Interesantno da osim toga što osa Istok-Zapad ima 3 koridora (Gazela, Zarićev i Brankov most) Blokovi od M2 (BZĐ) imaju 6km, a Ustanička od Resavske 5km. Suprotno tome Sajam nema Alternativu (ako se kruženje preko Banjice i Autokomande može smatrati alternativom s obzirom na krivudave uglavnom šumske sokake između) a Banovo Brdo osim toga što je samo po sebi usko grlo ima tričava 2km tramvajske mreže na kojoj dve linije idu kao antibiotik, ona malo jača se samo delimično poklapa s metro koridorom bilo Jovinovim, Belamom ili ovim "naprednim".
Ajde da kažemo da je Mirijevo bitno za glasače (tako malo i blizu grada ne može generisati patronažu ni za dva tramvajska koridora a kamoli za dve linije metroa, i pored svih tih silnih ufođenja, odnosno produžavanja autobuskih linija) uz šta se nalazi relativno blizu grada, a što se svakako za jedan Vidikovac baš i ne može reći.
Čukarički koridor je bukvalno rotiran. Metro su provukli gde je logično produžiti tramvaj (i to pod uslovom da je 25% stanova socijalno - ne luksuzno, u suprotno dovoljno preusmeriti neke autobuse preko Makiša do B.Brda, odnosno pretvoriti ih u fidere) a tramvaj gde je lako proterati metro.
Ono što bi imalo smisla potpuno su obesmislili zamenom koridora. Ukoliko bi metro išao ka Vidikovcu a tramvaj ka Makišu onda bi Strelu od A do Š osim ekspresa, odnosno GSP linije osim 92 trebalo preusmeriti ka B.Brdu da fiduju metro, a Lastu i ostale GSP s B.Brda skratiti do Vidikovca, odnosno terminusa Metroa.
Sa depoom u Makišu nema problema s obzirom na moguću gradnju tehničkog koloseka od Požeške do portala u zoni Zmajevačke i Milorada Jovanovića.
I da, sad se sećam da sam upravo ja najviše pljuvao skretanje ka Prokopu, no ja sam pretpostavljao da trasa ide kroz Kneza Miloša s obzirom na to da upravo 23 pokriva taj najopterećeniji koridor. Oni sada pomeraju koridor bliže reci bukvalno zbog sladoleda i krpica dok do Kliničkog Centra neće biti moguće doći ni pešačenjem od Kneza Miloša. Moraće autobusom kao i sada, uz "unapređenje" u vidu redukcije iovako redukovanog takta. Još ako počnu da ukidaju isećiće osnovne putanje do važnih mesta u gradu. Ako ne redukuju ili ne skrate dugačke autobuske linije (kontrakuju sistem) opet neće ništa uraditi po pitanju toga da s metroom učine ceo autobuski sistem efikasnijim.
Novi Beograd s obzirom na to da je najbogatija opština može sam izgraditi kružni People Mover sa jednim kolima kapaciteta 150 putnika, peronima dužine 15m. Takt 3 min, kapacitet 3000 na čas po smeru uz dnevnu patronažu do 50000.
Jedino mi bod u oči delovi Voždovca i nedostatak stanice u Šumicama. Linija 1 treba da ide od Vidikovca do Mirijeva a linija 2 od Zemuna do Banjice preko Vračara i kružnog puta (29+50) uz eventualno priduženje do Žel. St. Rakovica.
Btw. jel ja to na
ovoj slici vidim dva odvojena stambeno-komercijalna kompleksa na mestu Šećerane, odnosno NIS-a? Zar tu nije bio previđen sportski centar a iza na mestu Hipodroma neka stambena zona?
Ada Mall je pod nosom. Verovatno misle da grade solitere. Ustvari to i jeste idealna lokacija za tako nešto. Samo da ne budu demituše.