[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571227#p571227:1sv78x46 je napisao(la):
Пантограф » 01 Oct 2018 07:46 am[/url]":1sv78x46]
Došljak, samo mi reci zašto bi kapacitet šinskog vozila zavisio od nekakve "težine"? Pa Manila ima LRT kapaciteta 40.000 putnika na sat po smeru...
Širina vagona "teškog" beogradskog metroa je bila postavljena između 2,8 i 2,9 m, u sofijskom metrou je 2,7 m, a poslednji beogradski LRT je zamišljen sa širinom od 2,65 m. Kakva razlika! A da nanižeš vagona možeš koliko hoćeš u oba slučaja - pri čemu dužinu perona možeš mnogo lakše da povećaš ako ti je gro trase nadzemno (analogno tome, ekonomski je utoliko više opravdano napraviti u startu duže perone na podzemnim stanicama kao "rezervu" za budućnost ukoliko je njihov broj manji)...
Inače, trasu sa karakrteristikama "teškog" metroa za Zemun možete provesti isključivo Bulevarom Mihajla Pupina, nikako kroz BZĐ, osim dubokim kopanjem ispod zgrada ili uz rušenje objekata. Skretanje iz BZĐ u Omladinskih brigada je nemoguće uz poštovanje minimalnih radijusa krivina koje zahteva "teški" metro. Ne može ni u plitkom ukopu, ako se ide tik uz zgradu MUP-a, još manje ako se gradi na stubovima. Takođe biste od BZĐ do mosta na predviđenom mestu imali još dve skoro pa lakat krivine. To se sve lepo vidi u onom poslednjem Jovinovom crtežu, mislim negde iz 2009, za potrebe Mrkonjića, kada je čovek, modifikovavši originalnu trasu na dva mesta, pkraktično nacrtao LRT trasu na NB. Neko je to već postavljao ovde, pa, ako ima, mogao bi ponovo.
I onda se, ako isključimo ekstremnu varijantu kopanja dubokih tunela ispod kroz novobeogradsko tle po ceni od jedno 200 mil EUR/km opet vraćamo na dilemu: trasa ili tip voznog sredstva. Ja u takvoj dilemi uvek dajem prednost trasi. Ali - uvek.