Šta je novo?

Metro

Zanimljivo bi bilo videti proračune podzemne deonice na NBG-u u odnosu na predloženu na stubovima pošto je EGIS svojevremeno nije razmatrao uopšte.
 
Izvor: Blic.rs

Folić: Prva linija METROA trebalo bi da bude završena u NAREDNIH 10 GODINA
U narednih nekoliko meseci javnosti bi trebalo da bude predstavljena Studija izvodljivosti izgradnje Beogradskog metroa, koju radi francuska firma "Ežis", da bi zatim usledili tenderi za projektovanje, pa za izgradnju...

Kada će početi sama izgradnja, odnosno kada će se Beograđani voziti metroom, teško je u ovom trenutku precizirati.

- Prva linija metroa trebalo bi da bude završena u narednih deset godina - rekao je gradski urbanista Milutin Folić u intervjuu koji prenosi "Beoinfo".

Podsetimo, pre manje od godinu dana tadašnjhi gradonačelnik Siniša Mali najavio je da će prva linija metroa biti završena 2022. ili 2023. godine.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/folic ... na/k5te1gs
 
U prevodu: u najboljem slučaju, mučenje u saobraćaju svih građana Beograda trajaće još deset godina.

S obzirom da, osim gradnje metroa, nema nikakvih drugih planova poboljšanja, po otvaranju prve linije metroa, nastaviće se mučenje nekih 93% putnika, ne zna se tačno koliko narednih godina, odnosno decenija.

Ne, ovakve master planove odavno ne prave ni u Africi.

Još jedan dokaz da je Beograd najgluplji među "pametnim" gradovima, u Zemlji zalazeće pameti.
 
Београд неће постојати за 10 година, нормалан свет ће се накупити и затрпати га и прогласити националним парком фазон...
 
Sad bi bila fora da se ode u arhive novinskih kuća i izvuku sva ona lažna obećanja i najave ''metro do 2016, metro stiže 2020, metroom od Zemuna do Konjarnika za tri godine''...
 
Ех да неки новинар сме да потегне питање свих тих обећаних неиспуњених рокова...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595271#p595271:3akljja7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Jan 2019 02:07 am[/url]":3akljja7]Sad bi bila fora da se ode u arhive novinskih kuća i izvuku sva ona lažna obećanja i najave ''metro do 2016, metro stiže 2020, metroom od Zemuna do Konjarnika za tri godine''...

Moja bivša koleginica je 1964. godište. Kada se, negde potkraj osnovne škole iz centra preselila na Banjicu, otac je hteo da je uteši i kazao joj da ne brine - jeste malo dalje, ali, za koju godinu doći će metro bar do Trošarine...

Uz anegdotu, ovde treba dodati da noviji planovi uopšte ne predviđaju ni taj, niti neke druge ranije podrazumevane pravce širenja mreže. Ostaje nejasno kako naši "stratezi" vide rešavanje saobraćajnih prilika u delovima grada u kojima uopšte ne planiraju metro. Jer, nisu predvideli ni širenje savremenog tramvaja, niti BRT, ništa...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595271#p595271:r7o2r1vj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Jan 2019 02:07 am[/url]":r7o2r1vj]Sad bi bila fora da se ode u arhive novinskih kuća i izvuku sva ona lažna obećanja i najave ''metro do 2016, metro stiže 2020, metroom od Zemuna do Konjarnika za tri godine''...

Da neko to uradi, to bi bilo obimno izdanje i slika bede i neposobnosti ovog društva, pa bi to bilo proglašeno za nekakav "politički pamflet", a on sam bio bi blaćen, proglašavan za neprijatelja, stranog plaćenika i na kraju bi napustio Srbiju.
Dajem ruku da bi se to desilo.
 
Voleo bih da malo podignem svest o tome u kakvom je stanju saobracaj u Beogradu. Cisto kao govor svima onima koji tvrde da metro nije prioritet, da Bgd nije dovoljno velik, da se nema para, da se sa sa vise autobusa/tramvaja mogu resiti problemi itd. Ne bih da spamujem glavnu Metro temu na forumu.

Automobila na ulicama je sve vise, gradski saobracaj je sve losiji a putevi apsolutno nedovoljnog kapacitete da zadovolje potrebe grada. Rezultat svi znamo - manje vise svakodnevni saobracajni kolaps.

Pa da krenemo sa slikama evo dana 18. Januara ovog leta 2019.

NsHWf5k.jpg


Gazela, Brankov Most, Autokomanda - sve stoji..... Napomenucu da trenutno nisu u toku nikakvi veliki radovi u gradu (osim Karadjordjeve) - ovo je samo jedan obican petak.

Nastavio bih da postujem na ovu temu ovde i u buducnosti, a mozete i vi... Pa ce se valjda stvoriti neka arhiva haosa.
 
Po mom mišljenju pitanje da li Beogradu u 2020im treba neka vrsta metroa (podvlačim ovo neka, dakle otvoren sam za sve predloge) je poput pitanja da li stanovnicima Srbije sa ovim skorašnjim letima i vlagom treba klima uređaj. Da, ništa nije apsolutno nezamenljivo i ništa nije za pod moranje. Ali postoje stvari koje ti uopšte nisu neophodne, a postoje i stvari bez kojih bi možda i preživeo nekako, ali uz koju cenu? I pod time ne mislim samo na materijalno. Jeste, sve ima alternativu, ali to ne znači da je alternativa uvek bolja i pametnija.

Tako da što se mene tiče, Beogradu treba metro. Razlikuju se predlozi po detaljima, tipovima, trasama, prioritetima... i to je sve normalno. Ali da nam treba, treba nam.

Inače da napomenem da nemam toliko problem sa ljudima koji argumentovano tvrde da nam metro ne treba ili da nije prioritet (jer mogu da razumem njihov ugao gledanja), koliko imam problem sa ljudima iz institucija, vlasti i medija koji se vode logikom ''ma treba nam metro, ali krenućemo da ga pravimo kad se poklopi svih 250 uslova i kad budemo imali tačno 345 678 934, 00 evra na računu i kad se bude znao tip WC šolje u klozetima od prve do poslednje stanice''. Takav rezon odnosno politiku treba sprečavati i suzbijati što više, jer ako se to primi i ustoliči kao redovan izgovor za sve, nikad se ništa veće od tržnog centra neće izgraditi. Pogotovu je besmislen takav ugao gledanja (od strane političara) u svetu u kome više ne postoji zemlja koja nema neka dugovanja, i u kome se 80% ekonomije i privrede bazira na obećanjima i motivaciji.
 
Naravno da nam treba, ali moramo biti svesni da će gužve ostati i kada budemo imali 3 linije.
Metro će najviše rasteretiti autobuse i tramvaje (i trolejbuse ako ih ne ukinu), ali vrlo malo ljudi će prestati da koriste automobile.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
И аутопут од Мостара до Аутокоманде је после 16 свакодневно у оба смера чиста катастрофа. А што се тиче метроа, море ако га буду градили као што раде тргове и зидање Скадра биће ништарија за тај подухват. :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596064#p596064:6vl72h2n je napisao(la):
astrodule » Pet Jan 18, 2019 6:01 pm[/url]":6vl72h2n]Naravno da nam treba, ali moramo biti svesni da će gužve ostati i kada budemo imali 3 linije.
Metro će najviše rasteretiti autobuse i tramvaje (i trolejbuse ako ih ne ukinu), ali vrlo malo ljudi će prestati da koriste automobile.
To je mahom zbog uvrženog mišljenja da je komotnije , brže i lakše do svake destinacije doći svojim kolima nego gradskim prevozom. U Kneza Miloša svakodnevno ista situacija , kola i gradski prevoz uporedo idu jedan pored drugog i niko ne stigne brže , već i jedni i drugi potroše isto vremena. Pre neki dan , od Jaše Prodanovića do Glavne pošte 45 minuta gradskim prevozom. Kola su isto toliko stajala pored i opet niko nije bio brži.
Kada sagledam situaciju , shvatim da potrošim određenu količinu goriva kada idem sa kolima , a ništa ne dobijem na brzini stizanja u odnosu na gradski prevoz , i da mi je mnogo isplatljivije da idem gradskim prevozom.
Kada god mi odgovara , vrlo rado koristim BG: voz , zato što znatno brže stignem do željene lokacije.
 
Mislim da je jedini način da dobijemo metro, da građani sami lepo uzmu lopate u ruke i krenu da kopaju ulice i tunele.
 
@solecar Šta da ti kažem, osim da si u pravu. Mnoge putanje su brže ili isto spore autobusom nego kolima. Ne treba zaboraviti ni traženje mesta za parkiranje.

Većini ljudi je očigledno nebitno koliko će vremena izgubiti, ali meni je to skoro pa najbitnija stavka kada idem do centra sa NBG (Fontana)

Već sam opisao situaciju da sam pred Novu godinu morao da odem do centra na kratko i pametno zaključio da ću to obaviti mnogo brže (a i jeftinije) autobusom nego kolima i potpuno sam bio u pravu.
 
А шта да вам кажем, када Омладинских Бригада, Трећи Булевар и Народних Хероја стоје буквално, пешака ћеш пре негде стићи... Јовинов план, за који ме многи овде омаловажају и не подносе је управо предвидео станицу код ФДУ, и предвидео прву станицу после Блока 42 и да тај Метро од Устаничке преко Блока 42 иде ту, па уз Омладинских Бригада и Општине Нови Београд заврши код Позоришта у Земуну, зашто 90% овог форума има анимозитет према том плану, када зна да ће од Блока 42 до Општине Нови Београд бити велике флуктације људи које нико неће моћи да изнесе из препуних аутобуса, зашто сви беже од Блока 42? Људи, ако мислите да од Блока 42 оставите 95, који је у катастрофи, ви морате да озбиљно видите ширину проблема, а исти је једина веза доњег Дорћола са Новим Београдом, и ПРЕПУН ЈЕ... Нађите излаз сад!
 
Izvor: Blic.rs
OBUSTAVLJEN PRVI TENDER ZA BG METRO Odloženo "snimanje" trasa prve dve linije, a evo i ZAŠTO
tFgk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWmpBN01EQV8vYTc0MDdmM2YwZmU4YTBmNTI0NDhlMTY4Y2FjYzZlNWQuanBlZ5GTAs0C5ACBoTAB

Prvi tender vezan za Beogradski metro je - obustavljen. Reč je o javnom konkursu za izradu "Elaborata zaštite životne sredine za koridor planirane dve linije metroa”.

Postupak je, kako stoji u zvaničnom dokumentu, obustavljen jer “nije pribavljena nijedna prihvatljiva ponuda”, a novi konkurs biće raspisan tokom 2019. godine, ali od strane drugog naručioca, a ne kao što je u ovom slučaju bilo, od Sekretarijata za investicije grada Beograda.

Kako je stajalo u konkursnoj dokumentaciji, “cilj je bio utvrditi opšti, direktni i indirektni uticaj planiranih aktivnosti na različite ekološke aspekte: ljudska bića, floru i faunu, zemljište, vazduh, klimu, pejsaž, materijalna dobra i kulturno nasleđe”. I to za prvu liniju metroa od Makiškog polja do Mirijeva (prva faza do Ade Huje), te drugu od Zemuna do Ustaničke ulice.

U međuvremenu, otkako je bio raspisan ovaj tender, Grad Beograd je već formirao i preduzeće “Beogradski metro i voz”.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/obust ... -i/ze8781c
 
Neće se metro početi praviti dok stranke ne shvate da to nije njihov lični projekat, već projekat za ceo Grad i građane.

Bitno da su se SNS-ovci lepo zezali u kampanji
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596083#p596083:1vetp46u je napisao(la):
solecar » 18 Jan 2019 07:22 pm[/url]":1vetp46u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596064#p596064:1vetp46u je napisao(la):
astrodule » Pet Jan 18, 2019 6:01 pm[/url]":1vetp46u]Naravno da nam treba, ali moramo biti svesni da će gužve ostati i kada budemo imali 3 linije.
Metro će najviše rasteretiti autobuse i tramvaje (i trolejbuse ako ih ne ukinu), ali vrlo malo ljudi će prestati da koriste automobile.
To je mahom zbog uvrženog mišljenja da je komotnije , brže i lakše do svake destinacije doći svojim kolima nego gradskim prevozom. U Kneza Miloša svakodnevno ista situacija , kola i gradski prevoz uporedo idu jedan pored drugog i niko ne stigne brže , već i jedni i drugi potroše isto vremena. Pre neki dan , od Jaše Prodanovića do Glavne pošte 45 minuta gradskim prevozom. Kola su isto toliko stajala pored i opet niko nije bio brži.

Po izgradnji metroa bi isle aktivne mere kojima bi se ljudi odvracali od koriscenja auta u gradu.

1) smanjivanje broja parking mesta
2) zabrana izrade garaza pri izgradnji novih zgrada (i stambenih i poslovnih) - ako nemas gde da parkiras auto neces ga ni kupiti
3) uvodjenje novih zutih traka i prosirivanje trotoara sa smanjivanjem broja traka za automobile
4) i ako to nije dovoljno zabrana ili naplata ulaska automobila u centar grada

Posle svega ovoga ljudi skapiraju da ce brze i komotnije stici javnim prevozom nego autom do destinacije.....

A cena neizgradnje metroa je saobracajni kolaps - a on isto sa sobom nosi cenu. Cenu sati izgubljenih u saobrcaju, nemogucnst ili otezano obavljanje poslovnih delatnosti, manji ucinak zaposlenih koji napaceni dolaze na posao itd.

Sto se tendera tice za izradu elaborata o zastiti zivotne sredine - vrlo je cudan bio i napravljen tako da sprecava ucesce stranih konsultantskih firmi. A pitanje je koliko ima kod nas firmi koje imaju kadrove i iskustvo da to odrade. Zato i jeste tako proslo....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596209#p596209:3hm8gmlw je napisao(la):
markomarko » 19 Jan 2019 02:18 pm[/url]":3hm8gmlw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596083#p596083:3hm8gmlw je napisao(la):
solecar » 18 Jan 2019 07:22 pm[/url]":3hm8gmlw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596064#p596064:3hm8gmlw je napisao(la):
astrodule » Pet Jan 18, 2019 6:01 pm[/url]":3hm8gmlw]Naravno da nam treba, ali moramo biti svesni da će gužve ostati i kada budemo imali 3 linije.
Metro će najviše rasteretiti autobuse i tramvaje (i trolejbuse ako ih ne ukinu), ali vrlo malo ljudi će prestati da koriste automobile.
To je mahom zbog uvrženog mišljenja da je komotnije , brže i lakše do svake destinacije doći svojim kolima nego gradskim prevozom. U Kneza Miloša svakodnevno ista situacija , kola i gradski prevoz uporedo idu jedan pored drugog i niko ne stigne brže , već i jedni i drugi potroše isto vremena. Pre neki dan , od Jaše Prodanovića do Glavne pošte 45 minuta gradskim prevozom. Kola su isto toliko stajala pored i opet niko nije bio brži.

Po izgradnji metroa bi isle aktivne mere kojima bi se ljudi odvracali od koriscenja auta u gradu.

1) smanjivanje broja parking mesta
2) zabrana izrade garaza pri izgradnji novih zgrada (i stambenih i poslovnih) - ako nemas gde da parkiras auto neces ga ni kupiti
3) uvodjenje novih zutih traka i prosirivanje trotoara sa smanjivanjem broja traka za automobile
4) i ako to nije dovoljno zabrana ili naplata ulaska automobila u centar grada

Posle svega ovoga ljudi skapiraju da ce brze i komotnije stici javnim prevozom nego autom do destinacije.....

A cena neizgradnje metroa je saobracajni kolaps - a on isto sa sobom nosi cenu. Cenu sati izgubljenih u saobrcaju, nemogucnst ili otezano obavljanje poslovnih delatnosti, manji ucinak zaposlenih koji napaceni dolaze na posao itd.

Sto se tendera tice za izradu elaborata o zastiti zivotne sredine - vrlo je cudan bio i napravljen tako da sprecava ucesce stranih konsultantskih firmi. A pitanje je koliko ima kod nas firmi koje imaju kadrove i iskustvo da to odrade. Zato i jeste tako proslo....

I da samo ovo pod 4) bude realizovano situacija bi se koliko-toliko stabilizovala čak i pre gradnje metroa racionalnim korišćenjem kapaciteta železničkog i tramvajskog podsistema kroz reorganizaciju postojećih linija.

Dovoljno je udariti ih po džepu tako da postanu bučni negativisti. Bolje da kukaju nego da nam zaguše čitav grad.

Ako moraju da plate ulaz pre nego što plate parking neće im pasti na kraj pameti da sednu u kola. Kada shvate koliko ih malo koriste shvatiće i da su neisplativa.

Problem je u masnim zadnjicama političara koji ne žele sebi, svojim rođacima i prijateljima da zagorčaju život vađenjem čvarkogojnih pozamašnih pozadina iz kožnih sedišta malih četvorotočkaša.
 
Mi već sada imamo situaciu da imamo zgrade bez ili sa nedovoljno parking mesta , pa to ljude ne odvraća od toga da kupuju kola , već se vrte u krug po bloku tražeći slobodan prostor da se uparkiraju.
 
Uvek sam se gnušao rešenja i rezona koji se fokusiraju na kažnjavanje kao soluciju za neki tehički problem (kao npr problemi gužvi), umesto na posmatranje šire slike i kombinovanje raznih alternativa i opcija.

Pogotovu se gnušam kada se to radi na nakaradni način, gde 90% tereta preuzima obična raja koja uredno plaća sve svoje dugove (pa i to zagađenje koje stvara i površinu koju njihovo vozilo zauzima) dok se 10% moćnika i moodonja izvuče iz svake mere i nastavi da radi po svome.

Ljudi ove sikću na svoje sugrađane zato što se usuđuju da u 2019. godini koriste ličnu, skupo plaćenu i još skuplje održavanu mašinu za autonomno kretanje po gradu, a niko da se osvrne na odgovornost odnosno imbecilnost onih koji su nam decenijama unazad ostavljali tesne ulice, haotične mreže saobraćajnica, loše projektovali JGP, odlagali izgradnju metroa, dozvoljavali divlja naselja, pisali pa brisali GUP sto puta, puštali ''investitore'' da prave tesne zgrade i još tesnije garaže, i slično... Uvek je obična raja kriva za sve, a oni iznad nikad. Ili jedva nešto malo.

To je ono što uporno pričam na ovom forumu, ali očigledno džaba. Netrepeljivost prema automobilu i svakome ko ga koristi neumoljivo raste i raste.
Samo još jedan manifest sveopšteg kvazi-eko licemerja koje se ustoličilo u poslednjih 10 godina po medijima i javnosti sa imbecilnim pričama o tome kako obični ljudi treba da se stide što postoje, što voze auto, što koriste najlonsku kesu, što imaju računar koji radi na samo 20% kapaciteta, što ne tretiraju svog psa kao svoje dete, što uključuju Volframske sijalice, što bi da imaju nameštaj od drveta, i slično... A za to vreme političari, moćnici, korporativni svet, industrije, komercijala, vojske, pa čak i neke cele nacije (Kina i Indija) produkuju više đubreta,zagađenja pa i zla, nego ostatak planete. Ali njima niko ne gunđa. Jer lakše je i slađe dr**ti običnu raju da plaća i ispašta nego se vatati u koštac sa velikim igračima koji neće tek tako da pokleknu... :kafa:

P.S.
Apropo priče o zagađenju, nema spora da automobili tome doprinose. Samo, interesantno bi bilo pogledati u kom periodu godine je Beograd najzagađeniji, i odakle potiče najveći deo tog zagađenja. Spoiler: ne, nije iz auspuha. :kafa:
 
Nema od metroa ništa dok smo mi živi. O njemu će se pričati samo pred izbore.
 
Зна се. Свака зграда мора да има више паркинг места него станова, и то лепо, 2м са 5м, и да може лепо да се приступи. Али. Апсолутно. Свака.

Проблем паркирања: решен. А ко хоће да се гужва, његов проблем.
 
Vrh