Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596310#p596310:o8u4sc3y je napisao(la):
SRBO » Sub Jan 19, 2019 8:05 pm[/url]":o8u4sc3y]Зна се. Свака зграда мора да има више паркинг места него станова, и то лепо, 2м са 5м, и да може лепо да се приступи. Али. Апсолутно. Свака.

Проблем паркирања: решен. А ко хоће да се гужва, његов проблем.
Kod nas je problem što nas j e b e praksa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596310#p596310:34w1pggl je napisao(la):
SRBO » 19 Jan 2019 07:05 pm[/url]":34w1pggl]Зна се. Свака зграда мора да има више паркинг места него станова, и то лепо, 2м са 5м, и да може лепо да се приступи. Али. Апсолутно. Свака.

Проблем паркирања: решен. А ко хоће да се гужва, његов проблем.

Problem parkiranja - resen. Problem preotprecenosti putne mreze - uvecan. A putna mreza ogranicen resurs.... Nije ovo sto sam ja izmislio i promovisem vec nesto sto se u svetu primenjuje.

Sto se tice investitora i njima odgovara - imaju manje kvadrata pod jeftinim garazama a vise kvadrata za prodaju. Win Win Win za sve.

evo ko hoce da cita:

https://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/S2044-994120140000005012

http://www.carfreehousing.org/whatis.html

Mala napomena - pri procesu izdavanja dozvole u Velikoj Britaniji se radi procena koliko je lokacija dobro pokrivena javnim prevozom (racuna se PTAL skor). Ukoliko je prevoz dovoljno dobar opstina propisuje da se na lokaciji ne obezbedjuju parking mesta. Takodje, stanari novog objekta nece imati prava da se prijave za mesecnu/godisnju karticu za parkiranje ma javnim parking mestima (ekvivalent nasim zonama u centru). Sa druge strane tamo gde nema adekvatnog javnog prevoza je obavezno obezbediti parking mesto (ili dva) po stambenoj jedinici plus za goste. Pa neka bira ko sta voli.

Meni je smesan prilog Marka Zvake pri otvaranju nekog novog parkinga gde pita voditelj gradonacelnika - da li znate da je u svetu trend smanjivanja broja parking mesta a ne povecavanje, a ovaj mu odgovori da ne zna za to.
:violina:

Ali naravno, ovo kod nas ne moze da vazi dok je javni prevoz na nivou na kojem je sada. Niti mozemo da mastamo o pretvaranju Terazija u pesacku zonu itd itd.
 
Inace, ako se i dalje pravite da problem ne postoji, i da ovo sto ja pisem je previse radikalno, evo malo statistickih podataka:

Broj Registrovanih putnickih automobila u Beogradu (Beogradski Region)

2012: 479685
2013: 490802
2014: 499308
2015: 510608
2016: 529305
2017: 553079

Izvor: Republicki zavod za statistiku

Skok od 15% za samo 5 godina. Pa vi vidite eksponencionalno sta to znaci za period od 10 ili 20 godina. I kako moze putna mreza to da istrpi, pogotovu u centru gde ju je nemoguce dalje prosirivati (niti ima ikakvog smisla)?

Koga zanima neka krene malo sa citanjem odavde:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sustainable_transport
 
Teško nama s Radojičićevim metroom dok mu je Vesić zamenik a Mali ministar finansija. Ta šašava družina nije u stanju 100 autobusa godišnje da kupuje a kamoli da gradi kilometre metroa. :bash:
 
Kako ce da se bave metroom kada im je glavna preokupacija kako ce da izvuku pare iz budzeta ( na primer Home plus sema) i napune stranacku kasu i dzepove. easy money :mrgreen:
Od koga ga otkupe zemlju koja je dvadeset metara ispod povrsine i uzmu svoj deo kada je ta zemlja vlasnistvo drzave ?
 
Rasprava kao C. oko pite. I svi smo mnogo ljuti sto nemamo metro. A gace pocepane. Pokrali bi krec sa zidova.
Siguran sam da mi nismo za metro i metro nije za nas.
Bio sam misljenja da treba razviti prvo Beovoz. Medjutim ni to nije za nas. Beovoz pretvoriti u privatnu farmu pecuraka i dozvoliti da se radnjama pordaju samo te pecurke. Sve sto ima nivo upravljanja veci od pljeskavidzinice nije za nas. I sto nije ankerovano u stenu.
Jedino resenje koje vidim sa Beogradi i Srbiju da se ukine akciza za LPG a jos vise poveca cena dizelu i benzinu. Uz jedan dodatak, a to je da se na 20-ak gradskih "kapija" napravi sistem snimanja koriscenja vozila. Gde ima manje od 3No putnika taksa 200d i da se momentalno skida sa tekuceg. Ko nema tekuci umrezen sa "kapijama" ne moze da vozi auto, kao da nije registrovan. I upravljanje dati privatniku Andreju, turcinu, arapinu. Videcete kako ce grad postati zelen. U opste me nije zao ove populacije za nju nema leka dok se prirodno ne zameni.
 
Već je isplanirano.

Да ЈКП ГСП „Београд“ након изградње прве линије Београдског метроа буде оператер овог шинског подсистема
Оперативни циљеви у 2019. години
 Преиспитивање одрживости овог стратешког циља узимајући у обзир формирање новог
ЈКП „Метро и воз“
 
@dosen sa jedne strane si me iznervirao sa druge strane se apsolutno slažem! ja sam tako odustao od bilo kakvih protesta a vala i od glasanja nakon poslednjih izbora. prekurčilo mi je više da se ja za nešto zalažem i borim a onda niko ništa. prijavim puknutu cev toplovoda preko pola sata nakon što sam to video na mestu gde je u tih pola sata prošlo preko 1000 ljudi i budem PRVI koji ih je pozvao, a para na sve strane... Gledam sad neke fotke ovih sadašnjih protesta i svaki drugi treći komentar kao kakva je atmosfera ovo ono, pa prijatelju IZAĐI na ulicu, kaži i ti da nećeš fontanu i jelku a da hoćeš bolnicu ili metro, pa dokle više neko drugi za nas sve da radi??? ako i budem izašao na glasanje glasaću za vučića. glasao bih i za nekog goreg al nema, što reče onaj lik, boljeg nemamo goreg nećemo naći i tako nekako... đubre na sve strane, skoro svaki put kad izađem negde u šetnju vidim nekog kako baca neki otpadak i onda nam je prljav grad? pa jbg, treba nam preko 2 miliona komunalaca da se očisti i održava.
 
Koriscenje LPG-a do maksimuma, jeftin LPG, minimum troje u automobilu, aktivno upravljane saobracajem, duple crvene linije, novi model parkiranja sa vise kratkih perioda . Sve pod fransizu i udaranje po usima. To je jedino sto moze da da rezultate u sredini kao sto ke Srbija. Sve ostalo je masta i mlacenje prazne slame. U skolama u centru vec 4-5 godina ne mogu da se istrebe vaske. O kakvoj upravi mi govorimo. Za svaki ozbiljniji sistem potran je bar minimalan kvalitet uprave i korisnika plus ekonomska racunica. To ovde ne postoji.
 
Metro i bezbednost saobraćaja (1)
Vrlo je raširena zabluda kako su najskuplja rešenja poput autoputeva, petlji, metroa i pruga sa potpuno izdvojenom trasom jedina i prava rešenja za bezbedan saobraćaj.
Metro i bezbednost saobraćaja (2)
Odnosno mere bezbednog prelaženja koloseka se u razumnom svetu uvek propisuju na osnovu ranga pruge i druma, obima saobraćaja, i brzine železničkog saobraćaja. Povećanje bezbednosti u okviru kapitalnih investicija se postižu kroz decenije.

Doktori nikako da nas podsete da su stradali na prelazima tek 1-2% svih stradalih u drumskom saobraćaju. Takođe, ni da podsete vozače na to da po osnovnim pravilima saobraćaja voz uvek ima prednost, bez obzira na sve ostale okolnosti.
Napredni metro i kapitulacija struke (6)
Jedna dodatna ludost je metro tunel ispod Save. Metro tuneli ispod reka se prave na rekama blizu ušća gde uplovljavaju prekookeanski brodovi (NJujork, Roterdam), u gradovima gde su obale reka okovane istorijskim građevinama (Prag, Budimpešta) i kada je to deo odbrambene infrastrukture globalne sile (Moskva, Vašington). Beograd nije ništa od ta tri, a još se nedaleko od obale uzdiže Terazijski greben oko 40 metara iznad reke.

Za sredu 23.1.2019. se sprema članak o urušavanju GSP, gde za sada prenosim ovaj citat:
Premda nemam proverenih informacija, sve ide ka tome da se namešta ustupanje kompletnog javnog prevoza u Beogradu najmoćnijoj transportnoj kompaniji u Evropi. Ne treba se unapred radovati što Nemačke železnice Nemci smatraju majkom, jer one nama mogu biti samo maćeha. Kada interesi u javnom prevozu prestanu biti samo naši, metro možemo samo preplatiti, kao što već sada loš javni prevoz plaćamo nikad više.
 
Ако је истина за ГСП да му се смеше Швабе, убеђен сам да ће наплата бити 90% за разлику од данаших 10%. Инетересантно ће бити да видим како ће то Срби са "радошћу" да плаћају, после деценија шверцовања.
 
za to vreme na drugom kraju kapitalistickog spektra, Luksemburg uvodi besplatan javni prevoz:

https://news.sky.com/story/luxembourg-t ... e-11573187

Nije mi jasna nasa opsesija da uvek moramo preko jednog mosta da guramo vise modova transporta. Gradjevinski nema nikakvog smisla niti ustede - cena izgradnje jednog sirokog mosta je manje vise jednaka izgradnji 2 uza mosta. A saobracajno dobijate pakao na svakom kraju da razmrsite to kao sto je bilo juznom kraju mosta na Adi. Da li moze neko da objasni?!?!

Sa ovim mostom koji menja tramvajski potencijalno dobijamo kruzne tokove sa tramvajem na oba kraja. A svi znamo kako je super Autokomanda kad naidje tramvaj - em ne se ne zna odakle ko dolazi i vrlo je lako ne primetiti tramvaj, em vozaci automobila ne pruzaju prvenstvo prolaza tramvaju.... Pa se onda zaglavi tramvaj na izlazu iz kruznog toka i sve stane!

Koja je uopste poenta automobilskog saobracaja preko tog mosta kad ima Gazela i Brankov most na po <500m nizvodno odnosno uzvodno. To je lepo mogao da ostane samo tramvajski most i da se ugrade amortizeri izmedju sina i konstrukcije posta + mozda neki jos amortizeri u celicnoj konstrukciji mosta da se promeni prirodna frekvencija tako da ne zveci kada tramvaj ide preko njega i gotovo.

A sto se tunela za metro tu tice, pre par strana je izracunato da to zadovoljstvo kosta $150M a potpuno je nepotrebno... Ima predracuni par stranica ispred.... Ostaje nada (mala) da ce razum preovladati i da ce se od te gluposti odustati!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597079#p597079:1rp6jmsg je napisao(la):
JohnnyLee » 23 Jan 2019 02:36 pm[/url]":1rp6jmsg]какве Швабе у ГСП-у?
Neko je istraživao mnogo dublje i detaljnije:
Nemci nas vozaju i prazne budžet.
Put pod noge.
Vozaju nas kao majmune.
A inače, u Holandiji, Ariva je potpuno preuzela sve Veolia linije. Postoji određeni "trend" u svetu da javni prevoz odlazi lažnim privatnicima, a koje su u stvari multinacionalne kompanije. Državne železnice u Holandiji i dalje čvrsto drže pravce na kojima saobraćaju IC vozovi, a u gradskom saobraćaju državna javna preduzeća opstaju samo u tramvajskim i metro gradovima, izuzev Ajndhovena. Ostalo žderu multinacionalne kompanije. U Gorenjskoj u Sloveniji su godinama mrcvareni pogrešnim poslovnim potezima Alpetour i Integral, i na kraju postali jeftin zalogaj za novopečenog monopolistu Arivu. Inače, kada su uvođeni "privatnici" u Holandiji, narodu se pričalo da će prevoz biti efikasniji i jeftiniji. Na kraju, multinacionalne kompanije su napravile podeljeni monopol, a cena prevoza je skočila za 50%.

Sa te strane, ni malo ne sumnjam u rezultate istraživačkog novinarstva Magazina Tabloid.
 
Ceo svet u poslednje dve decenije ide ka kartelizaciji. Od najprostijih stvari kao što je kafa, preko elektronike i bele tehnike, pa sve do prevoza, obezbeđenja, telekomunikacija... Grabež je postao standardni, ako ne i jedini način poslovanja u ovo moderno doba. Svi se ponašaju kao da su se iskrcali na neko pusto ostrvo i svako trči da razapne traku i prisvoji deo zemlje iako je jasno da ima više nego dovoljno za sve. Postalo je sramota da se nešto ne prisvoji i da ostane u javnom domenu.
 
Izvor: Blic.rs

METRO, IPAK, NEĆE IĆI NA PROKOP Počinju geodetska snimanja terena za prvu liniju i to na OVOJ TRASI
7Pqk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWVRnN01EQV8vZGQzYzQ3ZWVkZjBkYmMxOTVkNjA0OWU2NzM1ZDU4NzcuanBlZ5GTAs0CQgCBoTAB


Prva linija Beogradskog metroa, kako trenutno stoje stvari, ipak neće ići preko Prokopa i prolaziti kroz novu Glavnu železničku stanicu, već pored Sajma i Mostarske petlje, pa dalje Savskom ulicom do "Beograda na vodi" i Savskog trga.

Ovo se barem može zaključiti na osnovu podataka koji su objavljeni u pre nekoliko dana raspisanom tenderu za "Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema".

Ko bude pobedio na tenderu imaće zadatak da izvrši novo geodetsko snimanje i uradi topografski plan trase kojom će prolaziti prva linija metroa. A kako se može videti na skici koja je priložena u konkursnoj dokumentaciji, očigledno je odbačena varijanta da metro ipak ide na Prokop.

Podsetimo, prva linija će voziti od Makiškog polja kod Železnika pa sve do Mirijeva. Na tom putu ona će prolaziti kroz Bele vode, Žarkovo, Banovo brdo, pored Ade Ciganlije, Mosta na Adi, Sajma, Gazele, "Beograda na vodi", Savskog trga, Trga republike, pa Francuskom, ka Luci Beograd, pored Dunav stanice, Pančevačkog mosta, Višnjičke ulice, a zatim Ulicom Salvadora Aljendea i Mirijevskim bulevarom do centra Mirijeva.
 
Колико је то неспособно да треба човек тражити азил у другој земљи да нас сачува неспособњаковића и партијских службеника.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597646#p597646:3hxz5vyk je napisao(la):
Igor » 25 Jan 2019 02:56 pm[/url]":3hxz5vyk]Izvor: Blic.rs

Ovo se barem može zaključiti...


Esencija "Blic" novinarstva - dokopaju se nečega, pročitaju nešto na forumu ili čuju nešto u GSP-u, i onda bez dalje provere, pišu tekstove sa "može se pretpostaviti/zaključiti/očekivati..."

Tako su pre neki dan napisali da je ceo kompleks "Beko" promenio vlasnika, jer su u "Politici" pročitali da "Marera" renovira zgradu "Beka" u poslovni prostor, a i trenirana šimpanza bi uz pomoć kompjutera prikačenog na net mogla da proveri i sazna je "Marera" preuzela samo nekadašnju upravnu zgradu, dok je ostatak prostora (u najvećem delu) i dalje "K-District" sa srpsko-holandskim investitorima.

Ne kažem da nije moguće da gradska vlast uporno gura najgoru moguću varijantu prve linije metroa (OK, moguće je zamisliti i goru, ali za to moraju da budu baš propisno opičeni), ali nekoliko momenata ukazuje na mogućnost da će famozna prifizibiliti studija ipak dati određene korekcije.

- Prvi je to da se u medijima uopšte pojavila priča da postoji varijanta da se ide na Prokop, a ne na Savsku ulicu
- Drugi je da je Vesić rekao da se "nada da će prva linija ići preko Prokopa"
- Treći je da se opet govori o račvanju NBG linije na Zemun i Blokove
- Četvrti je da se pominje mogućnost da se u studiji naznači i buduća treća linija koja bi išla preko Voždovca na Banjicu

Ne verujem da su Vesići preko noći postali pametniji, ali ne gubim nadu da negde još uvek ima ljudi sa dovoljno profesionalnog integriteta koji će reći: "ljudi, ovo vam je potpuni idiotluk, imate već trasiran metro kroz glavnu železničku stanicu i vi je zaobilazite, izmeštate glavnu autobusku stanicu i ostavljate je bez metroa, to se tako ne radi", itd.

Čekamo februar, pa ćemo (valjda) da vidimo.
 
Управо сам схватио шта *** можда планирају - јако дуго ме је збуњивало ово околишање за Миријево, због чега трасом Вишњичке а не директ кроз Карабурму... Сад мислим да схватам

Дилетанти ће да увале лаки метро, тојест надземни трамвај на стероидима! Окосница им је давнопланиран трамвај за Миријево где су баштице већ урађене у Вишњичкој, а постоје и у Миријеву кад се прође булевар. Једини подземни део ће да буде кроз гребен између Дорћола и Савамале, где ће опет цап дивним чудом да се подудара потпуно са трасом трамваја.

Могу да се кунем да мисле да подвале тако нешто
 
Homere, u pravu kada govoris o Bljuc novinarima, mada ni ostali, cast izuzecima, nisu nista bolji, cak naprotov. Ali ovog puta ne bi delio tvoj optimizam. Geoloska ispitivanja nisu mala stvar, vec dobar pokazatelj moguce trase. Drugo, kad su u pitanju privatni/poslovni interesi pojedinaca, nikakav visi/javni interes ne moze da ih obuzda. Voleo bih da nisam u pravu, mada......

Mislim da ce da ostave ove prve dve linije ovakve kakave su i prezentovane, samo je moguce da ce dodati trecu liniju, sadasnju liniju tramvaja 9, pa ce nju da provuku pored buduce glavne autobuske i preko prokopa. Prioriteti moraju da se znaju. Videcemo vec uskoro kada objave trase.
 
@SRBO na žalost je tako. Dobro, jeste to jeftinije (radi se tako i u drugim gradovima), ali mene najviše nervira ta trasa od nigde ka nigde.
 
Vrh