Šta je novo?

Metro

Aман бре људи до Аеродрома ићи ће БГ ВОЗ а не метро, само ја се не слажем да треба да иде до НБГ-а како је предвиђено према плану већ само треба у једном потезу да повеже све значајне станице (нови БАС, НБГ, главну станицу Београд Центар, Земун и Раковицу) једним потезом са аеродромом. Таква повезаност би више значила трансферу путника са једне станице на другу него било какве друге метро вратоломије.

Eво узећемо Рим на пример. Тамо до Аеродромa иде воз FL1.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572379#p572379:1kotbyn3 je napisao(la):
Igor » 05 Окт 2018, 16:16[/url]":1kotbyn3]Plan koji ignorise Prokop nije plan ;)

план који игнорише Јерковић није план ;)
 
Slažem se a na to bih dodao Vidikovac, Cerak, Labudovo/Petlovo brdo.
 
Plan koji ignoriše sve što nije Bulevar kralja Aleksandra , BNV , Severni deo NBG i Bulevar Mihajla Pupina , Makiš , Banovo Brdo , Ada Huja i Viline vode , nije metro.
 
Поредити нову главну железничку станицу са неком периферијом је стварно неукусно.
 
Nema vise glavne stanice po njemackom smislu
Jednako prokop nbg rakovica zemun
Bgvoz da su bilu pametni ko sto nisu uslovili bi koncesjonara da to odradi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571227#p571227:1sv78x46 je napisao(la):
Пантограф » 01 Oct 2018 07:46 am[/url]":1sv78x46]

Došljak, samo mi reci zašto bi kapacitet šinskog vozila zavisio od nekakve "težine"? Pa Manila ima LRT kapaciteta 40.000 putnika na sat po smeru...

Širina vagona "teškog" beogradskog metroa je bila postavljena između 2,8 i 2,9 m, u sofijskom metrou je 2,7 m, a poslednji beogradski LRT je zamišljen sa širinom od 2,65 m. Kakva razlika! A da nanižeš vagona možeš koliko hoćeš u oba slučaja - pri čemu dužinu perona možeš mnogo lakše da povećaš ako ti je gro trase nadzemno (analogno tome, ekonomski je utoliko više opravdano napraviti u startu duže perone na podzemnim stanicama kao "rezervu" za budućnost ukoliko je njihov broj manji)...

Inače, trasu sa karakrteristikama "teškog" metroa za Zemun možete provesti isključivo Bulevarom Mihajla Pupina, nikako kroz BZĐ, osim dubokim kopanjem ispod zgrada ili uz rušenje objekata. Skretanje iz BZĐ u Omladinskih brigada je nemoguće uz poštovanje minimalnih radijusa krivina koje zahteva "teški" metro. Ne može ni u plitkom ukopu, ako se ide tik uz zgradu MUP-a, još manje ako se gradi na stubovima. Takođe biste od BZĐ do mosta na predviđenom mestu imali još dve skoro pa lakat krivine. To se sve lepo vidi u onom poslednjem Jovinovom crtežu, mislim negde iz 2009, za potrebe Mrkonjića, kada je čovek, modifikovavši originalnu trasu na dva mesta, pkraktično nacrtao LRT trasu na NB. Neko je to već postavljao ovde, pa, ako ima, mogao bi ponovo.

I onda se, ako isključimo ekstremnu varijantu kopanja dubokih tunela ispod kroz novobeogradsko tle po ceni od jedno 200 mil EUR/km opet vraćamo na dilemu: trasa ili tip voznog sredstva. Ja u takvoj dilemi uvek dajem prednost trasi. Ali - uvek.
Стварно ми није јасно зашто оволико тендециозних полуистина сервираш овде? Кажеш лрт широк 2,65м? Колико је широк у зони обртних постоља и колико се губи на односу капацитет-цена једног таквог возног средства? ;) Кажеш можеш да качиш колико хоћеш лрт трамвајчића? Колико они коштају, која је цена одржавања и колико перони треба да нам буду дужи да би капацитет био макар приближан правом метроу? ;)

Даље, годинама тврдиш да траса тешког метроа у плитком ископу није могућа на НБГ-у због једне једине кривине мањег радијуса?! Па онда по теби пола европских метро система просто не постоје због понеког мањег радијуса и спорије кривине.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571577#p571577:1sv78x46 je napisao(la):
spatiotecte » 02 Oct 2018 07:23 pm[/url]":1sv78x46] problem Jovinovog plana je sto je cak i u ono vreme bio izuzetno skup jer je predvidjao podzemne garaze, cetvorokolosecne stanice za preticanje i jos razne komponente koje se ne ugradjuju u metro vec su vise za gradsku zeleznicu.
Tako da od te ideje nema nista.

Заправо, данас, у овом економском и друштвеном систему подземне гараже у склопу метро станица би допринеле смањењу цене метроа из угла пореских обавезника. Ваљда ти је јасно да би се данас такве гараже градиле приватним средствима и да би тако финанасирали и део станица. А тешко да постоји боље место за подземну гаражу од прометне метро станице у центру града. На страну то, Јовин је предвидео да се те гараже праве накнадно и по потреби тих зона/станица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572379#p572379:l6mtk286 je napisao(la):
Igor » Fri Oct 05, 2018 3:16 pm[/url]":l6mtk286]Plan koji ignorise Prokop nije plan ;)
А шта је план који игнорише Блок 42 као чвориште будуће аутобуске станице и Општине Нови Београд? То заобилазити у широком луку, док аутобуски подсистем пуца већ 5 година од отварања моста на Ади? Прокоп је на силу урађен, и ту треба направити нешто да 36 ради 24/7, да у својим круговима има и станицу Вуков Споменик, али да иде на 15 минута за почетак, јер са оваквим интервалом ништа не добија, већ губи... А Блок 42 и нарочито Тошин Бунар са све Студењаком и Општином Нови Београд мораће нешто да има као подршку 85, и опет се враћам на тезу о 95... ПРЕПУНОМ 95...
 
Gaspar moj odgovor se odnosio na zidarev plan gde je predvideo vezu sa blokom 42 ;)
 
Postoje sistemi na metarskom kolosjeku sirine vagona 2.65 voze bez problema
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572485#p572485:1qrsq2ge je napisao(la):
Igor » Sat Oct 06, 2018 12:16 am[/url]":1qrsq2ge]Gaspar moj odgovor se odnosio na zidarev plan gde je predvideo vezu sa blokom 42 ;)
Па баш и ниси превидео, јер се прескаче Општина Нови Београд, и чувени подземни пролаз код ФДУа... Упорно ћу форсирати ту причу, јер ми је крај где живим, јако битна транзитна тачка, а са друге стране укрштају се прометни путеви малтене из целог централног дела Новог Београда, али ајде пошто ти и Зидар знате боље од мене како од Општине Нови Београд решити целу причу без Метроа у Омладинских Бригада, где број људи из месеца у месец све више расте, где опет понављам НЕ МОЖЕМО И НЕ УМЕМО ДА СЕ ЈАШЕМО ПО ЦЕЛУ ДАН И НОЋ, како решити без Метроа и уплитања 95? Сами сте замрсили Гордијев Чвор, сада га одмрсите, јер испада да ја који сам цео проклети живот у централној зони Новог Београда не знам токове људи, а ви путем мапа (теорија) ми причате о неким стварима где ја појма немам?
 
Мени то мало изгледа као кривудање по НБГ, да једна линија покрије и блок 42 и Омладинских бригада и општину. Логичније су две линије, једна из блокова преко блока 42 и право у центар града и друга из Земуна преко општине исто право у центар града, да се преклапају негде од Арене и Ушћа до Теразија. За везу општине и блока 42 би најбољи био трамвај који би ишао дуж Омладинских бригада до Земуна. Па да туда пролазе линије трамваја Баново брдо-Земун, блок 45-Земун, Раковица-Земун.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572379#p572379:uw56hdi7 je napisao(la):
Igor » 05 Oct 2018, 16:16[/url]":uw56hdi7]Plan koji ignorise Prokop nije plan ;)

Sa tim se potpuno slažem. I napisao sam da mislim da plan nije potpun, ali da ima dobru osnovu. A tu mislim na to da linija iz Zemuna ne ide na Ustaničku. I da na levoj obali Save imamo dve linije. Definitvno bih crvenu liniju pomerio na Prokop i Slaviju, i njen gornji deo (na slici) spustio u Despota Stefana. I to je to. Plan je svakako mnogo bolji od ovog što nam vlast servira u poslednje vreme.
 
Ja i dalje predviđam da će svi gledati da izbegnu Prokop kako god znaju i umeju. Ili će ga možda uključiti, ali ne zato što im je bio prioritetan nego zato što im se kolko tolko poklapa sa trasom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572493#p572493:3cxvwpsl je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 06, 2018 1:53 am[/url]":3cxvwpsl]За везу општине и блока 42 би најбољи био трамвај који би ишао дуж Омладинских бригада до Земуна. Па да туда пролазе линије трамваја Баново брдо-Земун, блок 45-Земун, Раковица-Земун.

Problem je sto je O. Brigada opterecena semaforima (a 2 nova u poslednje vreme samo pogrosavaju stvari), pa tu tramvaj ne bi mnogo pomogao, ukoliko ne bi bio denivelisan. Od Gagarina do auto-puta cak i nije toliko velika guzva, koliko se gubi po semaforima (jedino leva skretanja ka tosinom bunaru/narodnih heroja pocinju da budu preopterecena)
 
Онда направити контактне семафоре где би трамвај имао предност.
 
U splačini stranačkih povraćajzli, našlo se i par informacija o metrou, pa zato kačim.

"Poslednji rok za izgradnju BG metroa jeste 2027."

Beograd -- Glavni gradski urbanista Milutin Folić ukazao je da poslednji rok za izgradnju prve linije metroa prema planu jeste 2027. godina.

Zamenik šefa odborničke grupe "Savez za Srbiju" u Skupštini Beograda Nikola Jovanović izjavio je da je rok za izgradnju prve linije metroa navodno pomeren na 2027. godinu što, prema njegovim rečima, znači da je naprednjačka vlast u prestonici "grubo varala" građane obećanjem da će prva linija biti gotova 2022.

"Zapanjen sam koliko je odbornik Skupštine grada Beograda Nikola Jovanović površan i koliko ništa ne zna. A, kako bi i znao, kada je pre samo nekoliko meseci promašio zgradu Skupštine grada i tražio mesto gde se održava sednica na pogrešnom mestu", istakao je Folić.

On je rekao da želi da obavesti "površnu neznalicu Jovanovića" da je poslednji rok za izgradnju prve linije metroa je 2027. godine, jer do tada Beograd saobraćajno više ne može da izdrži bez metroa zbog povećanog broja putnika i stanovnika.

"To znači da Beograd saobraćajno ne može normalno da funkcioniše bez metroa posle 2027. godine i zato je ta godina pomenuta. Metro će se graditi prema planu. Gradnja će početi do kraja 2020. godine. Neznalica Jovanović ako želi može i da čeka do 2027. da počne da koristi metro. Njemu nije ni potreban. On i njegov šef Jeremić imaju dovoljno novca iz Katara i Hong Konga pa ne izlaze iz skupih kola", naglasio je Folić.

On je istakao da će ova vlast da izgradi metro za razliku od Dragana Đilasa i Vuka Jeremića koji su gradjanima Beograda obećavali metro i 2007, i 2008, i 2009. i 2012. godine.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1452715
 
Беше и Весић онда био у тиму који обећава Драгана Ђиласа?
 
Problem Prokopa je sto se ne nalazi na lokaciji gde bi bilo prirodno da prodje jedna linija metroa jer tu gde je prokop nije uopste gusto naseljeno a metro prati gustinu naseljenosti i velike bulevare.

Kako prolaze godine, svaki put kad izadje neki novi plan koji ukljucuje prokop, stice se utisak da linija izlazi iz svoje prvobitne trajektorije i onda nekim cudnim krivinama opsluzuje Prokop da bi se vratila u osu.
Trasa svake linije koja je postojala do sad i koja je ukljucivala Prokop nije nikad bila prirodna vec forsirano skretanje zbog njega jer je eto tu glavna zeleznicka stanica pa MORA da ima metro.
 
Али баш супротно, Прокоп је на најбољој локацији, осовина Прокоп-КЦС-Славија-Теразијр је више од националног значаја пошто спаја централну железничку станицу и главну здравствену установу у држави. Слично ни у блоку 42 немамо становништво, као ни у две трећине околних блокова (топлана, гаража ГСП, бувљак) али мора да постоји веза главне аутобуске станице са центром града и већим насељима.
 
Nije problem od Terazija do Prokopa, nego od Prokopa na dalje, moras ostrom krivinom da se vratis na neki od tokova ili ka Banovom brdu ili ka Banjici.
 
Зашто оштро? Па од Прокопа можеш или благом кривином лево ка Бањици испод Дедиња или још блажом кривином десно па испод Сењака ка хиподрому и Бановом брду. Преко Прокопа је најлогичније заобилажење два главна чворишта, Мостара и Аутокоманде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572619#p572619:1jii2hgs je napisao(la):
SRBO » Sub Okt 06, 2018 6:41 pm[/url]":1jii2hgs]Око Прокопа треба прво набити неко становништво
Pre toga treba objasniti ljudima da Prokop nije u pizdi materinoj u sred ničega. A onda odvesti ljude na jedan kolektivni pregled kod očnog lekara , i da se svima daju odgovarajuće dioptrije kako bi mogli konačno da vide da postoje naselja oko Prokopa.
 
Ево да објаснимо људима, Прокоп (садашњи улаз) вам је из правца Теразија чим пређете Мостар али буквално и замислите око њега постоји парк али и постоју и зграде и то солитерчине. :mrgreen:

Стварно ми некад дође да снимим влог "Како доћи до нове железничке станице?" :kafa:
 
Vrh