Šta je novo?

Metro

Ali zato prolazi kroz "novi centar grada" (citat: M. Folić), Savski trg.

Kao što je Karlo već napisao, planirana prva linija od značajnih makrocelina povezuje direktno samo najuži centar (Trg republike) i Banovo brdo. Reč je o liniji koja će imati možda i dvostruko manje putnika od svih dosad planiranih.
 
а не знам шта очекујете од идиотске власти? и не заборавите, 95% људи у Београду ће прихватити овај метро план, јер они нису залуђеници као ми овде
 
Kao sto bi prihvatili da umesto metroa uvedu vozice (one sarene, turisticke kao na kalisu) i predstave ih kao metro. Njihov plan metroa je i u nivou takvog idiotluka.
 
@JohnnyLee

Naravno, kao što ih sve više, makar i prećutno, podržava Beograd na vodi. To je ono kad kažeš nešto protiv projekta, a sa druge strane stola čuješ tišinu. Sve češće mi se dešava. I logično je - ništa ne uspeva kao uspeh, pa makar i uspeh u srljanju u grešku.

Finese su za intelektualce, za prost puk je da se raduje čim vidi da se negde kopa i gradi.
 
Један куриозитет из Москвоског метроа.
Недавно је отворена станица у недођији, на радост дивелоперима. Па ипак, Москва има метро одавно, а посматрана станаца се налази на путу до стамбеног масива Нове Москве који ће ускоро бити прикључен на основну мрежу метроа Моксве.
Заиста, у таквим условима, на неизграђеној територији није проблем направити станицу. Планирају да је у овом моемнту користе за прихватање путника који колима долазе издалека, а касније ће се тај крај изградити, мислим да то није спорно..

Видео
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ci6h96m3U0


Репортажа
https://zen.yandex.ru/media/1520/v-chis ... 00ac6462a2
 
Gledam ovaj sneg što pada kod nas i razmišljam kako bi on uticao na nadzemne deonice pri našem održavanju.
 
Još kad pomislim da hoće da prave tunel ispod Save a ni obaloutvrdu nisu u stanju da stabilizuju.
 
Jedino me teši što će metro da se pravi od velikih para koje ćemo "dobiti" od Evrope (krediti ili šta već) i neće moći baš bilo ko da gradi bilo šta šta će se finansirati od tih para.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598589#p598589:2pw6cwph je napisao(la):
Igor » 29 Jan 2019 12:24 pm[/url]":2pw6cwph]Gledam ovaj sneg što pada kod nas i razmišljam kako bi on uticao na nadzemne deonice pri našem održavanju.

Igore, radi li železnica po snegu?
 
Železnica radi sem u izuzetnim okolnostima što se ne može reći za tramvajski sistem koji je u nadležnosti grada.
 
Колико се сећам времена када сам интезивно користио железницу, јако ретко се дешавало да до застоја због снега, много ређе него због неких других разлога. Критичне тачке су искључиво у планинским пределима, као што је околина станице Самари на прузи Београд-Бар у близини Ваљева. Не верујем да у београду може да падне толики снег да направи застој не некој будућој метро линији (ако је икада буде), као што нема ни сада на Беовозу и међуградским линијама.
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2019&mm=01&dd=29&nav_id=1499419

Prva linija metroa: Traži se projektant

Beograd -- Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je javnu nabavku za izradu plana generalne regulacije za prvu fazu linije metroa.
Izvor: B92 utorak, 29.01.2019. | 13:07
Podeli

Kao se navodi na sajtu Beolend, javnom nabavkom se traži se projektant za izradu plana generalne regulacije šinskog sistema sa elementima detaljne razrade za prvu fazu linije metroa koja bi trebala da spaja Železnik i Mirijevo.

Procenjena vrednost nabavke je 12 miliona dinara. Kompanija koja bude dobila posao na raspisanom javnom tenderu imaće obavezu da uradi geodetsko snimanje, kao i da izradi digitalni topografski plan.

Kriterijum za ocenjivanje podude je najniža ponuđena cena.

Zainteresovani, ponude mogu dostaviti najkasnije do 25. februara, do 11 časova., poštom ili neposredno na adresu Direkcije Njegoševa 84, navodi se se na portalu Direkcije.

Otvaranje ponuda biće istog dana u 11.15 časova.

Rok za donošenje odluke je 25 dana od otvaranja ponude.

Kako se navodi u dokumentaciji, prva stanica bi bila u Železniku, a onda preko Ranžirne stanice, Makiša i Žarkova, pa nastavak preko Belih voda, Trgovačke i Požeške, do pijace na Banovom Brdu. Naredna stanica bi bila Ada, pa Most na Adi, a onda zatim slede Sajam, Mostar, Beograd na vodi, Savski trg, Trg republike, Francuska, Luka Beograd, Pančevački most, Železnička stanica Karaburma, Diqska, Višnjička, Salvadora Aljendea do Mirijeva.

извор: Б92

Нисам успео да нађем вест на Беоленду (ни Beoland-у) који се позива у чланку.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598605#p598605:ipu1o2uu je napisao(la):
Igor » 29 Jan 2019 01:19 pm[/url]":ipu1o2uu]Železnica radi sem u izuzetnim okolnostima što se ne može reći za tramvajski sistem koji je u nadležnosti grada.

Igore, onaj ko bude upravljao metroom ne sme, ni u kom slučaju, ni da pomišlja o standardima koji važe u GSP-u... Zbog dugih tunela, vijadukta, neophodnosti signalizacije, na takvom sistemu smeju da važe jedino standardi železničkog saobraćaja - bez obzira na tip voznog sredstva (one koještarije "laki" ili "teški"). U suprotnom - biće mrtvih.

Broj udesa ("sustizanja") beogradskih tramvaja je i inače nedopustivo veliki, i po meni je sporno već i bezuslovno prepuštanje tramvajske deonice preko Mosta na Adi jednoj tako rđavoj firmi kakva je GSP.

Na sreću, osnovano je preduzeće Beogradski tramvaj i voz, pa se metroom neće baviti GSP. Za standarde po kojima bi moralo da radi to preduzeće, već sam napisao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598584#p598584:2nqiz221 je napisao(la):
Прле » 29 Јан 2019, 12:09[/url]":2nqiz221]Један куриозитет из Москвоског метроа.
Недавно је отворена станица у недођији, на радост дивелоперима. Па ипак, Москва има метро одавно, а посматрана станаца се налази на путу до стамбеног масива Нове Москве који ће ускоро бити прикључен на основну мрежу метроа Моксве.
Заиста, у таквим условима, на неизграђеној територији није проблем направити станицу. Планирају да је у овом моемнту користе за прихватање путника који колима долазе издалека, а касније ће се тај крај изградити, мислим да то није спорно..

Видео
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ci6h96m3U0


Репортажа
https://zen.yandex.ru/media/1520/v-chis ... 00ac6462a2

својевремено ми је Зидар причао да је то био систем градње у Сеулу. прво направе метро, па онда граде све око метро станице. и то би код нас имало смисла да је Београд град који тек треба да се гради. али пошто је ово изграђен град, прво треба да се повежу већ насељени делови преко најоптерећенијих праваца, а онда ка деловима које тек треба развијати. ево, СНС линија би имала смисла да иде ка Видиковцу, а не ка Железнику (извини @zexaland), преко Прокопа ка центру града (отприлике да прати трасу 23). и то тек као друга линија. прва линија мора да буде линија која ће растеретити мостове, тј. изворна, Јовинова прва линија
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598514#p598514:12s94xgd je napisao(la):
Пантограф » Уто Јан 29, 2019 8:32 am[/url]":12s94xgd]Ali zato prolazi kroz "novi centar grada" (citat: M. Folić), Savski trg.

Kao što je Karlo već napisao, planirana prva linija od značajnih makrocelina povezuje direktno samo najuži centar (Trg republike) i Banovo brdo. Reč je o liniji koja će imati možda i dvostruko manje putnika od svih dosad planiranih.

Биће добра за нас који силазимо на Сајам па идемо за центар, Дорћол и даље (растерећене фамозних 23 37 58 већ видим) јер тренутно доћи од Сајма до Дорћола па и Трга ти је преко брда и долина кривуљу ватам ја, одох десно, па назад, па лево , па десно... погубих се не знам куд сам пошао ја. :mrgreen: Исто тако за Дорћолце и људе које ватају Барајевца и Рушањца на Бановом брду. Али линија као линија била би много боља да је ишла преко Прокопа но ајде може то да се реши, тако што се изради станица на Сајму а онда БГ Воз на 15 минута ту да шиба и то је то. :D
 
Jedino što mi izaziva sreću u vezi ovoga je saznanje da je ovo samo još jedna predizborna patka za maloumne i da će prvu liniju metroa koja će biti u korist građana praviti neko drugi i sposobniji...
 
Па и треба, али баш прва линија...

Док је на пример отприлике ова линија 1 како су предложили одлична за нпр линију 3, која би ишла преко Панчевца за Борчу тј Београд 3. Таман и то да повежу и Кинезима у индустријском парку да удовоље
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598584#p598584:2uz1t1tb je napisao(la):
Прле » 29 Jan 2019, 12:09[/url]":2uz1t1tb]Један куриозитет из Москвоског метроа.
Недавно је отворена станица у недођији, на радост дивелоперима. Па ипак, Москва има метро одавно, а посматрана станаца се налази на путу до стамбеног масива Нове Москве који ће ускоро бити прикључен на основну мрежу метроа Моксве.
Заиста, у таквим условима, на неизграђеној територији није проблем направити станицу. Планирају да је у овом моемнту користе за прихватање путника који колима долазе издалека, а касније ће се тај крај изградити, мислим да то није спорно..

Видео
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ci6h96m3U0


Репортажа
https://zen.yandex.ru/media/1520/v-chis ... 00ac6462a2

Pred toga sto mislim da razvoj metroa u Moski poslednjih 20 godina je pogresan, ovo je zapravo prosirenje prve linije metroa, koju vec odavno stanicu po stanicu produzuju ka jugu. U nasem poredjenju bi bilo, kao kad bi imali tri linije vec izgradjene, pa onda prosirimo jednu preko altine do aerodroma, ali mi planiramo tek da izgradimo prvu liniju.

Sto se ove linije meroa tice, svakako ce dobrineti znacajno smanjivaju autobusa, skracivanjem i ukidanjem linija koje idu sa juga ka centru. Tu nema sumnji. Samo je problem sto veci prioritet ima trzni centar, pogled na park, magnolija i ostala sranja, nego nova glavna zel stanica, klinicki centar, slavija sa svim administativnim objektima i kao tacka presedanja...
Ipak verujem kao sto su i rekli ovde da ce 90% stanovnistva biti odusevljeno, jer nisu zaludjenici i upuceni kao mi na forumu. Nema niko ko bi imao gde a i umeo da predoci posledice za gard.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598611#p598611:19wthue0 je napisao(la):
paradox polje » 29 Jan 2019 01:39 pm[/url]":19wthue0]

Kao se navodi na sajtu Beolend, javnom nabavkom se traži se projektant za izradu plana generalne regulacije šinskog sistema sa elementima detaljne razrade za prvu fazu linije metroa koja bi trebala da spaja Železnik i Mirijevo.

Procenjena vrednost nabavke je 12 miliona dinara. Kompanija koja bude dobila posao na raspisanom javnom tenderu imaće obavezu da uradi geodetsko snimanje, kao i da izradi digitalni topografski plan.
Xaxa - bas me zanima ko ce to da uradi kompletno geodetsko snimanje pola Beograda + Idejni projekat (sa elementima detaljne razrade) cele metro linije za 100.000E!!! Kako li su to zamislili!? A ako se neko toga i lati na sta ce to liciti, ili to radi iz nekih drugih motiva? Kakva uvreda struke(a)!

Kako se navodi u dokumentaciji, prva stanica bi bila u Železniku, a onda preko Ranžirne stanice, Makiša i Žarkova, pa nastavak preko Belih voda, Trgovačke i Požeške, do pijace na Banovom Brdu. Naredna stanica bi bila Ada, pa Most na Adi, a onda zatim slede Sajam, Mostar, Beograd na vodi, Savski trg, Trg republike, Francuska, Luka Beograd, Pančevački most, Železnička stanica Karaburma, Diqska, Višnjička, Salvadora Aljendea do Mirijeva.

Jedino je sreca da (bar jos uvek) nije zazivela ona ingeniozna Blicova skica gde se obilazi Banovo Brdo. Ili ona druga linija koja masi terazijski greben i ide preko Nemanjine! Makis i Ada, na zalost, i dalje u planovima :(

Zanimljiv tekst na temu uvodjenja besplatnog javnog prevoza u Luksemburgu sa osvrtom na rezultate slicnog projekta u Estoniji i u Dunkirku. Npr. prihod od karata u Luksemburgu je predstavljao samo 10% budzeta njihovog GSP-a a ostalo su sve subvencije - verujem da i u Bgd nije mnogo drugacije.
http://www.bbc.com/capital/story/20190128-the-cost-of-luxembourgs-free-public-transport-plan
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598829#p598829:34b91fxz je napisao(la):
markomarko » Wed Jan 30, 2019 9:28 am[/url]":34b91fxz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598611#p598611:34b91fxz je napisao(la):
paradox polje » 29 Jan 2019 01:39 pm[/url]":34b91fxz]

Kao se navodi na sajtu Beolend, javnom nabavkom se traži se projektant za izradu plana generalne regulacije šinskog sistema sa elementima detaljne razrade za prvu fazu linije metroa koja bi trebala da spaja Železnik i Mirijevo.

Procenjena vrednost nabavke je 12 miliona dinara. Kompanija koja bude dobila posao na raspisanom javnom tenderu imaće obavezu da uradi geodetsko snimanje, kao i da izradi digitalni topografski plan.
Xaxa - bas me zanima ko ce to da uradi kompletno geodetsko snimanje pola Beograda + Idejni projekat (sa elementima detaljne razrade) cele metro linije za 100.000E!!! Kako li su to zamislili!? A ako se neko toga i lati na sta ce to liciti, ili to radi iz nekih drugih motiva? Kakva uvreda struke(a)!
Verovatno niko. Onda sledi par meseci analiza i donosenja zakljucka da je ova javna nabavkar propala, pa raspisivanje nove javne nabavke, pa ce i ta da propadne, i tako jedno par godina zavlacenja i odugovlacenja...
U stvari poceli su da prave metro. Osnovali su javno preduzece "Beogradski metro i voz", zaposlili par desetina zasluznih clanova biblioteke, za par godina ce da urade neki plan (koji naravno nista ne valja)... ihaaaaa radi se .. gradi se..prodavci magle

Pre ce u Beogradu da osvanu leteci autobusi nego sto ce da se uradi metro. A tada nam matro i vise nece trebati.. Ne shvatate coveka sa vizijom zlatnog doba dovoljno ozbiljno.
 
Javni poziv za pribavljanje geodetskih podloga za metro

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda objavila je javni poziv za pribavljanje geodetskih podloga, koje će se koristiti u izradi Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu za prvu fazu prve linije metroa, koja bi trebalo da spaja Makiško polje i Mirijevo.

Procenjena vrednost nabavke je 12 miliona dinara, a kompanija koja bude dobila posao imaće obavezu da uradi geodetsko snimanje, kao i da izradi digitalni topografski plan.

Kriterijum za ocenjivanje ponude je najniža ponuđena cena, a rok za dostavljanje ponuda je 25. februar, kada će biti otvorene.

izvor: studio B
 
Vrh