dragan
Professional
Bilo je bar 10 predloga za linije Lakog metroa iliti Teškog tramvaja.
Пошто су други одговарали на остало, хајде да се осврнем на ово набрајање "узорних" градова. Прва врло важних разлика је што су ти градови били огромни чак и пре ере аутомобила, и да им је остало огромно урбанистичко-историјско наслеђе за које су надземне трасе непогодне. Београд са друге старане има на Новом Београду, Чукарици, па и на одређеним деловима Палилуле, Звездаре и Вождовца огромна историјски нова насеља у којима надземна траса заиста не представља естетски проблем, осим за тоталне фрикове. Београд може и до 70% метро мреже да формира са надземним решењима. Друга важна разлика је финансирање, јер су сви горе поменути градови ушли у социјализму, где се не пита за цену, него се економски ресурси распоређују у Централном комитету Комунистичке партије, а међународни послови се склапају на економским форумима чланица Варшавског пакта. И те и такве економије и друштва су тада много здравије размишљале од садашње Србије, иако боље узоре имамо у капиталистичким земљама.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692697#p692697:ej1zq30e je napisao(la):spatiotecte » 26 Dec 2019 11:07 am[/url]":ej1zq30e]
Karlo, ako mene pitas ja sam totalni protivnik tramvaja na steroidima i za mene je jedino pravo resenje da dobijemo pravi metro, na kraju krajeva za grad nase velicine trrba da sledimo primere gradova slicnih velicina poput Budimpeste ili Bukuresta Varsave ili eventualno Praga.
Sto se SNS plana tice smatram da mu je mana sto ne ide preko BKA, ni preko 29Og novembra ni preko Srpskih Vladara, jednom rečju zaobilazi glavne bulevare i to mu je najveća mana.
...али имају комунистички мото "изградићемо ми то другови", не водећи рачуна о економској логици. После толико деценија, имају 1,5 линију. У Букурешту је 80% садашњег систем направио велики добротвор и савршени владар Чаушеску у само једној деценији, а после тога су докрпили за 3 деценије само још 20%. А ако је истина да им не смета историјско наслеђе и уске улице, где су им надземне линије, тако уобичајене за земље Запада које воде рачуна о сваком евру/фунти/долару/круни?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692912#p692912:236m8mm1 je napisao(la):spatiotecte » 26 Dec 2019 09:11 pm[/url]":236m8mm1]Karlo, Varšava posle razaranja 85% grada i drugom svetkom ratu i Bukurest posle zemljotresa iz 1977 i Caučeskuovih rušenja imaju mnogo manje urbanističko i istorijsko nasledje tako da ti teorija ne pije vodu, bar sto se ta 2 grada tiče.
Ono što je ovde 'retrogradno' (da li si načisto sa značenjem tog termina?) nikako nije šinski sistem koji su razvili ili razvijaju uspešni i uzorni gradovi nekih od najrazvijenijih zemalja sveta, koji ti nazivaš 'tramvajem na steroidima', već upravo to što se u siromašnoj Srbiji grade linije od 2 i po milijarde evra.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692912#p692912:1nu88e6k je napisao(la):spatiotecte » 26 Dec 2019 09:11 pm[/url]":1nu88e6k]Inace mi uopste nije jasno zašto čovek kao ti koji je saobraćajni inženjer podržava retrogradni tramvaj na steroidima. Isti ljudi koji su imali slične ideje kao tvoje su nas upropastili sa tramvajem u 21 vek tako da neka hvala, tramvaje umesto metroa mozeš da zadržiš za sebe, to nam ne treba a tu priču su gurali i žuti i dobro je sto ta opcija se vise ne uzima u obzir. Sto se oga tiče SNS plan bar predlaze teski metro i podzemne deonice i to je veliki napredak u odnosu na pre.
...
A mene licno uopste ne brine tih 4,5 milijardi evra koliko ce da košta, ja to na svojoj kozi neću ni osetiti a neces ni ti.
Kada ti se ostali pravci pretvore u "pakao", šta ti drugo preostaje?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692925#p692925:2clmuxw6 je napisao(la):11030 » 26 Dec 2019 21:50[/url]":2clmuxw6]p.s. setite se izgradnje Mosta na Adi. Koje je to narikanje bilo! Sta ce most koji povezuje nista ni sa cim, to niko nece da koristi, a pogledajmo sad..
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692929#p692929:2eb7wsan je napisao(la):Пантограф » 26 Dec 2019 10:06 pm[/url]":2eb7wsan]Ono što je ovde 'retrogradno' (da li si načisto sa značenjem tog termina?) nikako nije šinski sistem koji su razvili ili razvijaju uspešni i uzorni gradovi nekih od najrazvijenijih zemalja sveta, koji ti nazivaš 'tramvajem na steroidima', već upravo to što se u siromašnoj Srbiji grade linije od 2 i po milijarde evra.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692912#p692912:2eb7wsan je napisao(la):spatiotecte » 26 Dec 2019 09:11 pm[/url]":2eb7wsan]Inace mi uopste nije jasno zašto čovek kao ti koji je saobraćajni inženjer podržava retrogradni tramvaj na steroidima. Isti ljudi koji su imali slične ideje kao tvoje su nas upropastili sa tramvajem u 21 vek tako da neka hvala, tramvaje umesto metroa mozeš da zadržiš za sebe, to nam ne treba a tu priču su gurali i žuti i dobro je sto ta opcija se vise ne uzima u obzir. Sto se oga tiče SNS plan bar predlaze teski metro i podzemne deonice i to je veliki napredak u odnosu na pre.
...
A mene licno uopste ne brine tih 4,5 milijardi evra koliko ce da košta, ja to na svojoj kozi neću ni osetiti a neces ni ti.
Ne, to nije retrogradno, jer toliki i*****, uprkos svemu, nikad ranije nismo bili, to je toliko bolesno da bih najiskrenije smatrao vojni puč zbog takvog iživljavanja nad narodom u potpunosti legitimnim.
U susednoj Mađarskoj, dosta bogatijoj zemlji, najnoviju liniju od 1,5 milijarde evra smatraju nacionalnom sramotom. U jednako siromašnoj Sofiji, uz nepovratnu pomoć EU u stotinama miliona evra, pojedinačne metro linije su 4-5 puta (!!!) jeftinije od beogradskih.
E, trasa ove dve linije je nešto još bolesnije. To je, već, teška perverzija, i tu ovaj plan gotovo da može da postane simpatičan - ljudima koji u guglu jednom nedeljno ukucavaju 'domine beograd'...
Uživajmo.
Nije poenta u tome da li se nekome sviđa ili ne što je to SNS metro, pa ga neće zato koristiti, nego što je trasa takva da zaobilazi sve bitne tačke za običnog građanina, te da će građani i dalje morati da se guraju u autobuse, trolejbuse i tramvaje. Ali kao što rekoh u prethodnom postu, nekada se gradski prevoz prilagođavao građanima, a danas se građani prilagođavaju gradskom prevozu.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692935#p692935:3jjskodb je napisao(la):spatiotecte » 26 Dec 2019 22:20[/url]":3jjskodb]Jbg ne moze svima da se udovolji, ko ne voli taj SNS metro ne mora da ga koristi, ja cu ga koristiti iako smatram da su trase mogle biti bolje ali jbg sta je tu je, bar ce neko izgraditi taj metro i to ce svakako biti bolje nego sad.
Pogledaj samo trasu preko Sajma, Savskog nasipa, Antifašističke borbe , Bulevara Crvene armije, Omladinskih brigada i Tošinog bunara.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692941#p692941:3jjskodb je napisao(la):mikelo90 » 26 Dec 2019 22:31[/url]":3jjskodb]Sad jedno laičko pitanje: zar teški metro ne može da ide delom na stubovima?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692950#p692950:3jk3c1x8 je napisao(la):solecar » 26 Dec 2019 10:45 pm[/url]":3jk3c1x8]Nije poenta u tome da li se nekome sviđa ili ne što je to SNS metro, pa ga neće zato koristiti, nego što je trasa takva da zaobilazi sve bitne tačke za običnog građanina, te da će građani i dalje morati da se guraju u autobuse, trolejbuse i tramvaje. Ali kao što rekoh u prethodnom postu, nekada se gradski prevoz prilagođavao građanima, a danas se građani prilagođavaju gradskom prevozu[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692935#p692935:3jk3c1x8 je napisao(la):spatiotecte » 26 Dec 2019 22:20[/url]":3jk3c1x8]Jbg ne moze svima da se udovolji, ko ne voli taj SNS metro ne mora da ga koristi, ja cu ga koristiti iako smatram da su trase mogle biti bolje ali jbg sta je tu je, bar ce neko izgraditi taj metro i to ce svakako biti bolje nego sad.
Pa nisam ni očekivao da će metro biti osakaćena regionalna železnica. Ono što sam očekivao je smislena trasa, a ne ovo što je dobijeno. To što se tebi ona sviđa, OK, ali to i dalje ne menja činjenicu da će je narod slabije koristiti, ne zato što je rađena pod patronatom SNS - a, nego zato što će zaobilaziti Prokop, Klinički centar, Slaviju, Žarkovo, Vidikovac, Cerak, Cerak vinogradi, Petlovo brdo, dobar deo Starog grada i Karaburme...spatiotecte":2hlta1xl je napisao(la):Ali ti ne možes očekivati da te metro vodi do Panceva i Obrenovca, to prosto nije njegov domet, za to postoji gradska zeleznica.
Budimo realni, ni Jovinove metro linije nisu bile nista duže od ovih sto naprednjaci planiraju da urade.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692973#p692973:2hlta1xl je napisao(la):mikelo90 » 26 Dec 2019 23:37[/url]":2hlta1xl]Ali su mu, ako ja dobro razumem, metro linije povezivale najnaseljenije delove grada sa najvažnijim tačkama u gradu, dok su RM linije bile duge i išle po manje "bitnim" trasama.