Šta je novo?

Metro

Разграђевинар, према актуелном плану метро линија за Макиш и Прокоп би требало да буду повезани - линијом БГ воза, пошто се планира његова станица код Сајма, на вијадукту.

Мислим да треба размислити о повезивању Прокопа на овај начин са неком тачком: са КЦС (радије бих, ипак, да привремено решење, пре метроа, буде трамвај), или са аутобуском станицом код Стека, кроз онај мистичан тунел.

Ипак, место где бих свакако поставио нешто слично, само укосо, јесте успон од Пициног парка до Теразија.
 
На ово сам одговарао, да не остане невидљиво на претходној страни:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614686#p614686:lj1z48fb je napisao(la):
razgradjevinar » 08 Apr 2019 12:47 am[/url]":lj1z48fb]slazem se sa svima koji misle da metro sistem mora da pokrije bitne tacke i tako i njih i sam sebe ucini mnogostruko funkcionalniji. metro koji ide mimo tacaka koje su ljidima bitne je duplo zlo, sa jedne strane kosta i postoji te sprecava bolej resenje a sa druge strane kljucne tacke ostaju trajno nepokrivene i problematicne.

ja inace na forumu nisam konstruktivan ali ovoga puta cu uciniti redak izuzetak, zanima me sta mislite o ovakvom resenju za problem koji imamo u najavi a koji je posledica silovanja grada i forsiranja zla zvanog bnv. gradska vlast forsira liniju iz makisa koja bi pokrila bnv i tako za dugo lisila stanicu prokop metro vezom a indirektno i ceo klinicke centar i taj bolnicki blok. ja verujem da u nekoj dalekoj buducnosti neka metro linija mora proci od prokopa ka klinickom i dalje ka slaviji ali dok se to ne desi mislim da postoji jedno relativno poviljno i brzo a vrlo prakticno i fonkcionalno resenje koje bi integrisalo prokop sa tom prvom linojm metroa, toj liniji dalo neku svrhu i sve okolo nekako integrisalo sa ostatokom grada.

predlog je pesacki koridor (ali i za invalide, bicikle..) koji bi vodio od same stanice do nove linije a koji bi mogao da ima dve trase. naravno ima jeftinijih i skupjih resenja ali neki minimum je po jedna pokretna traka po smeru i bar po 1.5m sa strane za one koji zele sami da idu. naravno, sve pokriveno i zatvoreno,klimatizovano i bezbedno od svih vremenskih prilika, sa manjima ulazima/izlazima na tih par mesta na izabranoj trasi koji bi bili pod kontrolom/rampama, u smilu da bi se tu u stari ulazilo/validiralo za metro sistem. evo par primera iz sveta kako bi to moglo da izgleda, da bi mogli da shvatite otprilike o cemu pricam,

pedestrian-conveyor-path-gara-de-nord-bucharest-53297081.jpg

maxresdefault.jpg

Mid-Levels+100+Queens+Road+Central+to+Wellington+Street$282$29.jpg

700-01955318em-moving-walkway-at-ballys-hotel-and-casino-paradise-las.jpg

depositphotos_179751748-stock-video-paris-france-aug-2014-lot.jpg

travelator-moving-walkway-metro-station-dubai-united-arab-emirates-CN5JM0.jpg


morali bi da izaberemo jednu od dve trase koje se namecu

jedna trasa bi od prokopa mogla da ide ka klinickom centru, tu imala jedan ulaz/izlaz pa dalje ka mostarskoj petlji sa drugim ulazom/izlazom pa sve do ulaza/izlaza koji bi bio na mestu stanice te nove linije negde kod savske. pokrila bi mnogo toga i bitno dala na znacaju i funkciji celom sistemu i objektima na njemu, prokopu, bolnicama, mostaru i metro liniji1. negde bi to moglo da bude uze i skromnije, negde u manjim delovima i bez pokretne trake ako je neophodno, ali u svakom slucaju bezbedna i pouzdana veza dva krucijalna sistema.

druga tarsa je kraca i ide od stanice kroz postojeci tunel pa sa stanicom na senjaku i onda jos jednom sa druge stane bulevara vojvode misica na vezi sa metro linijom1. ona je kraca i isto ima smisla ali ne pokriva bonice sto joj je veliki minus.

obe tarse su vrlo grube i podlozne pomeranju naravno, zanima me neko vase misljnje o ideji, koliko bi to kostalo i bilo pozeljno obzirom na cenu, da li bi obogatilo i integrisalo ceo bg sistem prevozau gradu, korak u dobrom pravcu, budcu veza dve metro liniej ili bi bilo bacanje para... radi se o nekoliko sotina metara sistema, na stubovima i sa potrebnom logistikom ali nekako mi se cini da bi dobili prilicno smislenu i funkcionalnu celinu, ili barem deo nekog veceg sistema u buducnosti.
file.php
 
Ako se izgradi ova najavljena trasa 1 Metroa i takodje i 2 trasa koja je pomenuta sa Nbgd , da li ce biti negde tacka ukrstanja, gde ce moci da se presedne brzo sa jedne na drugu liniju?
 
Meni se ideja dopada, inovativno je i naizgled deluje vrlo prakticno.
Pesacki koridori bi bili prihvatljivi na nekim mestima tipa - oko Prokopa i petlje Mostar, ali u samom centru grada je bolje da koridori budu pod zemljom. Posebno tamo gde bi potencijalne metro stanice bile vrlo blizu jedna drugoj.
Na primer: Trg Republike, Terazije, Zeleni Venac su potencijalne tacke za metro stanice. Ove tacke nisu predaleko jedna od druge, ali ni dovoljno blizu da bi bile jedna velika stanica, gde bi se ukrstalo vise linija za presedanje.
 
Ja sam kao mali, potpuno samostalno u glavi razvio projekat pokretnih traka svuda po gradu kao neku viziju grada budućnosti. Očigledan uticaj Klarka, Verna i Asimova na moj klinački mozak.
 
А укрштање Метроа и Бг Воза у Блоку 42 су заборавили, ја као најобичнији лаик говорим, та проклета аутобуска станица ће самим присуством имати хиљаде и хиљаде људи, и неће ниједан систем моћи да испрати то...
 
Брига њих за станице као одредишта реалне потребе становништва, развој града је у новим насељима (Макиш, Шећерана, БнВ, Лука, Вилине воде, Ада Хуја, Миријевски булевар).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614704#p614704:289bibi3 je napisao(la):
Пантограф » 08 Apr 2019 07:27 am[/url]":289bibi3]Разграђевинар, према актуелном плану метро линија за Макиш и Прокоп би требало да буду повезани - линијом БГ воза, пошто се планира његова станица код Сајма, на вијадукту.

Мислим да треба размислити о повезивању Прокопа на овај начин са неком тачком: са КЦС (радије бих, ипак, да привремено решење, пре метроа, буде трамвај), или са аутобуском станицом код Стека, кроз онај мистичан тунел.

Ипак, место где бих свакако поставио нешто слично, само укосо, јесте успон од Пициног парка до Теразија.


hvala svima na komentarima, repliciram na pantin post ali procitao sam sve odgovore i misljenja

ideja je da se sve pojednostavi i omoguci najlaksi i najfunkcionalni pristup i veza metro sistema i bg voza ali ne samo to, nego i da se na cini mi se jednostavan i prilicno jeftin nacin u ceo sistem vezu i bolnicki blok ali i jako vazna stanica gradskih autobusa na mostaru te na kraju i smrdljivi bnv posto bi krajnja tacka tog koridora bila negde kod ulaza u buduci najveci trzni centar. umetanjem stanice na mostu iznad sajma ne reseva nista sem prelaska ljudi sa bg voza na metro i obrnuto, dok sa ovim koridorom koji bi bio prakticno ekstenzija metro linije dobijamo izolovanu i direktnu vezu sve te cetiri lokacije koje u bilo kom gradu u svetu vaze za neke od najbitnijih a koju bi pesak prelzio, od krajnjih tacaka, za ne vise od 10 minuta dok bi veza npr prokopa i bolnickg bloka bila 3-4 minuta bez ikakvih fizickih napora, sem stajanja na traci. ukupna duzina, od prokopa od bnv-a bi bila oko 1000 metara od cega bi recimo 700-800m bilo sa pokretnim trakama

panta je napomenuo da ovakvo resenje vidi za vezu bnv i terazija gde postoji visinska razlika i slazem se takvim primerom ali ovde pricam o integrisanju tri sistema prevoza (metro, bg voz, autobusi) + odlicne veze sa bolnicama a ne o savladavanju visinske razlike, sto je delom druga prica. da mastam dalje, ja bih na taj nacin vezao i tu neku stanicu pesackog koridora kod klinickog, na padini prema autoputu, sa slavijom, da li tunelom direktno (takodje oko 1000m) ili po povrsini ulicama oko bolnica pa bi i ceo bolnicki kompleks i slavija bile deo sitema sto bi npr omogucilo pesaku da za 10m stigne od slavije do npr mostra sto bi bilo kao da smo doveli pravu metro liniju do slavije....

na slican nacin, mozda nesto kracim pokretnim trakama i koridorima, istina uglavnom pod zemljom, vezane su i medjusobno udaljenije presedacke metro stanice u metro sistemima u svetu. negde i ne postoje pokrente trake vec je neophodno podeuze pesacenje ali sustina je ista.. brza i sigurna veza u svim vremenskim prilikama i bez obzra da li je u poseti putin ili tramp, da li su neki protesti, maratoni ili bilo kakvi drugi dogadjaji koji paralisu saobracaj na povrsini.. mogu samo da lupam o ceni ali cini mi se da bi ceo ovako opisan koirdor prokop-bnv kostao kao jedna obicna podzemna stanica metroa, narocito posto bi mogli da iskristimo konfiguraciju terena i izbegnemo skupa kopanja, sve bi islo ili na stubavima ili po povrsini, uz tunelcic ispod kneza milosa a jedino bi morali da imamo pokretne stepenice na stanici kod bnv-a koje bi putnike odmah dizale na visinu na kojoj bi koridor prelazio savsku....

ponavljam, naravno da je najbolje resenje metro stanica na smislenom mestu i pracu, ovaj moj predlog je samo pokusaj resavanja prethodno loseg planiranja. mi bi na ovaj nacin prakticno dobili mini metro liniju bez metroa a koja bi povezala glavnu zeleznicu stanicu, najvazniji medicinski blok u drzavi , buduci mozda i najveci saobracajni cvor u gradu (mostar) i buducu centralnu destinaciju bnv. plus, preko prokopa nekim vozom do aerodroma na jednu stranu a preko metroa kroz bnv preko centra do dunavske obale ili autobusom sa mostara na sve strane..dodatno, kvalitetnom arhitekturom pasarela mogli bi da dobijemo i zanimljiv urbani dodatak i vizuelno oplemenimo ceo taj prostor

eto, to je ta prica, znam da je mastarija i da nema od toga nista, da treba da se udaramo nogom u guzu od srece kad jednom dobijemo obicnu bus liniju prokop-slavija ali nekako mi se cini da bi o necemu ovakvom mogli makar da razmislimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614798#p614798:1jadajcd je napisao(la):
Дошљак » Mon Apr 08, 2019 1:42 pm[/url]":1jadajcd]Брига њих за станице као одредишта реалне потребе становништва, развој града је у новим насељима (Макиш, Шећерана, БнВ, Лука, Вилине воде, Ада Хуја, Миријевски булевар).
Не бих да испаднем вулгаран, али
1. Ко у Макишу види даљи развитак и даљи живот, када је тамо све у циганским рупама
2. Шта ће да ставе на место старе шећеране, када је то главно преседачко чвориште југозападног дела Чукарице
3. БнВ је смешна прича
4. Ко је луд да улаже у ону пустињу, када у саму луку Београд, путем Вилиних вода стиже роба
5. Ада Хуја и Миријевски булевар, ту само тролејбус може да прође, јер му је траса по техничким и физичким каракстеристикама идеална, јер не троши струје толико колико би трамвај трошио...
Што се Карабурме и Вишњичког поља тиче, ту само може помоћи нека тролејбуска окретница, јер су Карабурма и Миријево брдовита насеља и инфраструктуром идеална за тролејбус! Од Клуза на Звездари, преко Батутове трасом 79 би пре сваки тролејбус извукао, него аутобус или још горе трамвај, јер просто тротоари и улице дошле до краја!
 
Слажем се по свим тачкама, али СМАРТ планери и доктори су већ уцртали трасу. За Макиш се ухватио Карић, за Шећерану, тачније за НИСово складиште већ имају планове као и за луку Београд још дуже (чак и пре него за БнВ). Није њима битно да растерете јавни превоз већ да подигну цену квадратима које желе да продају. И у потпуности се слажем да су за Миријево, Карабурму и целу Звездару тролејбуси ко створени.
 
Sve je to lepo , ali samo lud čovek bi po skupljoj ceni platio nešto sa prevozom koji ga vodi do "tačaka" koje mu ništa ne znače. Ako već hoće da povećaju cenu , to se učini tako što se uvede linija ka Trgu i NBG / Zemun i linija preko Slavije , KBC Srbije i Prokopa , a ne linija koja će da prati obalu Dunava i Save , zaobilazeći bitne tačke i stambena naselja.
 
Ne bih da branim ovaj plan jer ima puno mana - narocito juzni deo, a i jos stosta! Medjutim ne moze jedna linija metroa da poveze sve u Beogradu. Niti sada treba preorjentisati ceo Beograd prema toj jednoj mega-liniji.

Na delu od Banovog Brda do Terazija jeste potrebno povezati i Prokop-KCS-Slavija kao i deo oko Save, tj treba tu da postoje dva sever-jug pravca. Logika i potrebe kazu da bi trebalo povezati Prokop i KCS pravi, ali...

Ostaje nada da ce linija 3 jednog dana pokriti ovaj potez i onda ce sve imati smisla..... A dok se ne napravi linija jedan, nece biti ni linije 2 ni 3 :)
 
ako prva linija bude sranje ko zna hocemo li videti drugu.a beogradu treba bar 4 linije od toga bar 2 na nbg koje prelaze savu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614981#p614981:1ujo3mrt je napisao(la):
markomarko » Уто Апр 09, 2019 8:56 am[/url]":1ujo3mrt]Ne bih da branim ovaj plan jer ima puno mana - narocito juzni deo, a i jos stosta! Medjutim ne moze jedna linija metroa da poveze sve u Beogradu. Niti sada treba preorjentisati ceo Beograd prema toj jednoj mega-liniji.

Na delu od Banovog Brda do Terazija jeste potrebno povezati i Prokop-KCS-Slavija kao i deo oko Save, tj treba tu da postoje dva sever-jug pravca. Logika i potrebe kazu da bi trebalo povezati Prokop i KCS pravi, ali...

Ostaje nada da ce linija 3 jednog dana pokriti ovaj potez i onda ce sve imati smisla..... A dok se ne napravi linija jedan, nece biti ni linije 2 ni 3 :)
Па зар најбитније токове кретања људи (путовања, одлазак код лекара, одлазак у центар) треба да ставимо на последње место? Више од пола предложених стајалишта су у слабије насељеним зонама. Овако замишљеном првом линијом се ништа не постиже а губи се много заобилажењем Чукаричких и Раковичких планских насеља, клиничког центра и централне железничке станице. БнВ није битна дестинација некоме са Белих вода, Сајам му је битан углавном као место преседања на неку другу линију (нпр. са 55 на 88). Треба задовољити реалне потребе становништва а не дитати цену сулудих мегаломанских пројеката тајкуна.
 
Ako dobro vidim po slikama sa prethodnih stranica, ukrstanje ove 2 planirane linije Metroa bi bile kod Ekonmskog fakulteta ili novog Savskog trga?
 
Тачно. И то је исто једна од великих мана. Теразије или Трг су најприроднија локација за укрштање прве две линије метроа.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=p3XSHNnmdIM[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614981#p614981:1m3ucpf1 je napisao(la):
markomarko » 09 Апр 2019 08:56 am[/url]":1m3ucpf1]

Ostaje nada da ce linija 3 jednog dana pokriti ovaj potez i onda ce sve imati smisla..... A dok se ne napravi linija jedan, nece biti ni linije 2 ni 3 :)

Раковица - Канарево брдо - Бањица - Степа Степановић - Јерковић - Војводе Степе - Прокоп - Славија - Теразије - Калемегдан
 
Дошљак":xxlhyz65 je napisao(la):
Па зар најбитније токове кретања људи (путовања, одлазак код лекара, одлазак у центар) треба да ставимо на последње место? Више од пола предложених стајалишта су у слабије насељеним зонама. Овако замишљеном првом линијом се ништа не постиже а губи се много заобилажењем Чукаричких и Раковичких планских насеља, клиничког центра и централне железничке станице. БнВ није битна дестинација некоме са Белих вода, Сајам му је битан углавном као место преседања на неку другу линију (нпр. са 55 на 88). Треба задовољити реалне потребе становништва а не дитати цену сулудих мегаломанских пројеката тајкуна.

Ово би имало неког смисла да је циљ градских, а и уопште власти, задовољити реалне потребе становништва. Циљеви (има их више) су међутим по мом мишљењу следећи и наводим их не нужно поређане по значају:

1. Дати БнВ-у додатно на значају;
2. Додатно подстаћи исељавање средње и ниже класе из центра града у насеља бољом повезаношћу путем метроа;
3. Подстаћи формирање нових насеља дуж трасе у циљу успешније реализације циља бр. 2.

Вероватно их има још неколико али ових сам могао да се сетим онако "на прву".
 
Па људи, 55 и 58 су саме по себи мегаломански монструми од линија, ако се већ на то позивате сво ово време... Што се 55 и 58 тиче, ту једноставно треба више соло возила у шпицу, плус викендима додатни аутобус од 12 до 19, када је отприлике најгори период рада линије... Аутобус на струју ће бити идеалан у току лета, када буде хаоса на делу од Вука према граду, и боље би им било да уведу Еко 2, да направи круг око Новог Београда, када Еко 1 прави спољни око Бувљака, Еко2 може да прави унутрашњи до Блока 42, преко Општине Нови Београд, и то од Блока 45 до Вуковог Споменика, таман да се људи возе како доликује! Ако имамо 5 електроаутобуса, додати још 3 аутобуса из Карабурме, пар - непар од Вука ка Новом Београду као створено!
 
Прво да поздравим као нови остале форумаше. С обзиром да су остали овде покрили већину проблема везаних за метро план власти и с обзиром и у нади да тај план вероватно неће никад заживети ја сам израдио своје виђење како потпуно изграђени систем масовног превоза путника треба да изгледа у Београду. Опростићете ми аутистично фантазирање и тоталну немогућност изградње оваквог система. Поента овог менталног разгибавање нису толико тренутне реалне могућности него више како би метро у Београду идеално требао да изгледа. Систем по овом виђењу треба да спаја удаљене крајеве града на супротним странама, и периферију града са центром; да буде комплементаран, подпомогнут и укрштен са другим системима масовног превоза; да има станице на растојањима од 0.5 км у центру, у просеку 1 км , и више од 1км у периферији, са пуно тачака преседања и релативно великом брзином путовања од једног до другог краја линије. Линије 1 и 2 би биле дефинитивно приоритетне у изградњи уз затим 5,6 и 7, мада би се надземни делови свих линија градили паралелно због једноставности и ради што бржег комплетирања система. Трудио сам се да линије у што већем делу прате велике булеваре, отворене просторе и сл. Процените колко је ова идеја смислена и хвала вам на пажњи!
 
Uvođenjem 10 metro linija ukinuće se više autobuskih. Dobar predlog. Samo da ga nestručni diktatori prihvate.
 
Jos da nadjemo jedno 20 milijardi evra za ovo pa da se pohvalimo da Beograd ima metro razvijen kao London i Pariz.
 
Vrh