Šta je novo?

Metro

NBG mora imati 2 linije minimum, jednu kroz BZĐ drugu kroz Jurija Gagarina. tu je ogroman pritisak. I te dve linije na nbgm oraju imati dovoljno parking mesta svojom dužinom i moraju imati dobre fider linije autobuske. isto tak ote dve linije moraju prelaziti reku. Tada polako dobijamo smisao. U starom gradu fali još barem jedna linija koja bi rešila neke tradicionalno teške probleme u saobraćaju i onda dodamo četvrtu koja bi tek tada mogla i da otvori nešto novo. Sve drugo je u mojim očima... ajde, biću fin. Preko dunava u početku ne mora da ide metro ali mora žćeleznica da se popravi i da joj se vrati takt od 15 minuta. i mora da se doda još jedan most minimum i još jedno 5 linija gsp-a. Most Olje Ivanjicki bi tu dosta rasteretio staro jezgro grada. eto, toliko od mene.
 
Нови Београд мора имати две линије, али тамо где се људи највише крећу и где се највише циркулише, и где се плански правио, а не тамо где није предвиђен!
 
Наравно, две линије, једна ка Земуну и једна ка Блоковима. Као што са друге стране реке треба по линија за Чукарицу, Вождовац и Звездару.
 
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:776435-Pocelo-rusenje-na-trasi-metroa
RUŠENjE trospratnice nelegalno izgrađene na budućoj trasi metroa, na teritoriji opštine Palilula, počelo je juče. Gradska građevinska inspekcija počela je da uklanja bespravni objekat površine oko 1.600 kvadratnih metara u Višnjičkoj ulici bb.

Ovo je prvo rušenje posle višemesečnog angažovanja Gradske građevinske inspekcije u borbi protiv bespravne gradnje, nakon što je Gradu povereno obavljanje inspekcijskog nadzora.

O gradnji ovog nelegalnog objekta koji je bahati investitor zidao na budućoj liniji metroa koja bi trebalo da saobraća od Čukarice do Višnjičkog puta, "Novosti" su pisale u oktobru prošle godine. Iako tada na gradilištu nije postojala tabla sa neophodnim informacijama o gradnji, radnici su vredno radili na izgradnji trećeg sprata. Ubrzo nakon objavljivanja našeg teksta gradski čelnici su stopirali sve radove.

Kako bi se stalo na put nelegalnoj gradnji, u novembru je usvojen novi zakon o planiranju i izgradnji. Time je nadležnost građevinske inspekcije na teritoriji grada Beograda poverena Sekretarijatu za inspekcijske poslove. Ubrzo nakon toga najavljeno je rušenje svih bespravnih objekata koji se nalaze na javnom zemljištu namenjenom za izgradnju infrastrukture Grada.

PROČITAJTE I:Francuzi bi da grade metro

- Od stupanja na snagu novog zakona, Gradska građevinska inspekcija zatvorila je više od 130 bespravnih gradilišta - objašnjavaju iz Sekretarijata za inspekcijske poslove. - Nadležnim tužilaštvima podneto je oko 110 krivičnih prijava zbog osnova sumnje da je učinjeno krivično delo građenje bez građevinske dozvole.



SLUČAJ U ZEMUNU
NELEGALNI objekat površine 2.000 kvadratnih metara, u Zemunu, u neposrednoj blizini OŠ "Sonja Marinković", srušen je krajem prošle godine. To je bilo prvo javno rušenje objekta velike kvadrature.

Prema podacima iz tužilaštava, do sada je pravnosnažno osuđeno oko 30 osoba koje su i pored obustave nastavile da bespravno grade. Osim novčane kazne, oni su kažnjeni i uslovno, što znači da ako ponove krivično delo idu na izvršenje zatvorske kazne.


KAZNE ZA DIVLjE GRADITELjE

TREĆE osnovno tužilaštvo je sklopilo sporazum o priznanju krivice sa dvoje osumnjičenih za divlju gradnju, kojima je ubrzo nadležni sud izrekao kazne. Iako prethodno upozoren, Ilija Kecman nastavio je sa divljom gradnjom. Zbog toga je osuđen uslovno na godinu i po zatvora sa rokom provere na četiri godine i novčanu kaznu od 400.000 dinara zbog nelegalne gradnje objekta dimenzija 9 i po puta 42 metra, u Novom Beogradu, u Surčinskoj bb. Šest meseci zatvora uslovno, sa rokom provere do dve godine i novčanom kaznom od 100.000 osuđen je Jovo Ilić. On je, uprkos zabrani, nastavio da zida, te podigao objekat u Zemunu, u Živka Petrovića 20, dimenzija 12 puta 22 metra.
 
Imam jedno pitanje za stručne ljude. Da li postoji grad sa uređenjem , mislim u svakom pogledu , koji ima bolja rešenja , u svakom smislu , od Engleskog Londona? Gledam danas emisiju o gradnji metroa u Londona , i vidim da su odabrali rešenje da prave podzemni tunel u peskovitom tlu , u okolini i ispod Temze , i to čakj na dve lokacije. Na jednoj su gradili potpuno nov tunel , dok su na drugoj proširival tunel star 150 godina.
 
Иако су геолошки услови ужас, у Лондону су се одлучили на подземну градњу на чак 45% (словима, чак четрдесет пет посто) мреже. И то не плитке тунеле, већ дубоке, за које су станице знатно скупље и теже за градњу. Разлог: од Великог пожара 1666. нису имали већих урбанистичких реконструкција.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601114#p601114:1y1imccw je napisao(la):
solecar » 09 Feb 2019 10:06 pm[/url]":1y1imccw]Imam jedno pitanje za stručne ljude. Da li postoji grad sa uređenjem , mislim u svakom pogledu , koji ima bolja rešenja , u svakom smislu , od Engleskog Londona? Gledam danas emisiju o gradnji metroa u Londona , i vidim da su odabrali rešenje da prave podzemni tunel u peskovitom tlu , u okolini i ispod Temze , i to čakj na dve lokacije. Na jednoj su gradili potpuno nov tunel , dok su na drugoj proširival tunel star 150 godina.

Xaxa, kad si svaki dan zarobljen u tim tunelima po sat ili dva uz neizbezne kvarove, nesrece, strajkove, uopste ne smatras da je tako dobar :D

U gradjevinarstvu sve moze da se napravi, samo ako ima ko da plati, to je staro pravilo. A u Londonu je koncentrisan kapital od visevekovnog izrabljivanja kolonija, industrijske superiornosti u 19. veku i u skorije vreme toga sto pruzaju utociste belosvetskim lopinama i obrcu stari kapital. Vec, neke investicije koje na drugim mestima ne bi imale nikakvog smisla odjednom u Londonu deluju logicno!

Konkretno sto se geologije Londona tice, preovladava London clay iliti glina koja je dosta zgodna za kopanje tunela - relativno se lako kopa, ne obrusava se i ne propusta vodu (sljunak i pesak uz reku sve suprotno). To je jedan od razloga zasto se mreza podzemne zeleznice toliko brzo razgranala jos pocetkom proslog veka. Plus jos u samom poslovnom centru Londona ne postoji mogucnost parkiranja pa samim tim i prebogati bankari moraju da je koriste da dodju na posao. A London je ogroman (sam ima preko 8M stanovnika), ali i broj stanovnistva koji njemu gravitira i u njemu posluje je mnogo veci od toga. Takodje je i geografski ogroman jer preovladavaju dvospratne kuce u nizu a ne visespratnice za stanovanje (relativno mala gustina stanovanja).

I naravno tu je, sad vec vekovna, tradicija koriscenja zeleznica jos od vremena industrijske revolucije. Tako je London ispresecan zeleznickim koridorima uzduz i popreko. Neki su deo medjugradske zeleznice, neki deo prigradske zeleznice, neki metro, neki laka zeleznica, a svi zajedno cine jedan sistem i nadopunjuju se (bar u teoriji). Pa onda kad ti koridori postoje,moguce ih je koristiti i prekrajati, pripajati sistemu podzemne zeleznice itd. Metro sistem (underground) se kontinualno prosiruje tako da London dobija po jednu novu liniju metroa (i po neko prosirenje postojecih) svakih 10-20 godina. Pa se za 100+ godina nakupilo...

Kad saberes 1, 2 i 3 jasno je zasto je taj sistem takav i toliki. A sad ovo za geologiju - sto je delta Temze bliza uscu vise ima sljunkovitog tla a manje glina (kako se ide ka istoku). Ali istorijski taj deo je ranije bio slabije razvijen jer su tu bili dokovi i industrija. I to onda ostaje jedino mesto za novo sirenje, i samim tim se i poslovni centar siri u pravcu istoka. I onda imate nove poslovne kvartove (recimo Isle of Dogs) koje moraju biti povezani sa starim centrom (city) i sa stambenim naseljima. A to su investicije tolike vrednosti da kopanje nove linije zeleznice - Crossrail/Elizabeth Line od blizu 20 milijardi evra (!!!!!) biva ekonomski opravdano! Poredjenja radi, ukupan budzet republike Srbije je oko 10 milijardi evra.

A kao sto je Karlo rekao, London nije planski gradjen nego je organski rastao dugi niz vekova. Drugih opcija nema da se transportuje taj broj ljudi nego da se kopa ispod. Prvo su vodjeni vozovi po zemlji, pa onda u plitkim tunelima, pa su isli duboki tuneli ispod ovih, pa onda jos dublji ispod tih.

U istocnom Londonu je razvijena mreza lake zeleznice (DLR) mahom na vijaduktima jer je kapacitet bio dovoljan da zadovoljni potrebe tu, geologija nezgodna a i iskorisceno je dosta postojecih zeleznickih koridora, nadvoznjaka itd. Ukratko, za male pare je podstaknuta regeneracija tog dela grada i uradjeno odlicno transportno resenje. Kada DLR vise nije bio dovoljan provucena je Jubilee linija a sada i Crossrail. Sa ta tri povezana sistema + prigradska zeleznica, i ovaj deo Londona ce biti odlicno transportno pokriven. To mozda nije los primer kako bi i u Beogradu trebalo da se pravi metro sistem od nule.

Da li je sistem javnog prevoza u Londonu najbolji - mislim da nije. Verovatno je jedan od najvecih i najkomplikovanijih (uz Moskvu, Pariz, Peking). Medjutim, jako je skup za odrzavanje pa su samim tim i cene paprene (dnevna karta je 15 evra, a ako putujete pre 9:30 onda moze da bude i preko 20. Stare stanice su prilicno klaustrofobicne i ne previse ciste. U spicu su prilicne guzve, a voznja cesto traje vise od sat vremena zbog velicine grada. Sve u svemu, u mnogim drugim gradovima sam mnogo prijatnije i jeftinije putovao.

Koje su paralele sa Beogradom? Pa pre svega treba uzeti u obzir da je Beograd sa okolinom bar 10 puta manji od Londona, a novac koji se u Bgd obrce je bar 50x manji nego u Londonu. Takodje, nemamo taj teret starog sistema koji treba odrzavati, a nove linije kopati ispod starih. Samim tim, metro u Beogradu ce biti mnogo jednostavnije praviti. Treba osmisliti sistem koji ce biti unutar nasih mogucnosti, i u skladu sa potrebama ovog grada (a ne Jovinov plan koji ni Svajcarci verovatno ne bi mogli da priuste, a imao bi 10x veci kapacitet nego sto nam treba). I u Londonu se gradi unutar njihovih mogucnosti i potreba, samo sto su i jedne i druge mnogo vece!

Zapoceti gradnju sto pre i izraditi sto vise kilometara i pokriti sto vise za sto manje para. Pa posle taj sistem razradjivati i prosirivati. Samo jedna linija nece znaciti mnogo. Dve linije ce vec znaciti vise. A mreza od 3-4 linije bi u nekoj buducnosti resila vecinu zaobracajnih problema (uz sve ostalo sto se pisalo pre ovde). A alternativa je potpuni saobracajni kolaps, i to je pravac u kojem se trenutno krecemo. Ako je iko procitao ovo sve svaka mu cast!
 
@markomarko

Мало људи у Србији разумеју шта су јаре и паре. Народ је опседнут чудним и нереалним очекивањима. Цитирају изграђеност и уређеност овога и онога на Западу и Истоку, а у питању су ствари које су исти тај Запад и Исток стварали деценијама. Замисли да сада, када сам гастарбајтер, има људи који желе да им позајмим суме које су толике да ја знам да постоји ризик да имам ненаплатива потраживања. Врло је могуће да су им идеје сасвим добре, са шансом за успех 90% ако би се радило о реалном и самодисциплинованом спроводиоцу плана. Али, ако је од особе која тражи позајмицу изнад вредности имовине у власништву исте особе, питаш се да ли је та особа уопште урачунљива толико да буде самодисциплинована! Тај економски надреализам је важан узрок економског сиромаштва.

У последњој метро-логији сам дао помен покојном урбанизму. На епитафу пише "Насеље Степа Степановић". Једном се гради насеље као државни подухват, једном треба то искористити да се надокнади инфраструктурна заосталост целог Вождовца, и то на крају буде највећа дивља градња у Београду.
Метро и зонирање града.
 
U međuvremenu mnogi žitelji Dušanovca, Maleškog brda i još nekih lokacija decenijama čekaju da budu iseljeni i obeštećeni. Ne mogu ni tavanicu da premne trase svode na minimum. Pritom ne zanemaruju značaj sistema zasnovanih za žutim trakama i tramvajskim bašticama, kojih Beograd ima nedovoljno.tvore u sobu legalno zbog toga. A grad se širi divlje i neplanski bez osnovnih pravaca. Očekuje se kao neki mesija podzemno metro čudo, koje će nas spasiti svih uličnih muka. A u suštini eventualni potpuno podzemni metro Terazije-Kumodraž je dvostruka ukupna cena svih stanova u Stepi. Baš zato razumna društva podze
e to je to, bravo, tako se i izrodila ta sva silna nelegalna gradnja, ne daš mi da gradim, nećeš da otkupiš, ne mogu da prodam, hvala, evo moje zgrade a vi se svi j**** stepa je na kraju izvisio i za onaj mostić kra braći jerković koji je sada preko potreban! i dalje od okrentice Medaka da se produži do auto puta. na sveti nikad će da ga urade a drastično bi pomogao.
 
Становници Вождовца имају мали милион начина и алтернатива да дођу до града, и избегну непотребан хаос на осталим деоницама... Увек се питам и понављам, зашто поједини оспоравају овде на форуму планове покојног Јовина...? Човек је још преко скоро 40.година имао визију развоја града, а сад...? Шта смо добили? Мегаломанске и прегломазне аутобуске подсистеме попут 17, 18 , 23, 47 , 48 и 95 са једне, и трамвајске подсистеме попут 10 и 14 који су по мени катастрофални јер због гужви на доњем делу трасе су тотално неупотребљиви...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602076#p602076:1f03bo51 je napisao(la):
Gorstak89 » 13 Feb 2019 23:48[/url]":1f03bo51]
U međuvremenu mnogi žitelji Dušanovca, Maleškog brda i još nekih lokacija decenijama čekaju da budu iseljeni i obeštećeni. Ne mogu ni tavanicu da premne trase svode na minimum. Pritom ne zanemaruju značaj sistema zasnovanih za žutim trakama i tramvajskim bašticama, kojih Beograd ima nedovoljno.tvore u sobu legalno zbog toga. A grad se širi divlje i neplanski bez osnovnih pravaca. Očekuje se kao neki mesija podzemno metro čudo, koje će nas spasiti svih uličnih muka. A u suštini eventualni potpuno podzemni metro Terazije-Kumodraž je dvostruka ukupna cena svih stanova u Stepi. Baš zato razumna društva podze
e to je to, bravo, tako se i izrodila ta sva silna nelegalna gradnja, ne daš mi da gradim, nećeš da otkupiš, ne mogu da prodam, hvala, evo moje zgrade a vi se svi j**** stepa je na kraju izvisio i za onaj mostić kra braći jerković koji je sada preko potreban! i dalje od okrentice Medaka da se produži do auto puta. na sveti nikad će da ga urade a drastično bi pomogao.

То је нека комбинација кукавичлука и незанимања. Са тим њиховим земљишњим мешетарењима су сами себи гроб ископали, и сад не смеју да пипну нелегално јер би летели са власти - толико о томе да већина треба ишта да се пита. А и неће на своје. Зна се какво је једино решење у овако лудачки дивљим ситуацијама. Лепо звони телефон, "Хало, добар дан, сутра стиже пристојна понуда за тај твој ћумез/крмачу/склепотину, и ако не сарађујеш можеш да рачунаш да ће онај корисно позициониран булдожер који ћеш видети ако управо сад погледаш кроз прозор улетети у трпезарију док ждереш, а онда ћемо ти целу фамилију напаковати у комби и послати назад тамо где сте се попели на сточни вагон са ког сте сишли овде. Сматрај ово не упозорењем, него обећањем."

Извините молим вас, али да се добије људски третман нажалост код нас мора се доказати да то заслужује, а и нек виде како је то кад неко њих шиканира и малтретира још горе, да виде шта је то моћна држава
 
SRBO pretera ga za sve pare ali nisi daleko od istine. Katastar koji je ruina mora da se reši. Pa makar i bolelo a ne mora da boli. i ta procedura i k**** i palci takođe moraj uda se dovedu u red,krajnje je vreme! ja se dobrovoljno javljam da prekrojim potrebne zakone i da rukovodim katastrom do kse to ne dovrši :D a obećavam javno da će to biti urađeno kako valja. eto :D
 
@SRBO

У реду је да си бесан због фавелизације Београда, али хајмо мало да се суздржимо од стаљинистичких метода. Дуг неузнемираван боравак негде у свакој земљи са иоле законским поретком даје ти нека права. У неким врло уређеним земљама (конкретно Холандија), ако уђеш у неку напуштену зграду-кућу, јавиш општини да си тамо, ако те у року од месец дана газда не истера, не сме да те истера док ти не обезбеди смештај. Са друге стране, постоји законски оквир за антисквот. То значи да ако има неки напуштени објекат предвиђен за рушење, а инвеститор одлаже то рушење, издаје тај простор за малу кирију. Подстанари потписују уговор по којем газда може да их истера уколико их обавести 28 дана унапред о томе. Када је у питању легална градња, уколико уопште имаш плац на којем сам градиш (већином граде велике грађевинске компаније куће у низовима), добијеш рок 12 месеци, а за 9 месеци долази чика из Општине да те подсећа да завршиш. Са друге стране, постоје нискокаматни стамбени кредити, и читав здрав економски систем који ти (релативно) гарантује да ћеш позајмицу моћи да враћаш. У Србији се све то не може буквално преписати, али можемо да направимо систем у складу са нашим потребама и интересима.

У Београду потражњу за градњом не прати систем прављења планских насеља по систему, држава откупи земљу, уреди је и онда она продаје грађевинске плацеве! Сада ван Новог Београда тако нешто не постоји! И то је једна од најважнијих смерница. Рецимо, уз БГ:ВОЗ у Себешу и Овчи направити планска насеља, довести струју, воду, путеве итд. до сваког плаца, и дефинисати на којим плацевима је дозвољена каква градња. У цену плаца урачунати школу, вртић, дом здравља, пијацу итд. у том новом насељу. Итд.
 
Карло, нека су насеља прављена плански, али колико год ја као лаик јурио да подржим неке ствари, ја ћу упорно форсирати своју причу око неких ствари где се зна где треба метро да иде, ту је Јовин јурио целу ту причу... Не можеш Метро протерати трасом 26 од Душановца до Дорћола када није предвиђен ту... Не можеш имати Метро на некој деоници, где немаш људи. Одговорно тврдим, да нема система попут 95 на Новом Београду, цео потез од Ушћа стаје... Зато је боље имати разгранати систем да имаш 95, али и Метро кроз Омладинских Бригада барем од Блока 42 до Општине Нови Београд. Идеалније место за станицу немаш где наћи, јер генерално у Омладинских Бригада се аутобуси пуне, свако вече, чак и ноћни 68 има барем 20 људи од Делте до Општине, а ту Метро би спасао барем до поноћи из града да иде, а 95 последњи из Борче пребациш у 00 да иде, и да чека Метро у Блоку 42, и сви путници превезни где год кренули... Проблем толики? ТИ сад имаш мегаломнаски 17, који многи негирају, увече има на Општини још 30 до 40 људи ка Земуну, последњи са Коњарника сам видео својим очима да се ту пуни и празни... Крст у Прокопу и Блоку 42 има смисла, али даље од тога никако!
 
Богами баш дуж трасе 26 и треба правити метро чинију, делови града куда она саобраћа су са веома закржљалом друмском инфраструктуром а густина насељености на Врачару, Чубури, Лекином брду, Душановцу и Јерковићу само расте. Наравно за НБГ се слажем, ту треба најмање две линије и покривање потеза ка блоковима и потеза ка Земуну, са блоком 42 као будућом БАС. Са друге стране реке императив мора да буде на осовини Прокоп-КЦС-Славија-Теразије, и то је како од локалног значаја тако и од националног.
 
Jerković i MEdak su gadan problem koji će tek postati gadan. bio sam tamo nekoliko meseci. Ko što rekoh, jedna linija je ništa, treba beogradu 4! i sa 4 bi se videlo rasterećenje. sa 4 linije bi stvarno mogli da imamo jedan sistem gde je metro kičma transporta u gradu, plus bg voz da se vrati na 15 minuta. I dobro se zna gde su problemi u saobraćaju nema tu šta posebno da se raspravlja, samo je pitanje koliko para i kako izgraditi taj metro.
Jasno je da ova linija jedan ili kako se već zove koja kruži oko dorćola i ne povezuje ništa naseljeno ne ide. čist promašaj. A ono što bih voleo da vidim jeste da obe reke imaju bar jedan prelazak. Zatim da na svakoj strani imamo bar po jedan ultra veliki parking za park and ride jer je to nužni deo sistema koji bi preveo ljude sa auta na gsp, i treća stvar, rekonfiguracija drumskog saobraćaja tako da služi metrou.
Prvu liniju bih obavezno na nbg terao ili kroz BZĐ ka zemunu ili ka bloku 45 kroz JG.
 
Зашто би терао кроз Булевар Зорана Ђинђића, када ту плански нико и никад није предвидео, када већ имаш 17 који ту функционише некако... Јовинов план у руке ако га имаш негде... План предвиђа стајалишта Блок 42 и ФДУ у позменом пролазу, одатле се пења уз Омладинских Бригада и стаје на Општини Нови Београд, па стари Меркатор и до Творничке нигде не стаје... Колики проблем правиш тамо где га нема, па ко ће да ти користи Метро поред 17, 68, 70 и 74 ка граду? Поента Метроа је покрити већи број становника, и самим тим одвући га од идеје за аутомобилским превозом до града... У целом југоистичном делу Новог Београда је задњих 5 година никло 15 до 20 нових осмоспратница, налик на војне зграде у блоквима, и ти сад тај део оставиш без Метроа, а опет изостављаш Блок 42 и Прокоп? Па набијаћу на нос своју тезу док не истерам своје, јер знам мигрантска кретања за цео тај део...
 
Pa samo jedna linija ti neće rešiti ništa. Ona francuska studija ili kako već za vreme Đikija je predviđala kroz BZĐ liniju, što ne znači da nam ne treba jedna linija kroz jurija Gagarina. Isto tako već imaš bg voz u tom kraju. A todda će neko ići 17icom u centar jako teško. 74 je mamutska linija koja isto nije brza ka centru, sigurno ne isto koliko bi bio Metro pa da bude konkurencija Metrou. 68 je skoro pa uvek praznjikav plus je jako redak. 70ica ne znam kuda ide nisam se nikad vozio.
Prokop svakako treba da ima svoju liniju. A i moj stav u vezi metroa nije baš nešto meritoran tako da se nemoj uzbuđivati toliko :) I nisam za to da imamo neku jako dugačku liniju metroa koja će da meandrira između nekih tačaka ko što su radili ovi sa vlasti sa onom skicom kojoj smo se smejali ovde onomad
 
Прокоп је природно на оси од центра ка југозападном делу града, Чукарица, Раковицa, Бањица, између Аутокоманде и Мостара, два левка града Београда у кретањима ка центру. Блок 42 треба покрити линијом ка блоковима (аеродрому), а општину НБГ линијом за Земун. Најдискутабилније је по мени јесте шта са Карабурмом и Миријевом, Врачаром и Чубуром, Звездаром, Јерковићем и Медаковићем. Ту реално има потребе за најмање три правца (низ Деспота Стефана ка Карабурми и Миријеву, низ БКА ка Коњарнику и преко Врачара и Чубуре ка Јерковићу). Плус увек изостављен трећи Београд. Мислим да је Зидар ову проблематику лепо представио дијаграмима токова кретања људи.
 
Iako je bio na forumu, postavit ću tzv. Jovinov plan (lično ga ne bi zvao Jovinov, onzirom da je više stručnjaka zaslužno za njega)

32_bgd-1977-big.gif


Ja na planu ne vidim da metro ima stanicu kod FDU, ne ide kroz Omladinskih brigada, trasa ide kroz Bulevar Z.Đinđića i ide ka Dorćolu i Braće Jerković i tu je stanica za presedanje linije 2 i 3 na Dušanovcu.
 
Ma definitivno je to okej, BZĐ ima veliku gustinu naseljenosti plus Arenu, opštinu NBG i tako dalje, ima tu dosta putnika. Jurija Gagarina ima taj dalji kraj od centra koji je jako gusto naseljen i aerodrom a blok 42 je izlazi na JG tako da to nije baš neki problem?
Moj treći BG za početak može bez metroa ali ne može bez još jednog bulevara i pojačanog gsp-a. Treba i bar još jedan most mada bi 2 rešila kompletan problem na duge staze.a kroz taj bulevar može i jači tramvaj da se pusti. npr duž dunava od borče pa sve do mirijeva. gde može biti okretnica drugog tramvaja ili čega već. u svakom slučaju ima dosta prostora da se reši problem. Ka Borči je jedino zagušenje zrenjaninac i ruzveltova sa kružnim tokom kod bogoslovije i tim uključenjem na most. sve ostalo je sasvim ok uključujući i most.
Ovim Karaburma možda može da se pokrije dobro i bez direktnog metroa za početak, Mirijevo bi moralo da ima neki jači gsp ka ustaničkoj. Jerković i medak vape za metroom.
 
Linija Ada Huja-Makis bi trebalo da bude investicija grada pod uslovom da su parcele duz linije i na krajevima linije u vlasnistvu grada i da taksa moze relativno brzo da se naplati.
Pri sadasnjem stanju stvari grad i republika masivno subvencionise tajkune. Bilo bi razumno da tajkuni domaci istrani uloze znacajne pare u ovu liniju.

Postoje dve linije ko bi mogle da generisu veliku urbanu regneraciju. To su linija duz Zrenjaninskog puta ( koju sam negde video kao predlog) i linija duz autoputa od Prokopa do Kaludjerice i dalje. Ogromne pare, zemljiste i zaradu koje grad poklanja tajkunima treba da se preusmere u ove linije.
Rekonstrukcija pojasa od 100-200m duz ovih pravaca stvorilo bi mnogo dobrih stvari za grad.

Naravno potrebna je i realna veza sa aerodoromom, to je cini mi se najlakse finansirati, bilo iz gradske ili privatne kase.
To vazi i za zeleznicko-autobusku stanicu na NB koja je vec trebalo da bude izgradjena.

Nista ne moze da se izgradi ako vlast direktno finansira pojedinog tajkuna iz budzeta i javnih preduzeca umesto da sufinansira manjim delom.
Pored potupunog isisavanja para i resursa iz grada/drzave, oni idu dalje i dizu kredit da direktno subvencionisu tajkune.
Politika gradske vlasti je da minimalno naplacuje taksu za opremanje zemljista, sto opet znaci da i posle subvencije nece vratiti pare.

Ako bilo koja varijanta ovog projekta pocne da se radi, cak i iz kredita, doci ce do kolapsa budzeta grada i vidjivih/nevidljivh zduzenja i prelivanja koje ce da osakate grad koji se vec raspada po africkom modelu.
 
Metro i zoniranje grada (3). Hronologija predgrađa.

Uzgred, počeo sam i o Obrenovcu, biće dva dela.

Metro i Obrenovac.
Voz je čitavom sistemu seoskih naselja omogućavao da seljaci direktno plasiraju svoju robu, bez ucena nakupaca i otkupljivača, da se narod školuje, deo stanovnika radi u fabrikama ili neki drugi posao u gradovima, da bude uključen u kulturni život… Prvi korak istraživanja je bio razgovor sa starim ljudima, svedocima ukidanja pruga. Shvatio sam da genocid nije preteška reč za ukidanje ili plansko pogoršavanje iole standardizovanih putničkih železničkih linija.
 
Vrh