[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695868#p695868:3078c911 je napisao(la):
Пантограф » 06 Jan 2020 09:09[/url]":3078c911]Е, добро, Миланче је показао да оба плана подразумевају цену "кључ у руке", процена у оба случаја од исте консултантске фирме, дакле, Београд ће платити ово једно две милијарде евра више, само да би били задовољени комплекси да линија мора бити мање-више 100% под земљом и да возила "не личе на трамваје".
Допуштам да људи имају право и на ту врсту комплекса, једнако, имам и ја право да сматрам то сељаном нивоа још у недовољној мери истраженог, на културолошком и на психолошком плану. Будући да за искомплексиранијег човека од Вучића не знам, изводим закључак да је то оквирно стање свести које овакав психо-систем у Србији одржава.
Дакле, ето, моје је право да тако мислим, а сад ћемо да наведемо обећане fun facts о функционалности предложеног система.
Да видимо како стоје ствари са неким од најтраженијих путовања између значајних макроцелина у Београду - после уложених 5-6 милијарди евра (!) у две линије метроа, БГ:воз и трамвај (Кантар најављује и продужетак трамваја до Видиковца).
Крећемо од леве обале Саве, да видимо зашто је од предложене линије 1 једино гора - предложена линија 2:
1) Путовање Општина НБ - Трг републике/Теразије (у даљем тексту: Центар): М2 до Савског трга, преседање на М1.
Сада: директна вожња са безрој линија.
"Вратите нам 16-цу!"
2) Сад посебна перверзија. Савски блокови - Центар: трамвајем до Сава центра, преседање на М2 до Савског трга, па преседање на М1. Два преседања.
Две опције са једним преседањем: трамвајем до Савског трга па на М1, или трамвајем преко Моста на Ади, до петље Радничка, па на М1.
"Вратите нам 95-цу!"
3) Главна улица у Земуну - Трг републике: аутобусом до Вртларске, преседање на М2, па преседање на М1!
"Вратите нам 84-ку!"
4) Општина НБ - Ташмајдан: М2 до Савског трга, преседање на М1 до Трга републике, па преседање на 26... или М2 до Славије, па преседање на "двојку".
"Вратите нам 65-цу!"
Ето, тако - кад потрошимо све те милијарде пожелећемо 16, 65, 84 и, као круна, 95. Та линија мораће да остане, неће изгубити готово ниједног путника (око 100.000 дневно, as we speak) и превозиће више људи од појединачних метро линија. Постигнуће за Нобелову награду! Признајем, то не може свако да испланира, за то треба посебан таленат. Има ту, богме, и зрно генијалности.
Томе свему, наравно, доприноси чињеница да је планирана линија М2, дефакто, конвертована аутобуска линија 83, она која је недавно уместо зглобних добила соло аутобусе.
Тек да поменем, Београд је тренутно у Европи, међу савремним урбанистима, стручњацима који се баве смарт градовима, предмет спрдње, највише због пројекта БнВ. О београдском метроу причаће се по свету много. И деценијама.
У следећем наставку fun facts о путовањима из других делова престоног града.