Šta je novo?

Metro

Ако заиста икопају тунел уместо моста, онда нема друге него гумењаци. Уосталом, то је врло потршони материјал, моћи ће да нас музу дуги низ година, а ми да немамо избора. Осим наравно да сами поченемо да правимо те гумене точкове истраживање, тестирање, патентирање, покретање проиводње, и опет где? у Пиростском Мишлену? Не, настављамо по старом.

Зенемо се јер идемо испод воде, а да тунел може да кошта јако много, зезнемо јер због тога имамо успон који класична кола не могу да савладају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687520#p687520:e3gqt5kp je napisao(la):
JohnnyLee » Uto Dec 10, 2019 4:21 pm[/url]":e3gqt5kp]ја више мислим да аутоматске возове, без управљача

Ne mogu da pronađem gde sam to pročitao (ali neki zvaničan izvor je bio u pitanju), rekli su da će sistem biti GoA4.

Edit:
Na dnu strane, u okviru odeljka Dodatne informacije
https://www.bgmetro.rs/index.php/sr-rs/ ... kog-metroa
 
Alstom Urbalis 400 Moving Block CBTC (Communication Based Train Control) je GoA4.

Nego jel još neko primetio kako dužina 18 PSD blokova od 70,5m (kad se uveliča sa 1200x667 na 3600x2001 dužina blokova je 1214 piksela a visina 31) odgovara dužini singapurskih vozova od 70,1m. A 18 PSD znači 6 vrata po strani umesto 4. 3x4=12, 3x6=18, 4x4=16 što znači da se ovde radi o tri dugačka vagona sa 6 vrata, ne četiri kratka sa po 4 ili tri dugačka sa 4.

I na nešto uveličanom poprečnom preseku vidi se da je prečnik tunela 10,5m a širina sanduka vagona 3,2m. Da se radi o manjim vozovima iz Barselone a ne Singapura prečnik tunela bio bi 9m a širina vozova 2,7m. Plus podužno sa 16 PSD modula. Takođe sam oblik sanduka deluje zaobljen i to sa centralno postavljenim vratima s rasklopivom pločom za evakuaciju.

Da li onda navedeno "У циљу одговарања захтевима предвиђене саобраћајне потражње за дугорочан период, сви елементи метро система димензионисани за четвороделне гарнитуре" znači da će trodelni vozovi biti kraći od u startu izgrađenih stanica ili će stanice odgovarati dužini trodelnog voza uz proviziju za naknadna produženja perona u dužini jedne prikolice?

Po dimenzijama više liči ovo drugo - povećanje dužine sa 70 na 93m umesto sa 53 na 70.

Dužina automobila na slici onda nije 5m već 4,7m (jer bi čovek onda bio visok 1,9m a ne 1,8m), što je i logično s obzirom na to da neka sredina od 4,7m odgovara skromnijoj Mercedes C klasi - ne i većoj limuzini poput A klase (5,1m).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xNtwDXT8eDg[/youtube]

Šestodelni Alstom Metropolis C751A u Singapuru.

https://www.youtube.com/watch?v=JHvqNT4gGQk

Trodelni Alstom Metropolis C830C, isto Singapur.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tGwqMk8NqPs[/youtube]

A stanice konceptualno slične Milanu (M5) samo daleko većih dimenzija.

Još samo kad bi vozio gde treba to bi bio pun pogodak. Inače mislim da je totalna besmislica graditi u dubokom kopu preko SA kada može preko Prokopa. Od Višnjičke sve do Dunav Stanice imamo nepotreban dubok tunel koji se može iskoristiti za nešto dužu centralnu deonicu preko Prokopa, a umesto zavijanja takođe dubokim tunelom do Makiškog polja moglo se uštedeti skretanjem na kraću nadzemnu deonicu do Vidikovca koja bi onda mogla biti i na stubovima radi denivelacije. U sklopu kompleksa depoa treba izgraditi i garažu za 250 zglobnih autobusa sa opremom za održavanje električnih u budućnosti. Depo u slučaju Vidikovca može biti pored Ibarske.
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2019&mm=12&dd=11&nav_id=1629353

Potreban savetnik za izgradnju beogradskog metroa: Raspisana javna nabavka
Beograd -- Javno komunalno preduzeće Beogradski metro i voz raspisalo je javnu nabavku za tehničke i savetodavne usluge.

IZVOR: EKAPIJA SREDA, 11.12.2019. | 16:32 -> 17:05

Kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, Strategijom razvoja grada Beograda do 2021. planirana je izrada studije, planske i projektne dokumentacije za beogradski metro, kao i početak izgradnje sistema beogradskog metroa.

"Strateško je opredeljenje da se u narednom periodu, do 2033. godine realizuju aktivnosti izgradnje dve linije beogradskog metroa, a u skladu sa dinamikom obezbeđenja finansijskih sredstava za potrebe gradnje", navodi se u dokumentu.

Za prve dve linije republika treba da obezbedi 4,4 milijarde evra, piše Ekapija.

Generalnim projektom, koji je izradila francuska kompanija Egis rail definisane su trase dve linije metroa i njihova faznost izgradnje. Naime, prema planovima predviđeno je da se radovi odvijaju u tri faze. Prva faza podrazumeva izradu dokumentacije dela linije 1 dužine 16,7 kilometara sa 18 stanica na delu od Železnika do Karaburme i izradu dokumentacije za depo u Makišu.

Kako se navodi u dokumentaciji, zadatak izvršioca je da bude podrška u smislu pružanja konsultantske pomoći u svim fazama projekta: pripremi tehničkih specifikacija, izradi projektnih zadataka, stručnoj oceni rešenja obuhvaćenih tehničkom dokumentacijom, elemenata za izradu modela ugovora, kao i praćenje i ocena realizacije ugovora i drugo.

Rok za dostavljanje ponuda je 13. januar 2020.

Kada je reč o pripremama za izgradnju beogradskog metroa, trenutno se radi planska dokumentacija, koja ne obuhvata samo metro već i linije BG voza i tramvaja. Pre početka izgradnje, neophodno je na Makiškom polju urediti vodotokove i odvod kišnice.
 


prve dve faze 3.334 milijardi e. Procena. Graditi bez prve dve faze, po ovom planu nema smisla. Greska sto druga faza ne dolazi do zemuna. Mogli su makar do zemunske bolnice tj zemunskog parka.
 
Pored ovako sjajne vlasti samo u Srbiji možeš podsvesno pročitati "Javno kriminalno preduzeće..." pa ostati mrtav ozbiljan.

Realno nisam mnogo promašio s obzirom na to zbog kakvih je sve radnji preduzeće i osnovano (sve što podrazumeva realizaciju BnV). Znači živa istina.

Za svaku inkarnaciju metroa na nekoj drugoj trasi (koje se inače uoči izbora menjaju kao čarape) potrebna je izrada novih studija. Svaki put sve ispočetka, vraćamo se na dobro poznati predizborni početak. Zato nikad doći do prokletog glavnog projekta radi sticanja građevinske dozvole.

Brzo, nema šta. I puž da ih pretekne. Ne mogu doći do dozvole za gradnju ni posle mandata i po. Pa i magarac bi se dosad skuvao. Al kontam da se čuva šargarepa za dugouhe glasače kako bi reciklaža iste priče bila nastavljena i u trećem.
 
radice ovo sigurno. Pogledaj cene, sto da propuste priliku. Kako je Kantar rekao, ocekuju prvu fazu prve linije da puste 2025.
 
Ni ja ne sumnjam u realizaciju (baš zbog toliko im primamljivog kajmaka za skidanje), samo mi ni 2025 ni 2033 ne ulivaju baš neko poverenje. Poznato je koliko su gnjavili dosad, neizvesno koliko će još od sad, i još neizvesnije kako mogu za 4-5 godina izgraditi 16,5km s obzirom na to da ima dosta dubokih stanica. Bojim se da još ne nalete na arheološka nalazišta pa onda možemo da se slikamo kao Solunci. Pitanje je na koji način misle da zaobiđu sve one ruševine iz rimskog doba na Trgu Republike, ali i koliko će im trebati da izvrše te studije, pa posle toga i glavni projekat?

Mada opet zbog kajmaka mogu da nas iznenade brzim radovima.

Trebalo bi da sad rade paralelno i ovo za vodoizvorišta. Da su lepo izvukli trasu do okretnice 23 gnjavažu s tim bi preskočili.

Ako nam je za utehu bar konceptualno gledano nema problema. Signalizacija, vozna sredstva, tehničke karakteristike stanica, kapacitet, predviđena srednja brzina, sve na mestu.

Kako god okreneš više ne sme biti neozbiljnosti s BG:Vozom ukoliko uopšte žele da isti bude u sastavu sistema. O taktu na sat vremena ni govora.

Ajd do Prokopa možeš metro+voz, do Slavije metro+metro, jedino je nezgodan pristup KCS. To bi moglo da se reši nekim fider autobusom.

Za razliku od ostalih planova sad su sporni samo delovi trase.

Osim već ko zna koliko već puta pominjanog pokrivanja Prokopa prvom linijom drugom linijom izbegnuto je pokrivanje Crvenog Krsta (blizu Bulevar), Šumica (Lasta i sve ostale), Jerkovića (predviđeno pokrivanje naselja i po Jovinu), Voždovca (potez 4xx i ostale, moguće skraćenje pojedinih Lastinih linija i sve to bez čekanja treće linije) i Banjice. Nije preskočena Gospodara Vučića al se zato poklapa sa idealnom poprečnom fider trasom. Fuj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687998#p687998:30kcz65p je napisao(la):
milanche » 11 Dec 2019 09:15 pm[/url]":30kcz65p]

prve dve faze 3.334 milijardi e. Procena. Graditi bez prve dve faze, po ovom planu nema smisla. Greska sto druga faza ne dolazi do zemuna. Mogli su makar do zemunske bolnice tj zemunskog parka.
file.php

Sudeći po ovim fazama, plan je da se rade i tehnički tuneli koji će povezivati obe linije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687427#p687427:28pdn462 je napisao(la):
wexy » 10 Dec 2019 11:16 am[/url]":28pdn462]Jedan screenshot iz videa, da li se negde mogu naci ovi planovi koji se s vremena na vreme pojave u medijima?
file.php
Hvala wexyju sto je ovo pronasao.Deluje mi malo neracionalno, da ne kazem amaterski, ovo resenje gde se kopa stanica duzine 70m koliko je dug i peron. Tu se dobijaju neki silni mrtvi prostori - to jest ove sve prostorije plave boje. Pretpostavljam da se nadaju da ce taj prostor posle da izdaju kao lokale, ali svi znamo koliko su ti podzemni trzni centri prijatni i pozeljni (videti vukov spomenik).

Dosta je racionalnije resenje iskopati stanicu dimenzija ~30x20m, i onda produziti perone jos po 20m na svaku stranu. Time, za neznatno vece pare, mogu da se kopaju i duzi peroni koji bi kasnije omogucili duze vozove i vece kapacitete.

Tuneli za perone se obicno kopaju pre prolaska TBM-a, klasnicnim tunelskim metodama izgradnje. Njihov precnik je veci nego precnik glavnog tunela. Recimo ako je spoljni precnik TBM-a 9m, tuneli za perone se rade unutrasnjeg precnika 10m. To omogucava da TBM prodje kroz taj tunel i kroz stanicu pa nastavi dalje kopanje. Obicno se radi i neki mini servis dok TBM prolazi kroz stanicu, menjaju se zubi itd. Skicirao sam ispod ugrubo kako bi to izgledalo:


Ova varijanta sa stanicom duzine 70m mozda pije vodu ako se ocekuju neki veliki protoci ljudi pa da postoje dva seta eskalatora i vise ulaza u stanicu. Medjutim, mislim da necemo mi u Bgd imati te brojeve putnika, osim mozda u jednoj ili dve glavne stanice. A i to tek mooooozda u nekoj dalekoj buducnosti.
 
Lokali u Vuku nisu izdati isključivo zato što je Infrastruktura zatražila nerealnu cenu za njih.
A što se tiče atraktivnosti, nemojte da sumnjate da bi privukli pažnju (naročito sada, kada je veliki promet oko BG voza i voza za Vršac, a tu treba dodati i studente sa fakulteta pored). Svuda po svetu postoje čitavi šoping molovi oko većih metro stanica (u Rusiji čak na više nivoa i sa sinepleksom).
Kad smo kod Vuka: nedavno je zatvorena i poslednja radnjica-kiosk u kompleksu stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690190#p690190:1o23vhwy je napisao(la):
solecar » Sre Dec 18, 2019 12:01 pm[/url]":1o23vhwy]Al' zato internet / gejming centri non stop puni.
Ne bi me čudilo da je zakup igraonice u onom raspadu "iza" jeftiniji od zakupa kioska u glavnom holu stanice.
 
Ja bih sredio taj centar iza (koji pripada gradu) i zadržao te igraonice, šta god.
Zato bih u ove radnje u okviru same stanice napravio neki Shop and Go, poštu, vratio bih ambulantu, neku pekaru, piceriju, knjižaru i novinarnicu.
Inače, mislim da železnički kafe opet radi, ali samo za zaposlene. To bih možda isto izdao da bude ugostiteljski objekat.
 
И тако још од деведестих кад сам ја студирао..
 
Vrlo su inteligentni, mnogo pametniji od nas.
Misle dugorocno.

Na kraju krajeva, oni se spremaju da budu aristokratija i elita, a mi kmetovi.
 
Bio sam klinac kada je Vukov spomenik pušten u rad u julu 1995, ali se sećam nekih detalja: mislim da su lokali radili, ali da su vozovi beskrajno kasnili, što je tada komentarisano rečima da se radi o eksperimentalnoj fazi.
 
Каснили су редовно и много до почетка бомбардовања. Е онда кад се то завршило, једно 6 месеци ишли су у минут тачно. Имао си утисак да ниси у Србији
 
Novi Karlov tekst
https://www.danas.rs/kolumna/karlo-polak/voditeljka-pametnija-od-gorana-vesica/
Voditeljka pametnija od Gorana Vesića
Pohvalio bih voditeljku Studia B Sanju Lubardić u emisiji „Zamenik gradonačelnika odgovara na pitanja Beograđana“ za empatiju i razumevanje gradskih tema, po čemu dominira u odnosu na gospodina zamenika gradonačelnika Gorana Vesića.

Poslednju emisiju 13. decembra sam odgledao vrlo pažljivo i hvatao beleške izjava i gospođe Lubardić i gospodina Vesića. Inače, pre toga godinama nisam gledao Studio B. Konkretno, od kako je krenula slepa kampanja za „Beograd na vodi“ na istoj, a zatim čitav sistem projekata zasnovanih na nerazumnim fiks idejama.

Već na samom početku emisije, pominju se novi polasci prigradskih vozova za Lazarevac i Barajevo. Kao neko ko ipak živi u gradu i razume kako grad živi i funkcioniše, voditeljka je pitala zašto nema večernjih polazaka. Na to se gospodin Vesić pravio lud.

Kao neko ko je u saobraćajnoj struci, i poznavalac stanja i tehničkih mogućnosti železnice, daću odgovor gospođi Lubardić. Nadam se da će nekako doći do nje. Kako bi se dodvorila MMF-u, Vlada Srbije je odlučila da u nekom državnom sistemu koji smatra najbeznačajnijim izuzetno smanji broj zaposlenih. Odabrali su Železnice Srbije, koje „reformisali“ i ukupan broj železničara smanjili znatno ispod tehnološkog minimuma. Tako u sistemu BG:VOZ većina kompozicija je angažovano po svega četiri do šest sati dnevno.

Sledeće pitanje gde je voditeljka pokazala veće znanje od Zamenika gradonačelnika, jeste priča koja se pokrenula oko nedovoljno autobusa na liniji 303. Zamenik gradonačelnika je skrenuo temu na opšte povećanje broja automobila na ulicama, koje ulična mreža ne može da primi. Onaj ko nije koristio prigradske linije sa proređenim redom vožnje, niti barem ima pojma kako žive ljudi koji zavise od takvih linija ne zna da se u tim slučajevima većina korisnika orijentiše na tačno određene polaske. Ako taj polazak zakasni 10 ili 15 minuta, većina korisnika će koristiti taj isti polazak, a građani su zapazili da do preopterećenja dolazi upravo na liniji 303. Voditeljka se pokazala umnijom od gospodina Vesića kada je pomenula mere za ograničenje pristupa automobilima poput „par-nepar“ i naplate ulaska u centar grada.

Sam Vesić je izjavio kako on to neće nikada uraditi dok se ne izgradi metro. A sam metro je najavio tek za 7-8 godina. Vesić je ipak pomenuo bar jednu meru efikasnijeg kretanja kroz grad, a to je uvođenje žutih traka u 10 ulica. Dok slušaoci očekuju konkretno, on obilazi. Voditeljka je ipak uspela da „iščupa“ naziv bar jedne ulice gde će se uvesti žute trake, a to je Omladinskih brigada.

Ovde završavamo sa onim što je voditeljka zapazila. A sada bih dodao neke stvari koje sam ja zapazio. Prvo, Vesić pominje zabranu dostave preko dana. To ne primenjuje ni Amsterdam. Sa mnogo većim problemom uskih ulica i daleko više turista nego Beograd. Konkretno, dostava je ograničena do 11 ujutru. Uz to dostavna vozila imaju posebne dozvole sa kojima im je dozvoljeno da vozila zaustavljaju na pešačkim površinama, ili da koriste četiri migavca u jednoj od saobraćajnih traka.

Pominje dalje gospodin Vesić lov na vozila koja se zaustavljaju sa četiri migavca. Tada pominje vozila sa četiri migavca u žutim trakama u Bulevaru kralja Aleksandra zbog kojih autobus ne može da prođe. Oni koji su ikada živeli u Beogradu i iole ga poznaju, primetiće da Bulevar kralja Aleksandra nema žute trake već tramvajske baštice.

Kasnije gospodin Vesić pominje „Beograd je jedini dvomilionski grad u Evropi koji kao osnovni sistem ima autobuski“. Dalje, pominje kako „moramo imati šinski sistem, a to su metro, laka železnica i tramvaji“. Ranije je u toku iste emisije BG:VOZ nazivao „lakom železnicom“. Sve bi to bilo jasno i zdravo, da upravo nije u pitanju neko ko je upravo na početku trenutnog mandata ukinuo izuzetno važan deo šinskog prevoza u centru. A to je Železnička stanica Beograd sa prilaznim kolosecima, a koja je oduvek bila predviđena kao jedan od centara sistema prigradskih železnica, dovodeći ljude direktno tamo gde treba, u centar grada.

Teško je izabrati najvažnije, mogao bih da napišem još jedan ovakav članak. Ako je voditeljka Lubardić zainteresovana za ozbiljnije sagovornike o pomenutim temama, otvoren sam za saradnju. A nisam jedini među onima koji bi mnogo toga konstruktivnog mogli da iznesu, a sa ciljem pronalaženja kvalitetnijih rešenja za funkcionisanje grada.
 
Ja ne znam sta je ljudima da kritikuju toliko ovu vlast kad je Metro u pitanju, bar su pokrenuli priču sa mrtve tačke tamo gde sve ostale vlasti od Kraljevine SHS do danas nisu uradile ni metar metroa.
Mozemo mnogo toga da kritikujemo vezano za rad SNS-a ali pokretanje izgradnje metroa kakav god bio ne mozemo da im uzmemo za zlo. Bar su se prihvatili posla i odradice ga to vise nije neizvesnost, a posto smo se načekali 80 godina i više apsolutno nije bitno da li će otvoriti metro 2025te ili 2027.
 
Ali su na veoma dobrom putu da krenu sa gradnjom, to im
bar ne mogu osporiti.
 
To jeste, ali i Karlo je pokazao da Vesić ne izlazi iz privatnog automobila. Pretpostavljam da je to istina i za mnoge druge "mirođije".

Samo takvi mogu da mešaju žute trake s tramvajskim bašticama, a teške šinske sisteme s lakim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690306#p690306:e4fc6zyx je napisao(la):
spatiotecte » Sre Dec 18, 2019 7:23 pm[/url]":e4fc6zyx]Ja ne znam sta je ljudima da kritikuju toliko ovu vlast kad je Metro u pitanju, bar su pokrenuli priču sa mrtve tačke tamo gde sve ostale vlasti od Kraljevine SHS do danas nisu uradile ni metar metroa.
Mozemo mnogo toga da kritikujemo vezano za rad SNS-a ali pokretanje izgradnje metroa kakav god bio ne mozemo da im uzmemo za zlo. Bar su se prihvatili posla i odradice ga to vise nije neizvesnost, a posto smo se načekali 80 godina i više apsolutno nije bitno da li će otvoriti metro 2025te ili 2027.

Kako znas da ce odraditi?
I ako ga odrade, koliko ce ukrasti?
 
Vrh