dziggy
Advanced
Eno ga metro u Amsterdamu na obali ukradenoj od mora, prozetoj kanalima.
https://www.danas.rs/kolumna/karlo-polak/metro-i-1980-e-tramvajem-u-21-vek/Istok Beograda je najsloženiji za saobraćajno rešavanje. Konflikt i nerazumevanje između individualnih graditelja i kancelarijskih urbanista je već decenijama najizraženiji u istočnim delovima Beograda i predgrađima.
Метро и 90-те, успон и пад БеовозаOno što ostaje otvoreno pitanje: kada je već formiran fond za skupe tunele za gradski saobraćaj, nije li trebalo da bude utrošen upravo u tu svrhu, pa makar i premetro? Tih godina je Volgograd završio svojih par kilometara takvog tunela u centru grada. Tokom perestrojke i kasnijih kriza imali su efikasniji prevoz u delu grada gde je putnika najviše, a problemi sa uličnim javnim prevozom najveći.
Следи: "Метро и 2000-те, аутобусологија".Još od kapitulacije Kraljevine Jugoslavije je uspostavljena tradicija da se država seti korišćenja železnice samo kada zapadne u nezavidnu situaciju.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576785#p576785:3pa4s8p5 je napisao(la):miki_ns » 25 Oct 2018 06:29 am[/url]":3pa4s8p5]Znam da ću posle ovoga biti razapet, ali evo nedavnog iskustva iz Antwerpena.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576819#p576819:1kwdgvyq je napisao(la):milanche » Чет Окт 25, 2018 10:41 am[/url]":1kwdgvyq]^ steta sto kod sirenja tramvajske mreze 80-tih nije se uradila podzemna deonica od tasa preko terazija do hajata, i onda podzemne stanice na ukrstanju Jurija Gagarina sa omladinskih brigada i Gandijevom tako da se eleminisu ta ukrstanja u nivou. Tramvaj bi bio nosilac prevoza do centra a ne 95-tica.
Ja изгледа нисам довољно јасно образложио став о експресним аутобуским линијама, или неки нису схватили да то представљам као ДЕО решења. На самој 95 нема физичких ни техничких могућности да се уведе експесни 95, али постоји на неким другим линијама. И на тим линијама, експреси могу повући 20%-40% путника.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576769#p576769:3e60fsep je napisao(la):Gaspar18 » 25 Oct 2018 12:03 am[/url]":3e60fsep]Карло, ниједан Е, и нити једна Е линија не помаже гушће насељеним деловима града, поента је људе из Јурија Гагарина склонити од 95, а ако Метро не качи критичну деоницу из Блокова, и ако не додирује центар Нбг на шта Пантограф циља, онда Метро ту нема смисао... Морамо ли се враћати на нешто прежвакано? Па вечерас је последњи 95 покупио до Јурија Гагарина 100 људи, а полазак из Блока 45 био у поноћ...?
Lepo, samo podzemne stanice u plitkom ukopu tacno na mestima raskrsnica, sa ulazima/ izlazima na sve cetri strane, a ostalo nadzemna 90% nezavisna trasa. izbegava se ona nesrecna kombinacija semafor - stanica i guze na tim raskrsnicama. Ubrzanje i pouzdanost bi bila znatna. Tramvaj 9 bi isto mogao da ide isto pored Tasa, pa Beogradskom i dalje ka Vozdovcu. Da je to 80-tih uradjeno, do sada bi ustedeli orgomne pare od smanjenja autobuskog saobracaja. Steta.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576875#p576875:gydb60j7 je napisao(la):ГЛАС ПРИРОДЕ » 25 Okt 2018, 14:11[/url]":gydb60j7][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576819#p576819:gydb60j7 je napisao(la):milanche » Чет Окт 25, 2018 10:41 am[/url]":gydb60j7]^ steta sto kod sirenja tramvajske mreze 80-tih nije se uradila podzemna deonica od tasa preko terazija do hajata, i onda podzemne stanice na ukrstanju Jurija Gagarina sa omladinskih brigada i Gandijevom tako da se eleminisu ta ukrstanja u nivou. Tramvaj bi bio nosilac prevoza do centra a ne 95-tica.
Лепо речено, али како си дошао на ту замисао о подземним станицама испод Гагаринове ?
To je postalo izvesno još onih dana kada su položeni njihovi temelji. Lokacije i položaj su im najveći okovi. Posebno Prokopu.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577230#p577230:3usriw49 je napisao(la):milanche » Sub Okt 27, 2018 12:02 pm[/url]":3usriw49]
Ta prica je gotova, sada treba videti sta cemo sa metroom i trasama. Ako se prokop i kcs izostavi, a sve je izglednije da hoce, onda je to blaga katastrofa za grad.
Апсолутно, у последњих 10 година можда и најбоља пропуштена прилика. Уз УМП је могло да се развије неколико линија метроа поред денивелисане друмске саобраћајнице.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577244#p577244:268rzpoo je napisao(la):Propeler » Суб Окт 27, 2018 12:57 pm[/url]":268rzpoo]Ja i dalje ne mogu da shvatim zašto ni prethodnoj, a ni ovoj vlasti nije palo na pamet da UMP bude denivelisan sve do Bežanijske Kose, a da pri tom uđe u plitki tunel, pa na površinu kod Bežanijskog groblja. U sredini UMP-a bi bile šine za LRT i eto povezivanja aerodroma, poslovnog dela NBg-a kod Westa, nove stanice BAS-a, Prokopa, KCS-e, Slavije itd. Lako bi se dobila prva linija metroa. U budućnosti produžiti LRT nadzemno do Surčina i omogućiti bolje povezivanje sa Dobanovcima i drugim industrijskim zonama.
Ujedno denivelisan UMP bi bio mnogo prohodniji i efikasniji i ne bi se ukrštao u istoj ravni sa bulevarima koji su već sad preopterećeni, a na tom potezu tek kreće intenzivna gradnja stambenih i poslovnih objekata.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577088#p577088:26d390b0 je napisao(la):Karlo del Ponte » Pet Okt 26, 2018 4:59 pm[/url]":26d390b0]
А везано за подземни трамвај у току радова на реконструкцији улица:
1) Булевар ЈНА и Славија: Било је могуће пребацивање трамвајског колосека на десну страну од Ветеринарског факултета до Славије, а на самој Славији да трамвај иде по јужном и западном ободу трга. Ако бисмо ипак ставили трамвај испод земље, за то смо да сада морали дефинисати куда би метро ишао, и да се истовремено остави "касета" за метро станицу. То је у свим комбинацијама морало бити урађено на Славији. Остало би отворено питање излаза на Београдску и Булевар ослобођења, зато што би саме рампе на изласку узимале додатни простор због потпорног зида и заштитног одстојања од истог. Истовремено, успон ка Карађорђевом парку је такав да би рампа била јако дуга. А Београдска је, на жалост, артеријска улица север-југ, у којој би жута трака била прихватљива само за вршне сате.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577088#p577088:jqwesogv je napisao(la):Karlo del Ponte » 26 Oct 2018 03:59 pm[/url]":jqwesogv]
А везано за решења док се метро не изгради, ни најоптерећенији правци у Београду немају оптерећеност изнад могућности превоза аутобусом у жутим тракама и трамвајским линијама. Али, већи проблем је неуправљање таквом мрежом целом дужином линије, што за последицу има натрпавање углавном аутобуса на појединим сегментима мреже.