Šta je novo?

Metro

[/img]
250px-Franconia-Springfield_Station.jpg
300px-WMATA_metro_center_crossvault.jpg
Metro Washington u centru ina periferiji
Da tako je to su visokokapacitivni Metroi paravljeni po klasičnom modelu,ali prilagođeni konfiguraciji tla,takav će biti i u BG,takav je i predložen od starne Nemačkih stručnjaka koji su Bg-u savetovali teški Metro sa tunelima u široj zoni grada a na periferiji i na nivou ulice zaštićen usekom.Bilo kako bilio LRT je i zvanično odbačen
 
2012":37sgzx4m je napisao(la):
...takav će biti i u BG,takav je i predložen od starne Nemačkih stručnjaka koji su Bg-u savetovali teški Metro sa tunelima u široj zoni grada a na periferiji i na nivou ulice zaštićen usekom.Bilo kako bilio LRT je i zvanično odbačen
Je li, kako si ti siguran u sve ovo?
 
Siniša":pvg0c2hg je napisao(la):
2012":pvg0c2hg je napisao(la):
...takav će biti i u BG,takav je i predložen od starne Nemačkih stručnjaka koji su Bg-u savetovali teški Metro sa tunelima u široj zoni grada a na periferiji i na nivou ulice zaštićen usekom.Bilo kako bilio LRT je i zvanično odbačen
Je li, kako si ti siguran u sve ovo?
ma pisalo u novinama, mora da je tačno :kafa:

ako je Bulevar Zorana Đinđića periferija i ako treba tu staviti stubove mogu odmah da se ubijem, ta ulica bi u budućnosti mogla da zaliči na Avenue diagonal u Barseloni (kojom doduše saobraćaju tramvaji, a ne metro), evo slike za ideju.

opnv43.jpg


Sad mi recite šta je bolje za Beograd i Beograđane, stubovi u BZĐ ili nešto ovako?
 
Ja sam za to da ceo Beograd ne ostane bez metroa zbog fensi Novobeogradjana.
Dovoljno su oni dobili od 2000 nadalje, neka se malo i ostatak grada razvija.
 
Setao sam ovom ulicom u Barseloni, PRELEPA je...ja kad sam bio bila je puna kao kod nas Knez mihajlova...
Ovo mi je vrh predlog za BZDj
 
ACR":199eysuw je napisao(la):
Ja sam za to da ceo Beograd ne ostane bez metroa zbog fensi Novobeogradjana.
Dovoljno su oni dobili od 2000 nadalje, neka se malo i ostatak grada razvija.
Stvarno ne kapiram komentar?
 
Pa komentar znači da može da se desi da ima para za metro koji bi išao nadzemno na NBG, a nema za potpuni podzemni, i onda ispada da treba odustati od svega da bi Bulevar Z.Đ. mogao da podseća na Barselonu. A ako i ima para, onda treba pare iskoristiti da se izgradi i linija 2 do Banovog brda - ti ljudi putuju po sat vremena do posla i njihov problem je bitniji od estetike.

Od 2000. nadalje grad je izgradio Bulevar Z. Đ., Arenu, sve ulice oko nje, jaje petlje preko autoputa, ... i ok, i neka je izgradio, dosta para im se vratilo kroz prodato građevinsko zemljište na NBG. Ali tog zemljišta više na prodaju nema, i sada neka malo obrate pažnju i na druge delove grada - kod mene na Šumicama se ama baš ništa nije promenilo za poslednjih 10 godina, osim što je niklo još jedno napušteno gradilište (Interex)
 
Ma ta pesacka zona moze da se napravi i ako bi isao po stubovima ne znam cemu nesporazum...

dubai-metro.jpg
 
@alexandernbg

Upravo tako, samo još naći način da se stubovi zaštite od grafita (napr. tako što bi bili unapred oslikani) i to može lepo da izgleda - i vuk sit i ovce na broju.
 
@siniša

Pa ,prateći detaljno sve što je unazad pisano i izjavljivano od zvaničnika grada i direkcija kao i gostujućih delegacija iz inostranstva kojih je bilo na pretek izkristalisao se jasan stav koji Đilas i zvanično saopštio!

a) Zvaće se Beogradski Metro.
b)biće potpuno nezavistan.
c)biće visokokapacitivni /teški
d)imaće tri do četri linije.
e)biće kombinovani ,dobar deo u tunelima, a deo iznad i u nivou ulice.
f)u prvoj fazi koštaće 1,2 milijarde evra.
g)iz s.direkcije je saopšteno zavnično da je ranije predložena studija Lrt "Ineco" odbačena
h)do sada ,studije(mišljenja) o BG Metrou zvanično dali stručnjaci iz;Nemačke,Austrije,Španije,Kanade

Šta se ne zna?

a)koji će projekat koristiti?,Jovin /Maletin ili neki novi koji se možda ternutno radi
b)ko će ga finansirati ?,Ruska država sa povoljnim kreditom(najavljeno odobrenje),EBRD(najavljeno moguće finansiranje od strane te banke),Nemačka(ponudila kredit ),Kina,Francuska(zainteresovani za finansiranje i gradnju)
c)ko će ga graditi?(navedeni iznad pod b)
d)da li će biti automatizovan?
e) da li će se graditi novi most preko Save ili tunel?

Ako sam nešto zaboravio slobodno dopunite
:cool: Sve u svemu veliko interesovanje iz sveta!
 
Ti parkici ispod stubica su.... :lool:

Pogledaj onu sliku parka gore i onda zamisli da imas umesto drveca stubove sa strana i plafon iznad glave...to ce biti kao poziv za nove karton city-e i drugi nered i krs...jesi li video stubove u americi i sta je ispod njih? Klosari.
 
@2012
Sve to što si ti stavio da se zna je samo natpis u novinama koji ama baš ništa ne znači. Đinđić je znao da treba lepo da se napravi neko telo koje će rukovoditi tim projektom, a ne da se dogovaraju Pera, Mika i Žika kako im drago.

Što se tiče stubova, ajde ovako:
1. Sumnjam da je toliko razlika između cut and cover varijante i pravljenja stubova.
2. Postavlja se pitanje skretanja za Zemun, gde napraviti tu varijantu sa stubovima?
3. Visina zgrada u BZĐ se kreće prosečno oko 6-8 spratova (sa izuzetkom budućeg dela kod Arene) dok bi stubovi verovatno bili na pola visine tih zgrada, to stanovnici u američkim gradovima ne vide jer je visina njihovih stubova možda deseti deo visina zgrada pored kojih prolaze.
4. Mogućnost nesreće mi mnogo katastrofalnije deluje kod metroa na stubovima nego kod podzemne varijante (razmislite samo kako bi izgledala ta vožnja po kiši koja je padala prethodnih nedelja u BG-u)
5. Mana je i velika količina betona koja nikako ne doprinosi normalnom kretanju po letnjoj žegi u Beogradu
6. Buka koju bi pravio metro na stubovima je neuporedivo veća u odnosu na onu ispod zemlje (priče o nekim novim tehnologijama koje smanjuju tu buku je lepa, ali praktično neprimetna).
7. Prednost stubova je možda u lepšem doživljaju vožnje metroom na "otvorenom"


Stvarno ne vidim nijedan validan argument da se na NBG pravi deonica na stubovima, naročito ako neko hoće da razmišlja malo vizionarski i zamisli taj pravac BZĐ-Nemanjina. Mislite o tome.

p.s. neću rendere sa stubovima i zelenilom već lepo real life sliku tih stubova i zelenila i okoline pa da uporedimo
 
MareCar":2tm3lnh3 je napisao(la):
Ti parkici ispod stubica su.... :lool:

Pogledaj onu sliku parka gore i onda zamisli da imas umesto drveca stubove sa strana i plafon iznad glave...to ce biti kao poziv za nove karton city-e i drugi nered i krs...jesi li video stubove u americi i sta je ispod njih? Klosari.
Pa ne mora da znaci, ako se naprave ovako klupe, drvoredi, fontane....ne moramo uvek unapred negativno da razmisljamo, a i ne verujem bas da ce dozvoliti (iako SVASTA dozvoljavaju) da se ispod istih stvore karton naselja...
 
@shemeksi

To nisu samo "natpisi u novinama" nego zvanične izjave Gradskih funkcionera u vidu saopštenja medijima,to što si rekao" Đinđić je znao da treba lepo da se napravi neko telo" je odavno napravljeno još 76 kao Direkcija za Metro rukovodili Jovin/Maletin pa ukinuta, pa rehabilitovala ga Živana Olbina bivša gradonačelnica ,a verovatno će opet biti kada počne izgradnja,a u ostalom niko još nije demantovao ili poništio već date zvanične izjave g.funkcionera,a najvljena je i odluka skupštine grada za jesen o tipu i projektu Metroa.Đilas je poslednj izjavio da bi"gradnja" na tom projektu počela naredne godine....Enigma se nastavlja.... :rolleyes:
 
@2012
Pazi poštujem tvoju želju i entuzijazam po pitanju izgradnje metroa, ali ti ovo sve pričam da se ne bi razočarao ako priča na kraju ne ispadne takva.

Izjava gradskih funkcionera ne znači ama baš ništa, ali na primer neki papir sa studijom (ne starijom od 6 meseci, morao sam :) ) pa onda neki termini za javnu debatu e to je već malo ozbiljnije, ali ovako se trenutno nalazimo u praktičnom smislu na istom mestu gde smo bili i pre cele metro histerije, na nuli.
 
shmeksi":tyr21rwe je napisao(la):
Što se tiče stubova, ajde ovako:
1. Sumnjam da je toliko razlika između cut and cover varijante i pravljenja stubova.
Ogromna je razlika u ceni između podzemnih i nadzemnih stanica.

Što se kiše tiče, da je to neki problem verovatno nigde ne bi pravili nadzemni metro; kiša je poplavila ulice jer ta voda nije imala gde da otekne, dakle samo treba voditi računa o tome. Za estetiku neću da komentarišem, rekao sam da mislim da je to skroz sekundarnog značaja...
 
ACR":na4fz6n4 je napisao(la):
Ogromna je razlika u ceni između podzemnih i nadzemnih stanica
Ogromna je razlika kada se buši podzemna stanica koja je duboko pod zemljom, ali na NBG je različito jer ti imaš slobodan prostor da otkopaš za stanicu i nije toliki trošak kao za "klasičnu" stanicu metroa.
 
Bilo kako bilo, nadzemni metro na mnogo mesta ide u Beču, mnogo bogatijem gradu od Beograda, uprkos tome što stvara buku, uprkos tome što ide ispred stambenih zgrada i time naružuje izgled celog kraja, uprkos tome što je u Donaustadt-u ("bečkom NBG") centar biznisa, uprkos svemu.

Ista situacija je i u Atini, linija 2 ne ide čak ni po stubovima, već prizemno po zemlji.
 
Ne verujem da je to njima OK, već je iz nekog razloga (a ja bih rekao finansijskog) to tako moralo da bude....
 
@ACR

Nemoj da se brineš, a metro projekat sigurno neće propasti zbog toga što Novobeograđani npr. žele metro pod zemljom, a ne metro na stubovima, u ukupnoj investiciji ta razlika na tom delu je relativno gledano mala. Malo vizionarstva nije na odmet, a ta vizija ne znači da su finansijska očekivanja nerealna.
 
@Djordje

Pa ipak je rečeno,to je bila zadnja izjava o Metrou Gradonačelnika,dakle zvanično,posle zvaničnog sastanka sa Snc Lavalin iz Kanade i rekao da će biti potpuno nezavistan,visokokapacitivni ,da ne treba raspravljati da li je to laki ili teški već da će se zvati Beogradski Metro i rekao je još, da posle ovoga više neće biti novih studija i da će Skupština grada konačnu odluku doneti o tome do kraja godine,možeš da potražiš tu izjavu u nekoliko medija Studio B ...(ja sam ga gledao),a čini mi se da smo je preneli u ranijim postovima.
A poređenje sa Bečom je dobro jer je zajednički tim sarađivao na projektovanju i Bečkog i Beogradskog 76,s tim što su Bečlije počele da ga rade, projekat Beogradskog je tada dobio nagradu kao najbolji u svetu ,a sada smo u prednosti jer možemo da učimo iz izkustva drugih i odmah primenimo najnoviju tehnologiju gradnje koja je dosta uznapredovala od tada kao i materijali, ali nije najskuplje bušiti tunele ili praviti stubove ono što je veoma skupo su stanice ,Vukov spomenik je pravi reper,u centru će ipak morati da se rade veće stanice sa većom prohodnošću i dubinom to znači skuplje,u Požeškoj će biti duboke ali i manje. Nbg je svima enigma za šta su se tu odlučili možda pola tunel ,pa na površinu....videćemo
 
ACR Novi Beograd ne pripada novobeogradjanima vec svim beogradjanima ali i ostalima.
Nije u pitanju daleka periferija vec urbano podrucje koje se naslanja na sam centar i pretenduje da bude novi veliki centar.
Stoga necemo razdvajati susedstva i praviti nekakve stubove-mostove i slicne komunisticko-urbanisticke elemente za ruiniranje naselja.
Ceo svet vec uveliko gura autoputeve i pruge pod zemlju. Spanija je u tome sampion jer veoma ceni svoje javne prostore i jer zna da zivot na ulici predstavlja sustinu zivota grada. U Barseloni zeleznica i kruzni autoput idu celom duzinom administrativnog grada pod zemljom (kazem administrativnog jer nije to cela urbana Barselona, ali svakako obuhvata 1.5 miliona stanovnika). Dakle ogroman prostor bez autoputeva i zeleznice da ''ubiju'' gradsko tkivo.
Ovo je 21 vek i moramo razmisljati o svim tim aspektima.
 
Vrh