milanche » 04 Jan 2020 12:22 am[/url]":1xztgrbm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695165#p695165:1xztgrbm je napisao(la):
markomarko » 03 Jan 2020, 17:02[/url]":1xztgrbm]
Ja stvarno ne znam ko vidi popunjene kapacitete od 40.000 putnika po satu po pravcu u Beogradu.... Ikada! Mozda za 200 godina, ali do tada cemo se verovatno teleportovati...
Bas niko ne vidi da ce se u Beogradi ikad dostici 40k putnika po satu, ni na jednoj liniji. Kao uostalim i svi drugi gradovi slicne velicine. Ali i u svim tim drugim gradovima slicne velicine metro ne sabraca na 1.5min u vrsnom casu vec na 3-5 min u vrsnom casu. Kapacitet od 40k je sa taktom od 1.5min, sa taktom od 3min je 20k, sa taktom od 4min je 15k.
Po merenju od pre par godina na delu pozezke je bilo oko 12.5k putnika po vrsnom casu, sa tendencijom do 2030 rasta na 17k, ako se dobro secam.
Tako da ta zaliha do 40k sluzi da ne mora da se takt i ceo sistem napregne do maksimuma vec da ima prostora da u slucaju potrebe (neke utakmice, koncerta...) moze da se progusti i da u tom kratkom roku da podmiri te potrebe. U normalnom rezimu metro bi imao takt u vrsnom casu od 3-4min kao i u svim drugim gradovima slicne velicine. Zato pricam o kapacitetu, jer ako sada previdjas ceo sistem na max 20k onda ces praticno vec od starta imati sistem napregnut do maksimuma.
Ne znam da li su sofia, bukurest, budimpesta, prag,bec... blesavi pa im garniture umaju kapacitet od 950-1000+ jer i to u teoriji sa taktom od 1.5 je 40k ili je nasa logika bolja.
I da ponovim, duzina perona mi nije bitna vec kapacitet. Ukoliko se sa kompozicijom od 4 modula, a
prema specifikaciji alstoma, postice kapacitet od 950-1000 putnika, onda ok. Ukoliko se po specifikaciji alstoma to ne postize sa tom duzinom, onda treba traziti duze perone.
Naravno postoje i razlicite varijante sedenja, video sam da imaju i kada su sedista samo sa jedne strane a sve ostalo je stajanje, tako da i ta kombinacija utice na kapacitet