Šta je novo?

Metro

@GOJE

Па, да. Иживљавање од 4,5 милијарде евра незабележено у средњеразвијеној земљи. А са Моравским коридором је постављен нови преседан: уговарање на плус-минус 20% непредвиђених трошкова...

Изаћи ће ово на 6 милијарди опуштено. А онда следи - трећа линија.
 
Jbg da smo ga gradili pre 40 godina kad je i trebalo isti taj projekat bi koštao manje od 2 milijarde evra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692146#p692146:29vacipb je napisao(la):
spatiotecte » 24 Дец 2019, 16:52[/url]":29vacipb]Mislim da nece biti vozila sa pantografom.

па рекао сам дериват. дакле, слично, али прилагођено Београду, укључујући и трећу шину
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692295#p692295:hex9ivwt je napisao(la):
Пантограф » Sre Dec 25, 2019 9:06 am[/url]":hex9ivwt]@GOJE

Па, да. Иживљавање од 4,5 милијарде евра незабележено у средњеразвијеној земљи. А са Моравским коридором је постављен нови преседан: уговарање на плус-минус 20% непредвиђених трошкова...

Изаћи ће ово на 6 милијарди опуштено. А онда следи - трећа линија.

samo nas ekonomska kriza u svetskim razmerama moze spasiti
 
I puče kantar (Kantar), sve popada!

Žešće se pro***ava oko razloga za provlačenje linija preko vlasti zgodnim trasama (iz poznatih razloga), odnosno izbegavanje već formiranih urbanih celina koje generišu najveći broj putovanja (upravo potez uz Trgovačku zagušuje Sajam decenijama pri čemu ništa nije učinjeno).

Ko hoće nađe način. Ko neće nađe izgovor. Intervju na eKapiji je, reklo bi se pun izgovora.

Hvala Kantaru našem nasušnom što je pomenuo ono što se drži iza zatvorenih vrata, a to je neravnomernost povećanja broja stanovnika u odnosu na povećanje stepena motorizacije (1,7>1,9mil=11,7%, stepen motorizacije za neverovatnih 45%), samo zašto nije pomenuo da praktično svi navedeni izgovori služe opravdanju gradnje metroa kroz nova naselja sa najvišim planiranim stepenom motorizacije uz ignorisanje "generatora" većine putovanja kako javnim prevozom tako i automobilom (da nije poteza uz Trgovačku Obrenovački Drum ne bi zagušio Sajam).

Makišu je idealan metro a Vidikovcu tramvaj koji bi bio opterećeniji nego makiški pravac metroa sa sve presedačima. Budibogsnama.

Trend gradnje kompleksa namenjenih "visokomotorizovanom demografskom sloju" na svakom koraku uz izbegavanje trasiranja metroa po najopterećenijim tokovima javnog prevoza dovešće do situacije da će se gužve u saobraćaju drastično povećati bez značajnog povećanja srednje brzine javnog prevoza (posebno Obrenovački drum van špica), i to uz papreno skupo investiranje u metro (u kome će takoe biti gužva zbog presedača).

Mislim da Vidikovački pravac žele da "rastrgnu" na fidere za metro, odnosno BG:Voz, umesto da grade normalan metro uz direktna presedanja sa lokalnih fidera tipa 502.

Zamislili su da ko se zaputi ka Autokomandi ide busom+BG:Vozom kao sporednim pravcem, odnosno ko želi u grad tramvajem+metroom ili još gore busom+tramvajem+metroom (posebno Petlovo Brdo).

O Trgovačkoj kao novoj Gagarinovoj, komplet sa 95 (pardon 56), povremenim kolonama tramvaja uz totalni kolaps ne treba previše ni govoriti.

Inače otkrio je da će vagoni biti srednji - 18,5-19m što znači da će dva PSD sa slike preseka stanice biti višak. Za početak eksploatacije planiraju vozove dužine 56,5m - ne 75 ili 100 (grubo rečeno, preciznije će biti 93,5).

Široki tuneli znače samo jedno - široke vagone. Šire od Barselone. Pošto su kraći od singapurskih da li to znači da ćemo završiti s automatskim metropolisom dužine Bombardier Movia 346, odnosno CAF-a iz Bukurešta? Moguće jer bi povećanje sa 2,7 na 3,2m rezultiralo vagonima kapaciteta 250 putnika (umesto uobičajenih 200). Trodelni voz primao bi 750 ljudi što bi uz takt od 5min postigao planirano opterećenje od 9000, odnosno na 4min 11250 sa 2250 lufta (11250x0,8=9000, znači uz 80% opterećenja što je prihvatljivo).

Bombardier Movia 346, Bukurešt:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q0GUDENfYlU[/youtube]

Uži je 10cm od onih iz Singapura ali to je to - tu negde 3+m. Singapur ima 12 modula a Bukurešt 9 pa pretpostavljam da su zamislili da naprave metropolis s 9 modula (umesto po dva između vrata samo jedan) koji je širi od Barselone, kraći od Singapura ali automatski za razliku od Bukurešta. Nešto sasvim beogradsko, s obzirom da nigde ne postoji.

To i nije loše s obzirom na to da će takt u samom startu biti nizak a vozovi dobro popunjeni. Sve to uz skalabilnost koncepta. Maksimalni kapacitet četvorodelnih kompozicija s taktom od 2min je 30000 na čas po smeru. Jedino ne znam kako misle da produžavaju stanice za još jedan vagon da bi povećali kapacitet na oko 38000, a da pritom ne poremete saobraćaj?
 
Iskreno meni aktuelna metro trasa i ne smeta toliko u kontekstu da taj osecaj da vodi od nikud do nikud je samo iz razloga sto.ide dalje nego metro trase koje su predložene ranije, inace svidja mi se sto su skoro sve trase podzemne i sto se ide na resenje teškog metroa i to je veliki napredak u odnosu na predhodne vlasti koje su nudile tramvajoliki metro i otud i razlika u ceni tj ovde se radi o preko 40 km metro mreze tako da to svakako u 2019u ne moze da bude jeftino.

Podseticu takodje da su mnogi forumaši ponudili mnogo gore trase od ove i u nekim slučajevima skroz fantazijske tako da uopste ne razumem toliki gnev od strane pojedinaca prema ovom planu jer je bilo je mnogo gorih predloga.

E sad da li je moglo bolje svakako je moglo ali ispoštovane su ose istok zapad i sever jug.
 
Moskovski metro ima stanice dužine 150 m, dok Butovskaya linija koja se vodi kao Medium capacity ima platforme 90 m i manji radijus krivine.

Ako su stanice dužine 75 m i automatsko upravljanje vozovima, kako je napisano u članku ekapije, to će najviše ličiti na Dockland Light Railway ili Copenhagen metro.
 
@Spatiotecte

Jasno je da se sada planira najbolji mogući koncept metroa za grad ove veličine, međutim ubija u pojam to što je kantar napravio kako od novinara eKapije tako i od svih građana neviđene bu**letine praveći se lud kao da su ga pitali zašto ide za Makiš a ne za Vidikovac umesto da lepo odgovori na jasno postavljeno pitanje vezano za grananje. Na to je kasnije dodao da se to nikad ne planira već se radi naknadno. Pa šta više izaziva komplikacije uz inflaciju potrebnih troškova ako ne prepravke originalnog rešenja?

Kantar kao da nema pojma da je takva bifurkacija unapred urađena i kod Pančevačkog Mosta a koja sama po sebi olakšava realizaciju njegove linije BG:Voza Makiš-Karaburma.

Ne sviđa mi se primetan uvređujući ton oko "teškog metroa" uz istovremeno imitiranje struke koja već pola veka ni sama sa sobom ne može da se dogovori oko sporne terminologije, a što je ovde više puta pominjano.

Nevezano za to pomenuo je dvosmernu tenelsku cev prečnika oko 10m što potvrđuje priloženu sliku preseka na snimku RTS-a sa vozilima većeg gabarita. Dotakao se čeličnih točkova (znači sigurno nisu gumenjaci) ali ne i napojnog sistema.

Što se skalabilnosti tiče zamišljeno je da se izgrade stanice dužine 75m čime bi srednjeročno produženje na 4 vagona bilo moguće izvesti bez građevinskih radova (samo zameniti filler stakla vratima na praznim PSD modulima). Do tada bi se koristile kraće kompozicije sa jednim vagonom manje, pretpostavljam ukupne dužine oko 56m. Dugoročno verovatno misli na produženje sanduka stanice uz komplikovanje dogradnje. Ali otom potom. Imajući u vidu veliku propusnu moć automatskog sistema signalizacije baziranog na tehnologiji pokretnih blokova postavlja se pitanje da li će u neko dogledno vreme uopšte biti potrebno fizički produžavati stanice s obzirom na to da veliki gabarit dozvoljava kapacitet kompozicije do 1000 putnika na svega 75 dužnih metara perona, što se prevodi na 40000 putnika na čas po smeru uz minimalni takt od 90 sekundi.

@Siniša

Mislim da nisi razmeo. Šta vozila širine 2,65m ima da traže u tunelu širine 10,5m kad im ne treba više od 9m? Pa ništa.

Ako ovo nisu indikacije velikog profila ja onda ne znam šta je.

Vozila u Barseloni iste su širine kao u Moskvi dok ona u Pragu iste dužine (i širine) moskovskih sa 5 vagona (voz 95m, peron 100m) postižu uobičajen kapacitet evropskih metroa od 1000 putnika (30000 na čas po smeru uz takt od 2min). Sam profil Barselone, Moskve i Praga neznatno je veći od DLR-a previđen beogradski metro sa 75m i 4 vagona postiže kapacitet Praga zbog vagona većeg profila. Dakle nikakav DLR ili Breda (Hitachi Rail Italy).

Kapacitet će sa peronima dužine 75m biti kao u Pragu (100m zbog užih vagona manjeg kapaciteta) što nije mala ušteda s obzirom na to da kraće stanice štede i novac i vreme. Tunel jeste širi ali dvosmerni (jedna cev) što ili smanjuje broj krtica (TBM) ili ubrzava gradnju.

U pravu je Milanče, napraviće oni to za 4-4,5 godine.
 
ЕКСПРЕС

Када правиш двоколосечни тунел са машином са покретним штитом, можеш правити једино тунел округлог пресека. Укупан пречник рупе за тунел мора да урачуна и тунелску облогу минималне дебљине пола метра (потребан је грађевинац да да тачну цифру, не узимајте ме за реч). То је већ 9 метара. У тај круг се уписује правоугаоник висине око 4 метра слободног профила. То је већ 8 метара за два колосека, или 4 метра по колосеку. У оквиру те ширине мора бити обухваћено и ваљање (љуљање) вагона воза, и то у екстремном случају, када је воз у кривини и углови вагона "штрче превише" у односу на осу возила. Ширина штита се сигурно неће мењати у случају када је пруга у правцу, иако тада толики полупречник није потребан. Ред ширине тог заштитног растојања са обе стране вагона би био по око 60 сантиметара. Односно, за слободни профил ширине 4 метра можемо користити метро воз ширине 2,8 метара. Недостају ми улазни подаци, који се наравно крију од нас који нисмо довољно напредни, али све у свему, тачна вредност предвиђене ширине возила за тунел бушен таквом кртицом је између 2,6 и 3,0 метара.

СПАЦИО

Ја не знам шта си јутрос доручковао да хвалиш "напредни" метро план у односу на Јовинов и онај из 2012-те. Због возила која нису базирана на трамвајској основи? Разлике у капацитету у односу на "праве" метро возове 10-15%? Чак и БЕЛАМ са тим "накарадним" избором возила је предвидео подземне, како Кантар каже, "пероне" (упућенији знају да је у питању станица) дужине по 105 метара.
 
Разлика у дугорочном капацитету је, наравно, на страни старих планова, који су предвиђали станичне пероне од 100 метара. Али решили људи да послушају већински став Беобилда ("Мама, купи ми трећу шину и високи под вагона")... па ће сада тата Весић и тетка Вучић да нам купе две линије за 4 и по милијарде... за осредњи капацитет... по небулозним трасама.

Реално, тупи и смо и незрели до те мере да овај, по свему лудачки план, има одлике исијавања Божије правде, коју ионако призивамо нашом државном химном.
 
Realno, ako su poslušali nas ovde na Beobuildu onda nije ni čudno sto su sad trase totalno drugacije u odnosu na plan iz 1976te pa i u odnosu na onog iz 2012te, setite se samo planova većine forumasa koji su predlagali trase koje ne idu preko bulevara Kralja aleksandra. Kad ukucas "metro beograd" na Googlu, skoro svaka druga slika koja ti izadje je neki plan od Juga Cerovica, ima ih na desetine i svaki taj plan NIJE imao u sebi klasičnu trasu preko BKA.
Onda su počeli i drugi forumaši, krenuli da daju slične predloge koji su bili totalno drugačiji od Jovinovog plana a bilo je tu dosta budalaština nacrtanih kao i nelogičnih trasa.
Slučajnost ili ne, dobismo nesto drugacije od Jovina a i sami smo forsirali to.
Naravno tu je bio i većinski stav foruma koji je navijao za teški metro, i to su poslušali.
I još jedna stvar, na forumu su se forsirale metro trase koje se ne preklapaju sa tramvajskom mrezom, i to smo dobili.
Tako da je ovaj SNS plan po dosta parametra uvažio stavove Beobuilda.
Pravo pitanje bi bilo da li smo mi na forumu bili u pravu za neke stvari ili smo mi pogrršili negde?

Karlo, ako mene pitas ja sam totalni protivnik tramvaja na steroidima i za mene je jedino pravo resenje da dobijemo pravi metro, na kraju krajeva za grad nase velicine trrba da sledimo primere gradova slicnih velicina poput Budimpeste ili Bukuresta Varsave ili eventualno Praga.

Sto se SNS plana tice smatram da mu je mana sto ne ide preko BKA, ni preko 29Og novembra ni preko Srpskih Vladara, jednom rečju zaobilazi glavne bulevare i to mu je najveća mana.
 
ne pokriva glavne bulevare ali i ni zeleznicku ni autobusku stanicu, ni 90% fakulteta, klinicki centar, stadione, arenu, studenstki grad, poslovni centar nba-a, aerodrom, ni jedno vece groblje.. al inace je dobar plan i bas onakav kakav je ove na forumu prizeljkivan.

pa sjajno spatio, sretna ti nova, vidim vec si poceo sa slavljem :)
 
Razgradjevinar izvukao si iz moje poruke ono sto ti odgovaralo da bi me napao.

Ja sam rekao da su ODREDJENE stavke iz tog plana odgovorile na ODREDJENE zelje ljudi sa foruma:
- teski metro
- metro trase koje se ne poklapaju sa trasama tramvaja
- podzemne deonice
- obustava klasične trase preko BKA.

Ja nemam razloga da slavim, jer ja sam prizeljkivao trase preko BKA, srpskih vladara i 29og novembra.

Ispunili su mi zelju da se 2 metro linije ukrštaju kod beograd glavne i to bi bilo to.

Inace Linija 1 iz SNS plana ima bukvalno istu trasu kao i RM1 linija gradske zeleznice iz Jovinovog plana pa te nisam video da si kritikovao Jovinov plan.

Ali dobro, bitno je da si kritikovao radi kritikovanja zato sto generalno ne volis moje stavove na forumu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692738#p692738:1cybline je napisao(la):
spatiotecte » Čet Dec 26, 2019 12:51 pm[/url]":1cybline]Razgradjevinar izvukao si iz moje poruke ono sto ti odgovaralo da bi me napao.

Ja sam rekao da su ODREDJENE stavke iz tog plana odgovorile na ODREDJENE zelje ljudi sa foruma:
- teski metro
- metro trase koje se ne poklapaju sa trasama tramvaja
- podzemne deonice
- obustava klasične trase preko BKA.

Da li zaista mislite da oni reaguju na stavove sa foruma?
 
A trasa metroa Makenzijeva-Juzni Bulevar- Cvetko, sa stanicom Sumatovacka? Pa ceo Vracar i Zvezdara koji se pogusise u saobracaju ostali bez metroa. Kada naprave metro i dalje ce biti iste guzve, i trole i tramvaji ce i dalje biti prepuni ljudi. Nidje veze.

O ukrstanju na Savskom trgu tek ne treba trositi reci. Potpuni fijasko nazadne mafije. Boli njih uvo za gradjane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692697#p692697:xow5zkcb je napisao(la):
spatiotecte » Čet Dec 26, 2019 12:07 pm[/url]":xow5zkcb]Realno, ako su poslušali nas ovde na Beobuildu onda nije ni čudno sto su sad trase totalno drugacije u odnosu na plan iz 1976te pa i u odnosu na onog iz 2012te, setite se samo planova većine forumasa koji su predlagali trase koje ne idu preko bulevara Kralja aleksandra. Kad ukucas "metro beograd" na Googlu, skoro svaka druga slika koja ti izadje je neki plan od Juga Cerovica, ima ih na desetine i svaki taj plan NIJE imao u sebi klasičnu trasu preko BKA.

Kako nije?

http://www.imamoplan.com/files/metro-be ... lepeza.png

Ispunili su mi zelju da se 2 metro linije ukrštaju kod beograd glavne i to bi bilo to.

A nju izmestili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692764#p692764:xn65i5zt je napisao(la):
mikelo90 » 26 Dec 2019 01:44 pm[/url]":xn65i5zt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692697#p692697:xn65i5zt je napisao(la):
spatiotecte » Čet Dec 26, 2019 12:07 pm[/url]":xn65i5zt]Realno, ako su poslušali nas ovde na Beobuildu onda nije ni čudno sto su sad trase totalno drugacije u odnosu na plan iz 1976te pa i u odnosu na onog iz 2012te, setite se samo planova većine forumasa koji su predlagali trase koje ne idu preko bulevara Kralja aleksandra. Kad ukucas "metro beograd" na Googlu, skoro svaka druga slika koja ti izadje je neki plan od Juga Cerovica, ima ih na desetine i svaki taj plan NIJE imao u sebi klasičnu trasu preko BKA.

Kako nije?

http://www.imamoplan.com/files/metro-be ... lepeza.png

Ispunili su mi zelju da se 2 metro linije ukrštaju kod beograd glavne i to bi bilo to.

A nju izmestili.

Taj plan sa linka koji je uradio Jug zapravo nije njegov lični plan vec je uradio plan koji je sumirao zelje svih forumaša tako sto smo mu rekli sta da ucrta sta da ispravi i tako je svako doprineo tom planu.
Dakle kad bismo sumirali većinu zelja forumaša to bi bilo najpribliznije onome sto je vecina Beobilda htela.
 
To je ovaj plan
6a70929ab1b4f1ed1ca40933142b7195.jpg


I kao sto se vidi plava linija je maltene ista kao i prva linija SNS plana i niko se nije bunio da je loša trasa.
Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Ista osim što ne ide na Mirijevo i što prolazi kroz Žarkovo, Cerak, Vidikovac.
Šta će Mirijevu uopšte 2 linije? A ceo Voždovac Banjica itd ostaje bez ikakve konekcije?

Gledaju forum šta vam je, sećam se i ja koliko se pričalo protiv trase BKA.
 
Pa dodaš krak ka Mirijevu i skrenes na Makiš i eto ti iste trase, hteo sam reći da je zamisao te okosnice jug sever ispostovana i u SNS planu i u ovom sto je forum predlozio.

A sto se tiče BKA tu su mišljenja već podeljena na forumu ali se slazem da je veliki broj ljudi zeleo da se izbegne ta trasa da se ne bi preklopila sa tramvajem.
 
ovaj plan za koji kazes da je predlog clanova beobuilda je ocigledno pravljen kao neki kompromisni predlog nakon sto je onim zlom u savskom amfiteatru trajno onemogucena izgradnja metro mosta na osi z.djindjica/nemanjina i nakon sto je zbog istog zla bilo ocigledno da linija sever jug ne sme da ide planiranom i pozeljnom trasom klinicki/prokop nego mora da ide obodom zla kako bi zlo imalo korist od metroa bez da se zlo umanji i za kvadrat. za tebe mala razlika sto jedna linija ne skrece ka naseljima pravljenimna planiranoj trasi mtroa nego ide ka makisu za par stotina hiljada beogradjana koji zive u tom delu znaci ozbiljan i trajan gubitak (nedobitak)

niko pri zdravioj svesti na ovom forumu nije predlagao nista slicno ovome sto ova posast planira da uradi i stvarno je bezobrazno sa tvoje strane da podmeces tavkce stvari. nismo to zasluzli.

svako dobro jos jednom, ne napadam ja tebe, ja razgradjujem konstrukcije sklone padu, da nekoga ne povrede
 
moram da dodam i skrenem paznju i na slag na tortu i najspektakularniju baljezgariju u ovom spektaklu od balege koja nam se svakodnevno servira a koju mi halapljivo gutamo,vezano za svetlu buducnost u koju srljamo.

nevezano sta mislimo o dva kapitalna projekata koja evo samo sto nismo poceli da gradimo ali mislim da se moramo sloziti da planirati nacionalni stadion od 250 miliona mimo trasa linija metroa od 4 milijarde moze samo tesko mentalno hendikepirana osoba, odnosno grupa njih.
 
Razgradjevinar, vrati se u februar 2018te i procitaj poruke članova foruma pa izvuci zaključke.
Koliko se sećam dosta ljudi je bilo zadovoljno ovim planom.
I naravno da Jug nije mogao da nacrta plan koji će udovoljiti svima.
Ako se tebi ne svidja ovaj plan ja to mogu da razumem i to je apsolutno tvoje pravo i ne kazem da je ovo bio koncenzus vec neki skup ideja ljudi koji su davali predloge pa je to Jug sumirao u ovom planu.

Na kraju krajeva kao sto vidimo vlasti nisu uradile plan po tim našim predlozima vec se samo odredjeni deo poklapa, a sad da li je to slučajnost ili ne to niko ne zna.
 
ponovicu jos jednom, aktuelni plan metroa nije uradjen na osnovu ideja, zelja, potreba i nacrta ljudi sa beobuilda, strucnjaka za tu tematiku niti gradjana beograda nego samo i iskljucivo na osnovu zelja jedne jako lose i opasne grupe ljudi. kao clan foruma osetio sam se uvredjenim sto mi se to podmece, makar i posredno.

skice koje su se pojavljivale na forumu i koje ce se tek pojavljivati ubuduce nisu predlozi kako treba nego su uzaludni pokusaji da se sagleda problem u koji smo dospeli, i predlozi nacin da se problem umanji. mahati sada njima kao opravdanjima i malte ne povodima za ovo sto olos cini je stvarno ispod svakog nivoa.
 
Plan se poklapa sa njihovim interesima a to sa interesima i potrebama građana nema mnogo veze.
 
Vrh