Folić: Prva linija METROA trebalo bi da bude završena u NAREDNIH 10 GODINA
U narednih nekoliko meseci javnosti bi trebalo da bude predstavljena Studija izvodljivosti izgradnje Beogradskog metroa, koju radi francuska firma "Ežis", da bi zatim usledili tenderi za projektovanje, pa za izgradnju...
Kada će početi sama izgradnja, odnosno kada će se Beograđani voziti metroom, teško je u ovom trenutku precizirati.
- Prva linija metroa trebalo bi da bude završena u narednih deset godina - rekao je gradski urbanista Milutin Folić u intervjuu koji prenosi "Beoinfo".
Podsetimo, pre manje od godinu dana tadašnjhi gradonačelnik Siniša Mali najavio je da će prva linija metroa biti završena 2022. ili 2023. godine.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/folic ... na/k5te1gs
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595271#p595271:3akljja7 je napisao(la):Bender Rodriguez » 15 Jan 2019 02:07 am[/url]":3akljja7]Sad bi bila fora da se ode u arhive novinskih kuća i izvuku sva ona lažna obećanja i najave ''metro do 2016, metro stiže 2020, metroom od Zemuna do Konjarnika za tri godine''...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595271#p595271:r7o2r1vj je napisao(la):Bender Rodriguez » 15 Jan 2019 02:07 am[/url]":r7o2r1vj]Sad bi bila fora da se ode u arhive novinskih kuća i izvuku sva ona lažna obećanja i najave ''metro do 2016, metro stiže 2020, metroom od Zemuna do Konjarnika za tri godine''...
To je mahom zbog uvrženog mišljenja da je komotnije , brže i lakše do svake destinacije doći svojim kolima nego gradskim prevozom. U Kneza Miloša svakodnevno ista situacija , kola i gradski prevoz uporedo idu jedan pored drugog i niko ne stigne brže , već i jedni i drugi potroše isto vremena. Pre neki dan , od Jaše Prodanovića do Glavne pošte 45 minuta gradskim prevozom. Kola su isto toliko stajala pored i opet niko nije bio brži.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596064#p596064:6vl72h2n je napisao(la):astrodule » Pet Jan 18, 2019 6:01 pm[/url]":6vl72h2n]Naravno da nam treba, ali moramo biti svesni da će gužve ostati i kada budemo imali 3 linije.
Metro će najviše rasteretiti autobuse i tramvaje (i trolejbuse ako ih ne ukinu), ali vrlo malo ljudi će prestati da koriste automobile.
OBUSTAVLJEN PRVI TENDER ZA BG METRO Odloženo "snimanje" trasa prve dve linije, a evo i ZAŠTO
Prvi tender vezan za Beogradski metro je - obustavljen. Reč je o javnom konkursu za izradu "Elaborata zaštite životne sredine za koridor planirane dve linije metroa”.
Postupak je, kako stoji u zvaničnom dokumentu, obustavljen jer “nije pribavljena nijedna prihvatljiva ponuda”, a novi konkurs biće raspisan tokom 2019. godine, ali od strane drugog naručioca, a ne kao što je u ovom slučaju bilo, od Sekretarijata za investicije grada Beograda.
Kako je stajalo u konkursnoj dokumentaciji, “cilj je bio utvrditi opšti, direktni i indirektni uticaj planiranih aktivnosti na različite ekološke aspekte: ljudska bića, floru i faunu, zemljište, vazduh, klimu, pejsaž, materijalna dobra i kulturno nasleđe”. I to za prvu liniju metroa od Makiškog polja do Mirijeva (prva faza do Ade Huje), te drugu od Zemuna do Ustaničke ulice.
U međuvremenu, otkako je bio raspisan ovaj tender, Grad Beograd je već formirao i preduzeće “Beogradski metro i voz”.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/obust ... -i/ze8781c
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596083#p596083:1vetp46u je napisao(la):solecar » 18 Jan 2019 07:22 pm[/url]":1vetp46u]To je mahom zbog uvrženog mišljenja da je komotnije , brže i lakše do svake destinacije doći svojim kolima nego gradskim prevozom. U Kneza Miloša svakodnevno ista situacija , kola i gradski prevoz uporedo idu jedan pored drugog i niko ne stigne brže , već i jedni i drugi potroše isto vremena. Pre neki dan , od Jaše Prodanovića do Glavne pošte 45 minuta gradskim prevozom. Kola su isto toliko stajala pored i opet niko nije bio brži.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596064#p596064:1vetp46u je napisao(la):astrodule » Pet Jan 18, 2019 6:01 pm[/url]":1vetp46u]Naravno da nam treba, ali moramo biti svesni da će gužve ostati i kada budemo imali 3 linije.
Metro će najviše rasteretiti autobuse i tramvaje (i trolejbuse ako ih ne ukinu), ali vrlo malo ljudi će prestati da koriste automobile.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596209#p596209:3hm8gmlw je napisao(la):markomarko » 19 Jan 2019 02:18 pm[/url]":3hm8gmlw][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596083#p596083:3hm8gmlw je napisao(la):solecar » 18 Jan 2019 07:22 pm[/url]":3hm8gmlw]To je mahom zbog uvrženog mišljenja da je komotnije , brže i lakše do svake destinacije doći svojim kolima nego gradskim prevozom. U Kneza Miloša svakodnevno ista situacija , kola i gradski prevoz uporedo idu jedan pored drugog i niko ne stigne brže , već i jedni i drugi potroše isto vremena. Pre neki dan , od Jaše Prodanovića do Glavne pošte 45 minuta gradskim prevozom. Kola su isto toliko stajala pored i opet niko nije bio brži.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596064#p596064:3hm8gmlw je napisao(la):astrodule » Pet Jan 18, 2019 6:01 pm[/url]":3hm8gmlw]Naravno da nam treba, ali moramo biti svesni da će gužve ostati i kada budemo imali 3 linije.
Metro će najviše rasteretiti autobuse i tramvaje (i trolejbuse ako ih ne ukinu), ali vrlo malo ljudi će prestati da koriste automobile.
Po izgradnji metroa bi isle aktivne mere kojima bi se ljudi odvracali od koriscenja auta u gradu.
1) smanjivanje broja parking mesta
2) zabrana izrade garaza pri izgradnji novih zgrada (i stambenih i poslovnih) - ako nemas gde da parkiras auto neces ga ni kupiti
3) uvodjenje novih zutih traka i prosirivanje trotoara sa smanjivanjem broja traka za automobile
4) i ako to nije dovoljno zabrana ili naplata ulaska automobila u centar grada
Posle svega ovoga ljudi skapiraju da ce brze i komotnije stici javnim prevozom nego autom do destinacije.....
A cena neizgradnje metroa je saobracajni kolaps - a on isto sa sobom nosi cenu. Cenu sati izgubljenih u saobrcaju, nemogucnst ili otezano obavljanje poslovnih delatnosti, manji ucinak zaposlenih koji napaceni dolaze na posao itd.
Sto se tendera tice za izradu elaborata o zastiti zivotne sredine - vrlo je cudan bio i napravljen tako da sprecava ucesce stranih konsultantskih firmi. A pitanje je koliko ima kod nas firmi koje imaju kadrove i iskustvo da to odrade. Zato i jeste tako proslo....