Šta je novo?

Metro

@2012

Izjava gradonačelnika ne znači ništa, a naročito ne izjava "Nije bitno da li je teški ili laki, to je Beogradski metro" (vrhunac demagogije). Pokaži mi tu studiju koja je prošla kroz gradske organe, bila na javnoj raspravi i onda ćemo da razgovaramo, do tada ovo sve čime ti barataš su samo jeftini natpisi iz novina koji u stvarnom svetu ne znače ništa.
 
@zhaba

Da to je i Beogradu preneo čuveni profesor u Nemačkoj delegaciji,da se slobodan prostor ,pešačke zone u BG moraju sačuvati i širiti i da jedino Metro u podzemlju obezbeđuje nezavistan,pouzdan,tačan i visokapacitivni sistem.
 
@shmeksi

To što ti kažeš da izjava Gradonačelnika ne znači "ništa"je tvoj politički stav,ne bih se složio s tobom ,ali ok. to je demokratija!Najavljeno je da će studija proći kroz raspravu u skupštini grada na jesen,pa neka to bude test!Uostalom da je cela stvar toliko neozbiljna ne bi baš takvo interesovanje bilo i u svetu za gradnju Metroa,Ruska Vlada je najavila kredit za Metro,Nemačka je odmah dala ponudu po dolazku Tadića u Berlin,Francuski ambasador je sa delegacijom privrednika zavnično ponudio finansiranje,Kanadski isto,EBRD najavila da će finansirati taj projekat,moraš priznati da je to suviše ozbiljan nivo za naše unutrašnjo- političke igrice,kada postoji interes velikog kapitala ne možeš mu pobeći.......
 
To što sam izneo nije politički stav već realnost, izjava u novinama i na pres konferenciji ne povlači nikakvu zakonsku obavezu za sobom, ali zato papir sa studijom povlači. Što se tiče silnih para oko kojih se stranci utrkuju da nam daju, ja te pitam, a sa kojim mi to projektom metroa idemo kod njih u goste da im tražimo pare.

Meni je jednostavno žao što su se stručnjaci kod nas podelili u tri tabora po ovom pitanju i zbog toga mora neko sa strane da dolazi da nam pravi studije, a mi već imamo ljude koji bi to mogli da obave. Evo proteklih par sati čitam studiju Ineca i Juginusa i prosto se divim koliko je posao odrađen u najmanju ruku "amaterski" (u jednom delu studije se govori o 7.000 putnika u špicu, kao izgovor za laki metro, dok se u delu finansijski efekata operiše sa brojkom od preko 20.000, i to je samo početak).

U toj studiji SNC Lavalina (ovo pričam na osnovu svih mogućih tekstova sa neta vezanih za nju jer same studije nigde nema) se problemu opet prilazi u delovima. O tome što predlažu da 68% metroa bude vlasništvo privatnih lica tek ne mogu da razgovaram, a cena od 550 miliona za prvu fazu (koja uključuje i vozila) mi već smrdi na nešto, ali da ne kažem na šta. Dok ceo moderan i napredan svet gleda sistem i celokupnu sliku prilikom projekata ovakve kategorije, ovde se priča o tri linije koje nikako ne mogu da predstavljaju sistem koji treba da zadovolji saobraćajne potrebe Beograda u narednih ko zna koliko godina. U Njujorku se trenutno gradi metro linija koja je u plan metroa ucrtana pre još 80 godina (linija ispod druge avenije)

Ne gradi se metro svaki dan i upravo je zbog takvih stvari bitno da se bude što jasniji u izjavama, što transparentniji u celom postupuku i za kraj što više uključiti građane, jer su oni ti koji će koristiti taj sistem i iz budžeta njihovog grada će se on subvencionisati.
 
Ja bih se ipak slozio sa Shmeksijem. U zemlji gde politika toliko znaci same izjave nemaju ama bas nikakvu vrednost.
Nestabilno smo mi podrucje. Svaka smena vlasti donosi i smenu ideja i planova...
Dzaba im sve pompezne najave. U Srbiji samo dela!!!
 
@2012
Ja bih zaista voleo da činjenice jesu to što ti pišeš. Optimizam jeste potreban, ali mi je neverovatno da ti zaista i veruješ u sve to što pišeš. Pritom, nevezano za stranačko opredeljenje, reči našeg gradonačelnika se menjaju iz izjave u izjavu... To šta je poslednje rekao apsolutno ne znači da će tako i biti, pogotovo što je svaki put malo drugačije i uvek tako upakovano da može da se protumači na više načina. Želim da verujem da su njegove namere najbolje i da demagogijom samo daje sebi vremena i izbegava da precizno odgovori na pitanja na koja nema odgovore. Mrkonjić se u više navrata izleteo po pitanju metroa, što je relativno dobro za nas, jer sad javnost to pitanje postavlja jako često, pa svi nivoi vlasti koji bi mogli da budu nadležni moraju nešto da pričaju, jer ih stalno pitaju, iako problem uopšte ne rešavaju. Eksplicitno i konkretno ništa nije rečeno. Svi mi ovde želimo da naš metro bude i bolji od realnih potreba Beograda, i ja sam u GE crtkao mape gde bih ja postavio linije, stanice i slično. Lepa razbibriga, ali nisam sebe ubedio da će tako da bude. Hajde da vidimo da li mi možemo nekako da pomognemo, istražimo, nađemo najbolje ostvarivo rešenje, ukažemo i sprečimo ili bar smanjimo mogućnost korupcije i budemo deo cele ove priče koja nam je bitna. Zato i jeste potrebno neko udruženje kao što jovanovm planira da pokrene. Možda ni to udruženje neće moći ništa da uradi, ali će, nadam se dati sve od sebe... U svakom slučaju bolje nego slepo verovanje novinskim bombastičnim najavama i čitanje između redova isključivo onako kako se tebi sviđa.
 
@MindWind

Pa ok izgleda da smo podeljeni na pesimiste i optimiste,međutim iako spadam u optimiste ono što sam pisao do sada je moj analitičan pogled na dosadašjne izjave na tu temu od kojih su mi se jedino sviđale Mrkonjićeve tako da nemam razloga da držim stranu Đilasu,ali je on po tom pitanju je bio vrlo oprezan ,tako da su njegove izjave najviše i izazivale reakcije koliko se sećam,a pored kako kažeš verovanja bombastičnim izjavama u medijima, valjda se nešto i dešavalo između,izjave o finansiranju Metroa iz Rusije ,Nemačke ...su ipak bile realistične(nisam ja to izmislio ),posete inostranih delegacija bolje reći parada(nisam ja to izmislio) a odgovornost ipak potraži kod aktuelnih vlasti,Kažeš"Hajde da vidimo da li mi možemo nekako da pomognemo, istražimo, nađemo najbolje ostvarivo rešenje"pa kako ako ne veruješ da će se išta od toga desiti ,zar to nije waste of time?a javanovm, podržavam za udruženje ali za to treba energije (optimizma)
 
@zhaba

Deo sveta ukopava autoputeve po zemlju - onaj deo sveta koji ima nominalni GDP per capita od 20 000 EUR pa na dalje.
Deo sveta ni ne gradi metro nego pravi bus rapid transit - onaj deo sveta koji ima nominalni GDP ispod 5 000 EUR.

Nagradno pitanje: kom delu sveta je (mnogo) bliza Srbija.

Nema razloga da budete toliko gadljivi na nadzemne deonice, kada mnogo razvijeniji od nas to nisu bili. 100% podzemni teski metro nikad necemo videti ovde - uzalud ova mastanja sa Barselonom itd. Pogledajte malo kako izgleda recimo Slavija (i u kojoj meri to lici na "razvijenu Evropu"), da dobijete potrebnu dozu reality check-a. (verujte ovo sve pisem krajnje dobronamerno). Posle toga razmislite da li je podzemni metro na NBG po svaku cenu bas toliki prioritet, kada se centar grada raspada.
 
To na šta liči stari deo grada je krivica lošeg upravljanja i korupcije, kada bi ozbiljno hteli da reše taj problem u roku od odmah bi izašli sa planom detaljne regulacije i prodali bi zemljište za ogromne pare (verovatno najveće u istoriji Beograda), ali očigledno da neko tu traži svoj interes i to se ne radi. Pa samo od prodaje zemljišta na Slaviji bi moglo da se zaradi negde oko 100 miliona evra (moja slobodna procena).
 
@MindWind

i ja sam crtkao malo kako bi voleo da izgleda metro i gde bi bile stanice ;)
k'o što si rekao, lepa razbibriga, i pusta maštanja
 
A evo sta sam ja izmozgao :rolleyes: :

Od Ustanicke do Cvetka duboko, od Cvetka do opstine Zvezdara plitko, pa nadalje (Vuk, Pravni, Pasicev trg...) duboko, most preko Save, N. Beograd plitko, Zemun ponovo duboko. Sve pod zemljom, ali veliki broj stanica na samo par metara ispod tla.
 
@smeksi

U pravu si, to je neko zaustavio gradnju na Slaviji,pre svega čekalo se sa početkom gradnje Metro stanice a onda bi se cena zemljišta raketirala!

@sizif

Stanice u plitkom tunelu mogu biti odmah ispd nivoa ulice,a one u dubokim jasno duboke čak i do 70 m,zavisno od terena,mislim da je nihova ideja da duboki tunel od centra polako ide ka površini i da negde kod Cvetka izađe na površinu u nivou ulice ili na stubove ali ta visinska razlika ipak ide u korist tunela,ali se zna da se tuneli ipak prave barem na dubini od 15 metara,a cut and cover u Bulevaru bi izazvala haos u gradu pa i imovinsko-pravne probleme,a na Nbg manje.
 
...hajde da probamo ovako. Nisam ekonomista po struci, pa će me neko ispraviti ako grubo grešim, ali mislim da to ipak nije slučaj.

Budžet Beograda je 800 miliona EUR. Od toga, veći deo se troši da se obezbede tekuće potrebe Grada i da bi on mogao da funkcioniše. Jedan deo se troši i na otplatu starih kredita. Recimo da ostaje 10% koje mogu da se potroše za neki novi kredit kojim bi se pokrila izgradnja metroa (mada je to, verovatno, kranje optimistična cifra.) 10% budžeta daje 80 miliona EUR godišnje.

By all accounts, gradnja jedne linije teškog metroa bi koštala 1200 miliona EUR. Sa pomenutih 10% budžeta, trebalo bi 15 godina da se otplati glavnica kredita. Pošto je 15 godina relativno dug period, sa nekom povoljnom kamatnom stopom trebalo bi još 10 godina da se otplati kamata. Dakle 25 godina otplate jedne linije teškog metroa, za koje vreme nema mostova itd, a fasade padaju ljudima na glavu. (što je već i počelo da se dešava).

A sad napravimo misaoni eksperiment. Zamislimo da živimo u zapadnom gradu sa 10 puta većim budžetom (što je konzervativno, jer recimo Moskva ima 50 puta veći). Taj grad bi ovu našu liniju otplatio za godinu ipo glavnica + pola godine za kamatu. Eto, zato je ukopani teški metro realnost za zapadne gradove, a za Beograd nije.

Napravimo drugi misaoni eksperiment i teški metro zamenimo Inecovim LRT-om (400 miliona EUR). Tu bi trebalo 5 godina za otplatu glavnice i pošto je to kratak period, još možda par godina za otplatu kamate. Teško, ali nije nezamislivo + ne bi vezalo ruke gradu za neki jako dug vremenski period.

Naravno, svi smo se složili da ne treba realizovati Inecov projekat. Nezavisna, visokokapacitetna modifikacija (ali u suštini i dalje LRT) bi koštala verovatno oko 50% više. To je ono što je na granici ostvarivog, ali ipak sa prave strane za nas i na to treba da fokusiramo naše energije, a ne da se zaluđujemo Barselonom, ukopanim autoputevima itd. Ne igra Srbija u toj ligi....

Add 1 - naravno, unekoliko menja stvari ako država pomogne oko izgradnje metroa, ali u situaciji kada se zbog ekstremnog siromaštva pojedini regioni prazne, treba imati obraz kao đon pa tražiti državnu pomoć za Beograd. Ne, državne pare treba da idu u razvojne projekte, kao što je Koridor 10.

Add 2 - neko će reći da je računica neispravna, jer se očekuje da će budžet BG rasti, pa možemo da dignemo i veći kredit. E, takva razmišljanja su dovela do svetske finansijske krize...
 
ACR ti u startu polaziš od metroa kao troška umesto da ga gledaš kao investiciju.

Poređenje gradskog budžeta i svetske ekonomske krize je totalno pogrešno, jer će gradski budžet realno rasti sigurno u narednih 10-15 godina. Dovoljno je da sabereš koliko se može dobiti para od prodaje raznog gradskog građevinskog zemljišta po gradu, onda su tu i naknade za preuređenje namene zemljišta, a takođe zaboravljaš da oduzmeš deo troškova budžeta grada vezanih za GSP gde će deo linija sigurno biti ukinut i smanjeni troškovi, tu su još raznorazne druge finansijske konstrukcije o kojima može da se razmišlja.

Mogućnosti za metro su ogromne, ali za to stvarno treba imati petlju i pamet i sprovesti što bolju reorganizaciju grada i trošenja gradskih para i garantujem ti da bi se našle pare za ono o čemu ja pričam.
 
Shmeksi, kada gledaš metro kao razgranatu mrežu linija, kao završen Prokop koji dovozi ljude brzim vozovima iz drugih gradova Srbije koji tu presedaju na metro i dolaze da rade u Beogradu, onda je to velika investicija, sjajan razvojni projekat.
Međutim, mi govorimo o jednoj liniji od Novog Beograda do Konjarnika koja, budimo realni, neće rešiti Bog zna šta u gradskom saobraćaju, nego će eto predstavljati jedan početak i upisaće Beograd na listu gradova koji imaju metro. A neće povezati ni Aerodrom ni Prokop, što su neki privredni benefiti izgradnje metroa.

Da li reorganizacija grada može povećati gradski budžet, možda si i u pravu. Ipak, ako jedan Sajam sa svojim zemljištem ne može biti prodat ni za tričavih 20 miliona EUR, onda ti je jasno odkuda dolazi moj pesimizam. (Na stranu to što sam Đilas kaže da, osim Savskog amifteatra i prostora Luke Beograd, i nije ostalo toliko mnogo građevinskog zemljišta za prodaju - jedino ako se "Treći BG" osposobi za investicije izgradnjom infrastrukture, ali to opet basnoslovno košta).
 
Upravo je to ono o čemu pričam, nadležni trenutno posmatraju samo deo metro projekta i pokušavaju da na osnovu njega donesu odluku, umesto da prvo razmisle o celom sistemu i onda procene njegovu isplativost kako sveukupno tako i po fazama. Što se tiče zemljišta, ima ihahaj zemljišta po gradu na prodaju, trust me ;-) (isto tako, cena sajma na realnom tržištu je mnooooogo veća od ponuđene, najvažnije je da se iskoreni korupcija).
 
Pa ako ćemo pošteno, najbolje što nadležni mogu sada da urade jeste da odustanu od linije NBG - Konjarnik i da umesto toga izgrade samo od NBG do Skupštine, i još jednu liniju koja će od Skupštine dovesti do Prokopa. Realno, uopšte nije problem od centra grada stići do Konjarnika. Ja to radim svaki dan kada se vraćam sa posla i treba mi 10-15 minuta da se dovezem kolima od Vuka do Šumica; mnogo je bitnije povezati Prokop sa centrom i završiti sam Prokop napokon.

Što se tiče cene zemljišta, ne mislim da se za Sajam nudi malo samo zbog korupcije, nego treba imati u vidu da stranci naprosto nemaju tako visoko mišljenje o našem gradu kao što ga imamo mi. Razvojni potencijal Beograda je u ovom trenutku malčice precenjen. Iz njihove vizure, u našem gradu žive ljudi male platežne moći, u zemlji koja ni sama ne zna sa sobom kuda će i šta će. Ovo drugo će se promeniti kada uđemo u EU, ali svi znamo na koliko je to dugačkom štapu; treba realno živeti u međuvremenu, a ne ukopavati se u astronomske kredite.
 
Ljudi sad ovo govorim 100% laicki,al me zanima vase misljenje

Posto ka Ustanickoj duz Bulevara vec imamo tramvaje,potpuno mi deluje besmisleno da tuda ide i metro,posebno sto, ako se ne varam, tamo u tom delu nema nekih znacajnih javnih objekata...znaci samo bi trebalo prebaciti da duz celog Bulevara tramvaji idu po sredini i uskladiti signalizaciju, kad se to zavrsi vec cemo imati novije tramvaje koji ce ici brze...

Dakle moja ideja (mozda je to i negde vec predlozeno nemam pojma) je da na NBG ostane ova predlozena trasa a da onda ide preko Save u blizini Branka pod zemljom preko Trga Republike i onda da skrene ka Slaviji i Klinickom centru i da se zavrsava negde kod Prokopa, a onda moze da se produzuje ka Marakani...a onda kad bude bilo kinte,trase ka Adi i Brdima i ka Visnjici tj Zvezdari...
 
Zaboravio si da uracunas dobitak koji generira Metro, i koji generira GSP. Kao drugo instalacija metroa smanjuje potrebu za radove na ulicama (pogotovu koje nisu glavne) kao i revitalizacije fasada (onih koje su vec uradjene ili koje se novo grade), sta bi inace trebalo da bude obaveza ne grada nego vlasnika zgrada. Ne razumem zasto to grad radi, ajde da uradi nekoliko da uspostavi liniju koja treba da se prati, ali sad bi bilo vreme da se raspise propis da zgrade moraju da imaju fasadu i izgled koja ne ugrozava izgled kraja i da mora da prati oblik kraja, i onda na to kazne. I ako ne dovede u red fasadu to ce da uradi rad i onda ce on imati da plati i radove i kaznu. Grad i drzava srbija je previse mekana prema gradjanima i to onima koji krse zakone. Ko neka baka "pa nije dobro je...blabla" umesto da svati da ocigledno puno ljudi ne daje shit na zakone drzave. Njih treba kazniti da bi se dovelo malo reda. Samo na ne-propisnom parkiranju se moze zaraditi godisnje dosta za otplatu dobrog dela tog kredita. Ako se jos vodi red o brzini i ne-propisno modifikovanim skuterima i autima i da se dovede u red poreze, tj. da se ne ispusti milion mogucnosti koje u svakoj drzavi imaju, eto ti dve linije metroa a ne samo jedna.
 
@ACR

Zaboravio si de se krediti za ovako velike projekte i daju na grejs period od 10-15 godina,a to obično se dobija od prijateljskih zemalja poput Rusije i još nekih,tako da se dugoročno na recimo 50 godina i te kako isplati za razvoj grada ,da uđe u izgradnju Metroa pa i za privatne investitore koji sada žele u taj projekat kao Delta,a što se tiče linija zaista najlogičniji je trougao M1 Zemun-Bulevar ,M2 Skupština-B.Brdo jer opterećene po broju putnika je veće nego kod M1(16.000),tako da je Đilas rekao da je najbolje da se istovremeno rade i M1 i M2,a ond je zaista glupo da preko mosta koji je već sada u izgradnji ne radi i M3 B.brdo-Nbg,kad već krtica krene ispod zemlje najbolje da ne izlazi dok ne izbuši sve tunele(rekao Mrkonjić) a onda graditi ključne stanice pa posle dodavati manje,ma Rusi to najbolje znaju kako to treba razvijati....
 
@ACR:

Погрешно на неколико начина.

Прво, 1200 милиона је дефинитивно цифра за две линије метроа, а не за једну линију. "Прва фаза" тешког метроа обухвата две линије. Истина, прва линија је краћа него планирана прва линија ЛРТ, али две линије које се укрштају дају значајно већи ефекат. Тај новац укључује и везу са Прокопом и везу са Аутокомандом одакле би се цео потез Војводе Степе трамвајем хранио на метро и тако одстранио из центра. Тај новац укључује и све претпоставке да се почне са реализацијом широке пешачке зоне у старом језгру чиме би вредност грађевинског земљишта (а тиме и градских накнада) вишеструко скочила. Значи не могу да се пореде бабе и жабе. Једно је једна линија, а друго су две линије.

Друго, ослобађањем Савског амфитеатра би се ослободило градско грађевинско земљиште вредно 3-4 милијарде евра. Пуф! И не кажем да тај новац може одмах да се магично слије у буџет. Али ће га пунити том брзином да кредитно оптерећење вероватно неће уопште бити потребно. Наравно, да би СА достигао пуну цену, потребно је да град има одговарајућу инфраструктуру. План из 1976. предвиђа укрштање две линије градске железнице у срцу СА. Шта за СА предвиђа ЛРТ "план"? Ништа, јер су га радили тупави људи без визије. Тупави људи који су успели да нацртају три линије тако да од Бановог Брда до Трга Републике требаш да промениш све три. Ниједан план који у себи нема предвиђено решење за СА у перспективи по мени није прихватљив ни за разматрање - то је sine qua non.

Треће, колико новца може да се издвоји из градског буџета можемо знати само када видимо на шта се тренутно троше новци. Мени уопште није јасно на шта оде 800 милиона годишње, а ни власти се не труде да појасне. Поплочавање улица, куповина нових аутобуса који се тотално нерентабилно експлоатишу (линија 87? 34? три аутобуса исте линије за редом?), бацање пара у решавање проблема људи који су у проблеме упали и проблеме другим људима створили непоштовањем закона (случај Газела, Калуђерица, Бусије - WTF?), хиљаде новозапослених у непотребној администрацији - ТО све треба да лети пре него што почнемо да причамо о томе колико новца имамо.

Четврто, државне паре БИ ТРЕБАЛО да иду у Коридор 10, али не иду, него иду у куповину социјалног мира ради добијања наредних избора, разноразне локалне пројекте од никаквог значаја, итд. У шта су потрошене паре из тзв. Националног инвестиционог плана? На глупости. Боље би било да је Београд "са образом ђоном" захватио бар 20% тих пара и уложио их у метро него што су потрошене на продужавање живота фирмама којима живота одавно нема, задужбине министара и посланика у родним засеоцима финансиране од стране пореских обвезника, храњење задригле државне администрације, и слично.

Пето, најјефтиније решење је да не урадимо ништа. Ту је главница нула, што можемо да отплатимо одмах, и пошто је кратак рок отплате, ни камата не би била висока. Наградно питање јесте шта је проблем у овом решењу?
 
@ 2112

Ne računaj na tu priču o prijateljskim zemljama, kada je davanje para u pitanju. Nema toga.
Rusija može da ima druge motive da da konkurentniju ponudu (upošljavanje svojih građevinskih preduzeća, na primer)
ali sigurno neće se odricati profita zbog neke sveslovenske sabornosti itd.

MareCar je ispravno primetio da nisam uračunao prihode od korišćenja metroa u računicu, ali od nečega treba da se plati i održavanje sistema, što takođe nisam uračunao, tako da se to potire.

M1 u perspektivi treba da ide do Konjarnika, to je nesporno; ja sam samo rekao da je u prvoj fazi bitnije da se poveže Prokop nego da se ta linija završava do kraja.
 
@ Djordje

Imaš li neku referencu da je 1.2 mlrd za dve linije, a ne jednu? U novinama je pisalo da je to cena za jednu liniju.

Da li "LRT+" plan pokriva Savski amfiteatar ili ne, mi to ne znamo. Imamo samo šemu linija Inecove studije, koja je odbačena. Ustvari, taj LRT+ plan još uvek i ne postoji, imamo samo načelne crte iz novina i to je to.

Za ovo oko NIP-a, socijalnog mira itd. se slažem. Svejedno, republičke pare treba da idu na Koridor 10, autoput BG-Užice, modernizaciju železnice, eventualno kreditiranje domaće proizvodnje itd. - ne na beogradski metro.
 
ACR":itve75zc je napisao(la):
@ Djordje

Imaš li neku referencu da je 1.2 mlrd za dve linije, a ne jednu? U novinama je pisalo da je to cena za jednu liniju.

Da li "LRT+" plan pokriva Savski amfiteatar ili ne, mi to ne znamo. Imamo samo šemu linija Inecove studije, koja je odbačena. Ustvari, taj LRT+ plan još uvek i ne postoji, imamo samo načelne crte iz novina i to je to.

Za ovo oko NIP-a, socijalnog mira itd. se slažem. Svejedno, republičke pare treba da idu na Koridor 10, autoput BG-Užice, modernizaciju železnice, eventualno kreditiranje domaće proizvodnje itd. - ne na beogradski metro.
Све референце то говоре. Та цифра је одувек била за "прву фазу" од 14 км - то су две линије плана из 1976.

http://www.emportal.rs/vesti/srbija/73196.html
http://www.naslovi.net/2008-12-18/press/odluka-o-metrou-za-tri-meseca/963319
http://www.naslovi.net/2008-12-18/b92/beograd-metro-kao-prioritet/963484
http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=90905&datum=2006-06-29

Добро си приметио да тај тзв. "ЛРТ+ план" не постоји. Али, ми већ знамо да је то оно што нам треба, знамо колико ће да кошта, знамо да је боље од овога што је урађено у најситније детаље, итд. Ма дај.
 
Treba onda pošteno da otkriju detalje tog "LRT+" plana i da objave koliko je to para za koliko kilometara linija,
pa onda na osnovu toga da u javnoj raspravi (ograničenog trajanja) donesemo informisanu odluku.

Za mene je jedna stvar je ako neko pretpostavlja teški metro LRT+-u zbog tehničkih stvari, a druga je ako je taj razlog pešačka zona u Bulevaru Zorana Đinđića. I bolje je da ceo grad bude povezan potrebnim brojem LRT+ linija, nego da imamo jednu skupo plaćenu od NBG-a do Konjarnika koja neće rešiti apsolutno ništa.
 
Vrh