Šta je novo?

Metro

А у Београду на води и реурбанизованом потезу код Аде Хује неће живети грађани?

Bnv stanovnici neće koristiti metro kao sredstvo svakodnevnog prevoza, nadam se da je suvišno da se objašnjava zašto.

Koji reurbanizovani potez kod Ade Huje? Onaj što tek treba da se pravi? Niti se zna šta će da se pravi i gde će da se pravi, ne zaboravi da je to bivša gradska deponija i da je upitno da li na tome uopšte može da se zida. Šta ako odluče da to bude livada sa par terena ili nekim nebitnim sadržajem? Kome se onda tu provlači metro? Ne provlači se stanovnicima Karaburme jer je za njih logična trasa Marijane Gregoran. Opet pitanje je i taj krak od Dunav stanice da li će se i kad će se graditi. On je predviđen tek kad se završi linija 2. Ako se odluči da Ada Huja ostane ništa mogu lako i da odustanu od izgradnje tog kraka tako da Karaburma ne dobija metro. Znači ostaje veza centar-bbrdo.
E sad meni nije jasno, što se tiče ovog poteza posle Brda zašto se izbegava Žarkovo, evo moje ideje gde bi moglo da prođe a da kači Žarkovo (od 80.000 stanovnika inače!).
https://imgur.com/a/7ezInO1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693170#p693170:1d0on171 je napisao(la):
11030 » Pet Dec 27, 2019 3:23 pm[/url]":1d0on171]
А у Београду на води и реурбанизованом потезу код Аде Хује неће живети грађани?

E sad meni nije jasno, što se tiče ovog poteza posle Brda zašto se izbegava Žarkovo, evo moje ideje gde bi moglo da prođe a da kači Žarkovo (od 80.000 stanovnika inače!).
https://imgur.com/a/7ezInO1

Za sve sto vam nije jasno pratite samo tokove novca
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693095#p693095:2heg2g0b je napisao(la):
solecar » 27 Dec 2019 11:46 am[/url]":2heg2g0b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693062#p693062:2heg2g0b je napisao(la):
spatiotecte » 27 Dec 2019 10:23[/url]":2heg2g0b]Mogu se sloziti da je trasa druge metro linije losa i to u delu starog grada ali za prvu se jednostavno ne slazem.
To sto trasa zaobilazi Prokop i izlazi na Makis prosto nece uticati u nekoj velikoj meri da broj putnika bude manji, ta metro linija ce funkcionisati bas kako treba i bice puna.
Ako svoju malenkost smatraš za popunjenost, onda će zaista i biti popunjena ta metro linija. Da prevedem na srpski. To mu dođe isto k'o kada ja kažem da je linija 36 odlično trasirana i da ide baš kuda treba, i da je koristi veliki broj ljudi, jer prolazi na nekih 100m pored moje zgrade, i meni lično savršeno odgovara, i to što se često desi da se samo ja i vozač vozimo istom, ne menja činjenicu da je linija puna.

Ja sam se naravno šalio za ovo da mi je linija dobra zato sto prolazi blizu moje zgrade ali realno ne vidim zasto mislite da ce biti prazna kad ce uvek biti putnika sa Dorcola, starog grada koji ce putovati za Banovo brdo i Karaburmu kao i obrnuto.
Isto tako prica da na BnV nema stanovnika mi ne poje vodu jer ce tamo biti sve vise i vise ljudi i kad budu završili prvu liniju u BnV ce vec biti veliki broj zhrada samim tim i stanovnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693156#p693156:1jkhojxs je napisao(la):
JohnnyLee » 27 Dec 2019 02:32 pm[/url]":1jkhojxs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693149#p693149:1jkhojxs je napisao(la):
markomarko » 27 Дец 2019, 14:22[/url]":1jkhojxs]Opa, otpala podzemna stanica Vidikovac. Kakvo iznenadjenje, uopste to nismo ocekivali, niti o tome pisali ovde....

Verujem da je sledeca na listi za klanje Makenzijeva kad skapiraju kakav bi poduhvat bio izgraditi zeleznicku stanicu iznad postojeceg tunela pa je onda integrisati sa tim istim tunelom. A tunel ne moze vise da se zatvori jer je jedina veza sa Pancevcem.

@JohnnyLee - u ovom ovakvom sistemu je novi zeleznicki most usko grlo, pa zbog toga...

ок. ако је тај мост уско грло, како онда није уско грло од Новог Београда до Земуна? мислим, и ту ће бити исто два колосека
1) Сви планови од Јовина до Вучића су предвиђали 4 колосека западно од Железничке станице Нови Београд. Вучић је први који је предвидео само 2 колосека источно одатле.
2) Чвор је замишљен тако да се малтене сви регионални, интеррегионални, брзи и међународни возови користе коридор Прокоп-Земун, да би опслужили више локација у граду, и да би дошли до депоа. Једино по неки регионални да се креће правцем Панчево-Раковица.
3) Ако би се цео чвор користио како је замишљен, по превозу путника критично оптерећена деоница система би била управо Прокоп-Нови Београд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693137#p693137:b15kmjhb je napisao(la):
JohnnyLee » 27 Dec 2019 13:42[/url]":b15kmjhb]елем, нешто гледам ову мапу, и мислим се, је л' толико тешко да се споје зелена и плава БГВ линија?

Чекчекчек...

Они ће то да избуше у Макензијевој још једну станицу за преседање на воз? Боктемлатно ал ће ово да буде пичвајз
 
То је у плану било још 90их кад су градили Вуков споменик, али због пара није урађено
 
то је било још пре 90их, када је планиран Врачарски тунел. Карађорђев парк је требао да буде привремена станица, док се не изгради Мекензијева, а данас је једна од станица са највише путника у земљи
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693226#p693226:2d18u982 je napisao(la):
spatiotecte » 27 Dec 2019 19:18[/url]":2d18u982]Zasto mislite da ce biti prazna kad ce uvek biti putnika sa Dorcola, starog grada koji ce putovati za Banovo brdo i Karaburmu kao i obrnuto.
Gro ljudi koji koriste 37 , silazi na Trgu republike, a oni koji koriste 58 ili kod Doma Omladine ili kod Banije. A linija metroa je predviđena da ide trasom nekadašnje železnice, zaobilazeći maltene čitav Dorćol. Za regionalni voz (metro) i za teretni saobraćaj je to OK.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693226#p693226:2d18u982 je napisao(la):
spatiotecte » 27 Dec 2019 19:18[/url]":2d18u982]Isto tako prica da na BnV nema stanovnika mi ne poje vodu jer ce tamo biti sve vise i vise ljudi i kad budu završili prvu liniju u BnV ce vec biti veliki broj zgrada samim tim i stanovnika.
Broj stanovnika i sastav stanovnika su dve različite stavke. Ovde se priča o tim stanovnicima BNV i budućim na Adi Huji i Makišu kao o nekim najobičnijim prosečnim ljudima, poput nas ovde, koji imaju toliko para da ne znaju šta će sa njima, pa ajde odmah trk da se kupi stan sa cenom od nekoliko hiljada € po kvadratu, te da će taj čovek koristiti metro. Taj koji ima para za tako nešto, nit je prosečan građanin, nit se vozika gradskim prevozom.
 
@sole, slazem se sa dobrim delom toga sto si napisao. Medjutim isto tako ne treba mešati stanovnike tih naselja sa vlasnicima stanova. Verujem da će u BGH20 (pogotovo u zgradama drugog reda koje su manje prestižne u odnosu na prvi red) biti solidan broj podstanara, mladih parova i slično. Koliko će oni koristiti metro zavisi od konekcije sa BG vozom na sajmu. I sami vlasnici stanova bi po mom mišljenju na potezu Palata Pravde - Francuska mogli koristiti trasu kao solidnu zamenu za automobil. Na krajevima linija tj Makišu i Adi Huji očekujem jeftiniji kvadrat i samim tim aktivnije korisnike metroa.

Medjutim ono što meni nedostaje kao deo slagalice je da li će u BGH2O uz Savsku biti poslovnih zgrada, koje mogu da privuku dobar deo kritične mase metro korisnika.
 
Koliko će biti tih podstanara koji će moći da plaćaju cenu iznajmljivanja, ako imamo slučajeve da se nenamešteni stanovi na Dorćolu izdaju i za 300 - 350€? Kolika god da bude važnost tih drugorazurednih stanova, nešto nisam ubeđen da će i tu biti navale običnog građanstva, jer BNV je BNV. Kolika god bude vrednost same zgrade i stanova u njoj, sama činjenica da se nalaze na lokaciji koja se vodi kao elitna, shodno tome će i diktirati cenu.
 
Vreme će pokazati naravno, samo htedoh da kažem kako mislim da će korisnika verovatno biti i iz samog BGH20 možda više nego što predpostavljamo.
 
Taj ko bude imao para da tu bude podstanar (ako je lud), svakako ima para za odličan automobil.
 
Sa sistemom od dve linije koji samo tangira centralnu poslovnu zona na NB (a košta, u predračunu, 4,5 mlrd EUR!), veliku većinu putovanja stanovnici BnV obaviće, naravno, svojim automobilima.

Stanovništvo BnV će, istovremeno, metroom ići na Trg republike na sladoled, ili na Banovo brdo, u ćevabdžinicu Talimat, a poneko će otići i da vidi svetsko čudo - ranžirnu stanicu u Makišu, kao i da se divi čarima Rospi ćuprije.

Nema sumnje, ključne saobraćajne potrebe Beograda biće ovim planom zadovoljene...
 
Treba sacekati samo tridesetak godina da se vidi koliko su bili u pravu projektanti ovih najavljenih linija metroa. Izgradnjom mega naselja u Makisu i Visnjici (Adi Huji) doci ce do potvrde vizije ljudi koji su osmislili ove ingeniozne planove za prvu liniju. Do tada ce se zavrsiti i druga linija Zemun zel.stanica Mirijevo.
Stanovicima novobeogradskih savskih blokova dovoljni su i tramvaji iz projekta tramvajem u 21. vek.
 
Ne moze da se pokrije ceo grad od 2 miliona sa samo 2 linije kakve god bile trase to smo vec apsolvirali, sa 3 linija i 6 krakova je već druga prica, uostalom planirana treca linija je tu da nadomesti propuste koje pominjete za ove dve linije.
E sad pitanje je koji kraj grada ima prednost na drugi. Zasto Mirijevo i banovo brdo dobijaju metro dok savski blokovi imaju samo tramvaj, pa verovatno kao i BKA koji ce ostati bez metroa jer vec ima tramvaj.
 
Problem je što se nekako gotovo uvek čitav jugoistočni deo grada izbegava, kao da je taj deo grada kontaminiran i sl. Dušanovac, Šumice, Medaković, Braće Jerković, Banjica, Pašino brdo, Marinkova bara, Konjarnik, opština Grocka... Čak i u planovima gde se spominje, spominje se kao poslednje što će se raditi.
 
Nije problem da li ces da se guzvas u tramvaju ili metrou vec da li ces da se guzvas 30 minuta ili sat i 30 minuta ali neplanirano u autobusu ili tramvaju.
 
spatiotecte":13qnmm6c je napisao(la):
Ne moze da se pokrije ceo grad od 2 miliona sa samo 2 linije kakve god bile trase to smo vec apsolvirali, sa 3 linija i 6 krakova je već druga prica, uostalom planirana treca linija je tu da nadomesti propuste koje pominjete za ove dve linije.
E sad pitanje je koji kraj grada ima prednost na drugi. Zasto Mirijevo i banovo brdo dobijaju metro dok savski blokovi imaju samo tramvaj, pa verovatno kao i BKA koji ce ostati bez metroa jer vec ima tramvaj.

Iz vrlo prostog razloga, prva linija pokriva delove grada gde je planirana izgradnja a koji su u vlasništvu tajkuna bliskih svakoj vlasti - Karić Makiško polje, Beko Luka Beograd i SNS "arapski" investitor BNV. Osim lokacije, na cenu kvadrata ogroman uticaj ima i blizina metro linije. Grad napravi tajkunima metro, oni uzmu profit, a naša deca će da vraćaju kredite. Odličan plan.

Tako da se grad i država zadužuju za 4,5 milijardi evra kako bi tajkuni namakli još veći profit, jer sa prvom linijom metroa ništa značajno se Beograd neće unaprediti saobraćajno, niti će uticati na smanjenje gužvi na ulicama, jer će ga koristiti mali procenat ljudi. Ni 5% od ukupnih saobraćajnih kretanja unutar Beograda neće pokriti ta prva linija metroa, i to u najoptimističnijem slučaju.

A voleo bih da vidim tu studiju na osnovu koje su doneli odluku da se prvo krene sa linijom Makiš-Mirijevo preko BNV-a. Jer se kreće u investiciju od 4.5 milijardi evra a nigde nema javno dostupnog dokumenta gde su stručnjaci napravili cost-benefit analizu (pod stručnjaci mislim pravi stručnjaci a ne megatrend polupismeni stranački paraziti). Sve se svodi na priču - sviđa nam se ta trasa pa smo odlučili da prvo od nje krenemo.
 
Kad je to Karić kupio Makiš? Kreni neko jutro iz Žarkova ka gradu, kolona koja stoji se formira već kod Julinog brda. Do Ade treba po 40 min..uopšte ne treba metro :lol:
 
Interesantno da osim toga što osa Istok-Zapad ima 3 koridora (Gazela, Zarićev i Brankov most) Blokovi od M2 (BZĐ) imaju 6km, a Ustanička od Resavske 5km. Suprotno tome Sajam nema Alternativu (ako se kruženje preko Banjice i Autokomande može smatrati alternativom s obzirom na krivudave uglavnom šumske sokake između) a Banovo Brdo osim toga što je samo po sebi usko grlo ima tričava 2km tramvajske mreže na kojoj dve linije idu kao antibiotik, ona malo jača se samo delimično poklapa s metro koridorom bilo Jovinovim, Belamom ili ovim "naprednim".

Ajde da kažemo da je Mirijevo bitno za glasače (tako malo i blizu grada ne može generisati patronažu ni za dva tramvajska koridora a kamoli za dve linije metroa, i pored svih tih silnih ufođenja, odnosno produžavanja autobuskih linija) uz šta se nalazi relativno blizu grada, a što se svakako za jedan Vidikovac baš i ne može reći.

Čukarički koridor je bukvalno rotiran. Metro su provukli gde je logično produžiti tramvaj (i to pod uslovom da je 25% stanova socijalno - ne luksuzno, u suprotno dovoljno preusmeriti neke autobuse preko Makiša do B.Brda, odnosno pretvoriti ih u fidere) a tramvaj gde je lako proterati metro.

Ono što bi imalo smisla potpuno su obesmislili zamenom koridora. Ukoliko bi metro išao ka Vidikovcu a tramvaj ka Makišu onda bi Strelu od A do Š osim ekspresa, odnosno GSP linije osim 92 trebalo preusmeriti ka B.Brdu da fiduju metro, a Lastu i ostale GSP s B.Brda skratiti do Vidikovca, odnosno terminusa Metroa.

Sa depoom u Makišu nema problema s obzirom na moguću gradnju tehničkog koloseka od Požeške do portala u zoni Zmajevačke i Milorada Jovanovića.

I da, sad se sećam da sam upravo ja najviše pljuvao skretanje ka Prokopu, no ja sam pretpostavljao da trasa ide kroz Kneza Miloša s obzirom na to da upravo 23 pokriva taj najopterećeniji koridor. Oni sada pomeraju koridor bliže reci bukvalno zbog sladoleda i krpica dok do Kliničkog Centra neće biti moguće doći ni pešačenjem od Kneza Miloša. Moraće autobusom kao i sada, uz "unapređenje" u vidu redukcije iovako redukovanog takta. Još ako počnu da ukidaju isećiće osnovne putanje do važnih mesta u gradu. Ako ne redukuju ili ne skrate dugačke autobuske linije (kontrakuju sistem) opet neće ništa uraditi po pitanju toga da s metroom učine ceo autobuski sistem efikasnijim.

Novi Beograd s obzirom na to da je najbogatija opština može sam izgraditi kružni People Mover sa jednim kolima kapaciteta 150 putnika, peronima dužine 15m. Takt 3 min, kapacitet 3000 na čas po smeru uz dnevnu patronažu do 50000.

Jedino mi bod u oči delovi Voždovca i nedostatak stanice u Šumicama. Linija 1 treba da ide od Vidikovca do Mirijeva a linija 2 od Zemuna do Banjice preko Vračara i kružnog puta (29+50) uz eventualno priduženje do Žel. St. Rakovica.

Btw. jel ja to na ovoj slici vidim dva odvojena stambeno-komercijalna kompleksa na mestu Šećerane, odnosno NIS-a? Zar tu nije bio previđen sportski centar a iza na mestu Hipodroma neka stambena zona?

Ada Mall je pod nosom. Verovatno misle da grade solitere. Ustvari to i jeste idealna lokacija za tako nešto. Samo da ne budu demituše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693534#p693534:26f530yv je napisao(la):
11030 » 28 Dec 2019 08:04 pm[/url]":26f530yv]Kad je to Karić kupio Makiš? Kreni neko jutro iz Žarkova ka gradu, kolona koja stoji se formira već kod Julinog brda. Do Ade treba po 40 min..uopšte ne treba metro :lol:

Problem nije deonica do Žarkova, problem je od Žarkova do Makiša, umesto da da ide od Žarkova do Petlovog brda...
 
Мени искрено смета форсирање коридора Ада-Сајам-Савска улица уместо да се пресецањем испод Сењака, кроз Прокоп и КЦС до Славије и Теразија смањи дужина путовања и број успутних станица, а да исте буду корисније. Кнеза Милоша, Савска и посебно Војводе Мишића са Сајмом су коридори кретања који су наметнути географским карактеристикама, тј. рељефом. Метро има предност што може да иде испод брда, док их булевари углавном заобилазе. Дуж Војводе Мишића и онако имамо превише линија јавног превоза, које су ту опет силом прилике.
 
Gledam ovu mapu i ne mogu da shvatim koliko je apsurdna. Znači i 2100te, kada se završe obe linije metroao i sve oko BG voza, ako menadžer koji živi u luks soliterima na Ada Huji želi do svoje kancelarije na stotom spratu Kopernikus kule, jedina opcije je i dalje silazak kod Sava Centra ili Arene i čekanje autobusa. Ogromna količina poslovnog prostora koja je od Milutina Milankovića pa južno nije pokrivena ničim?

Promenom Savskog mosta sa tramvajskog na metro most neće više postojati nikavka šinska veza Novog Beograda "iznad" Bulevara MM i "ispod".

Ako neko želi u Airpot City može šta? Metroom do stanice na Adi pa onda na tramvaj?

Gospode...
 
Bg voz, moci ce da se preseda imace manji takt, te 20100te.
 
Vrh