problema sa predloženim linijama, prije svega zato što je trebalo neki pravci da dobiju prednost zbog preopterećenosti. Takođe, nastavlja se miniranje Prokopa. Ali stvarno mi je bezveze što se kao argument protiv navodi potreba za presjedanjem sa M2 na M1 i obrnuto. Sa normalnom učestanošću, kako inače svugdje funkcioniše metro, gotovo i da ne osjetiš (što se tiče vremena) da presjedaš. Na tom umrežavanju i presjedanju se i zasniva metro sistem, a ne da svi imaju direktne linije. Pri tom, poslije posla, više ljudi će da presjeda sa M2 na M1 zato što idu na Karaburmu, nego na Trg, znači ne presjedaju za 1 nego za X stanica i usput zaobilaze trenutna nenormalna zagušenja na tom pravcu sa NBG.
 
Ja u Parizu sam presedao na ponekad 4 metro linije i da nisam ni osetio neko veće odugovlačenje putovanja. Mislim da ovde postoje velike predrasude oko presedanja kao faktora gubljenja vremena.
 
То је све из искуства. Људи нпр. преседају са трамваја на 17 код Франша на путу ка НБГ, док сиђу степеницама до аутопута потроше 5 минута, и онда чекају 15 минута да им наиђе препун зглобни аутобус у који успе да уђе само трећина путника која га чека на станици. Или кад се на Славији преседа на 31 који опет дође препун.
 
Али преседање са трамваја на 17 и са једне линије метроа на другу нису исто. Притом, не знам колико је реално да се на Савском тргу направи баш добро и удобно преседање јер ми се чини да ће дубина станица на првој и другој линији бити поприлично различита
 
Свакако није исто, али просто наш народ нема навику нити љубав према преседању.
 
Зато што у Београду потрошиш више времена на преседање и чекање него на вожњу. Преседање је најнормалнија и веома потребна и добра ствар. Линије као што су Славија - Бели поток немају никакве користи за град у целини.
 
To sa presedanjem može da bude i brže nego da se čeka direktna linija, ali isto tako i da se izgubi dosta vremena na presedanje. Sve zavisi od situacije do situacije. Ja iz ličnog iskustva znam da može do nekih destinacija da se stigne brže presedanjem nego da se voziš direktno.
 
када говоримо о преседању, мени је из Јерковића брже да идем комбинација 18/31 него да идем на 26 када идем до центра. иначе, када је метро у питању, народ ће се брзо навићи, када види да може да се ослони на метро и схвати да се стиже далеко брже. у почетку ће можда гунђати, али после ће се навићи
 
Ja trenutno samo gunđam što nemam funkcionalan BG: voz, pa moram da se zlopatim unaokolo kada treba da idem do destinacije gde mogu i vozom. Do Vuka 15 - ak minuta sa sve pešačenjem i čekanjem, i uz presedanje na tramvaje za dalje, brže stignem negoli trolom kroz Kneza Miloša pa presedanje. Čak i sa 36 preko Autokomande brže stignem, pa presedam dalje.
 
Преседање је данас једнако неизвесно као и чекање директне линије.
 
Vrh