Šta je novo?

Metro

Матеја Бељан":3kwfw6cz je napisao(la):
Mislim da bi se Rusi snasli imaju i oni sisteme podzemnih tramvaja. Napravice takav sistem kakav smo spremni da platimo, a fino se pripremio teren da je opravdano LRT, jer za metro kao nema dovoljno putnika:))))
Ako ima popunjenost od 50-70% to je vec opravdano za gradnju metroa jer bi to u lrt bila popunjenost od 90-100% sta je previse i sta znaci da uopste realno gledano nebi svi stali i da bi bilo isto kao kad ide samo jedan prepuni autobus, necete valjda da se vucete ko st*** u vagonima natrpano do ispod krova nego lepo da moze da se putuje a u spicu ce biti malo punije ali nece niko morati da ostane jer nije usao...ne sme se gledati toliko na te "maksimalne" brojeve, jer broj putnika ce rasti i broj autobusa se smanjiti i promeniti linije kad bude imao metro i ljudi koji do sad idu kolima ce preci na metro, taksi isto na metro, biciklasi isto itd..
 
naravno, ali sto je veci kapacitet vise linija moze da se izbaci sa brankovog mosta. to je most na kojem ide ubedljivo najvise linija, a ne zaboravimo na prigradske linije LASTE koje takodje ne moraju da idu u centar
 
Ma brojevi putnika ce rasti ko ludi sledecih 10-20 godina, ako sad pocnu izgradnju pravog metroa onda su za 5-7 godina spremni, ako urade pogresno odluu i grade podzemni tramvaj onda cee kolabirati i onda ce se traziti "ko je kriv" i svi ce reci da su krivi strucnjaci o i onda ce se morati prepravljati u pravi i ipsasce dupla cena nego da je se odma gradio pravi metro i uz to ce se opet produziti vreme od kad ce beograd imati metro itd...najbolje odma poceti kad se dobiju pare i gotova prica.
 
Meni i dalje nije jasno oko tih analiza sa brojem putnika....

Da li oni to stvarno samo uzimaju broj putnika koji trenutno ide GSPom (recimo na liniji 7 itd.) i tako racunaju koliko ce biti putnika u metrou?

Zar zaobilaze cinjenicu da je metro tu da privuce DODATNE putnike u GSP?
 
^^^ Mislim da GSP nema infrastrukturu (organizacionu) da izmeri broj putnika cak ni na jednoj svojoj liniji. Nije mi jasno kako mere broj putnika, ako su ga uopste merili u ovim planovima...
 
јаооој знаш како мере, тако сто неки чича седи и лупа број путника који уђе и изађе, ја сам се шлогирао кад сам видео
 
šta fali da bude nadzemno, na stubovima? imaš u Parizu par linija koje su na stubovima. npr. linija 6, njom sa se često vozio, pola njene dužine (cca 7km) je na stubovima (slika1, slika2) i sasvim lepo je uklopljeno u ambijent.
 
Podatak koji već duže vreme stoji na sajtu GSP-a je da dnevno prevezu 1.600.000 putnika, ali to tako stoji već nekoliko godina pa se može pretpostaviti da je broj sada veći i da je sigurno negde oko 1.800.000, na taj broj treba dodati i broj ljudi koji koristi usluge privatnih prevoznika pa se dobije neka okvirna cifra o broju ljudi koji dnevno koriste usluge gradskog prevoza.

Normalno, najbolje bi bilo kada bi GSP, imao takve podatke za svaku liniju i slično, ali situacija je takva kakva je. Možda bih mogao da dođem do podataka o broju punoletnih lica koje žive pored tih trasa pa da se i to donekle iskoristi, ali je to već malo veći poduhvat.
 
^^^^ To je za oko duplo vise putnika od Budimpestanskog metroa... :/ Da, laka zeleznica je dovoljna.
 
Укупна мрежа од 5+4 линија, која би покривала читав град, коштала би према плановима око 3 милијарде долара. Део студије био је и графикон који је предвиђао [highlight]пораст бруто друштвеног производа до 4.300 долара по становнику до 2000. године[/highlight].[1] У складу са Генералним урбанистичким планом из 1972., у оквиру пројекта „Метро Београд“ је 1982. године урађено и идејно решење за „трећи савски мост“, шинско-друмског моста преко Саве. Мост се требао надовезивати на Немањину улицу, ширине 24 m са распоном преко реке од 258 m, и са пругом за метро линије М1 и М3 унутар конструкције.[20]

БДП (ПКМ) 2007 приближно
- Укупно 64,547 милиј. USD (66..)
- По глави становника 10.985 USD (86..)

Jel to znači da bi sada trebali da imamo pare za metro i da imamo više para nego tada?

http://sr.wikipedia.org/wiki/Београдски_метро

http://sr.wikipedia.org/wiki/Србија
 
Номинални БДП (то је релевантно за изградњу метроа) је USD 6.782, што је и даље значајно више од предвиђених 4.300.

Контам да БДП није битан само као мерило расположивог новца (дакле могућности), него и као мерило економске активности (па тако и саобраћајних и урбанистичких потреба).
 
jovanovm":4iignjwy je napisao(la):
^^^^ To je za oko duplo vise putnika od Budimpestanskog metroa... :/ Da, laka zeleznica je dovoljna.
Ne možemo baš tako da poredimo, Njihov gradski prevoz bez privatnika dnevno preveze 3.500.000 putnika (podatak iz 2007). Nažalost nisam uspeo da nađem podatak koliki deo tržišta drže privatnici, a ne bih baš da koristim Wikipediju kao izvor.
 
U Budimpešti nema privatnika, koliko se ja sećam, ali živeo sam tamo samo godinu dana, nisam stigao da ispitam sve delove grada... Znam da ima privatnih prigradskih prevoznika... Inače, lepo je što im preveze toliko, ali poenta je da valjda da će neki broj ljudi koji ide automobilom da pređe na metro, pa da će se uvesti pešačka zona...? Mislim, valjda je i vrapcima jasno da je popunjenost vozila, vreme putovanja, i generalni komfor u Budimpešti veći? Tome ciljamo?
 
Svakako, nego samo želim da lepo upoređujemo brojke da ne budemo kao INECO-va studija za LRT ;)
 
Jedno laicko pitanje, ako se odrede za LRT, da li je moguce npr. da umesto na stubovima ili po povrsini zemlje, te "nadzemne deonice LRT-a idu u ekstremno plitkom otvornom tunelu ("rovu")!?

Mislim, mozda zvuci smesno, i malo estetski neprihvatljivo (mada mogu da se naprave neke fensi ograde duzinom linije, drvoredi, zardinjere i sl.), ali ipak je lepse od stubova koji ti prolaze ispod prozora, a za razliku od trase "po zemlji" mnogo je lakse srediti problem sa raskrsnicama.
 
Pa kada ga tolko ukopaju, mogu da ga prekriju pločom na kojoj će biti trava.. :/

Edit: This is like sooooooooooooo true: Душан Милановић из Урбанистичког завода Београда каже у интервјуу за „Нин“ 2003. како су Срби између „две најскупље ствари на свету“, рата и метроа, „свој избор већ направили“. (bgexplorer)
 
@Ambassador

To je važilo za to vreme.ali ne zaboravi i tada je izgrađena stanica Vukov spomenik,a i Metro je trebalo biti napravljen još od 1978,tada je SSSR dugovao samo Beogradskoj privredi sedam milijardi dolara,a Rusi su tada nudili da se izgradi Metro sa 5 linija i tako bi smanjili dug,ali su se tada protivili Zagreb i Ljubljana,(zavist) od toga je Pešić uspeo da izvuče od Tita da se radi Beogardski čvor i urade tuneli od P.mosta do Rakovice i Nbg. danas Beovoz i započeo Prokop a napravljen je i novi Ž,most,a i uzeli su na samodoprinos od Beograđana 200 milona dolara za Metro, i napravili tramvaj baš isti onaj (Lrt)koji guraju propali "stručnjaci"iz direkcija koji su nam uskratili Metro,nadam se da će se njihova bruka na dalje izučavati na fakultetima u Urbanizmu,Arhitekturi gde će biti apostrofirani kao Sotone koje su Beogradu uskratile Metro!
 
Homer Jay":36vqx0i6 je napisao(la):
Jedno laicko pitanje, ako se odrede za LRT, da li je moguce npr. da umesto na stubovima ili po povrsini zemlje, te "nadzemne deonice LRT-a idu u ekstremno plitkom otvornom tunelu ("rovu")!?

Mislim, mozda zvuci smesno, i malo estetski neprihvatljivo (mada mogu da se naprave neke fensi ograde duzinom linije, drvoredi, zardinjere i sl.), ali ipak je lepse od stubova koji ti prolaze ispod prozora, a za razliku od trase "po zemlji" mnogo je lakse srediti problem sa raskrsnicama.
Мислим да постоји и зове се open-cut. Види за пример http://en.wikipedia.org/wiki/Parkside_Avenue_(BMT_Brighton_Line).

Излгеда предивно... хвала, не.

Parkside_Av_BMT_tracks_jeh.JPG


Ја да сам на твом месту не бих износио овакве идеје на место где могу бити виђене и примењене :)
 
@Homer Jay

Brate ,evo danas video si potop u BG-u zamisli kako bi "rov" izgledao,potpuno potoplen a putnici podavljeni :o ali zato da si večeras otišao na Vukov s. stanicu(ja bio) video bi da ni barica od vode nije prodrla u stanicu ,a kamoli duboke tunele , ta stanica je na 43 metara dubine!
@Djordje

Brate,stanica je horor! čak ni kod nas nema takve!
 
"The study shows that we have done a great many things right. In its provisions for the future, Vienna has always insisted on public ownership and has refused to privatize local transport authorities. This means that the citizens of Vienna can rely on public companies in times of crisis such as now."
Eto potvrde mog ranijeg posta da Javni prevoz mora i u Beogradu ostati većinsko Javni,a ne dati većinsko vlasništvo privatnom kapitalu kiako je snc Lavalin predložila gradu!Metro može razvijati uspešno samo država uz manju pomoć privatnika!
Investment in infrastructure always pays off, according to Schicker, and has a positive impact on the economy, especially in times of economic downturn. In this context, he pointed out that the construction of the metro system in Vienna alone would secure around 26,000 jobs in the capital and in Austria between 2009 and 2013.
I još nešto ulaganje u infrastrukturu se uvek isplati,nadam se da će ovaj post pročitati neko i gradske vlade ili opozicije!
Inače ovo su izvodi iz Siemnsove studije za Beč predstavljene na UITP kongresu,kome je i naš gradonačelnik prisustvovao!
 
Developed by Siemens Transportation Systems (STS), Paris, the Val (Véhicule Automatique Léger) is the first fully automated light metro, without driver or attendant on bord the vehicle. From the control center, only a few operators supervise the whole entire system.

Since its introduction in 1983, the Val system is continuously being upgraded and perfected, thus regularly providing a higher level of comfort and safety. Today, the new generation of Val (Val 208 and Val 258) provides the appropriate solution for cities and airports to meet their transportation needs.

Val - benefits at a glance

Capacity up to 30,000 passengers per hour and per direction http://transportation.siemens.com/shared/img/img/ts_mt/val_208_s.jpg
Service speed of more than 35 km/h
Speeds of up to 80 km/h
Increased train frequency
Waiting time less than one minute
Higher level of comfort and safety
Increased punctuality
Reduced energy consumption
Minimisation of life cycle costs
References


Communauté Urbaine de Lille (CUDL), Lille, France
MTD, Toulouse, France
Société d'Economie Mixte des Transports Collectifs de l'Agglomération Rennaise (SEMTCAR), France
Department of Rapid Transit Systems (DORTS), Taipei, Taiwan
Orlyval, Paris, France
City of Chicago, USA
Turin, Italy







Links


Val system Možda je to ono što planiraju!
 
Opet cu prekrsiti obecanje, jbg.
VAL je sistem koji ima jako mala vozila, sirine svega 2,06 m, duzine oko 11 m. Manji nego nase katice. Uz neke prednosti koje ovaj sistem ima, on po mom misljenju ne bi bio dobar za Beograd. Gradovi koji ga imaju su Lilles, Toulouse, Rennes, gradovi sa manje od milion stanovnika. Ima ga i Paris na jednoj manje opterecenoj liniji, kao i Torino, koji po meni bas ne odgovara ovom gradu.
Ukratko, VAL je dobar za Novi Sad, Nis, Kragujevac, Suboticu, neke sporedne pravce u Beogradu. Za pravac Zemun-Zvezdara ili Centar-Banovo Brdo sigurno ne.
 
@Siniša

Slažem se! Ovo što sam predstavio je Simensova Val verzija sa jačim kapacitetom 30.000 putnika na čas,vozovi idu na manje od minut! i verovali ili ne celim sistemom iz jedne sobe rukovodi nekoliko ljudi! Mislim da je to jak mamac za potencialne kupce.
 
kod nas to da radi? ma nema šanse. posle 3. minuta će vozovi kasniti, posle 5. minuta će kontrolori biti pijani, a posle 7. minuta će ceo sistem stati
 
Vrh