slazem se sa svima koji misle da metro sistem mora da pokrije bitne tacke i tako i njih i sam sebe ucini mnogostruko funkcionalniji. metro koji ide mimo tacaka koje su ljidima bitne je duplo zlo, sa jedne strane kosta i postoji te sprecava bolej resenje a sa druge strane kljucne tacke ostaju trajno nepokrivene i problematicne.
ja inace na forumu nisam konstruktivan ali ovoga puta cu uciniti redak izuzetak, zanima me sta mislite o ovakvom resenju za problem koji imamo u najavi a koji je posledica silovanja grada i forsiranja zla zvanog bnv. gradska vlast forsira liniju iz makisa koja bi pokrila bnv i tako za dugo lisila stanicu prokop metro vezom a indirektno i ceo klinicke centar i taj bolnicki blok. ja verujem da u nekoj dalekoj buducnosti neka metro linija mora proci od prokopa ka klinickom i dalje ka slaviji ali dok se to ne desi mislim da postoji jedno relativno poviljno i brzo a vrlo prakticno i fonkcionalno resenje koje bi integrisalo prokop sa tom prvom linojm metroa, toj liniji dalo neku svrhu i sve okolo nekako integrisalo sa ostatokom grada.
predlog je pesacki koridor (ali i za invalide, bicikle..) koji bi vodio od same stanice do nove linije a koji bi mogao da ima dve trase. naravno ima jeftinijih i skupjih resenja ali neki minimum je po jedna pokretna traka po smeru i bar po 1.5m sa strane za one koji zele sami da idu. naravno, sve pokriveno i zatvoreno,klimatizovano i bezbedno od svih vremenskih prilika, sa manjima ulazima/izlazima na tih par mesta na izabranoj trasi koji bi bili pod kontrolom/rampama, u smilu da bi se tu u stari ulazilo/validiralo za metro sistem. evo par primera iz sveta kako bi to moglo da izgleda, da bi mogli da shvatite otprilike o cemu pricam,
morali bi da izaberemo jednu od dve trase koje se namecu
jedna trasa bi od prokopa mogla da ide ka klinickom centru, tu imala jedan ulaz/izlaz pa dalje ka mostarskoj petlji sa drugim ulazom/izlazom pa sve do ulaza/izlaza koji bi bio na mestu stanice te nove linije negde kod savske. pokrila bi mnogo toga i bitno dala na znacaju i funkciji celom sistemu i objektima na njemu, prokopu, bolnicama, mostaru i metro liniji1. negde bi to moglo da bude uze i skromnije, negde u manjim delovima i bez pokretne trake ako je neophodno, ali u svakom slucaju bezbedna i pouzdana veza dva krucijalna sistema.
druga tarsa je kraca i ide od stanice kroz postojeci tunel pa sa stanicom na senjaku i onda jos jednom sa druge stane bulevara vojvode misica na vezi sa metro linijom1. ona je kraca i isto ima smisla ali ne pokriva bonice sto joj je veliki minus.
obe tarse su vrlo grube i podlozne pomeranju naravno, zanima me neko vase misljnje o ideji, koliko bi to kostalo i bilo pozeljno obzirom na cenu, da li bi obogatilo i integrisalo ceo bg sistem prevozau gradu, korak u dobrom pravcu, budcu veza dve metro liniej ili bi bilo bacanje para... radi se o nekoliko sotina metara sistema, na stubovima i sa potrebnom logistikom ali nekako mi se cini da bi dobili prilicno smislenu i funkcionalnu celinu, ili barem deo nekog veceg sistema u buducnosti.