[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695333#p695333:11i2x7ap je napisao(la):
markomarko » 04 Jan 2020, 11:20[/url]":11i2x7ap]
Po merenju od pre par godina na delu pozezke je bilo oko 12.5k putnika po vrsnom casu, sa tendencijom do 2030 rasta na 17k, ako se dobro secam.
Prilazem dole sliku Pozeske ulice. Molio bih nekog da mi objasni kako kroz ove dve trake, od koje je jedna 'poluzuta', prodje 12.5k putnika po vrsnom casu? Cak i da je to nekim cudom tako, a nije, svakako ce dobar deo njih i dalje ici autom i posle izgradnje metroa...
Tih 12.5k nema veze sa onim ljudima koji sada idu svojim kolima, vec javnim prevozom.
Linije koje se potpuno ukidaju ili skracuju do metro stanice:
12,23,37,51,52,53,56,58,91,92,511,551,553 (88,85 bi se skratili samo u slucaju da se gradi i druga linija)
+ lastine linije 580,583,585,588
+ linije koje obavlja Strela: 860, 860a, 860b, 860d, 860e, 860j, 860m, 860s,861a
+ Postojeca okretnica na bb:
512,531,532,533 + lasta: 560,560a,561,586,591,592,593,865 + Strela: 860
Metro u Londonu ide na <2min, kao i svim drugim megalopolisima od po 7,8-12 miliona stnovnika. Metro u gradovima velicine Beograda 1,5-2mil ima takt od 4-5 minuta u vrsnom casu. Bas se pitam sto.
Sto se tice ovih predhodnih planova i cena, kad se kaze "tramvaj po ceni metroa", pa posle u nastavku "klasicni metro po ceni metroa" stice se utisak da su iste cene. Nisu.
2004-2008 Klasican LRT, aktuelan do 2008 cena oko 500mil e.
2008-2012 Potpuno nezavistan LRT, na nbg na vijaduktu - cena 750 mil. e.
* Vazno napomenuti, da je jedna spanska firma radila studiju, tri opcije za prvu linu od Ustanicke do Zemuna.
1. Opcija klasican LRT sa delom podzemnte trase je i ppo njima bila oko 500mil e.
2. Opcija - usvojena, potpuno nezavisna trasa, kombinacija tunela i vijadukta - cena 750 mil e
3. Opcija - potpuno podzemna trasa, gde se cut&cover radi gde je god muguce cena 1,2 ilijarde e.
Danas imamo da jedna linija kosta 2,2 milijarde e, zbog uzasnih tehnickih resenja, kopanjem krticom u mulju i glini, umesto cut&cover. Da je uradjena racionalizacija tehnickoh procesa gradnje moglibi smo za 4,4 milijarde imati 3 linije metroa i to potpuno podzemne. Znaci jedna linija je ukradena.