[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577445#p577445:3fq078d2 je napisao(la):
SRBO » 28 Oct 2018 11:01 am[/url]":3fq078d2]Беовозу још да се пробије један крак ка Гроцкој, била би милина
Мислим да сам раније објашњавао погодности лакших железница од класичних (метро, брзотрамвајски систем), у односу на непогодности класичних, али хајде да поновим.
1) Минимални полупречници кривине класичних железница су 300 метара, док код поменутих типова лакших железница је могуће мање. То пружа много већу флексибилност при планирању трасе.
2) Минимална висина слободног профила електрификованих класичних железница је 5500 метара, док код трамваја може 4200, а код метро-а рецимо, 3300 (постоје разни стандарди).
3) На класичним железницама се примењују успони до 2,5% (25 промила), док поменути лакши типови железница користе, метро до 8%, а лака железница у специјалним случајевима до 12%. Иначе се избегавају успони преко 6% за метро, и 8% за лаку железницу, а успон преко Мокролишког брда је (према информацији са саобраћајног знака) 7%. А у случају Шумадије, ако је могуће боље је избећи тунеле.
4) Велики је број људи, али сама густина насељености није довољно критична да би правдала најскупљу инфраструктуру.
5) Пружни појас за метро и лаку железницу је ужи него за класичну. У комбинацији са 1) то значи знатно јефтинију експропријацију у односу на класичну железницу.
6) Источно од Београд Клинички центар, познатије као Прокоп, већ се налази "подземна шума колосека", на три нивоа, где су већ примењивали максималне успоне за класичну железницу да би уопште могли све да изграде.
7) Западно од Београд Клинички центар налазе се само два колосека без икакве перспективе, и без једноставних и јефтиних решења да се повећа број колосека ка Новом Београду.
8 ) Са источне стране буквално не постоји нека главна железничка пруга на коју би се надовезао крак мреже класичне железнице.
9) Масовни јавни превоз класичним железницама се углавном надовезује на зоне развоја проистекле из континуитета присуства железнице. Скупе нове деонице, по километру скупље од метроа се по економској логици граде само ради бољег прилаза важним градским локацијама, а са циљем да их опслужују возови из неколико праваца формирајући сноп у тој централној деоници.
10) Решења са лаком железницом или класичним метроом источно од Аутокоманде и са истим распоредом станица нису спорија од класичне железнице. А са друге стране, када је у питању уклапање у мрежу, пружају далеко веће могућности да се приђе локацијама без железнице ка којима људи стварно и масовно путују: Славија, Трг Републике, Општина Нови Београд...
11) Источно од Болеча не постоји довољна транспортна тражња чак ни за аутобуску жуту траку, а камоли неку скупљу инвестицију.
Довољно образложење?