Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575215#p575215:20h891nz je napisao(la):
Дошљак » Чет Окт 18, 2018 9:27 am[/url]":20h891nz]Видећемо како ће изведти та скраћивања, за сада имамо очигледно лошу координацију свих промена у транспортном систему града. Опет је очигледно да ће Сајам и Савски трг изгубити значај као преседачке тачке како их данас знамо, биле линије скраћене до терминуса метроа, биле пребачене у блок 42.

Па неће сигурно линије ићи с крај на крај града где метро већ пролази? Приградске линије сигурно ће бити скраћене до првог P-R-a јер ће се ту формирати велики терминуси! Градске такође биће скраћене. Биће ту доста фидер линија, конкретно све што иде са југа према Зелењаку! То могу да гарантујем! Са планираним мапом Савски трг постаће тачка преседања за једну на другу метро линију тако да сва та прича како ће изгубити на значај пада у воду.
 
А могла је та тачка пресека и преседања међу линијама метроа да буде на Теразијама што би било и рационалније и функционалније - сви стижу у центар без преседања, а преседа се ако се иде нпр. од Лиона до Бановог брда. Да ли ће приградске линије стварно бити скраћене до њиховим трасама најближим терминусима или не тек остаје да видимо, ту још није било јасних планова. Све је нешто неодређено. Тако сам и ја код БнВ замишљао да ће оставити ГЖС у функцији с два колосека до ње и пар перона на њој за приградску железницу, али јок, почупаше све. У досадашњој транспортној политици у граду и није било нешто пуно логике. Савски трг губи у значају као локација измештањем ГЖС, БАС, Ласте и окретнице, па се онда смишља и ствара нови значај тој локацији прављењем метро чворишта. Да је у плану останак ГЖС, БАС и Ласте, одабир истог као чворишта би сасвим био оправдан.
 
У свим државама тако се ради нема разлога да буде другачије код нас и да ми сада ту измишљамо топлу воду. Друго тај метро мора бити економски исплатив а да би нешто било економски исплативо морају се довући путници. И треће поета метроа је да немамо више мегаломаске линије попут 23, 88 и сада даље да не набрајам већ да се створе мале и поуздане линије попут 57, 87 , 501, 502, 512 које ће да круже по периферији и да довлаче људе у метро. Макиш ми се чини као идеално место за градњу једног великог периферниг теминуса са још већим P-R јер простора има на претек.

Што се тиче укрштања, сасвим је небитно где ће се укрштати јер као прво данас многи иду у центар иако немају разлога да иду у исти.
Сам центар града је прецењен јер реално одавно је он престао бити економски центар. Људи најчешће иду поводом посла и то са периферије у неку ближу или даљу периферију. То метро треба да омогоући. Да се неко из правца Железника лансира до Крњаче или Карабурме а не да се вуцара као пребијено псето по Кнезу Милоша. Да ја сад могу да стигнем брзо на места где је немогуће стићи аутобусом или трамвајем а не да од истог правите локалитет.

НБГ-у су зато потребне минунум две пристојне метро линије а разлог је огромна концетрација саобраћа к истоме и неминовност пролазака људи кроз центар града да би дошли до њега! Све испод тога је неозбиљно. :kafa:

Тако сам и ја код БнВ замишљао да ће оставити ГЖС у функцији с два колосека до ње и пар перона на њој за приградску железницу, али јок, почупаше све.

То уоште није било планирано по новом пројекту. Не знам зашто су сви ухватили ове фикси идеје. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575194#p575194:jmahk6tv je napisao(la):
dziggy » 18 Oct 2018 12:25 am[/url]":jmahk6tv]Koji investitor ce da gradi metro bez ljudi.

Tи ћеш да градиш кроз порезе...
 
pa zato što je ta fiks ideja mnogo dobra. pogotovu ako bi se pruga upustila u zemlju da ne smeta ostalim vidovima saobraćaja i da bude nzavisna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575950#p575950:2mufig9n je napisao(la):
Gorstak89 » Нед Окт 21, 2018 4:07 pm[/url]":2mufig9n]pa zato što je ta fiks ideja mnogo dobra. pogotovu ako bi se pruga upustila u zemlju da ne smeta ostalim vidovima saobraćaja i da bude nzavisna.

Али то нема везе с реалношћу! То је исто као кад би ја замишљао неку метро мапу, е сад то што та иста нема везе са пројектом то кога шиша. Све је било најављенио шта се спрема и уместо да се гледа како исто да се оптимизује, да се прилагоди плану, да се гледа где тај план може одвести, јок море поједини и даље остали таоци старих планова па се после још чуде "шта и како се то могло догодити". Замишљате нешто што нема влаге везе с везом.... :roll:
 
Нови Београд и Земун би много брже, јефтиније и лакше добили бољи превоз када би уместо метроа створили трамвајске правце независне од укрштања са другим саобраћајем. Ти делови ГРАДА СУ ПОГОДНИ ЈЕР СУ РАВНИ, ИМАЈУ ШИРОКЕ УЛИЦЕ И ЈОШ УВЕК СЛОБОДНЕ ПРОСТОРЕ, А ТРАМВАЈ ПРАВИ МАЊУ БУКУ.

И у Београду је могуће слично решење, али са делимичним трасама испод тла. На пример нови тунели испод Топчидерског брда и испод ул.Деспота Стефана би могли да укључе трасу шинског превоза, ма какав он буде.
 
Metro u opšte ne mora da pravi buku. tj ništa što metro napravi nije nemoguće izolovati. pogotovu u odnosu na tramvaje, ali se slažem da bi na nekim raskrsnicama tramvaji mogli pod zemlju tj plitki iskop kako bi izbegli ukrštanje sa kolovozom. na drugim mestima bi mogao kružni tok sa prvenstvom za tramvaje.
što se tiče železnice u BnV ona nikako nije nemoguća niti je bila nerealna, pa i sad je moguća u nekom obliku. pogotovu u tom plitkom iskopu gde ne bi smetala ostatku projekta a ono što bi se dobilo bi tom projektu umnogome koristilo i značilo, pogotovu što je mogla da se dobije direktna veza aerodroma sa BnV. ovako mnogo toga pada u vodu bez opravdanja.
 
Kad smo kod plitkog iskopa meni nikad nije bilo jasno zašto on nije primenjen za tramvaje na NBG. Bar na nekim delovima. Onolike piste od bulevara i zelenih pojaseva a vožnja tramvajem po njima izgleda ko klackanje kočijama u 19. veku, samo uz semafore, ne bi li se otegla još malo. :roll:

Uopšteno govoreći, tačno se vidi otpor na ovim prostorima prema određenim rešenjima i konceptima. I u saobraćaju, i u ekonomiji, i u građevinarstvu... Čak i Rusi, koji su veliki deo svoje istorije bili izolovani ili drugačiji, lakše usvajaju neke tehnologije i koncepte nego mi ovde.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575947#p575947:204zduku je napisao(la):
Norexan » Ned Okt 21, 2018 3:43 pm[/url]":204zduku] И треће поета метроа је да немамо више мегаломаске линије попут 23, 88
Nije to ništa, Ticin tim je jedno vreme imao na umu da 27 vozi od Mirijeva do Zemuna. :D Bilo je tu još otkačenih predloga, nego davno beše pa sam i zaboravio. Na kraju im je došlo u glavu pa su ''skratili'' plan na ovaj sadašnji oblik, da 27 ide do Ušća.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575962#p575962:204zduku je napisao(la):
Gorstak89 » Ned Okt 21, 2018 5:29 pm[/url]":204zduku]
što se tiče železnice u BnV ona nikako nije nemoguća niti je bila nerealna, pa i sad je moguća u nekom obliku.
Pa bila je ona ideja da se napravi LRT linija od Pančevca do Topčidera, koja bi se kasnije produžila da ide od Ade Huje do Rakovice. Međutim to se nije dopalo gospodi ''investitorima'' BnV pa je otkazana. Mislim ne kažem da je bila savršena. Ali po svemu što znam, mislim da je ako ništa drugo, trebalo bar još malo da se razmotri, a ne da se tako brzo otkaže i izignoriše.
 
Sav besmisao projekta BnV se upravo vidi u ovoj logički besmislenom planu da se ukine železnica u Savskom amfiteatru i dovede metro u isti, i to 2 linije. Uništili su postojeću železničku infrastrukturu u SA i sad će kao da krenu da kopaju tunele za metro čak i ispod Save. Mogli su srediti postojeću infrastrukturu i u roku od 2 godine uvesti neki LRT po postojećoj žel. pruzi u SA, ali zašto tako brzo, kad se može sačekati još 10+ godina (minimum) za metro liniju i utrošiti 10 puta više novca.

Kao da im je neko prodao priču(verovatno neko ko je u biznisu izgradnje metroa) da nekretninama pored železničke ili LRT stanice opada vrednost, a nekretninama pored metro stanice vrtoglavo skače vrednost. Verovatno u Srbiji postoje ljudi koji bi platili mnogo više da su pored metro stanice nego pored stanice LRT-a ili prigradske železnice koja ima diretktnu vezu sa aerodromom, ali sumnjam da takvi ljudi imaju neki veliki novac, kad očigledno ne umeju da upotrebe mozak.
 
БнВ је транспортно погубан план по град из више разлога, а о томе је доста писано на више тема. Ја сам за то да метро укине линије типа 23, 88, 95, и да се направе мање фидер линије. Али треба видети како ће бити решен и међуградски саобраћај и приградске линије. Шта више, мислим да добро треба и изанализирати токове људи и видети да ли се с Миријева више иде до Макиша или до НБГ? Зашто онда да немамо и укрштање линија на НБГ? И то баш код блока 42! Да метро од Макиша одмах пређе мост на Ади и даље настави ка Сава центру и Савском амфитеатру, Теразијама и даље ка Миријеву, а линија из Земуна да исто иде ка блоку 42, пређе мост на Ади и после да завија ка Прокопу, Вождовцу и Устаничкој? И после да се дода још једна линија од Бањице преко Прокопа, КЦС до Теразија и онда кроз Савски амфитеатар па преко Саве и од Сва центра до блока 42 и даље ка блоковима. Можда мало звучи сулудо, и около-наоколо, али покривају се иптерећена насеља и повезују примарно са пословним центром града (НБГ), а покривени су и Прокоп, КЦС и Теразије. Остаје можда проблематичан Врачар са Чубуром, Звездара и Јерковић, али ту се могу организовати фидери до Устаничке и других блиских станица метеоа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575977#p575977:2cns8h54 je napisao(la):
roland » 21 Oct 2018 05:48 pm[/url]":2cns8h54]Verovatno u Srbiji postoje ljudi koji bi platili mnogo više da su pored metro stanice nego pored stanice LRT-a ili prigradske železnice koja ima diretktnu vezu sa aerodromom, ali sumnjam da takvi ljudi imaju neki veliki novac, kad očigledno ne umeju da upotrebe mozak.

Bojim se da ti nisi shvatio koncept rolande. Ulozice se nas novac za izradu preskupog podzemnog metroa tamo gde je do juce vec postojala zeleznica, da bi nekretnine nekih ljudi vredele vise pored stanice metroa nego sto bi vredele pored stanice zeleznice ili lrt-a! Dosta dobar koncept za te ljude...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575970#p575970:2cns8h54 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Oct 2018 05:24 pm[/url]":2cns8h54]Kad smo kod plitkog iskopa meni nikad nije bilo jasno zašto on nije primenjen za tramvaje na NBG. Bar na nekim delovima.

Nisu nasi inzinjeri i urbanisti bili glupi kada su ti tramvaji pravljeni. Samo zato sto nesto moze da se nacrta ne znaci da moze i da se napravi. Samo zato sto nesto moze da se napravi ne znaci da i treba da se napravi!

Vec sam pisao, ali hajde da ponovim jer je opet vrlo aktuelno. I NBG i Savamala su nasuti taman toliko da ostanu iznad vode - odnosno nasuti su do nivoa stogodisnjeg vodostaja Save i Dunava. Pritom zbog klimatskih promena taj stogodisnji vodostaj vise ne vazi i za ocekivati je te vode mnogo cesce. Sto znaci da cim se malo zakopa odmah ste ispod nivao podzemnih voda u slucaju visokog vodostaja (pesak kojim je nasipano je vrlo porozan). To znaci da tunel moze da ispluta pa mora da se dodatno otezava ($$$). Zatim mora i da se dobro hidroizoluje ($$$$$). A onda i dalje postoji opasnost da se u slucaju izlivanja reka ceo taj tunel/kanal napuni vodom i imate ozbiljna ostecenja instalacija na celoj trasi ($$$$$$$$).

Zato su svi pametni na nasutom terenu radili vazdusne metro sisteme. Pa i ti Arapi koji sada ocekuju da mi nas metro o nasem (ogromnom) trosku zakopamo da ne bi kvarilo pogled u njihovom naselju.

Na slici dole je metro na nasutom Palm Island-u u Dubaiju, cisto primera radi:

the-pointe.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576005#p576005:my81d1e5 je napisao(la):
Дошљак » 21 Oct 2018 07:56 pm[/url]":my81d1e5]БнВ је транспортно погубан план по град из више разлога, а о томе је доста писано на више тема. Ја сам за то да метро укине линије типа 23, 88, 95, и да се направе мање фидер линије. Али треба видети како ће бити решен и међуградски саобраћај и приградске линије. Шта више, мислим да добро треба и изанализирати токове људи и видети да ли се с Миријева више иде до Макиша или до НБГ? Зашто онда да немамо и укрштање линија на НБГ? И то баш код блока 42! Да метро од Макиша одмах пређе мост на Ади и даље настави ка Сава центру и Савском амфитеатру, Теразијама и даље ка Миријеву, а линија из Земуна да исто иде ка блоку 42, пређе мост на Ади и после да завија ка Прокопу, Вождовцу и Устаничкој? И после да се дода још једна линија од Бањице преко Прокопа, КЦС до Теразија и онда кроз Савски амфитеатар па преко Саве и од Сва центра до блока 42 и даље ка блоковима. Можда мало звучи сулудо, и около-наоколо, али покривају се иптерећена насеља и повезују примарно са пословним центром града (НБГ), а покривени су и Прокоп, КЦС и Теразије. Остаје можда проблематичан Врачар са Чубуром, Звездара и Јерковић, али ту се могу организовати фидери до Устаничке и других блиских станица метеоа.

Jer Banovo Brdo, Žarkovo, Cerak, Vidikovac, Petlovo i Labudovo Brdo nisu u Beogradu ... osim ako ta linija od Makiša do Mosta na Adi ne ide tuda?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576014#p576014:12v7z0so je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Oct 2018 08:38 pm[/url]":12v7z0so]U pravu si, zaboravio sam na nivo vode i peskovito tlo na NBG.

Mada pazi - pre neki dan sam prosao pored iskopa temeljne jame negde pored pet centra - mislim da su bar dve etaze u rupi + temeljna ploca i suvo je kao dren. Ali su sada i Sava i Dunav jako nisko.

Skoro ceo autoput je u rovu dubine nekih 4m da bi se izolovala buka i resile raskirsnice. Ali je to bio ozbiljan inzinjerski poduhvat :)

Sve moze, samo da li se isplati....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576022#p576022:3cfceawq je napisao(la):
tribi » Нед Окт 21, 2018 9:07 pm[/url]":3cfceawq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576005#p576005:3cfceawq je napisao(la):
Дошљак » 21 Oct 2018 07:56 pm[/url]":3cfceawq]БнВ је транспортно погубан план по град из више разлога, а о томе је доста писано на више тема. Ја сам за то да метро укине линије типа 23, 88, 95, и да се направе мање фидер линије. Али треба видети како ће бити решен и међуградски саобраћај и приградске линије. Шта више, мислим да добро треба и изанализирати токове људи и видети да ли се с Миријева више иде до Макиша или до НБГ? Зашто онда да немамо и укрштање линија на НБГ? И то баш код блока 42! Да метро од Макиша одмах пређе мост на Ади и даље настави ка Сава центру и Савском амфитеатру, Теразијама и даље ка Миријеву, а линија из Земуна да исто иде ка блоку 42, пређе мост на Ади и после да завија ка Прокопу, Вождовцу и Устаничкој? И после да се дода још једна линија од Бањице преко Прокопа, КЦС до Теразија и онда кроз Савски амфитеатар па преко Саве и од Сва центра до блока 42 и даље ка блоковима. Можда мало звучи сулудо, и около-наоколо, али покривају се иптерећена насеља и повезују примарно са пословним центром града (НБГ), а покривени су и Прокоп, КЦС и Теразије. Остаје можда проблематичан Врачар са Чубуром, Звездара и Јерковић, али ту се могу организовати фидери до Устаничке и других блиских станица метеоа.

Jer Banovo Brdo, Žarkovo, Cerak, Vidikovac, Petlovo i Labudovo Brdo nisu u Beogradu ... osim ako ta linija od Makiša do Mosta na Adi ne ide tuda?

У мојој визији би мезтро требао да опслужује баш сва та насеља, не замери што спомињем Макиш, то ми је остало због форсирања истог од власти. Ја сам апсолутно за да метро покрије та западна насеља Београда пре него Макиш и БнВ.

Што се тиче НБГ, ту фали пар места да се одради плитки укоп, посебно око блока 42 где се прави највећи губитак такта због скретања са главног правца саобраћајних токова те губитка предности на семафорима због тога.
 
21. vek je, naravno da može da se gradi pod zemljom! imamo tunele ispod reka i mora a ovo da bude problem... pri tome uvek može i neka pumpa da se doda. plus dobra hidroizolacija i tu nema zime, ovaj, nema vode :)
 
Аман, шта је Блок 42 по вама? Упорно ћу трпати то питање, јер очигледно тај део вам не иде у главу осим да ПРЕПУНИ 95 може са трамвајим да изнесе преко 100 хиљада људи дневно ту? Па видите да не може... Блок 42 мора да има нормалније од трамваја, а да му алтернатива није 95 ка центру града без преседања, у томе је поента!
 
Блок 42 као будући БАС + велике пословне зоне на НБГ (од Ушћа до Ерпорт ситија) само иду у приклог томе да укрштање две линије буде баш у блоку 42.
 
На Новом Београду постоје пешачки пролази испод тла, а то је плитки тунел, па нису потопљени, зар не.
 
Taчно тако, жив пример да може и укопани трамвај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575970#p575970:1tjhoh1z je napisao(la):
Bender Rodriguez » Нед Окт 21, 2018 6:24 pm[/url]":1tjhoh1z]K
Nije to ništa, Ticin tim je jedno vreme imao na umu da 27 vozi od Mirijeva do Zemuna. :D Bilo je tu još otkačenih predloga, nego davno beše pa sam i zaboravio. Na kraju im je došlo u glavu pa su ''skratili'' plan na ovaj sadašnji oblik, da 27 ide do Ušća.

35 је требала да иде до Земун-поља. :violina:
 
pa taj blok baš i nije srećno rešenje za ukrštanje linija. niti ja vidim potrebu da se ukrste linije na nbg. ono što ima logike je da bude nekoliko jačih autobuskih linija koje će seći ove dve linije od reke do reke. a možda da se ubaci i neka od onih kružnih linija. plus bg voz. a ja i dalje tvrdim da je debilno imati basu tom bloku. i neminovno je da će biti strašnih gužvi. Trebalo bi tu uvesti još neku liniju za 3. beograd i koješta pride.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576045#p576045:33zlc7o7 je napisao(la):
Gorstak89 » Pon Okt 22, 2018 12:00 am[/url]":33zlc7o7]21. vek je
U svetu da, ali u Srbiji je trenutno 19. :D :oops: Lično mislim da ako tramvaj nije ukopan onomad 85', neće biti ukopan ni u budućnosti. Naši današnji političari su prosto previše lenji, tromi, škrti a i kratkovidi da se bave takvim stvarima.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576080#p576080:33zlc7o7 je napisao(la):
Norexan » Pon Okt 22, 2018 1:36 am[/url]":33zlc7o7]
35 је требала да иде до Земун-поља. :violina:
E da jeste, 35 od Lešća do Zemun Polja a 27 valjda od Mirijeva, preko Borče i Pupinovog mosta do Zemuna. Tako nešto beše. Znam da su pominjali te gigantske linije više puta. Moja prva pomisao je bila na šta će da liče i vozači i vozila na tim linijama kad dođe tropsko leto.
 
Vrh