Šta je novo?

Metro

Pa nije bas smisleno kopati tunel ispod sipova. Onda sipovi koji su iznad tunela ostaju bez oslonca. Plus imate ogromno opterecenje na konstrukciju tunela. Kao sto je Gorstak rekao, to se planira unapred pa se sipovi redjaju oko tunela a idu dublje od tunela da bi se naponi u tlu preneli na kotu ispod tunela.....

Koliko se secam, ceo trzni centar je na sipovima. E sad, da li je temeljna ploca u kombinaciji sa sipovima ili je kompletno opterecenje na sipovima ne znam.

A i svaka varijanta gde se ide tunelom ispod Save pa posle u Terazijski greben je van mozga jer su stanice na Terazijama onda uzasno duboke + trosak kopanja tunela ispod reke.... To je bar dokazano i pokazano u svim dosadasnjim studijama. Sto opet ne znaci da nece tako biti radjeno.....

Inace, crtez je super :)
 
I varijanta most-greben i varijanta tunel-greben su otpale zbog BnV. Ostaje samo tunel-Nemanjina.
 
šipovi ne nose samo oslanjajući se na nešto već i frikcijom i stabilizacijom zemlišta, ovde sigurno to neko može daleko bolje objasniti. ali svakako da treba predvideti to unapred, i metro ne može imati oštre krivine, na protiv...
 
Отприлике ће у зони БнВ метро ићи Савском и преко новог моста.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610775#p610775:29rz0mw0 je napisao(la):
Gorstak89 » 22 Mar 2019 05:38 pm[/url]":29rz0mw0] i metro ne može imati oštre krivine, na protiv...
Za tim u ovom slučaju nema potrebe.

1_55474367_Untitled_2.jpg
 
Slucajno sam na GIS-u Gradjevinske Direkcije BGD nasao koji deo ce biti obuhvacen planom regulacije:
"PGR ŠINSKIH SISTEMA U BEOGRADU SA ELEMENTIMA DETALJNE RAZRADE ZA I FAZU PRVE LINIJE METRO SISTEMA"



Nemam pojma da li ovo i dalje vazi.....
 
Konačno sam shvatio poentu ove trase - kako Beograđani godinama kukaju kako se ne gradi metro, a isto tako dugo kubure i sa obilaznicom oko Beograda, ovi su došli na genijalnu ideju da naprave kombinovani projekat OBILAZNI METRO - metro koji će uspešno zaobići sve ključne tačke u gradu (osim Savamala-na-steroidima projekta).
 
E, ali pazite, sa ovom investicijom se bližimo tome da u to mesto bude uloženo preko tri milijarde evra. Elem, ako stvarno povežu čukaricu i mirijevo (a ja i dalje slabo verujem da hoće) onda i ok, linija je i dalje neefikasna i daleko od onoga što nam je nužno ali ok mirijevo je dosta u k, a i onaj vamo kraj bi mogao da dobije jednu veliku park and ride garažu i makar nešto smo kao i dobili.
 
Metro ne moze da se gleda kao "nesto smo kao dobili". Kada se izgradi, ne moze da se menja, barem ne jeftino. Ovaj plan je cista glupost, tako blago receno. Da ide u livade gde se mozda izgradi neko naselje, umesto da ide u vec postojeca naselja. Prolazi kroz nekoliko tacaka koje tranzitno uopste nisu bitne i zaobilazi one tacke koje su u normalnom svetu obavezno odlicno pokrivene raznim vidovima prevoza (Prokop). Ovoj nebulozi zaista treba stati na kraj.
 
Људи ће моћи овим метроом таман из Београда на води да оду до Миријева на пијацу. Заобиђене су зато небитна железничка станица и још небитније болнице. Али зато су покривене све преседачке тачке па ће туристи моћи од Прокопа са 36ицом до Савског трга где ће да преседну на метро до трга. Или са 3Л до Топчидера.
 
A fizibiliti sudije i ostale 3pm? Dok ne sagrade drugu liniju bg_na_predni - autoput-ustanicka ovo ce biti najgluplja linija u istoriji svetskog urbanizma.

Osecaj koji srvaraju ovakve vesti je misao da sigurno nece nista ruraditi, jer merenje zemljista i dalje moze da bude mazanje ociju. Sa druge strane ona koja bi trebalo biti pozitivna, ako krenu da grade, napravice najvecu glupost koja ce nas kostati kao da smo pravili piramide , a greske se nece moci ispraviti, sto vec dozivljavamo u savskom amfiteatru.

Da ce saka mentola zeznuti ovaj grad zbog zelje da im cena kvadrata bude veca na privatnom posedu, zaista ne mogu da verujem da se to desava.
U svakom slucaju, ono sto je najlosije, gubi se vreme , stoji se u mestu a generacije nemaju nikakav kolektivni osecaj nekog napretka. I dalje ce jos 50 godina klackati trolama i tramvajima do sledeceg razdrndavanja sina , namestenih tendera dece vucica, seselja, jorgovanki, mitrovica, ceca i ostalih likova na kojima nam buducnost neminovno lezi. Cist horor.
 
A ko bi to bio lud da da veće pare na konto metro linije od nigde do nigde preko ničega?

P.S.
Za koju oblast je tačno zadužen sudija za fizibilitije? :)
 
Fizibiliti studija može lagano da se namesti kada u igri imate više velikih investitora ispod čijih investicija treba da ide metro. Ovaj projekat niko drugi ne može da zaustavi osim naroda uz podršku pravih stručnjaka. A naš narod je...
 
... a naš narod je:

- Da li si video kuda hoće da provuku prvu liniju metroa? Od livade do livade, zaobilazeći najgušća naselja...

- Šta, ti si da se ne gradi metro?

Ovaj odgovor dobijem od većine svoih sugrađana, 99% rođenih Beograđana...
 
Upravo tako. Potpuno je nezainteresovan, neinformisan, ne poznaje svoja osnovna prava i šta poseduje. Taj odgovor "ti si da se ne gradi metro?" je samo jedan od zastrašujućih reakcija, a tu su još i "ma neće ga nikad izgraditi", "nemam pojma, nisam čuo, baš me briga" i slično. Ovaj projekat prkosi zdravom razumu i zdravoj logici. Kada bi se javno izreklo šta sve ovo uništava, šta zaobilazi (ili još gore kroz šta prolazi), da to svaki pojedinac u Srbiji čuje, onda sigurno ne bi ovo nastavilo sa radom. Jer nažalost ljudima se predstavlja samo "doprinos" nekog projekta, a u ovom slučaju kada se kaže da se konačno gradi metro, to ljudi dočekuju sa oduševljenjem, kao konačno. Isto kao gondola, koja se reklamira u sred vremenske prognoze na RTS, da je to značajan projekat i da je to projekat od pre sto godina. Ali da se uništava zelenilo, i Kalemegdan, jok, ni reči. Eto, tako funkcioniše sve.
 
Imam jedno pitanje: Ako će ovo zaista da bude trasa, kako će iz Požeške da se spusti do Mosta na Adi ili sa Trga Republike na Savski trg?
 
Како ће тек да се провуче од моста на Ади преко Сајма до Мостара? Хоће ли ићи испод или изнад сва три моста успут?
 
Како ви замишљате Метро, када и даље постоје 23, 88 и 95 са једне , са друге стране 17, 18 и 73? На помисао око скраћвања или укидања 601 заборавите...
 
ne razumem, jel prvo treba da ukinemo navedene linije pa onda da pravimo metro ili šta? 95 je visoko korišćena linija u celoj svojoj dužini. za ostale ne znam, 17 i 18 mi se čini da su isto često preopterećene. a zajedničko im je to da dobrim svojim delom nemaju žutu traku a ima mesta za istu.
 
Метро треба правити да се растерете најоптерећеније линије, мада не праћењем њихових траса, пошто метро неке препреке заобилази преко или испод. Аутобуси су приморани на постојеће саобраћајнице те их прате, али нема никаквог оправдања да метро иде Савском уместо да прође испод КЦС до Славије. Тиме се скраћује пут становника југозападних насеља до болница, Славије и даље центра са заобилажењем мучних преседачких тачака Ада, Сајам и Мостар.
 
Тако и ја кажем - ставити тачке где треба да стаје, онда то прецртати на празан папир и спојити тачке. Мадо могу линије да осмисле и са оном буђу што сам стављао овде
 
Проблем је што су њима већи приоритет фиктивна будућа насеља наспрам постојећих што се гуше у нефункционалном саобраћају и сакатим саобраћајницама. Да не спомињем саобилажење већине објеката од националног значаја (клинички центар, аеродром, главна железничка станица, аутобуска станица, министарства и друге административне установе...).
 
slazem se sa svima koji misle da metro sistem mora da pokrije bitne tacke i tako i njih i sam sebe ucini mnogostruko funkcionalniji. metro koji ide mimo tacaka koje su ljidima bitne je duplo zlo, sa jedne strane kosta i postoji te sprecava bolej resenje a sa druge strane kljucne tacke ostaju trajno nepokrivene i problematicne.

ja inace na forumu nisam konstruktivan ali ovoga puta cu uciniti redak izuzetak, zanima me sta mislite o ovakvom resenju za problem koji imamo u najavi a koji je posledica silovanja grada i forsiranja zla zvanog bnv. gradska vlast forsira liniju iz makisa koja bi pokrila bnv i tako za dugo lisila stanicu prokop metro vezom a indirektno i ceo klinicke centar i taj bolnicki blok. ja verujem da u nekoj dalekoj buducnosti neka metro linija mora proci od prokopa ka klinickom i dalje ka slaviji ali dok se to ne desi mislim da postoji jedno relativno poviljno i brzo a vrlo prakticno i fonkcionalno resenje koje bi integrisalo prokop sa tom prvom linojm metroa, toj liniji dalo neku svrhu i sve okolo nekako integrisalo sa ostatokom grada.

predlog je pesacki koridor (ali i za invalide, bicikle..) koji bi vodio od same stanice do nove linije a koji bi mogao da ima dve trase. naravno ima jeftinijih i skupjih resenja ali neki minimum je po jedna pokretna traka po smeru i bar po 1.5m sa strane za one koji zele sami da idu. naravno, sve pokriveno i zatvoreno,klimatizovano i bezbedno od svih vremenskih prilika, sa manjima ulazima/izlazima na tih par mesta na izabranoj trasi koji bi bili pod kontrolom/rampama, u smilu da bi se tu u stari ulazilo/validiralo za metro sistem. evo par primera iz sveta kako bi to moglo da izgleda, da bi mogli da shvatite otprilike o cemu pricam,

pedestrian-conveyor-path-gara-de-nord-bucharest-53297081.jpg

maxresdefault.jpg

Mid-Levels+100+Queens+Road+Central+to+Wellington+Street$282$29.jpg

700-01955318em-moving-walkway-at-ballys-hotel-and-casino-paradise-las.jpg

depositphotos_179751748-stock-video-paris-france-aug-2014-lot.jpg

travelator-moving-walkway-metro-station-dubai-united-arab-emirates-CN5JM0.jpg


morali bi da izaberemo jednu od dve trase koje se namecu

jedna trasa bi od prokopa mogla da ide ka klinickom centru, tu imala jedan ulaz/izlaz pa dalje ka mostarskoj petlji sa drugim ulazom/izlazom pa sve do ulaza/izlaza koji bi bio na mestu stanice te nove linije negde kod savske. pokrila bi mnogo toga i bitno dala na znacaju i funkciji celom sistemu i objektima na njemu, prokopu, bolnicama, mostaru i metro liniji1. negde bi to moglo da bude uze i skromnije, negde u manjim delovima i bez pokretne trake ako je neophodno, ali u svakom slucaju bezbedna i pouzdana veza dva krucijalna sistema.

druga tarsa je kraca i ide od stanice kroz postojeci tunel pa sa stanicom na senjaku i onda jos jednom sa druge stane bulevara vojvode misica na vezi sa metro linijom1. ona je kraca i isto ima smisla ali ne pokriva bonice sto joj je veliki minus.

obe tarse su vrlo grube i podlozne pomeranju naravno, zanima me neko vase misljnje o ideji, koliko bi to kostalo i bilo pozeljno obzirom na cenu, da li bi obogatilo i integrisalo ceo bg sistem prevozau gradu, korak u dobrom pravcu, budcu veza dve metro liniej ili bi bilo bacanje para... radi se o nekoliko sotina metara sistema, na stubovima i sa potrebnom logistikom ali nekako mi se cini da bi dobili prilicno smislenu i funkcionalnu celinu, ili barem deo nekog veceg sistema u buducnosti.
 
Vrh