Šta je novo?

Metro

A na izgradnji metroa mogu da ukradu bukvalno stotine miliona!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Čileanci već dve nedelje protestvuju zbog poskupljenja cene karte metreoa. Zbog toga je ugroženo odigravanje finala Kopa Libertadores. Više na B92.
 
Srecno vreme izmedju sankcija i svetskog pada posle 2000te, obelezenog bombardovanjem Srbije. Kratko je trajalo, ali omladina osamdesetih je bez interneta iznedrila i audio i vizuelno. A i arhitekte, i projektante podzemnih stanica. Daleko od Sofije , daleko od Poljske, daleko od Londona. I stilski i naturalno.. A i ribe su bile prave.

p.s. ovakvu stanicu danas da naprave novu, bilo bi cudo. a CIP je u pitanju. eeeee. Ocemo na glasanje? :lol:

p.s.s. Bibu struju postaviti umesto Pobednika privremeno.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EBupHQTRl5w[/youtube]
 
Nije u pitanju CIP nego gospodja Mirjana Lukić arhitekta koja je projektovala i podzemnu stanicu i park Vukov Spomenik, jedna inače jako fina i strucna žena.
 
To mi kazi, hvala. Ona je bese skoro spomenuta kao projektant stanice koja se ukrsta u Makenzijevoj sa drugom linijom naprednog metroa?
 
Novi Karlov tekst
Izvor: https://www.danas.rs/kolumna/karlo-polak/taksi-protiv-metroa-1-2/

Taksi protiv metroa (2)

Autobuskih monopolista podržani lokalnim korumpiranim političarima, nakaradni železnički red vožnje sastavljan u skladu sa njihovim pilićarskim interesima, policija koja politički moćnijem gleda kroz prste za prekršaje, i posledično razvoj divljih taksista i divljih prevoznika kao prilagođavanje u haotičnom okruženju…

Piše: Karlo Polak
30. oktobra 2019. 15.00


Sve to nas odaljava od sistemskih rešenja uključujući i metro.

Samo taksiranje i vanlinijski kombi prevoz ne predstavljaju nigde u svetu visokoplaćeni i visokocenjeni posao. U razvijenim zemljama se takvim poslovima najčešće bave imigranti. U zemljama poput Srbije takvi poslovi su popularni zbog manjka ostalih poslova, naročito u realnom sektoru. Po selima i manjim mestima u unutrašnjosti Srbije legalni i ilegalni taksisti su način da se ne zavisi od proređenih redova vožnje autobuskih monopolista, pa i njihovog ćefa da prorede i poukidaju linije.

Kako se približavamo opterećenijim pravcima kretanja gde je lakše i isplativije uvesti standardizovan prevoz, često se haos samo više povećava. Najupadljiviji primer je prevoz na relaciji Pančevo-Beograd. Tokom 1990-tih, mnogo toga lošeg se dešavalo. Ali je makar vezano za organizovan masovan prevoz na ovoj relaciji postojao lagan i siguran napredak. Tokom 1992. pruga je elektrifikovana, pušten za saobraćaj Vračarski tunel, i malo po malo dodavana jedna po jedna stanica ili stajalište u sistem. Počelo se sa vozovima na svakih 50 minuta od Zemuna do Pančevo glavne. Vremenom se stiglo do Pančevo Vojlovice, razvoja linija ka Inđiji, Valjevu i Velikoj Plani, da bi se tokom 2000-tih sve to polako razgrađivalo. Suviše je naivno smatrati „slučajnošću“ ili „neposlovnošću“ urušavanje sistema koji je imao i infrastrukturu, i vozove, i tehničke kadrove, i ogromnu potražnju za takvim prevozom sa mogućnošću samoodrživosti čak i sa relativno niskom cenom karte. Međutim, autobuski prevoznici na tom pravcu, koji su se „srećom“ i „poslovnošću“ uzdigli dobili su drugog i težeg neprijatelja: minibus i kombi prevoznike!

Tu ne postoji neki partijski gerontokrata na ključnoj funkciji, da se podmićivanjem jedne osobe sve dovede u „red“. Zbog raštrkanosti ne mogu se pohvatati, a i kada se uhvate, nije uvek lako dokazati da je u pitanju ilegalni prevoz. Vrlo važan razlog za to je i solidarisanje naroda sa takvim prevoznicima, ili minimum onog dela naroda koji koristi takav prevoz. Kada ih oteraju sa jedne lokacije gde vrebaju putnike, oni brzo nađu drugu lokaciju, a narod se tome brzo prilagodi. Taj odnos pripartijski autoprevoznici, divlji taksisti i prevoznici i narod, dođe nešto kao Turci Osmanlije, hajduci i sirotinja raja. CAR:GO tu dođe kao jedan viši, organizovaniji nivo hajdučije. Odnosno, na pravcu gde po ceo dan možemo imati pouzdane, popunjene vozove sa po 500 do 1000 putnika i po nekoliko polazaka na sat u svakom pravcu, pali smo na mikroprevoz bez reda vožnje.

Sam mikroprevoz bez reda vožnje nije ultimativno zlo, i meni nije poznat primer ni jedne države koja ga je potpuno ukinula. U uređenim društvima on se uvek reguliše kako bi se usmerio na specifične kategorije: turisti, specifične zdravstvene grupe, ugovoreni taksi kao zamena za službene automobile, prevoz za retko naseljenje zone ili zone sa ograničenjem prilaza većim vozilima…

Sledeće srede pišem o predlogu uređenog sistema taksi prevoza kolima, kombijima i minibusima, a na način da ne ometa masovni javni prevoz na najopterećenijim pravcima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677322#p677322:c2y7ir0m je napisao(la):
Пантограф » 05 Nov 2019 06:59 pm[/url]":c2y7ir0m]Ovo bi trebalo da znači da iduće godine počinje izgradnja metroa u Beogradu, u vrednosti od oko 2,5 mlrd EUR (pošto se u kredit obično ulazi sa 20% učešća). Može biti reč o kompletnoj prvoj liniji, ili o prvoj do Pančevačkog mosta i delu druge.

Ili jos verovatnije samo prvi deo prve linije... jer smo tako u mogucnosti :(
 
Od Makiša preko BGH2O do Trga, da prodaju te stanove i da ih za ostatak boli q.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677686#p677686:1nsrkz49 je napisao(la):
mikelo90 » 06 Nov 2019 06:33 pm[/url]":1nsrkz49]Od Makiša preko BGH2O do Trga, da prodaju te stanove i da ih za ostatak boli q.
Može to i kraće...
 
Po ugovoru o BnV po kojem grad mora da dovede metro do granica lex specialis podrucja rekao bih je sasvim dovoljno Sajam-Savski Trg. Taman jos jedna medjustanica tu negde kod palate pravde.
Dve garniture neka se vrte, ne treba im ni depo.

Ugovor BnV ispostovan, kredit podignut, ugradnja na mestu, sece se vrpca...

Pa posle par godina novi kredit, jos par stanica, ugradnja, vrpce...

Osim ako prva deonica ne potone/propadne/ispliva/dobije izliv fekalija iz kule, birajte, pa se novi kredit ipak iskoristi za saniranje, ugradnju, vrpce...
 
Nisam znao da se ugovorom o BnV grad obavezao o "dovođenju" metroa do BnV?
O pa to je lepa "izlazna steategija" kad sutra neka druga vlast bude pozivala "investitora" da nije ispunio svoje delove obaveza...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Nije obavezan metro do granice Beograda na vodi, već se ugovor loše tumači. Ugovorom je predviđeno da investitor snosi troškove izgradnje infrastrukture na prostoru "Beograda na vodi", ali da je grad u tom slučaju dužan da dovede infratrukturu do granica područja "Beograda na vodi", pa se onda kao primeri navode vodovod, kanalizacija, toplovod, saobraćajna mreža, podzemna železnica...

Prevedeno na srpski, to hipotetički znači da kada bi gradskim planovima bila predviđena izgradnja metroa kroz sam "Beograd na vodi", investitor bi snosio troškove izgradnje kroz "svoje" dvorište, ali bi grad bio dužan da izgradi deonice metroa do granica "Beograda na vodi", a ne da investitor dođe u situaciju da izgradi tunel "od nigde do nigde"... Tj. jednostavnije rečeno, investitor ugovorom traži da se grad obaveže da će mu omogućiti da infrastrukturu koju izgradi prikači na gradsku mrežu odmah na granici projekta.

Dakle, metro nije ugovorna obaveza, već je samo naveden kao mogućnost, što je i logično kako bi se u budućnosti izbegli eventualni nesporazumi.

Kod linije 1 takvih "nesporazuma" nema, jer ona zaobilazi Beograd na vodi - Savskom ulicom do Savskog trga odakle skreće ka centru. Linija 2 je već "problematična" jer je sa Savskog mosta "premeštena" na neracionalni tunel u blizini Kule. Biće zanimljivo videti da li će investitor "Navodnog Beograda" ispoštovati ugovor i finansirati izgradnju te izuetno skupe deonice ili će se nekako dodavati neki aneks u ugovor :D
 
Srećan metro ko slavi! Pričao sam poslednjih dana sa nekoliko ljudi o trasama planiranog metroa i svi su pitali zašto planirana trase ne pokriva Slaviju i Terazije.
 
Zanimljivo, sa aktuelnim planom metroa, vama tamo će i dalje nedostajati ukinuta 28-ca, jer, popeti se odozdo iz Dimitrijale do Crvenog krsta nije baš mačji kašalj.

Kad je ZIU-9 iz Engelsa brži od Makronovog metroa... znači da je plan baš onako... smart.
 
Tekst od pre 21 godinu:
ZDzEr2m.png

8G4Yyia.png

Bm7bPHn.png


Evropljanjin, Broj 1, 21. april 1998.
 
Sećam se ovog članka i časopisa Evropljanin baš kad je izašao aprila 1998. Dr. Gojko Beara je iste godine napisao knjigu "Metro - stvarno i moguće". Vredi je pročitati.
 
Pre 21 godine su trase metroa bile postavljene skoro idealno, a sad nakon 21 godine, imamo besmislene trase. Bojim se da ćemo ulupati 4 milijarde evra za prvu trasu metroa, a nijedan od aktuelnih saobračajnih problema u Beogradu neće biti rešen.
 
Plan iz ovog teksta je i dalje idealan i najbolji do sada. M1 povezuje centar Zemuna, centar Novog Beograda, metro most je nekih 50 m uzvodno od Zarićevog mosta, povezuje i taj BG H2O, centar Beograda i Vukov spomenik. M2 povezuje centar Beograda, Slaviju, Prokop i Autokomandu.
 
Са овим планом метроа би се град равномерно и здраво развио, са садашњим СМАРТ планираним имамо стихијско натрпавање.
 
ovaj covek je verovatno od fakulteta do penzije radio na planovima metroa, a da lopatu iskopane zemlje nije video :(
 
U potpunosti sam zaboravio na ovog čoveka. Moram da kupim tu njegovu knjigu.
 
Vrh