Šta je novo?

Metro

JohnnyLee":3gpzpgyk je napisao(la):
ljudi, je l' znate vi kako izgleda ispod Bulevara od Vuka do Konjarnika?
A jel ti znas kako izgleda Bulevar od Cvetka do Konjarnika?

Da bi tu prosao bilo kakav nadzemni metro - bilo na ulici bilo na stubovima - mora da se rusi ceo potez kuca. Ne kazem je da to jednog dana ne treba rusiti i onako, ali to dize cenu metroa - da ne govorimo o regulisanju imovinsko-pravnih odnosa.
 
znam kako izgleda. to je, zapravo, jedini problem. ali ako su oni mislili da presele tramvaj u sredinu Bulevara, pa valjda će moći da dignu i metro na stubove
 
Ok,zamisli da zivis u bulevaru i da ti na 15-20 metara od prozora prolazi metro svakih nekoliko minuta.Zasto si uopste za tu opciju,jer mislis da je jeftinija ili sta?
 
To je jedini problem? A to sto ce da bude ruglo na sred bulevara koji nema dovoljno visoke zgrade da bi se to vizuelno uklopilo nije problem? I nije isto podici stubove za 2 koloseka metroa i premestiti tramvaj koji je uzi. Na Bulevaru vec imamo trake za tramvaj tako da je to samo zamena traka sa automobilskim saobracajem, nista drugo. A za metro treba napraviti i stanice (!) koje su mnogo vece od stajalista za tramvaj. I samo zamisljam na sta ce da lici kraj oko Vukovog parka sa stubovima koji je se odjedanput spustaju da bi voz ponirao pod zemlju? I na Bulevaru gde vec ne moze da se spava od tramvaja (ako ti isti prolazi ispod prozora) - kako ce tek da bude kada bdue prolazio metro voz u visini prozora?
 
bahnhof7.jpg

STANICA SKUPŠTINA ,UKRŠTANJE M1 -M2,PO MRKONJIĆU
 
pa dobro, to je bila samo ideja. nemojte da me razapnete na krst zbog toga. i i dalje sam za to da se po sredini Bulevara AVNOJA pravi metro na stubovima
 
@JohnnyLee

Urbanistički ,imovinsko-pravni,građevinski,baš u svemu prednost dobija tunel na celoj teritoriji starog grada a Bulevar Avnoja mogao bi se složiti ali opet negde posle Arene da krene na stubove ,a ako i bude na celom Nbg na stubovima nije strašno, to već zaista liči na kopiju Dubajia .Ali onda se nadam zatvorenim i klimatizovanim stanicama ,sa pokretnim stepenicama na ulazku i silazku iz njih.Ono što me brine ,da li će ispod stubova biti ,lepo uređena šetališta sa fontanama ispod mosta kao u Dubajiu ili deponija:o
 
Koliko sam razabrao iz dostupnih informacija na netu, i Dablin će graditi dve linije lakog metroa, gotovo po identičnom principu kao što je predložen za Beograd (podzemno u strogom centru, sa izlaskom nadzemno gde god je to moguće). Grad inače ima milion stanovnika, a oko 1.6 miliona u metro zoni (dakle vrlo slično Beogradu). U gradu već postoji DART, koji je neki pandan Beovozu, i Luas, dve potpuno nadzemne LRT linije.

Pre nekog vremena sam pisao da je i Tel Aviv u Izraelu napustio planove za teški metro u korist lakog... a Irska je još izrazitije bogatija zemlja od Srbije, sa skoro petostruko većim nominalnim BDP po glavi stanovnika. Očigledno ima istine u tome da se malo ko odlučuje danas da od nule gradi teški metro... (kad je o sofijskom metrou reč, koliko sam shvatio on je "malo pomalo" građen od osamdesetih godina, kad bi se pronašlo nešto para za to). Prema tome... možda se stvarno treba suočiti sa realnošću i prihvatiti ovu najnoviju "kombinovanu" viziju.
 
metro na stubovima tamo gde ne postoji neko ukrstanje isl., to je za gradove izgradjene na kamenu i projekte stare 100 godina.
 
[/img]img]
2evcirp.jpg
metro.jpg

METRO NA NIVOU ULICE
@ACR

Dublin je puno manji grad od BG recimo veličine Zagreba,kada Englezi idu tamo kažu da idu na selo,naprotiv Dublin je napravio Lrt, pa kad su shvatili da je to tramvaj sad žele Metro kombinovani(nadaju se EU fondovima) ,kao što je predloženo BG-u,a što se Tel Aviva tiče znam da su se odlučili za površinski sistem ,zbog izrazite terorističke pretnje gde su ukalkulisali da bi broj žrtava bio ogroman u podzemlju u odnosu na površinu jer ništa nije 100%sigurno.i još nešto,kombinovani Metro nije isto što i Lrt ,to najbolje možeš videti na sajtu www.dubai metro.Kombinovani Metro znači ,potpuno nezavisni sistem od bilo koga saobraćaja,visokokapacitivi 30-50.000 putnika na čas ,delom ide podzemno,delom nadzemno na stubovima(mostu) i na neki deonicama na nivou ulice ali u rovu sa podignutim betonskim branicima.
 
21_ae_mohammad_metro5_5.jpg

PREDSTAVNICI SKUPŠETINE GRADA BEOGRADA PUŠTAJU U RAD M1!
 
@2012

Опрости али морам да те питам, чему ове слике довучене од којекуде?
 
@Djordje

Pa ,malo humora i sarkazma nije na odmet,a ostale slike ,mislim da se većini dopadaju jer pokazuju primere izgradnje Metroa ,mnogi raspravljaju o tome a da nemaju predstavu kako to izgleda,također s obzirom da je predložen kombinovani Metro za BG ,na tim slikama se se može videti kako to izgleda kombinovano,na ulici ,mostu,tunelu,a Dubai je uzet kao primer zato što je gradnja u toku i po kombinovanom sistemu kao što je predložen za BG ,veruj mi sve će biti isto osim, luksuznih grandioznih stanica a ako ti imaš kontra predlog i neke još interesantnije slike,pa daj podeli sa nama rado bi smo ih komentarisali :cool: a pitanje" čemu"?,ti je malo čudno pa ovde velika većina želi najbolje za BG ,nadam se da i ti ;)
 
2012, samo zatrpavas teme slikama i nekim nebuloznim komentarima i to sve u CAPS LOCK-u tj. velikim slovima sto na internet forumu oznacava vikanje tj. dranje (ako nisi znao). Plus poredis Beograd sa Dubajem sto je nebuloza, Dubaj em ima mnooooooooooogo vise para nego sto ce grad Beograd realno ikada imati (osim ako kopajuci tunele za metro ne nadju naftu) em je Dubaj grad koji se gradi skoro od nule pa mogu da rade sta god hoce. Autoput sa 12 traka i metro koji ide iznad ili pored, to nikada necemo videti u Beogradu. Ako hoces da pokazujes neke slike koje bi nam bile od koristi, onda nam pokazi neka resenje iz gradova slicnim Beogradu a ne petropustinjske megaprojekte.
 
@ 2012

Bio sam u Dublinu i on jeste manji od Beograda, ali ima milion stanovnika (koliko i piše na Wikipediji) sigurno i lično sam se uverio u saobraćajne gužve koje u centru nastaju. Ono što će oni sada raditi, svakako ne liči na teški metro. Što se LRT linija tiče, koje su izgradili 1984. oni nikad nisu ni lagali sebe da je u pitanju bilo šta drugo nego tramvaj. To je i bila poenta tih linija, da se vrate tramvaji u grad, koje je autobuski lobi svojevremeno izbacio; može se reći da je to bilo njihovo "Tramvajem u 21. vek"...

Ali udaljujem se od poente...:)

Poenta je LRT lobi izgleda u jednom u pravu - da izgleda baš niko u zapadnom svetu više ne pravi teški metro od nule. Izgleda da je jedina prilika za to bila u planskoj ekonomiji, kao što i rade u Vijetnamu itd... Zato mi se čini da je taj "kombinovani" metro možda i maksimum koji ova siromašna zemlja može sebi da priušti, a za budućnost da treba više raditi na smanjivanju broja stanovnika BG i otvaranju ekonomskih incentiva da pređu u NS, NI, KG, SU.
 
Na Zapadu "niko" ne pravi metro "od nule" zato sto manje-vise svi veci gradovi kojima treba metro vec imaju metro. Naravno, u gradovima gde metro postoji, on se prosiruje, doradjuje...ne prave ni u centru Pariza vise mostove ali to je zato sto ih vec imaju 30.

Kad smo vec kod Dablina, Dablin ima oko 500.000 stanovnika ali urbanizovani deo Dablinskog okruga (Dablin + pregradja) ima oko 1.050.000. Medjutim koristeci podatke sa wikipedije, gustina naseljenosti je sledeca

Dablin (urbani deo okruga): 1135,47 stanovnika/km2
Beograd (gradske opstine): 3283 stanovnika/km2

Cifre o gustini stanovnika su itekako bitne za javni prevoz, kao sto vidimo Beograd ima vise nego duplo vecu gustinu od Dablina. Ima tako i americkih gradova-aglomeracija sa vecim stanovnistvom od Beograda pa se metro ne isplati jer jednostavno gustina naseljenosti toliko mala da javni prevoz nije rentabilan, jedna linija ne moze da preveze dovoljno putnika da bi se isplatila ulaganja.
 
@hazard

Ja bar nikog ne vređam! :kk: a tvoj komentar da je Metro nerenatabilan zbog gustine naseljenosti,je ne znanje!Pa upravo Ameri su zbog krize odlučili da prihvate Evropski model javnog urbanog transporta,da pokušaju da smanje broj automobila koji dolaze u centre,da rehabiltuju sisteme masovnog transporta(očiste i urede metro stanice) i povećaju efikasnost transporta,pa i povezivanje velikih gradova brzim vozovima kao u Evropi i Japanu a Kinezi su ih ostavili daleko iz sebe!i i još nešto slike koje sam postavio su malo živnule ovaj forum, inače baš oko Metroa je malo bio zamro!a ako nekom se ne sviđa da Beograđani i javnost vide kako se to radi na Metrou kod bogatih ali i siromašnih onda neka se bavi politikom :cool:i ne poredim BG sa Dubaiem ali sistem Metroa koji se predlaže(nisam ga ja preložio),kombinovani je isti a Dubai je najsvežije gradilište po tom sistemu,što zar se plašiš da se neko rešenje iz Dubaia ne primeni ovde?Zašto je to loše? Nisi ponudio argument!
 
@ hazard

To što Dablin zvanično ima 500.000 stanovnika je iz istog razloga po kojem Atina zvanično ima 400.000, a City of London 1.000 stanovnika - dakle postoje granice gradskog područja koje su davno postavljene i iza kojih se grad odavno proširio. Za argument o gustini stanovnika se slažem - ima mnogo više kuća a mnogo manje zgrada nego u Beogradu, sam centar je uglavnom u trospratnicama.

Ne vidim, međutim, do kraja kako je to relevantno za potrebu za metroom - opet najveći deo ljudi iz grada će raditi u centru, u koji opet moraju da se dovezu. Ono što se meni čini da je tu lakše jeste da te metro linije onda mogu biti kraće, a sve spolja da se dobacuje tramvajima, rapid bus transportom itd - ali opet Irci žele da povežu i aerodrom metro linijom, koji je, naravno, daleko od centra.

Slažem se i za to da mnogi gradovi ne grade teški metro iz prostog razloga što ga već imaju - ali očigledno je da je u svetu ranije bilo lakše izvesti velike inženjerske poduhvate, pa Americi je potrebno 20 godina da se ponovo osposobi za letove na Mesec, što su izveli još 1960ih. Mislim da postaje jasno da, ako baš hoćemo teški metro i ništa osim njega, može da se desi da čekamo još decenijama.
 
@ Ambassador

Acela Express je promašaj. voz koji može da ide preko 300 km/h vozi veliki deo trase brzinom od 150 km/h

@ACR

Bus rapid transit je najveća greška koja može da se napravi. smisla ima jedino tramvaj i klasična železnica
 
@ JohnnyLee: To je bila i poenta linkovanja ka wikipediji, jer je 2012 spomenuo Amerku, i očigledno je iz prosečne brzine koja se u Evropi smatra normalnom.
 
sub-tech

Evo da ne vičem,ovako bi izgledalo na M2 ispod Požeške ul gde svi kocepti predviđaju duboki tunel.
 
Vrh