Šta je novo?

Metro

ACR":2f0tpvin je napisao(la):
@ hazard

To što Dablin zvanično ima 500.000 stanovnika je iz istog razloga po kojem Atina zvanično ima 400.000, a City of London 1.000 stanovnika - dakle postoje granice gradskog područja koje su davno postavljene i iza kojih se grad odavno proširio. Za argument o gustini stanovnika se slažem - ima mnogo više kuća a mnogo manje zgrada nego u Beogradu, sam centar je uglavnom u trospratnicama.
Pa zato sam i uzeo da poredim gradske opstine BG i urbani deo Dablinskog okruga, tu je broj stanovnika vrlo slican.

Ne vidim, međutim, do kraja kako je to relevantno za potrebu za metroom - opet najveći deo ljudi iz grada će raditi u centru, u koji opet moraju da se dovezu. Ono što se meni čini da je tu lakše jeste da te metro linije onda mogu biti kraće, a sve spolja da se dobacuje tramvajima, rapid bus transportom itd - ali opet Irci žele da povežu i aerodrom metro linijom, koji je, naravno, daleko od centra.
Gustina itekako ima veze, jer metro da bi se isplatio mora da ima odredjeni broj putnika, a jedan od najvaznijih faktora koji to odredjuje je gustina naseljenosti. Mislim, to sve zavisi od pravca kretanja ljudi, tj. da li se svi zbiju u 5 gustih koridora kada idu ka centru ili dolaze iz 10-20 slabo opterecenih pravaca, i gde se to "sakupljanje" vrsi. Krace metro linije mogu da se rade naravno, ali opet, metro linija da bi bila isplativa mora da ima odredjeni broj stanica - ne isplati se praviti metro sa 3-4 stanice (ne znam tacno ali ovako odokativno ne cini mi se da bi bilo koja linija u nekom centru Dablina - ako pokriva samo centar - imala vise od 7-8 stanica). I lepo je to da busevima i tramvajima "hranis" metro linije, to se naravno radi - ali i za to postoje ogranicenja. Ako treba vise od 2 puta (ili cak jedanput) da se presedne, mnogi ce odustati od toga i sesti u kola pa makar i putovali 15-20 minuta duze.

Slažem se i za to da mnogi gradovi ne grade teški metro iz prostog razloga što ga već imaju - ali očigledno je da je u svetu ranije bilo lakše izvesti velike inženjerske poduhvate, pa Americi je potrebno 20 godina da se ponovo osposobi za letove na Mesec, što su izveli još 1960ih. Mislim da postaje jasno da, ako baš hoćemo teški metro i ništa osim njega, može da se desi da čekamo još decenijama.
Ne znam zasto smatras da je bilo lakse izvesti velike poduhvate, kada se danas izvode veci i komplikovaniji...pogledajmo raznorazne mostove (onaj u Francuskoj koji je valjda najvisi na svetu pa u Kanadi koji spaja Prince Edward Island i kopno, ide preko mora i to cesto zaledjenog mora) pa tunel ispod La Mansa, pa raznorazni megaprojekti sa autoputevima po Americi...a za Apolo i Mesec ti je mnogo los primer...sta cemo sa slanjem robotizovane sonde na Mars koja je delom autonomna, a moze i da se kontrolise sa Zemlje...zar to nije poduhvat, i to veliki? Jeste, samo nije "bombastican" kao slanje coveka na Mesec...
 
"Ako treba vise od 2 puta (ili cak jedanput) da se presedne, mnogi ce odustati od toga i sesti u kola pa makar i putovali 15-20 minuta duze."

To je to..jednam da se presedne nije problem, ali kad moras dva puta da presednes onda je to vec toliko daleko da ti se vise isplati ici kolima i svako ko ima auto ce to i uraditi. Menjanje pravca je isto tako nesta, ako presednes u istom pravcu gde 2 linije dele jednan peron onda to i nije problem, ali ako moras da trcakas po stanicama od jednog perona do drugog vec ces poceti to da izbegavas, ako uz to moras posle toga jos u autobus onda budi siguran da neces metro uzeti. Znaci sve dok se ide u isti pravac nije problem, ali kad menjas pravac to je vec dosta duga voznja i traje lagano oko 30 - 40min, na primer od delta-city a da ides na zemun, metro-om moras znaci prvo prema gradu pa tamo da presednes u drugi metro ako imaju zajednicku stanicu i onda da se vratis, i ako bi ti ilo puno blize autobusom ili autom da odes "popreko"....
 
razgovarao sam sa jednim madridjaninom i rekao je da je Laki Metro u Madridu vrsta tramvaja i da je nezadovoljan tim vidom prevoza jer ide veoma sporo
 
stockholmhjulsta8em.jpg
metro-centre.jpg

Kombinovani Metro,Stokholm

1-bergkrystallen.jpg


180px-MX3000.jpg

Kombinovani Metro Oslo
 
Predlažem moderatorima da se otvori tema "metro i regionalna železnica u rasejanju", gde bi se prebacile sve ove iznimno zanimljive i apsolutno dekontekstualizovane slike različitih nezavisnih urbanih šinskih sistema, a sadašnje teme oslobodile za konstruktivnu diskusiju i praćenje razvoja beogradskih prevoznih sistema.
Hvala.
 
@ACR
Tako je i Siemensov je 95% se reciklira,na šta su sve mislili :kk:
 
@Ambassador

Izvini,a na koji to razvoj misliš sistema,pa imaš već otvorenu temu Autobusi, :rolleyes: Metro nije ni počeo da se pravi ,pa nema šta da se razvija!A o projektu još ne možemo da raspravlajmo nije zvanično ni predstavljen osim iz 76,a nije ni usvojen.A o konceptu možemo, zato što je predložen kombinovani Metro ,ali zvanično skupština grada još nije ni vodila raspravu o tome.Tako da se rasprava o Metrou za sada može voditi o kombinovanom i teškom,laki je zvanično odbačen odnosno INECO-va studija.A šta fali slikama koje pokazuju kako bi to moglo da izgleda u BG ?dok ne dobijemo animaciju kao za LRT iNECO.
 
Mislim da je ok da ove dosadasnje fotke ostanu na forumu. Nazalost nemamo neke bolje informacije u vezi buduceg bg metro projekta, nazalost samo nagadjanja i ove fotografije iz drugih zemalja tj primeri laksih tezih varijanti. Ono sto bi bilo dobro u svakom slucaju je da se tema ne pretvori samo u postavljanje fotografija drugih projekata a to je verovatno ono na sta je ambasador ciljao tako da bi bilo ok da 2012 malo odmori sa fotografijama a i kada ih postavi da budu u jednom postu a ne svaka fotka zaseban post, kao i naravno da se iznesu stavovi i ideje o mnogim resenjima koja smo videli
 
Deal,to je bio moj doprinos raspravi,mnogi su se pre slika, pitali na forumu kako će izgledati Metro na stubovima ili ulici u Bulevaru ili Nbg .mislim da sam im olakšao :) a zaista bih voleo da čujem mišljenja o tim projektima,šta je ok ,loše .realno,nerealno itd.
 
Ono sto je sigurno je da si makar mene u dobroj meri razuverio da je neophodno samo ici pod zemlju pa makar to bio i novi beograd kako sam mislio. Par primera koje si postavio (e sad tu dolazimo do problema 1000fotografija po jednom postu :) pa dok nadjem) pokazuju kako to fino moze da se resi bez nekih predrasuda koje imam ja a i verovatno mnogi drugi forumasi. Podici metro na stubove ne znaci definitivno i deponiju ispod i nehigijensko naselje. Naravno tu je uvek onaj stari problem odrzavanja kod nas i huligana "umetnika" ulicnih itd.
 
E super,ja sam od početka bio za teški Metro ,najviše sam se i vozio po Evropi takvim sistemom,ali zaista u našem slučaju moramo biti pragmatični,ako to dosta smanjuje cenu gradnje i brže se gradi pre ćemo se i voziti,recimo M2 linija pa najlogičnije će se hipodrom premostiti a ne ići ispod njega,kao i iz Požeške prema Nbg pa sve do stanice Nbg če ići preko novog mosta na stubovima ,a onda ispod zemlje ili opet stubovima do Arene.A ono što su svi mogli videti je da Lrt nije isto što i kombinovani Metro. A za deponije pa ako se lepo uredi pa video nadzor,ili čak da se u B.Avnoja sve ispod stubova pretvori u lokale duž Bulevara tako da vandalizma ne bi ni moglo da bude,a na stanicama video nadzor,policijska stanica,mini marketi,kafei,itd..kod opštine nbg ispod stubova dugačka garaža...a stari deo grada od početka Bulevara K.A zaista nezamislivo mi je da se ne ide tunelima sve do Save tu je takav saobraćajni haos da bi svako drugo rešenje bilo pereverzija.Moramo da maksimalno održimo slobodni prostor koji sada imamo,a u širem centru proširiti pešačku zonu.
 
lepo izgleda ovo u Stokholmu. to je ona varijanta između LRT i klasičnog metroa (kapaciteta oko 30k/h), što bi bilo sasvim OK za BG
i jedno pitanje: zašto su grafiti vandalizam? meni one Beovoz garniture lepše izgledaju sa grafitima, nego bez njih
 
S obzirom da je 90% grafita u Beogradu tipa "Somi FCRS" i "Gile PFC" (ili neka druga parola tipa "hemoroidi sa Pinka" isarana na zidu, jednobojno) svakako jesu vandalizam, i svakako cine grad ruznijim. Cak i onih 10% (ako ih ima toliko) koji su "lepi" su isto vandalizam kada neko uzme da sara po necem tudjem. Nek saraju mladi umetnici po zidovima svojih kuca. Tudje nek ostave takve kakve su.
 
a zar ne bi vozovi lepše izgledali kada bi se platili grafiteri da ih išaraju?
i istina je da FCRS, PFC i slične gluposti ružno izgledaju, ali oni fensi krafiti su baš kul
 
Znam da se novi vozovi po Evropi, prskaju ili lakiraju anti grafit lakom,kod nas bi to bilo obavezno.....
 
kakvo je vaše mišljenje o tome da, ako se ikada napravi, metro ka Borči i tim krajevima deli Pančevački most sa regularnom železnicom?
 
JohnnyLee":km87ca0d je napisao(la):
kakvo je vaše mišljenje o tome da, ako se ikada napravi, metro ka Borči i tim krajevima deli Pančevački most sa regularnom železnicom?
Disaster waiting to happen.
 
Ja sam žestoko protiv grafita na vozovima - tako nešto mi odaje utisak neozbiljnog društva i države. Treba samo pogledati one švajcarske tramvaje iz donacije, koji su tolike decenije proveli tamo bez grafita, a onda su unakaženi čim su došli u Beograd. Pametnome dosta....
 
@JohnnyLee

Koliko se ja razumem i ŽS..mogao bi Metro da deli šine ,eventualno po izgradnji mosta preko Dunava kod Vinče,ali skeptik sam da će se Metro i Beovoz voziti istim Tunelima,a da će deliti stanice to da,ako bi neki expert sa ŽS.uskočio na forum,bilo bi super!
 
ne, ne, da ne dele tunele. ideja je da metro ide iz pravca Dunav stanice (tj. da se pruga Pančevački most - Dunav stanica sredi i postavi treća šina) prelazi preko Pančevca, i kada pređe na drugu stranu skrene ka Borči, a železnica produžava dalje ka Pančevu.
verovatno bi problem tu bio voz koji slučajno skrene ka Dunav stanici ili Borči, pa ostane bez struje.....
 
Zasti bo metro delio sine koje idu za pancevo? Pancevo je pregradje i to ne sluze metro-e nego S-Bahn ovi, kao Beovoz na primer. I posto beovoz vec ima tu liniju i posto ce se metro i beovoz spojiti na Vukovom Spomeniku normalno je da putnici presednu. Neznam gde je problem u tome. Do onda ce se beovoz dosta unaprediti sa kupovinom novih garnitura, stabilnijim i brzim taktom.
 
Latest in Rail ProjectsGreek City to Get €250m EIB Loan for Metro


The European Investment Bank (EIB) has approved a €250m loan to the Greek city of Thessaloniki to fund phase 1 of the city's new metro project.

17 July 2009
Nadam se da će i naši pregovori sa EBRD biti tako uspešni.
 
JohnnyLee":1q1xi7rb je napisao(la):
lepo izgleda ovo u Stokholmu. to je ona varijanta između LRT i klasičnog metroa (kapaciteta oko 30k/h), što bi bilo sasvim OK za BG
Metro u Stokholmu nije kombinovani niti bilo kakva varijanta između. U pitanju je pravi (teški) metro sa stanicama i vozilima kakve postoje i u Berlinu npr.

Slika koju je postavio 2012 gde se vidi da metro ide po stubovima zapravo predstavlja most između dva stokholmska ostrva gde voz izlazi iz jednog tunela, prelazi most i ulazi u drugi tunel gde odmah staje i na stanici u Gamla Stanu. Slično Beovozu koji izlazi iz topčiderkog tunela, prelazi most preko autoputa i ulazi u vračarski tunel, gde odmah staje na stanici Karađorđev park.
 
Vrh