I puče kantar (Kantar), sve popada!
Žešće se pro***ava oko razloga za provlačenje linija preko vlasti zgodnim trasama (iz poznatih razloga), odnosno izbegavanje već formiranih urbanih celina koje generišu najveći broj putovanja (upravo potez uz Trgovačku zagušuje Sajam decenijama pri čemu ništa nije učinjeno).
Ko hoće nađe način. Ko neće nađe izgovor. Intervju na eKapiji je, reklo bi se pun izgovora.
Hvala Kantaru našem nasušnom što je pomenuo ono što se drži iza zatvorenih vrata, a to je neravnomernost povećanja broja stanovnika u odnosu na povećanje stepena motorizacije (1,7>1,9mil=11,7%, stepen motorizacije za neverovatnih 45%), samo zašto nije pomenuo da praktično svi navedeni izgovori služe opravdanju gradnje metroa kroz nova naselja sa najvišim planiranim stepenom motorizacije uz ignorisanje "generatora" većine putovanja kako javnim prevozom tako i automobilom (da nije poteza uz Trgovačku Obrenovački Drum ne bi zagušio Sajam).
Makišu je idealan metro a Vidikovcu tramvaj koji bi bio opterećeniji nego makiški pravac metroa sa sve presedačima. Budibogsnama.
Trend gradnje kompleksa namenjenih "visokomotorizovanom demografskom sloju" na svakom koraku uz izbegavanje trasiranja metroa po najopterećenijim tokovima javnog prevoza dovešće do situacije da će se gužve u saobraćaju drastično povećati bez značajnog povećanja srednje brzine javnog prevoza (posebno Obrenovački drum van špica), i to uz papreno skupo investiranje u metro (u kome će takoe biti gužva zbog presedača).
Mislim da Vidikovački pravac žele da "rastrgnu" na fidere za metro, odnosno BG:Voz, umesto da grade normalan metro uz direktna presedanja sa lokalnih fidera tipa 502.
Zamislili su da ko se zaputi ka Autokomandi ide busom+BG:Vozom kao sporednim pravcem, odnosno ko želi u grad tramvajem+metroom ili još gore busom+tramvajem+metroom (posebno Petlovo Brdo).
O Trgovačkoj kao novoj Gagarinovoj, komplet sa 95 (pardon 56), povremenim kolonama tramvaja uz totalni kolaps ne treba previše ni govoriti.
Inače otkrio je da će vagoni biti srednji - 18,5-19m što znači da će dva PSD sa slike preseka stanice biti višak. Za početak eksploatacije planiraju vozove dužine 56,5m - ne 75 ili 100 (grubo rečeno, preciznije će biti 93,5).
Široki tuneli znače samo jedno - široke vagone. Šire od Barselone. Pošto su kraći od singapurskih da li to znači da ćemo završiti s automatskim metropolisom dužine Bombardier Movia 346, odnosno CAF-a iz Bukurešta? Moguće jer bi povećanje sa 2,7 na 3,2m rezultiralo vagonima kapaciteta 250 putnika (umesto uobičajenih 200). Trodelni voz primao bi 750 ljudi što bi uz takt od 5min postigao planirano opterećenje od 9000, odnosno na 4min 11250 sa 2250 lufta (11250x0,8=9000, znači uz 80% opterećenja što je prihvatljivo).
Bombardier Movia 346, Bukurešt:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q0GUDENfYlU[/youtube]
Uži je 10cm od onih iz Singapura ali to je to - tu negde 3+m. Singapur ima 12 modula a Bukurešt 9 pa pretpostavljam da su zamislili da naprave metropolis s 9 modula (umesto po dva između vrata samo jedan) koji je širi od Barselone, kraći od Singapura ali automatski za razliku od Bukurešta. Nešto sasvim beogradsko, s obzirom da nigde ne postoji.
To i nije loše s obzirom na to da će takt u samom startu biti nizak a vozovi dobro popunjeni. Sve to uz skalabilnost koncepta. Maksimalni kapacitet četvorodelnih kompozicija s taktom od 2min je 30000 na čas po smeru. Jedino ne znam kako misle da produžavaju stanice za još jedan vagon da bi povećali kapacitet na oko 38000, a da pritom ne poremete saobraćaj?