Šta je novo?

Metro

A ja vidim dobro resenje u toj prvoj liniji koja prolazi kroz Savski amfiteatar.
Vratiti sine na Glavnoj i eto ti zeleznicke stanice koja ispod sebe ima metro.
 
Samo što nemamo ni železničku stanicu ni metro pri njoj :(

Sve studije su do ove poslednje imale Zemun - Ustanička kao prvu i najpotrebniju liniju.

I onda dođe jedan BnV koji ispretura sve po gradu.
 
И поремети скроз најлогичнију трасу за линију југозапад-североисток ван свих токова кретања људи.х
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597918#p597918:31a2agmi je napisao(la):
astrodule » 26 Jan 2019 12:27 pm[/url]":31a2agmi]Samo što nemamo ni železničku stanicu ni metro pri njoj :(

Sve studije su do ove poslednje imale Zemun - Ustanička kao prvu i najpotrebniju liniju.

I onda dođe jedan BnV koji ispretura sve po gradu.

Pa imamo stanicnu zgradu sa peronima i nadstresnicama (koje bi trebalo renovirati) a metro nemamo ali upravo pricamo o njemu tako da ako su planirali da provuku tuda metro bice i metro stanica ispod Glavne tako da ostaje samo da se postave nove sine i eto ti zeleznicke stanice povezane sa metroom.
Ova prva (SNS) linija bi bila odlicna u kontekstu da Glavna ostane funkcionalna na tom mestu jer takvu liniju Regionalnog metroa je predvideo i Jovin u svom planu Metro 2000 (bukvalno preslikana linija iz tog plana) tako da ovo nije ideja koja potice od SNS-ovca vec je samo reciklaza postojece ideje pravca Jug-Sever i umesto sto je prvobitno bila planirana za regionalni metro (citaj gradska zeleznica) oni su je prenamenili u metro liniju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597646#p597646:32w06gax je napisao(la):
Igor » 25 Jan 2019 02:56 pm[/url]":32w06gax]Izvor: Blic.rs

METRO, IPAK, NEĆE IĆI NA PROKOP Počinju geodetska snimanja terena za prvu liniju i to na OVOJ TRASI
7Pqk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWVRnN01EQV8vZGQzYzQ3ZWVkZjBkYmMxOTVkNjA0OWU2NzM1ZDU4NzcuanBlZ5GTAs0CQgCBoTAB


Prva linija Beogradskog metroa, kako trenutno stoje stvari, ipak neće ići preko Prokopa i prolaziti kroz novu Glavnu železničku stanicu, već pored Sajma i Mostarske petlje, pa dalje Savskom ulicom do "Beograda na vodi" i Savskog trga.

Ovo se barem može zaključiti na osnovu podataka koji su objavljeni u pre nekoliko dana raspisanom tenderu za "Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema".

Ko bude pobedio na tenderu imaće zadatak da izvrši novo geodetsko snimanje i uradi topografski plan trase kojom će prolaziti prva linija metroa. A kako se može videti na skici koja je priložena u konkursnoj dokumentaciji, očigledno je odbačena varijanta da metro ipak ide na Prokop.

Podsetimo, prva linija će voziti od Makiškog polja kod Železnika pa sve do Mirijeva. Na tom putu ona će prolaziti kroz Bele vode, Žarkovo, Banovo brdo, pored Ade Ciganlije, Mosta na Adi, Sajma, Gazele, "Beograda na vodi", Savskog trga, Trga republike, pa Francuskom, ka Luci Beograd, pored Dunav stanice, Pančevačkog mosta, Višnjičke ulice, a zatim Ulicom Salvadora Aljendea i Mirijevskim bulevarom do centra Mirijeva.

Videh Igore čim si okačio vest ali sam se premišljao da li uopšte vredi išta komentarisati.

Mislim da je izostavljanje oštre kritike ovog projekta krajnje neozbiljno tako da ipak moram dodati nekoliko pitanja za nazovi "autore" plana.

Kako mogu da lažu narod da će linija prolaziti kroz Žarkovo i Banovo Brdo kada prati trasu 55 preko Čukaričke Padine?

Da nisu možda shvatili da je lakše preminovati Radničku u Požešku kako bi biračko telo pomislilo da će da ide kako se navodi kroz Žarkovo i Banovo Brdo te da će na taj način obmanom javnosti uspeti da izbegnu gradnju tunela ispod Požeške?

Gde je najveće opterećenje utvrđeno brojanjem putnika i koliko putnika ima onaj tanak rep u Mirijevu?

sinhrV0717.jpg


^^^Međustanična rastojanja se smanjuju na onim deonicama gde je kapacitet najveći. Na priloženoj slici iz Blica se vidi potpuno suprotno. Na najopterećenijoj prifernoj deonici mali broj stanica a na najslabijoj najveći. Dakle i tramvaj bi zvrjao prazan u Mirijevu što ne opravdava ni jednu liniju a kamoli dve dok bi na Čukaričkoj Padini i voz dužine 100m bio nedovoljnog kapaciteta da primi 30 fider linija iz južnog dela grada. Isti slučaj imamo i kod linije 2 u centralnom delu Novog Beograda. Nelogično.

Da li smatraju da Bežanijskim Blokovima spratnosti do P+20 metro nije uopšte potreban, odnosno da je stihijski podignutom većem delu Mireva neophodan i to na dve linije (ceo sistem jer se isti i sastoji od te dve linije)?

Da li smatraju da je potrebno podići visoke objekte u Makišu sa oskudnijim metro pristupom od pomenutog Mirijeva?

Da ne žele možda da igrade Mirijevo 5, 6...15, 20 sa P+30 objektima sve do Dunava sa predivnim pogledom na plastenike, deponiju i Azotaru?

Da li uopšte osećaju krivicu prilikom ovakvog načina planiranja urbane devastacije?
 
То је чисто да би повезали 4 своја пројекта: Теслаград, БнВ, Луку и Аду Хују. Миријево је додато као реп да би наложили становништво да гласају. Миријево, иако географски припада Дунавској страни, саобраћајно и по становништву много више тежи ка Звездари

Генерално град је већ сада потпуно нелогичан и никакав план се не поштује (зграде где су предвиђене високе куће је било прво, па онда премашивање спратности, а сад је у ММЛу један потпуно игнорисао и грађевинску линију и дигао крмачетину). То ће све кад тад морати да иде у смеће, и бацаће се силне милијарде
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597956#p597956:1bpjbyqe je napisao(la):
SRBO » 26 Jan 2019 04:39 pm[/url]":1bpjbyqe]То је чисто да би повезали 4 своја пројекта: Теслаград, БнВ, Луку и Аду Хују.

Jovin je onda bio vrhunski tajkunski vizionar.

32_bgd-1977-big.gif
 
Nije isto imati gradski i regionalni metro na istoj trasi. Već smo pričali na ovu temu.
 
Samo su pretvorili gradsku zeleznicu iz 1976 u metro u njihovom SNS planu, inace ne vidim neke razlike po pitanju protoka, bice samo manje kapacitetni u odnosu na Beovoz garniture.
 
Spatio, jovinov plan i ovaj nemaju veze sa vezom, i ako možda tako izgleda. Jovinoj plan je racionalan, gde je iskoristio tada postojeću prugu i uveo gradsku železnicu. Regionalni metro ili gradska železnica ima ogromne razlike u odnosu na metro. Gradska železnica je povezana na postojeću železničku mrežu i služi pre svega da iz prigradskih i okolnih mesta lako i brzo doveze ljude do centra grada, odakle brzo stižu do bilo koje tačke u gradu. Za taj sistem nije neophodno da celom trasom prolaze kroz najgusce naseljena mesta jer je pre svega namenjen stanivnicima okolnih mesta, a ne samog grada i kao što rekoh koristi tada postojeću prugu.

Ovaj plan je sasvim nešto drugo. Oni prave potpuno novu prugu, za sistem koji treba da ima ulogu u gradskom prevozu. Znači sistem koji je od suštinske važnosti za funkcionisanje samog grada, sistem koji treba da omogući stanivnicima grada Beograda, a ne prigradskih mesta normalan, neometan i brz transport.

Namena ta dva sistema i njihove karakteristike i korisnici su drugačiji i ne mogu se uopšte porediti.
 
Отприлике је регионални метро нешто попут Ластиних и АТПових линија на железничкој инфраструктури, а метро ГСПове линије на засебној инфраструктури.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598057#p598057:14xy1bw3 je napisao(la):
Дошљак » 26 Jan 2019 11:38 pm[/url]":14xy1bw3]Отприлике је регионални метро нешто попут Ластиних и АТПових линија на железничкој инфраструктури, а метро ГСПове линије на засебној инфраструктури.
Па баш и није. Требао си да разлику подвучеш између линија испод 100 и преко 100 (ту има пар изузетака типа 73, 91, 92 који не чине правило).

А није ми јасан Експресов коментар да "метро не покрива Баново брдо", па прикаже слику на којој се види да покрива. Проблем је што је то једина кључна макроцелина коју покрива уз Трг републике, уместо да прва линија повеже систем макроцелина. Већ Жарково је промашено, а да су хтели, преко истог би такође добро покрили Карићград.
 
И опет заборављате Блок 42... Толико се не мисли о том појму, да ја речи немам...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598065#p598065:12unm9k6 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 26 Jan 2019 11:52 pm[/url]":12unm9k6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598057#p598057:12unm9k6 je napisao(la):
Дошљак » 26 Jan 2019 11:38 pm[/url]":12unm9k6]Отприлике је регионални метро нешто попут Ластиних и АТПових линија на железничкој инфраструктури, а метро ГСПове линије на засебној инфраструктури.
Па баш и није. Требао си да разлику подвучеш између линија испод 100 и преко 100 (ту има пар изузетака типа 73, 91, 92 који не чине правило).

А није ми јасан Експресов коментар да "метро не покрива Баново брдо", па прикаже слику на којој се види да покрива. Проблем је што је то једина кључна макроцелина коју покрива уз Трг републике, уместо да прва линија повеже систем макроцелина. Већ Жарково је промашено, а да су хтели, преко истог би такође добро покрили Карићград.

Karlo znam da je kasno ali stvarno me nekad iznenadiš.

Ceo komentar se odnosio na kritiku slike iz citiranog teksta gde se jasno vidi da trasa prati 55 a Radnička je preko noći postala Požeška (slika ne prati tekst pa se stiče utisak laži).

Drugim rečima postavljena slika u mom tekstu (iz studije brojanja putnika pri čemu su obuhvaćene normalne trase koje se ne vide na kritikovanoj slici) ustvari je služila kao sredstvo za kritiku sadržine citiranog novinarskog članka. Jel sad ima smisla?
 
Tajkunska linija. Svrha postojanje srpske drzave je bogacenje najacih. Placaju buduce generacije. Planove moze da im poremeti totalni egzodus stanovnistva i pad trzista nekretnina i komercijalnog prostora. Koji polako krece, i po meni je izvestan. Ako se tu unjonja i svetska ili regionalna ekonomska kriza, nekretnine su prve za odstrel.

Neki misle da je humanizam u Evropi poceo renesansom i napretkom privrede. Nije, poceo je tako sto je kuga pocistila sve koji su mogli da rade, pa je radnik postao vredan zlata.

Sto se tice metroa, racunajte sa gradom koji ce za 20 godina imat 250000 stanovnika manje. GDP ce porasti 70-ak% ali GNI svega 30-ak % zbog kolonizacije svih resursa zemlje. Inflacija istorijski nikad nije ispod 2-3%. Nasi ogromni dugovi se nece vracati po 3-4% nego po 5-6-7%. Sto u prevodu znaci da ce stvarno bogatsvo zajednice biti isto ili manje nego danas. Sto opet znaci da ni za 20 godina metro nece biti odrziv u Beogradu. Verovatno jedina prestonica u Evropi u kojoj se ne isplati metro.

Cini mi se da je ova tajkunska linija idealna za novu liniju Beovoza.
 
Ne boj' se. Neće pasti broj stanovnika u Beogradu. Koliko god to paradoksalno zvučalo , mnogima je ideal da žive u Beogradu , jer ga vide kao neku vrstu prestiža i statusnog simbola , pri tom smatrajući , kako kaže Bane Krstić u pesmi , "Ajdemo u Beograd jer tamo ima sve".
 
Ne mogu da dokučimn iz ove polu-mape da li su oni to predložili dve linije metroa koje se nigde ne ukrštaju sa BGvozom?
 
Naravno da jesu, druga linija neće ni da se gradi, ona je tu da zavara malo sve one kojima je stalo i koji mozgaju, a ova prva linija je logična jer realno ne košta puno pa će moći puno da se nakradu na njoj i da kažu na kraju eto, ima metroa! mirijevo će biti najavljeno u nekoj 4c fazi nekad, i tako će se počinjati i počinjati a nikad uraditi. meni je debilno zapostaviti voždovac, železničku, slaviju i celu banatsku stranu kao i blok 45 tj jurija gagarina i kasnije aerodrom od koga kao treba da imamo dobar prihod. dakle debilana.
ja da se nešto pitam krenuo bih sa 4 linije koje bi pokrile ta mesta kako-tako pa koliko da košta! prosto smo u takvoj situaciji da mora da se uradi tako nešto.
a ovo je mazanje očiju i za******* ali očigledno im se može, kad ON neće da usliši zahteve sve i da ih je 5 miliona šta dalje reći? zezanje nad lenjim narodom koji neće za sebe da se bori i da traži sebi neke vrlo normalne stvari
 
Nisu tako predložili.
Prva linija bi se ukrštala sa BG:vozom kod Pančevca i kod Sajma (novo ž. st. Sajam na vijaduktu), a druga u Makenzijevoj - predvideli su dogradnju još jedne podzemne stanice na Vračarskom tunelu.
 
Idu izbori pa se izbacuju projekti iz rukava (jos jedna pista za aerodrom, turski tok, metro...). Ranije je bilo kanal do Egejskog mora, 100 milijardi (!?), juzni tok, 200 km/h do Budimpeste... Sprovodi se u delo samo ono sto kratkorocno banditima puni dzepove (BNV, sumnjivi ugovori u koje nemamo uvid...)
Od ovoga sto najavljuju nece biti nista, a i bolje je da ne diraju. Mislim da bi svako od nas za 5 minuta logicnije iscrtao linije metroa od njihove "studije".
 
Aktuelni plan metroa je idiotski, zato verujem da će biti i započet. Još ako se zaista ujedine Alstom i Simens, ne sumnjajte uopšte u to.
 
Актуелни план без Блока 42 и Општине Нови Београд слободно могу да баце у ђубре одмах, задњих 5 година за правац Општина Нови Београд - Блокови, не можемо ни на шипци да висимо ко стртиптизете, кад ме већ поједини вуку за језик, на овом форуму, и извињавам се за вулгарност, али људи, зађите мало дубље у проблематику... Велика је глупост, ако су морали да у Прокоп баце главну станицу, ако су хтели већ пребацивање, идеално за то је Блок 42, јер ту су главни путеви сад, а пребацивањем аутобуске станице комплетан теретни саобраћај ван центра града може да се избаци, и пребаци на обилазницу... Ово сад да не грешим душу, за почетак није лоше, али остављати рецимо да немаш из Прокопа на Нови Београд, већ мораш да преседаш или пешачиш је ипак равно лудилу... Јовинов метро план треба да пробају да истерају до краја, јер тек се сад види колико сад долази на наплату оно што је планирано пре 30ак или 40 година, а са друге стране понављам, политички сам неопредељен, али како године пролазе ово ми све делује збрда здола набацано, а може се све исправити! Дај боже да не грешим, али поновићу се, метро план без Блока 42 и Прокопа, и сређивање проблема званог 95 без Метроа је увођење у тотални колапс!
 
Укратко метро заобилази све кључне тачке, саобраћајна чворишта, пословне четврти, зоне густог становања, што довољно говори. Игноришу се гужве, проблеми путника у јавном превозу и реални токови људи.
 
Vrh