Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690322#p690322:2wk98jmn je napisao(la):
spatiotecte » 18 Dec 2019 20:04[/url]":2wk98jmn]Ali su na veoma dobrom putu da krenu sa gradnjom, to im
bar ne mogu osporiti.
Kao što im se ne može osporiti i da imaju plan od ničega do ničega preko ničega, kojim ćemo, ako se bude uopšte izgradio, imati i dalje iste one gužve koje imamo i sada, a naravno i probleme.
 
Jeste od ničega, ali od vrlo opasnog ničega: od jbnog vodoizvorišta. Šta znam, ja bih ipak da budem siguran da ću piti čistu vodu i za 8 godina.
 
Da, pokrenuli su. Prodavali su karte, uz maglu koju odavno nude.
Najiskrenije se nadam da neće ništa započeti, jer njihova rešenja nemaju veze sa strukom i potrebama, ceć isključivo sa privatnim interesima.
 
To što imaju nameru da pokrenu jeste dobar znak. Ali, to ništa ne znači kada je celokupan plan metroa, cela izmena, svi ti promašaji, ugrožavanje prirodnih dobara, najblaže rečeno - budalaština. Bolje ništa da ne pokreću, jer ćemo izdržati bez metroa koliko god treba samo da plan bude prihvatljiv. Ovo što oni žele da pokrenu je samo za njih prihvatljivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690429#p690429:38tppsdu je napisao(la):
marrecar » Čet Dec 19, 2019 12:16 am[/url]":38tppsdu]To što imaju nameru da pokrenu jeste dobar znak. Ali, to ništa ne znači kada je celokupan plan metroa, cela izmena, svi ti promašaji, ugrožavanje prirodnih dobara, najblaže rečeno - budalaština. Bolje ništa da ne pokreću, jer ćemo izdržati bez metroa koliko god treba samo da plan bude prihvatljiv. Ovo što oni žele da pokrenu je samo za njih prihvatljivo.

Zaboravljate da su oni vrlo odlucni.
Zaboravljate da imaju 700000 sledbenika koji s ena jedan SMS mobilisu i spremni su da urade sve sto im se kaze i nemaju morlanih obzira.
 
Da bi smirio živce kupio sam posle pominjanja na ovom forumu knjigu Gojka Beare Metro stvarno i moguće
 
Jeste od ničega, ali od vrlo opasnog ničega: od jbnog vodoizvorišta. Šta znam, ja bih ipak da budem siguran da ću piti čistu vodu i za 8 godina.

Čistiju vodu ćeš piti od metroa nego od trenutne ranžirne na kojoj malo malo iscuri neka hemikalija. Može se metrou zameriti trasa ali da će ugroziti vodoizvorište neće.
 
Pa metro se pravi dotle s ciljem da se tu izgradi celo naselje, koje će onda imati i kanalizaciju, jelte.
 
Сад си му покварио концепцију одбране
 
Ja prva nisam za tu trasu i mislim da treba da ide na Petlovo tj na Orlovaču i osvrćem se samo na napisano a to je da će metro depo pokvariti vodoizvorište što jednostavno nije tačno, već je pokvareno i trovano ranžirnom. Pored toga, već sad imaš magacine, pumpe i druge pm pored same fabrike vode, ne vidim da se iko buni protiv toga? Oni btw nemaju kanalizaciju već sve ispuštaju u tlo. Da ne spominjem Rupčine koje su cele septička jama, šta misliš gde se to sliva? Da ne pričam o njivama na vodoizvorištu i hemiji kojom njih tretiraju. Šta će i gde će da se gradi ja ne znam samo se osvrćen na napisano- da će metro da ugrozi vodoizvorište, to nije istina.
 
I ja sam, pošto nisi razumela poentu, u sledećem odgovoru elaborirao, kako bi ti bilo jasnije. Stoga ne vidim razlog da se dalje "osvrćeš na napisano" u prvom postu, ako ti već kažem da je poenta u naselju koje ovi zlikovci planiraju tu da izgrade, a zbog kojeg je metro i usmeren do ove tačke.
 
koliko se sećam receno je da cela ta zona zabrane i zastite vodoizvorista zapravo i nije toliko neophodna ni toliko preširoka te da je greškom ucrtana sa tolikom povrsinom i prosto ta vodoizvorista se samo nalaze na jednom delu zaštićene zone koji se ne nalazi na predloženoj trasi metroa i budućeg naselja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690930#p690930:3g54kqfn je napisao(la):
spatiotecte » Pet Dec 20, 2019 5:52 pm[/url]":3g54kqfn]koliko se sećam receno je da cela ta zona zabrane i zastite vodoizvorista zapravo i nije toliko neophodna ni toliko preširoka te da je greškom ucrtana sa tolikom povrsinom i prosto ta vodoizvorista se samo nalaze na jednom delu zaštićene zone koji se ne nalazi na predloženoj trasi metroa i budućeg naselja.

"receno je " to je tako tipicno. ha ha ha
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690930#p690930:2ryvrnmw je napisao(la):
spatiotecte » Pet Dec 20, 2019 4:52 pm[/url]":2ryvrnmw]koliko se sećam receno je da cela ta zona zabrane i zastite vodoizvorista zapravo i nije toliko neophodna ni toliko preširoka te da je greškom ucrtana sa tolikom povrsinom i prosto ta vodoizvorista se samo nalaze na jednom delu zaštićene zone koji se ne nalazi na predloženoj trasi metroa i budućeg naselja.
A to je rekao plaćeni ubica Zemunskog klana, Zlatibor Lončar beše?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690930#p690930:183s6cz3 je napisao(la):
spatiotecte » Pet Dec 20, 2019 5:52 pm[/url]":183s6cz3]koliko se sećam receno je da cela ta zona zabrane i zastite vodoizvorista zapravo i nije toliko neophodna ni toliko preširoka te da je greškom ucrtana sa tolikom povrsinom i prosto ta vodoizvorista se samo nalaze na jednom delu zaštićene zone koji se ne nalazi na predloženoj trasi metroa i budućeg naselja.

Greška je sigurno, mada uostalom u Makišu i nema vode a tek vodoizvorišta ni za lek. Ma nema ni Makiša.
 
Granica zone vodoivorišta, koliko se sećam, je pomerena do obrenovačkog puta, odnosno severno je od obrenovačkog puta.
 
Досад најдетаљнији приказ техничких детаља будућег метроа:

https://www.ekapija.com/people/2731...etro-i-voz-pripremni-radovi-za-gradnju-metroa

Укратко:

- Све под земљом, можда евентуално НБ на вијадукту;
- Перони 75 метара, могуће продужење на 100;
- Алстомови возови;
- Метални, а не гумени точкови;
- Метро за Макиш, трамвај за Видиковац;
- БГ:воз са интервалом 10 минута.
 
Manje više poznata situacija i najavljena realizacija koju treba sprečiti, pre svega mislim na Makiš, izostavljanje Vidikovca i Labudovog brda i važne osovine Prokop-KCS-Slavija. Projekat je podređen BNV-u što je jasno i iz ovih izjava.
 
Da li ja dobro razumem objašnjenje zašto se ide tunelom ispod Save - zato što smetaju zgrade BNV-a?
A ovaj desetominutni takt BG:Voza zvuči kao bajka.

Edit:
Dužina prve linije je 21,3 km sa 22 stanice, a dužina druge linije je 19,2 km sa 20 stanica.
Zar ne beše ranije priča da će biti po 23 stanice na svakoj od linija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692109#p692109:1br0o5pc je napisao(la):
JohnnyLee » 24 Dec 2019 02:37 pm[/url]":1br0o5pc]па добро, 75 метара је ок дужина. баш ме занима који ће Алстомови возови бити. претпостављам да ће бити неки дериват од сиднејског метро возила, који је потпуно аутоматизован

Mislim da nece biti vozila sa pantografom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692093#p692093:18cz356d je napisao(la):
Пантограф » 24 Dec 2019 02:15 pm[/url]":18cz356d]Досад најдетаљнији приказ техничких детаља будућег метроа:

https://www.ekapija.com/people/2731...etro-i-voz-pripremni-radovi-za-gradnju-metroa

Укратко:

- Све под земљом, можда евентуално НБ на вијадукту;
- Перони 75 метара, могуће продужење на 100;
- Алстомови возови;
- Метални, а не гумени точкови;
- Метро за Макиш, трамвај за Видиковац;
- БГ:воз са интервалом 10 минута.
Опширније:
- Оних 580 милиона из буџета је вероватно учешће у кредиту, које се мора платити одмах.
1) Метро се плаћа 100% из републичког буџета за економски најјачи град, град који има рекорадан буџет, и заобилазећи садржаје нациоалног значаја попут универзитетских комплекса, болничких комплекса, зона амбасада, најважнијих железничких и аутобуских станица.
2) Када се пројекат веже за финансијера-кредитора, остаје ограничен простор за измене пројекта, чак и ако оборимо са власти ове штеточине.
- Студија изводљивости у року краћем од годину дана за најскупљи пројекат у историји једног града? Цела година минимум је потребна због праћења саобраћајног оптерећења, као и због праћења подземних вода, а препоручљиво је да се оваква истраживања врше и у дужем низу година пре почетка градње.
- Планирана дужина перона 75 метара, пројектоване дужине пруге и тунела 100 метара? Да ли човек бунца или меша бабе и жабе? Па управо подземне станице са перонима, а не тунели су ограничавајући фактор за будући капацитет.
- Макишко поље најбоља локација за градњу депоа? Лауданов шанац претесан? Лауданов шанац може да прими по 80 возова дужине по 100 метара, а за једну линију је по 20-так возова довољно чак и дугорочно. Биће да је већи проблем што се везује за исток-запад линију, а која је споредна, јер опслужује само једну од 4 тајкунске ливаде.
- Посавина је имала до сада брзу аутобуску везу макар кроз Макишко поље, брже од метроа који са све независном трасом стаје на много места. Са аутопутем преко Сурчина сам тај друм ће бити растерећен (оптерећење ће прећи на неке друге правце). А за саму Посавину је бржа и јефтинија веза или воз или регионална лака железница кроз сред Макишког поља, како сада иде аутобус, и то без стајања од Аде до Остружнице.
- Очекују више кола, већу градњу града, а решавају масовном градњом у центру? Па метро служи да би се отворила могућност развоја нових зона ван центра.
- "Трамвај за Видиковац је и више него довољан". Тачно, али од Бановог брда до Петловог је могуће направити потпуно издвојен коридор за шински превоз комбинацијом подвожњака, петљи и градње на површини, без дугих тешких објеката, а истовременим формирањем и "шнелштрасе". Све једно је који градски шистем би тај коридор користио. Цена грађевинског дела од свега око 5-6 милиона евра по километру би правдала градњу и при умереном броју путника, а реда је преко 3000 путника на сат у једном смеру у вршним сатима. Са друге стране, за неке делове њихове метро мреже је соло аутобус више него довољан.
- "Покретан линијски извор буке", рече Секретар за живорну средину и остаде жив. Шински превоз чај и када је јако бучан за разлику од друма не ствара константну буку, већ у импулсима. Томе је у Београду изложено бар пола становника. Сам БЗЂ је толико широк да пружа могућност разних решења контроле буке. Уосталом, да ли су икада били у Бечу, Берлину, Амстердаму, па да виде шта је све надземно и колико близу станова и пословних простора. Амстердам рецимо користи зелени појас дрвећа, а уз саму пругу зимзелене пузавице уз ограду. Дрвеће преко лета брани пузацице од јаког сунца, одржава бољу релативну влажност за исте, а чини и додатни звучни изолатор већи део године. Рад рени бунара? На Новом Београду је генерални ниво подземне воде само 1,5 метар осим уз аутопут, где ради црпна станица.
- Тунел под Савом, па управо пројектовање у профилу (успони, падови, хоризонталне кривине) је разлог да метро траса између обала Саве не буде 70 метара висинске разлике у односу на Теразије. Помиње шипове у Београду на води, а ако иде на Немањину, тада дефинитивно мора испод тих шипова, не између њих. "Није било простора за улазак метроа под земљу код Економског факултета, јер ће се ту градити друмски тунел". Земљо отвори се!
- "Миоценске лапоровите глине испод Саве су чак повољне". Па управо оне су дале највише мука и главобоља при градњи нових делова Београдског железничког чвора.
- "БГ:ВОЗ на првој линији на 10 минута". На једном међустаничном растојању од пар километара би још некако могло да прође, али од Батаје све до Прокопа то би било могуће једино уз редовно пропуштање брзих возова у Земуну уписано у реду вожње, са редовним задржавањем по 6-7 минута. Ето, толико да не кажем баш немогуће.
 
Doći će nam glave. Uzeće čitavu milijardu sebi i još milijardu više ćemo dati zbog tunela. To je suština cele ove sage.
 
Vrh