Šta je novo?

Metro

Postovat ću svoj stari post iz 26. juna 2018., sve mi liči na ovo:

http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=18&t=399&p=547388#p547388

Ne znam zašto, imam jedan gadan osećaj da bi ovi mogli ubrzo da krenu sa izgradnjom metroa. Nakon sramotnog gašenja Glavne železničke stanice, železnica se ukida, no trasa ostaje. Trasa od stanice, preko Senjaka, do Čukarice kroz šećeranu se poklapa sa ovim njihovim planom prve linije. Bojim se da će graditi neku pre-metro improvizaciju do kraja 2020 kada su republički izbori, narodu se mora prodati žvaka, zamazati oči, prodati m*** labudova. I Jekaterinburg je 1991 otovrio prvu liniju dužine 2,7 km sa tri stanice na periferiji grada. Što ne bi i ovi, baš ih briga.
Nadam se da su ovo samo ružni snovi.
 
Tekst na b92 je pun grešaka, mogli su se bolje informisati pre nego što su ga pisali.
 
Линија 1 "закуцана" (какав речник к'о клошари да су га писали а не угледна редакција рахметли Б92) а то што заобилази ону несрећну железничку станицу на којем је предвиђено да прође метро и да тако оправда своју локацију у оној рупи то ником ништа. Ироније ли, да се није градио БнВ и да је остала локација старе жел станице као и аутобуске да се не помера онда би Београд имао метро линију која би имала смисао али код нас ништа нема смисао па тако ни метро. Нису они нормални али нисмо ни ми који дозвољавамо неспосоњаковићима и људима који немају појма како фунционише Београд да управљају истим.
 
Која је логика, пребацујеш аутобуску и железничку станицу, а правиш метро који не додирује ништа од та два појма? Да су оба појма у Блоку 42 који генерално и има капацитете да прими толики број возова то је у реду, али ово се ради ван сваке памети. Метро линија која ће возити промају, а са друге стране ништа неће смањити гужве на дијагоналним линијама попут 23, 88 и 95...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599157#p599157:3tdpeeiu je napisao(la):
Norexan » Čet Jan 31, 2019 4:46 pm[/url]":3tdpeeiu]Линија 1 "закуцана" (какав речник к'о клошари да су га писали а не угледна редакција рахметли Б92) а то што заобилази ону несрећну железничку станицу на којем је предвиђено да прође метро и да тако оправда своју локацију у оној рупи то ником ништа. Ироније ли, да се није градио БнВ и да је остала локација старе жел станице као и аутобуске да се не помера онда би Београд имао метро линију која би имала смисао али код нас ништа нема смисао па тако ни метро. Нису они нормални али нисмо ни ми који дозвољавамо неспосоњаковићима и људима који немају појма како фунционише Београд да управљају истим.

Pretpostavljam da ti je postalo jasno da ova vlast neće platiti 400 000 evrića tvoj metro plan.

Mogao si mene davno da pitaš na forumu i dao bih ti odgovor. Ali, ajd.... makar si živeo u euforiji neko vreme :sesir: .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599384#p599384:2e0to7n1 je napisao(la):
Propeler » Пет Феб 01, 2019 4:58 pm[/url]":2e0to7n1]

Pretpostavljam da ti je postalo jasno da ova vlast neće platiti 400 000 evrića tvoj metro plan.

Mogao si mene davno da pitaš na forumu i dao bih ti odgovor. Ali, ajd.... makar si živeo u euforiji neko vreme :sesir: .

Само 400.000 евради метро? Па шта се то гради возић за вашар?
Онолика мрежа која покрива сваки део Београда за 400.000 евради? Где то има одмах да почнемо да правимо! :D

Но да си ме ЗАИСТА пратио видео би да сам изградио решење у случају да се ова наказа почне да се прави. У више наврата сам причао о овом плану чак сам и изградио једну мапу о томе шта треба даље урадити у случају да несрећна линија Макиш-Ада Хуја почне да се гради. Aко ми не верујеш ево слике да те подсетим.

bh.jpg

bgmetro.jpg



А сад мало о линији. Линија је од самог почетка наишла на огромну хајку од стране људи,а и од стране мене самог јер спаја две велике пустаре, два ничега који би требало изградњом постати нешто. Основним проблем саме трасе јесте то што нова главна железница станица не добија метро а што нема нигде у свету, а други проблем је уместо да иде тамо где је метро предвиђен а то Видиковац, Петлово брдо на југ она је отишла тамо где нема ничега. Да би ова линија била на почетку исплатива а тај почетак је када су њени крајеви пустаре или у најбољем случају грађевиско подручје ова линија мора да форсира своја два главна чвора а то су Сајам и Панчевачки мост и самим тим да послужи као носач целог система. Проблем лоше огранизације линија БГ ВОЗ-а према мастер плану доводи до тога да ова линија нема никаве користи и да се гради чисто да би се нешто градило. Ниједна нормална држава не ради нешто чисто ради популизма већ зато жели стратешки да избгене проблеме а то линија 1 са својом трасом може да уради. Шта треба урадити да би линија 1 добила смисао? Шта треба урадити да би линија 1 добила смисао? Треба организивати унапредити систем БГ:ВОЗ-а и изградити следеће линије:

Батајница – Овча 20 минута
Ресник-Аеродром-Сурчин 20 минута
Железник-Борча 20 минута

Са овим трију линија створио би се такт 10 минута на релацији: Земун-Прокоп (нова главна железничка станица) и 10 минута Панчевачки мост – Карађорђев парк. У комбинацији са Метроом добили смо једну малу мрежу са укрштањем на Сајму и Панчевачком мосту. На пример, на Панчевачком мосту људи који долазе возом из Овче, Борче и аутобусом са Карабурме,Вишњице… могли метроом да дођу до Центра, Бановог брда, Сајма где би могли да пресадају на НБГ Трансфер односно БГ ВОЗ који би ишао са чекањем до 10 минута до Прокопа односно до новог БАС-а , НБГ-а и Земуна односно на Панчевчком Мосту користећи Централни Транфер ако долазе аутобусима да се брзо пребаце до Вука или Карађорђев парка. Примера ради са Дорћола је до Ааутокоманде могуће доћи користећи следеће Метро + Централни транфер БГ ВОЗ-а (са ускалађености полазака) за око 10 минута. То јесте и циљ Централног Транфера да служи као брза допуна метроу у центру града.

Са унапређењем градске железнице и изградњом првог дела метро линија 1 припремна односни фаза 1 била би завршена.

Друга фаза: Кроз Центар и Југ.

Озбиљни радови на мрежи крећу тек од ове фазе а она би обухватал следеће:

  1. Продужетак прве линије метроа до Миријева
  2. Изградња нове линије метроа Железничка станица Земун – Медаковић
  3. Изградња приградске железнице за Лазаревац и Младеновац. Панчево како није део Београда зависи само од договора два града.
  4. Отварање Јужног Трансфера односно висококатни трансфер на релацији Железничка станица Раковица – Железничка станица Београд Центар (нова главна станица)

Трећа фаза: Даље на Исток!

У овој фази делови града који су такорећи одсечени од света а који бележе огроман пораст у броју становника и који немају квалитетне саобраћајнице како би се кретали коначни добијају превоз и тиме се тежиште линије 2 помера ка Вуков споменику уместо на Медаковићу. Ова фаза обухвата следеће радове:

  1. Продужетак прве линије метроа до Медаковића и спајање са линијом 2 како би се формирао први периферни круг.
  2. Продужетак друге линије метроа до Железничке станице Раковица
  3. Отварање првог дела линије Супервоза бренда Београдског метроа који би повезао Вуков споменик и Лештане, могуће и да ова фаза буде од Прокопа где би користиал предвиђене касете за метро па би у граду ова линија користила следеће станице Железничка станица Београд Центар – Клинички центар- Славија- Вуков споменик – Усаничка и даље за Лештане

Чеврта фаза: СУПЕРВОЗ!

Завршни радови на линији Супервозу, изградња пруге до Обрновца и Гроцке. Оптимални такт. Претварање трамвајских деоница у преметро.
 
Много кружи ова жута...

Најлакше је само наћи тачке где метро апсолутно мора стати, и спојити најближе. Бам, инстант-линије и јако лако
 
Па зато се деоница Раковица-Медак и Медак - Миријево граде последње. Уосталом гледао сам пре свега да буде све повезано с Центром и Новим Београдом пре свега што највише треба људима јер тамо иду на посао као и да повежем до сада неспојиво аутобусем. На пример ај дођи од Канеревог брда до Карабурме чик ако знаш и умеш? :D
 
Ima više varijanti.
48-icom do Despota Stefana i onda prelazak na 16 ili 23.
Isto to, samo silazak kod Pravnog, prelazak na 27 i silazak u Dragoslava Srejovića.
50-icom do Kumodraške i prelazak na 25.
U principu, u Beogradu je dosta toga povezano uz jedno presedanje. Naravno, nije to savršena situcija, naročito uz ovakav prevoz, ali nije baš ni "čik ako možeš" :D. Naravno, pričam o gradskim naseljima, a Kanarevo i Karaburma to jesu.

Po meni, južni deo grada (sva ona brda, Ceraci, Vidikovci i slično), morali bi da imaju metro. Previše je delova koji su usko grlo. Takođe, jedna, a još bolje dve, linije moraju ići preko reke. Istočni deo (Medak, Konjarnik, Jerković) takođe moraju da budu povezani. Isto se odnosi i na Mirijevo i Karaburmu. To su sve delovi grada sa velikim brojem ljudi i koji moraju da prodišu. Dakle, vrlo je jednostavno - povezati ove delove preko centra (Slavija, Terazije/Trg,neka bude i Beograd uz vodu) i nove železničke stanice (tu negde bi trebalo da bude i glavna autobuska, ali jbg).
 
Ma nece nista biti od toga. Cuvena prefizibiliti studija se radi evo vec godina.a, koz zna sta se tu radi, i to opet radi Ezis koji je vec to jednom radio i izneo plan pre 10ak godina, a i jos jedan predlog mislim2012.
Sve su to malverzacije zbog izbora, i na kraju nece nista biti od toga. Mogu da zamislim kakav je Ezis firma koja bi aminovala metro koji ce da bide minimalno iskoriscen, bez veze sa najbitnijim infrastrukturnim cvoristima, kroz naselja gde nema nikog. To ce tesko proci, a i ako prodje videce se sav nonsens kada ta nesrecna linija proradi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599712#p599712:34ays04c je napisao(la):
jelenabg » Суб Феб 02, 2019 10:06 pm[/url]":34ays04c]Ima više varijanti. Naravno, nije to savršena situcija, naročito uz ovakav prevoz, ali nije baš ni "čik ako možeš" :D. Naravno, pričam o gradskim naseljima, a Kanarevo i Karaburma to jesu.

Па оно могао сам и раније до Моштанице (пре 551 садашњег и 513) 511 па на 551 на Обреновачком да дођем али мало ми се чини да сам кренуо до града па сам се предомислио и отишао да обилазим лепоте општине. :mrgreen:

Друго, и сама би требала да знаш колико је ризичан сам пролазак кроз град. Тај део града Раковица, Канерево брдо, Јерковић, Медак, Мирејево и Карабурму треба повезати јер не постоје саобраћајнице које би то могле да ураде. :kafa:
 
@dziggy
Pa sa ovakvim njihovim planom bolje i da ne bude ništa od toga :mrgreen:. Ali carevi, "u svetu se prvo gradi metro/infrastruktura, pa onda naselja". A priča o svetu gde metro postoji već 100-tinjak godina i gde su postojeći delovi grada uveliko pokriveni linijama.

Čini mi se da se čak ni ovde ne priča previše o varijanti da se metro koji ide do Zemuna ne zaustavi u centru ili, ne daj bože, Tvorničkoj, već da ide do raskrsnice sa putem ka Pupinovom mostu (ovo je, naravno, baš optimističko divljanje :mrgreen:) . U prvoj varijanti rasterećuje se Novi Beograd, ali Zemun i dalje ne. Ako bi se proteralo skroz do gore, Zemun bi prodisao.

@Norexan

Još jedno optimističko divljanje - povezati jug i istok od nekog od Pevca/Labuda/Vidikovca, preko Rakovice, Miljakovca, Kanarevog, Banjice, Jerkovića. Medaka i Konjarnika. Što da ne, produžiti i ka Mirijevu. Dakle, jedna linija bez silaska u centar. Ogroman broj ljudi živi u tom delu, a verujem da bi linija dosta značila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599730#p599730:1fg5tgtt je napisao(la):
jelenabg » Суб Феб 02, 2019 10:46 pm[/url]":1fg5tgtt]

Još jedno optimističko divljanje - povezati jug i istok od nekog od Pevca/Labuda/Vidikovca, preko Rakovice, Miljakovca, Kanarevog, Banjice, Jerkovića. Medaka i Konjarnika. Što da ne, produžiti i ka Mirijevu. Dakle, jedna linija bez silaska u centar. Ogroman broj ljudi živi u tom delu, a verujem da bi linija dosta značila.

Према мом плану већ је све повезано тако да не треба нова линија. Железник-Раковица (БГ ВОЗ) Раковица- Медак (линија 2) Медак - Карабурма (линија 1) :D
 
Komentarisala sam metro generalno i šta bi trebalo povezati po mom mišljenju, ne tvoj plan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599746#p599746:290v3trj je napisao(la):
Norexan » Ned Feb 03, 2019 12:56 am[/url]":290v3trj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599730#p599730:290v3trj je napisao(la):
jelenabg » Суб Феб 02, 2019 10:46 pm[/url]":290v3trj]

Još jedno optimističko divljanje - povezati jug i istok od nekog od Pevca/Labuda/Vidikovca, preko Rakovice, Miljakovca, Kanarevog, Banjice, Jerkovića. Medaka i Konjarnika. Što da ne, produžiti i ka Mirijevu. Dakle, jedna linija bez silaska u centar. Ogroman broj ljudi živi u tom delu, a verujem da bi linija dosta značila.

Према мом плану већ је све повезано тако да не треба нова линија. Железник-Раковица (БГ ВОЗ) Раковица- Медак (линија 2) Медак - Карабурма (линија 1) :D

Hoćeš da kažeš da umesto dosadašnjih 2 presedanja Železnik - Karaburma ti predlažeš 3? Možda je brže, ali samo možda ukoliko se uskladi red vožnje sve tri linije ili takt bude bas mali, ali 3 presedanja?
 
Од Железника до Карабурме се стиже са једим пресадање метро линијом 1 али можеш и тако што да не. :D
Од Раковице до Карабурме се стиже метро 2 па метро 1 али можеш и воз до Панчевчца па на 1. :D
Од Железника до Шумица можеш 1 па 2 на Тргу али можеш да будеш и паметан па да идеш Воз до Раковице па у празну 2. :D
 
Пребацујеш главну аутобуску станицу из Центра града, пребацујеш Главну Железничку станицу такође из центра града, токове путника нико не ферма, али је битно да се прави Метро? А ГДЕ ЈЕ ПОВЕЗАНОСТ МЕТРООМ на релацији Прокоп - Блок 42? Паролом трамвајем у 21.век доспели смо до тога, да главни носиоци аутобуских коридора попут 17, 23, 88 и 95 ће и даље бити препуни, а Метро ће возити промају... На Вождоваком и Раковичком коридору имаћемо неприкосновене 33, 47 и 48, на Раковичком 50, а Општину Нови Београд као јако битну станицу ће сви лепо заобилазити, али нема везе битно је да 95 може да функционише сваки дан, а како то ни самих 60ак хиљада становника јужних и северних делова блокова 61 до 64, 45 и блокова око Ивана Рибара знају... Јахање на главама других људи је искушено 10000 пута... Ајде да вам је нормално, него овако нешто буду ли урадили, не иде на добро!!!
 
Имаш према мом плану воз на 10 минута на релацији нови БАС - Прокоп!
 
Напредни метро и урушавање ГСП.
То је колумна о којој сам писао, да се спрема уступање ГСП Дојчебану. На линку је у целини.

Метро и зонирање града (1)
Са обзиром да сам предложио одузимање аутомобилских ради стварања жутих трака у Таковској, Кнеза Милоша, Бранковој, Теразијском тунелу, Нушићевој, Светогорској, Београдској, Старине Новака, Рузвелтовој, Мије Ковачевића, пренамена Старог савског моста само за јавни превоз, очекивао сам оштру полемику у коментарима. Мало ме брине када један овако радикалан предлог не наиђе на критику.
 
Знам, али ван овог форума за ових пар дана нисам добио довољно критика. Знам да је предлог такав да би на неком гласању у најбољем случају добио тесну већину. И то ако не би био прегласан. У друштву у којем сада живим тај предлог је норма, и сасвим је уобичајено да се у центрима градова за аутомобиле намерно праве лавиринти са циљем да људи изгубе вољу да их користе. Ако главна улица има 3 траке, две су трамвајска баштица - "жута трака", а једна за аутомобиле.

Један одабрани коментар:
Izostanak kritike može, a ne mora da znači, saglasnosnt na predlog. U Beogradu automobil kao vid prevoza da posla i nazad je odavno prestao da bude komfor , luksuz, prednost ili šta god pre svega što nema parking prostora na odredištu ili adresi stanovanja. tako da korisnik automobila mora da kruži u nadi da će uspeti da "uleti" na mesto nekog ko polazi u drugi deo grada na posao. Nažalost kada se isparkirate i krenete znate da ako se ne vratitie u određeno vreme , šanse za parking u blizini vašeg stana su veoma male.Zašto ovo pišem? zato što i pored svih teškoća , 80% svih automobila u jutarnjim časovima možete videti samo vozača. Ogroman problem predstavlja veliki broj automobila koji je havrarisan, totalno ne ispravan i spreman za otpad niko ne pomera. Javni prevoz nije toliko loš i uglavnom je najveći problem uslovi saobraćaja u kojim se odvija. Naravno postoje sigurno i one druge subjektivne okolnosti koje čine da ovaj vid prevoza postane neefikasan. Žute trake su sigurno dobro rešenje u smilsu prekoreta koji bi napravile. ali mora da bude sankcionisano divljačko ponašanje vozača. vožnje žutim trakama, vožnje zaustavnim trakama, ulazak u raskrsnicu i ako okolnosti govore da treba da se zaustavite i ako je zeleno, vožnja trotoraima, zelenim površinama, vožnja u suprotnoim smeru . ... to je realnost u beogradu ... Kako objansiti nekome u beogradu da neće stići pre na posao ako svi vozimo sa 80-90 km/h kroz grad ili ka gradu ulicama i deonicama koje su projektovane za 50 km/h ? Uzmimo Adu ciganliju. Da nije ona dva tri semafora koja seku saobraćaj koji pristiže brzinom od 120 od obrenovca,makiša,železnika ... od Sajma pa nadalje od 7 i 30 do 9 30 bi bio totalni kolaps

Везано за правац Таковска-Кнеза Милоша, размишљао сам о разним варијантама како да "дигнем" 23 и 37 из Војводе Мишића у Кнеза Милоша, скицирао дограђене траке на петљи, и увек ми на разним местима остане доста конфликтних тачака. Онда размислим, а да заобиђем све то, и да се искористи углавном проходан правац Војводе Мишића и направи рампа код МУП-а на рачун паркића, са подземним укључењем у Кнеза Милоша. Онда, следеће што ми падне на памет: "Па ако би се правили такви скупљи захвати, зар није боље провући трамвај? Поготову што је код Сајма трамвајски колосек неискоришћен, а аутобуска трака претрпана." И уколико би се правио читав низ пратећих аутобуско-трамвајских подвожњака (почетак Кнеза Милоша, Краља Милана, Булевар, Таковска-Деспота Стефана). Тада би неки 12 Роспи Ћуприја - Панчевачки мост - Таковска - Кнеза Милоша - Сајам - Пожешка био нешто важно. Имали би чиме "да се крпимо" док се гради метро преко Прокопа, Славије и Трга републике.
 
Карло, ако се прави Метро, а пребацујеш аутобуску и железничку станицу из центра града, зашто је проблем покрити обе ствари Метроом? Зашто је проблем применити Јовинов план, ма колико год сујета појединаца на овом форуму прорадила само због тога јер Метро им не тангира део где живе? Да ли ико од вас зна, да је деоница од укључења на аутопут из Омладинских Бригада до Општине Нови Београд ПЛАНСКИ РАЂЕНА ДА ТУ ИДЕ МЕТРО? То је била поента Јовинвог плана, Блок 42, ФДУ и Општина Нови Београд повезани за 5 минута, а аутобусом 15? Зашто се заобилазе тако битне ствари? Карло, стајалиште Ерпорт Сити у било које доба дана и ноћи манифестује само једну ствар, да је тај план требало спровести, само да је било добре воље... Можеш набијати аутобуске системе локалног карактера, али без Метроа на том делу је незамисливо... Још да упростим, код ФДУ је чак било планирано да се направи велика паркинг гаража неких 500 до 600 места, како не би долазило до још горих, и катастрофалних загушења која су целодневно у Омладинских Бригада... Ту је Јовин знао, да ће та улица још пре 35 година да буде главни носиоц свих коридора небитна страна на коју се човек кретао... Зашто га нико није слушао, остаје мистерија!
 
Vrh