Pa zato sam i uzeo da poredim gradske opstine BG i urbani deo Dablinskog okruga, tu je broj stanovnika vrlo slican.ACR":2f0tpvin je napisao(la):@ hazard
To što Dablin zvanično ima 500.000 stanovnika je iz istog razloga po kojem Atina zvanično ima 400.000, a City of London 1.000 stanovnika - dakle postoje granice gradskog područja koje su davno postavljene i iza kojih se grad odavno proširio. Za argument o gustini stanovnika se slažem - ima mnogo više kuća a mnogo manje zgrada nego u Beogradu, sam centar je uglavnom u trospratnicama.
Gustina itekako ima veze, jer metro da bi se isplatio mora da ima odredjeni broj putnika, a jedan od najvaznijih faktora koji to odredjuje je gustina naseljenosti. Mislim, to sve zavisi od pravca kretanja ljudi, tj. da li se svi zbiju u 5 gustih koridora kada idu ka centru ili dolaze iz 10-20 slabo opterecenih pravaca, i gde se to "sakupljanje" vrsi. Krace metro linije mogu da se rade naravno, ali opet, metro linija da bi bila isplativa mora da ima odredjeni broj stanica - ne isplati se praviti metro sa 3-4 stanice (ne znam tacno ali ovako odokativno ne cini mi se da bi bilo koja linija u nekom centru Dablina - ako pokriva samo centar - imala vise od 7-8 stanica). I lepo je to da busevima i tramvajima "hranis" metro linije, to se naravno radi - ali i za to postoje ogranicenja. Ako treba vise od 2 puta (ili cak jedanput) da se presedne, mnogi ce odustati od toga i sesti u kola pa makar i putovali 15-20 minuta duze.Ne vidim, međutim, do kraja kako je to relevantno za potrebu za metroom - opet najveći deo ljudi iz grada će raditi u centru, u koji opet moraju da se dovezu. Ono što se meni čini da je tu lakše jeste da te metro linije onda mogu biti kraće, a sve spolja da se dobacuje tramvajima, rapid bus transportom itd - ali opet Irci žele da povežu i aerodrom metro linijom, koji je, naravno, daleko od centra.
Ne znam zasto smatras da je bilo lakse izvesti velike poduhvate, kada se danas izvode veci i komplikovaniji...pogledajmo raznorazne mostove (onaj u Francuskoj koji je valjda najvisi na svetu pa u Kanadi koji spaja Prince Edward Island i kopno, ide preko mora i to cesto zaledjenog mora) pa tunel ispod La Mansa, pa raznorazni megaprojekti sa autoputevima po Americi...a za Apolo i Mesec ti je mnogo los primer...sta cemo sa slanjem robotizovane sonde na Mars koja je delom autonomna, a moze i da se kontrolise sa Zemlje...zar to nije poduhvat, i to veliki? Jeste, samo nije "bombastican" kao slanje coveka na Mesec...Slažem se i za to da mnogi gradovi ne grade teški metro iz prostog razloga što ga već imaju - ali očigledno je da je u svetu ranije bilo lakše izvesti velike inženjerske poduhvate, pa Americi je potrebno 20 godina da se ponovo osposobi za letove na Mesec, što su izveli još 1960ih. Mislim da postaje jasno da, ako baš hoćemo teški metro i ništa osim njega, može da se desi da čekamo još decenijama.