@ hazard
To što Dablin zvanično ima 500.000 stanovnika je iz istog razloga po kojem Atina zvanično ima 400.000, a City of London 1.000 stanovnika - dakle postoje granice gradskog područja koje su davno postavljene i iza kojih se grad odavno proširio. Za argument o gustini stanovnika se slažem - ima mnogo više kuća a mnogo manje zgrada nego u Beogradu, sam centar je uglavnom u trospratnicama.
Ne vidim, međutim, do kraja kako je to relevantno za potrebu za metroom - opet najveći deo ljudi iz grada će raditi u centru, u koji opet moraju da se dovezu. Ono što se meni čini da je tu lakše jeste da te metro linije onda mogu biti kraće, a sve spolja da se dobacuje tramvajima, rapid bus transportom itd - ali opet Irci žele da povežu i aerodrom metro linijom, koji je, naravno, daleko od centra.
Slažem se i za to da mnogi gradovi ne grade teški metro iz prostog razloga što ga već imaju - ali očigledno je da je u svetu ranije bilo lakše izvesti velike inženjerske poduhvate, pa Americi je potrebno 20 godina da se ponovo osposobi za letove na Mesec, što su izveli još 1960ih. Mislim da postaje jasno da, ako baš hoćemo teški metro i ništa osim njega, može da se desi da čekamo još decenijama.