Šta je novo?

Metro

Ljudi, pravite OT bezveze, uglavnom radeci neku vremensku simulaciju, od Opstine Novi Beograd preko FDU do Bloka 42 je potrebno prevozom zbog loseg rada semafora 15 minuta, a da je tu Metro potrebno bi bilo 5 najvise, a tu se vec 4 godine gazimo za ulazak u autobus, i zato je bolje tu prvu liniju Ustanicka - Tvornicka sprovesti... Previse nas ima od Bloka 42, a ne mozemo se vise jahati na tudjim ledjima. Dokle to vise?
 
Ne radi se samo o nezavisnosti i intervalu nego i o drugim karakteristikama. Računaju se i kapacitet, prosečna brzina, konstrukcija samih garnitura, troškovi, tehnologije... Po svim tim merilima, BG Voz je regionalna odnosno gradska železnica. Na kraju krajeva, garniture koje koristi i jesu pravljene za tu svrhu. Za povezivanje perifernih naselja sa centrom i/ili obodnim stanicama. Ne za špartanje po tunelima ispod grada.

Zato mene i iritira kad ljudi hoće da ga svrstaju u metro. Posebno kad čujem ljude iz saobraćajne struke koji su savršeno svesni da on to nije, i da nikada neće biti, a opet pokušavaju da ga tako predstave. Jer se time održava taj naš mentalitet večitog samozavaravanja i odlaganja bitnih stvari (kao što je izgradnja krštenog metroa) u nedogled umesto da se zasuku rukavi i krene u rešavanje tih problema koji nas muče već pola veka.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571207#p571207:h9venoio je napisao(la):
ACA » Pon Okt 01, 2018 12:46 am[/url]":h9venoio]Kada se uvede metro ova tema ima će 1000 strana... A možda se nikada neće uvesti.
Pa znaš kako... Na jednom drugom forumu tema o nabavci novih aviona za potrebe ratnog vazduhoplovstva je bila dočekala 1500. stranu pre nego što je prva letelica napokon dotakla pistu u Batajnici. :D Tako da ne bi me čudilo da i ovde bude nešto slično. :D
 
PINK_LINE.png

Ружичасти аутобуси са ружичастим станицима! Све по БРТ стандарду! :gobb:

Са имплетираним БРТ системом дошло је до неких битних проблема. Ставио сам само прве две фазе. Остале су исте а и нису толико битне. :mrgreen:

Фаза 1
Дакле правац Север-Југ! (прави никаве баханалије…) и Исток-Запад оно што је најлогичније повазати ако се гледа мапа града. Прва фаза обухватала би следеће:

  1. Изградњу прве линије Супервоза (БГ Метро) од Борче до Железника и упостављен линије Ј Железник -Борча на такту од 10 минута! Линија Ј користила би метро касете на Прокопу и имала би другу трасу! Издвојена је скроз од железничкој саобраћаја! Могућа градња додатних станица у центру Сењак ,Славија и Клинички центар! Разлог зашто Макиш је искључиво због лакше трасе (мање стајалишта, пустиња, погодно место за депо Супервоза у Макишу) јер нас доста посла чека! Станице које би имала линија су: Железник-Беле воде – Чукарична падина – Радничка петља – Сењак – Жел станица/Прокоп – Клинички центар – Славија – Вуков споменик – Омладински стадин – Крњача мост – Котеж /Сутјеска – Борча раскрница – Борча
  2. Садашња прва линија БГ ВОЗ-а постала би линија Р и ишла би непромењом трасом! Станица Земунско поље постаје Плави хоризонти, изграђена би била нова станица Земун-поље у истом насељу. Изградњу продужетак до Аеородрома и успостављење линије В Сурчин – Ресник
  3. Други део фазе 1: Изградња БРТ ружичасте линије 90 Бажанијска коса – БАС – Ушће М кроз постојећи новоизграђени булевар (веза аутобуске станице са метроом) Линија почиње с радом када се изгради почетни део линија А са станицама Булевар Зорана Ђиђића (код Меркатора) -Ушће – Таразије – Ташмајдан – Вуков споменик – Црвени крст
  4. Изградња ЛРТ зелене линије 4 Ада – БНВ – Лука (користећи постојаћу трасу шине!)
  5. Изградњу есклатора или успињаче у Савамали на релацији Савамала- Теразије М. (парелелна градња са линијом 4).
  6. Завршетак прве деонице метро линија А Земунски парк – Медаковић!

Фаза 2
Друга фаза подразумела би развој Супервоза, затим проширење метро линија и градњу љубичасте метро линије 1.

  1. Изградњу другог крака Супервоза код Орловаче. Промена трасе линије Ј Борча-Орловача 10 минута и упостављена нове линије Е Железник – Овча односно Панчево на 15 мин која би ишла врачарским тунелом из Прокопа.
  2. Изградња првог дела љубичасте линије 1 Земунски парк – Карабурма. Линија би ишла парелелно улицом Тошин бунар да би затим кроз Булевар Милутина миланковића ишла као брзи трамвај (укрштањем са саобраћејем без рампи са мало станица) а онда би ушла у тунел у Блоку 42.
  3. Линија Р мења трасу тако и постаје Батајница-Ресник док линија из Сурчина иде скраћено до станице Раковица. Успотављене приградских линија С Т Н (Лазаревац односно Лајковац, Младеновац, Умчари) из главне станице Београд Центар. БГ ВОЗ завршен!
  4. Изградња БРТ ружичасте линије 80 Блок 71 – Булевар Зорана Ђиђића М – Ушће М.
  5. Продужетак линије А до Трошарине и Алтине
  6. Завршетак љубичасте ЛРТ линије до Медаковића.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571127#p571127:2qc6dg6v je napisao(la):
Дошљак » 30 Sep 2018 04:04 pm[/url]":2qc6dg6v]Није обавезно да буде подземан, али мислим да мора да буде великог капацитета (тзв. тешки) баш на НБГ. Ипак је НБГ густо насељена општина са великим бројем радних места, као и новом БАС, а и линија за аеродром би исто ишла криз НБГ. Мени се решење на стубовима чини најпригоднијим.

Došljak, samo mi reci zašto bi kapacitet šinskog vozila zavisio od nekakve "težine"? Pa Manila ima LRT kapaciteta 40.000 putnika na sat po smeru...

Širina vagona "teškog" beogradskog metroa je bila postavljena između 2,8 i 2,9 m, u sofijskom metrou je 2,7 m, a poslednji beogradski LRT je zamišljen sa širinom od 2,65 m. Kakva razlika! A da nanižeš vagona možeš koliko hoćeš u oba slučaja - pri čemu dužinu perona možeš mnogo lakše da povećaš ako ti je gro trase nadzemno (analogno tome, ekonomski je utoliko više opravdano napraviti u startu duže perone na podzemnim stanicama kao "rezervu" za budućnost ukoliko je njihov broj manji)...

Inače, trasu sa karakrteristikama "teškog" metroa za Zemun možete provesti isključivo Bulevarom Mihajla Pupina, nikako kroz BZĐ, osim dubokim kopanjem ispod zgrada ili uz rušenje objekata. Skretanje iz BZĐ u Omladinskih brigada je nemoguće uz poštovanje minimalnih radijusa krivina koje zahteva "teški" metro. Ne može ni u plitkom ukopu, ako se ide tik uz zgradu MUP-a, još manje ako se gradi na stubovima. Takođe biste od BZĐ do mosta na predviđenom mestu imali još dve skoro pa lakat krivine. To se sve lepo vidi u onom poslednjem Jovinovom crtežu, mislim negde iz 2009, za potrebe Mrkonjića, kada je čovek, modifikovavši originalnu trasu na dva mesta, pkraktično nacrtao LRT trasu na NB. Neko je to već postavljao ovde, pa, ako ima, mogao bi ponovo.

I onda se, ako isključimo ekstremnu varijantu kopanja dubokih tunela ispod kroz novobeogradsko tle po ceni od jedno 200 mil EUR/km opet vraćamo na dilemu: trasa ili tip voznog sredstva. Ja u takvoj dilemi uvek dajem prednost trasi. Ali - uvek.
 
Ja се искрено плашим да би као ЛРТ код мас пустили постојеће КАФове. Овде се коментарисало да је лаки метро добар сако за НБГ, док са друге стране реке мора тешки метро, а по мени је логично да исти систем исте тежине мора да прелази реку и спаја сремски и шумадијски део БГа.
 
E, pa, ako bismo gradili grinfild metro/LRT na metarskom koloseku, to bi bio, onako... spektakl. Ali, ne čini mi se da je to bilo ko planirao.

Ipak, ako bi npr. za prioritet npr. bila uzeta linija metroa Trg Republike - Petlovo brdo, onda bi kakva studija možda i mogla dokazati da je opravdano paralelno sa njom sprovesti i tramvaj br. 7 kratkim tunelom ispod Terazija, sa jednom ili dve podzemne stanice, umesto da čekamo dodatnih desetak godina za ikakvo poboljšanje na trasi za NB i Zvezdaru/Vračar? Možda bi i kakav BRT za Zemun/Mirijevo/Karaburmu sa podzemnom stanicom na Trgu (upotreba električnih autobusa to omogućava), s tim da se tunel jednom može konvertovati u šinski (kao u Sijetlu), bio smislen?

A možda bi se to pokazalo i nesvrsishodnim - važno je primetiti da mi takve studije, koje bi svedočile da smo makar organizovano društvo u pokušaju, koje želi da njegov razvoj bude zasnovan na znanju, ni ne radimo. Linija metroa + LRT + BRT + BG_voz sa elementima metroa u roku od 12 godina, ili dve linije metroa u roku od 19? Postavlja li ovo društvo pred sebe takve alternative i zašto ne?
 
Зар није план ЛРТ из Ђиласовог времена планиран да се користе КАФови на њему?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571251#p571251:h8rsy35n je napisao(la):
Дошљак » 01 Oct 2018 09:41 am[/url]":h8rsy35n]Зар није план ЛРТ из Ђиласовог времена планиран да се користе КАФови на њему?

Nije planirano da se koriste CAF-ovi, barem ne ovi postojeći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571251#p571251:32nejjhh je napisao(la):
Дошљак » 01 Окт 2018, 10:41[/url]":32nejjhh]Зар није план ЛРТ из Ђиласовог времена планиран да се користе КАФови на њему?

не КАФ, али трамвајолика возила, као на У6 у Бечу
 
E то је онда скроз друга прича, нешто попут У6 би одговарало за цео БГ метро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571251#p571251:1z7c0f1v je napisao(la):
Дошљак » Pon Okt 01, 2018 10:41 am[/url]":1z7c0f1v]Зар није план ЛРТ из Ђиласовог времена планиран да се користе КАФови на њему?
Plan je bio da se koriste vozila Citadis eventualno Dualis.
 
Citadis je Alstom, a ne CAF. I nije na metarskom koloseku, a Došljak je pitao da li bi naši CAF-ovi vozili metroom. Ne bi.
 
Главни разлог зашто моја тешка црвена линија А иде кроз БЗЂ је што је замишљена као чисто подземна линија. Она иде подземно читавом трасом, најскупља и најтежа јесте али је једина таквог типа јер је замишљена као носач читавог система (све се слива у њу) плус што пролази кроз најкритичнији правац у Београду и касније покрива све периферне терминусе па исплативност у градњи таквог нечега није доведена у питање!
 
Зар није боље да Метро од Блока 42 иде Трећим Булеваром, па да код ФДУ где је насељено становништво ту има станицу, а одатле да иде кроз Омладинских Бриграда на Општину Нови Београд? Кроз Булевар АВНОЈа већ постоје 17, 68, 70 и 74, тако да ту се не исплати, а овде се покрива критична маса, а одузима се део путника за Блокове, али опет се довлаче на трамваје и ПРЕПУНИ 95... Мора се наћи решење, да се из Земуна провуку аутобуски подсистеми попут 81 и 81Л да се подударе са тим критичним делом до блокова на Сави... Једноставно речено, тај део Новог Београда се ненормално шири, а Блок 42 када дође на наплату, неће моћи путем трамваја и 95 са горње, односно 73 и 610 са доње стране да то истрпи, а Метро ће одузимати велики број путника... Запитајте се зашто то потенцирам, са још неколико људи на овој теми...
 
A зашто би неко користио 95 када може трамвајем до Ушћа па на метро? :kafa:

Узгред, то може и сада али да користи трамвај па на 27Е 35.Не мора се гужвати у фамозни 95 (тај бус заобилазим у широком луку и радије користим трамвај) али само ако знаш. :dil:
 
Зато што трамвај нема задовољавајући такт ни у смеру из блока 45 а посебно ка блоку 45. Мада је и 95 веома проблематичан с тактом ка блоку 45 пошто се пуно времена изгуби у Деспота Стефана и око тунела.
 
Tramvaj na NB ima više nego zadovoljavajući takt, sa dve linije na 6-7 minuta i dve manje frekventne, uz mnogo manju mogućnost da održi red vožnje, što je posledica:

a) Saobraćajne situacije u starom delu grada i
b) Raskrsnice AFB i Milankovićevog bulevara (za smer ka blokovima)

Uprkos svemu, sa linijama 35 i 27e nema više nikakvog rezona koristiti 95 iz bloka 45, jer se u kombinaciji tramvaj do Hajata/autobus do centra stiže malo brže i mnogo udobnije i pristojnije. Suprotno onome što se piše, 95 je izuzetno spora linija (poseban pozdrav svakodnevnim žrtvama raskrsnice Gandijeve i Jurija Gagarina).

Stanovnicima blokova 61-64 kao alternativu preporučujem liniju 71, jednu od najpouzdanijih u Beogradu.
 
Nova formula za beogradski metro - nije spanski, nije francuski, sada je ceski :)

Prag -- Beogradski metro, kada bude izgrađen, veoma će ličiti na onaj kakav ima češka prestonica, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić
Izvor: Tanjug utorak, 2.10.2018. | 09:43

On je obišao Centar za upravljanje metroom u Pragu i firmu "Metroprojekt".

"Praški metro je veoma sličan onome što mi želimo da napravimo u Beogradu. Prag ima 1,3 miliona stanovnika i metro sa tri linije i zaista kada budemo imali metro u Beogradu, on će veoma ličiti na metro kakav postoji u Pragu", rekao je Vesić.

Naveo je da je u Centru za upravljanje metroom imao priliku da sazna kako funkcioniše praški metro i koji su najvažniji izazovi sa kojima se oni suočavaju.

"Ono što građani Beograda treba da znaju, trenutno smo u fazi izrade prefizibiliti studije koju radi francuska kompanija 'Ežis' i ona treba da bude gotova 10. februara. Zatim krećemo u izradu fizibiliti studije s glavnim projektom i projektom za izvođenje kako bismo mogli da obezbedimo finansiranje i počnemo sa izgradnjom metroa", pojasnio je Vesić.

Metro je zajednički projekat Vlade Srbije i Beograda, podsetio je on i dodao da je prilikom donošenja strateških odluka u vezi s beogradskim metroom važno uzeti u obzir iskustva gradova koji su slični Beogradu, kako bi se tokom projektovanja metroa izbegli problemi koje su oni imali i izabrala najbolja moguća opcija za građane.

U zvaničnoj poseti Pragu, u delegaciji Beograda su i glavni gradski urbanista Milutin Folić i direktorka Urbanističkog zavoda Beograda Vesna Tahov.

Folić je rekao da su gradovi poput Praga, Budimpešte, Sofije i Beča možda najbolji uzori za beogradski metro.

“Prag ima oko 65 kilometara metro linija, stanice su na otprilike kilometar razdaljine i to je nešto što Beograd priprema. Prve dve linije beogradskog metroa, koje se sada razrađuju, imaju oko 40 kilometara i 40-ak stanica, a u planu je da se predvidi i treća linija - za početak, ogranak druge linije koji će ići prema blokovma u Jurija Gagarina, a u nekoj sledećoj fazi deo te treće linije će ići prema naselju Banjica i delu grada koji nije pokriven sa prve dve linije”, pojasnio je Folić.

Podsetio je da će prva linija metroa ići od Makiškog polja do Mirijeva, a druga od Ustaničke ulice do Ugrinovačke u Zemunu.

"Veliki posao je pred nama. Ono što je dobro, to je da se više ne razgovara o tome da li se gradi metro, nego na koji način će se graditi, kuda će proći prve linije, gde će biti stanice i koja će biti tehnologija gradnje", rekao je Folić.

Kako je istakao, očekuje se da gradnja metroa počne 2020. godine.

"Prema onome što smo saznali u Pragu, to je da je neki normalan period izgradnje, počev od planiranja do funkcionisanja prve linije, deset godina, a po tom planu mi smo sada negde na drugoj godini. Potrudićemo se da to kod nas bude i mnogo brže i zbog toga tražimo partnere i u nekim azijskim zemljama koje svojim tehnologijama i dinamikom rada mogu da preteknu ono što se danas dešava u Evropi", dodao je Folić.

https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1450545
 
Oni dok ne obidju pola gradova evropa nece biti u stanju da se opredele na sta treba nas metro da lici.
A najverovatnije dobijaju na vremenu sa tim.
 
prefizibiliti studije

:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

земљо црна отвори се и прогутај тог идиота да га више никада не нађу молим те
 
Taj izraz u struci ne postoji.
Fizibiliti studija je studija izvodljivosti.
A prefizibiliti studija znaci da palamude i da jos nisu poceli da rade studiju izvodljivosti.
 
Zar nije Đilas svojevremeno platio 3 mil eur tu studiju? Gde je nestala? Jesmo dobili kusur nazad?
 
https://sr.wikipedia.org/wiki/Бранислав_Јовин

Arhitekta Branislav Jovin je preminuo 7. Septembra 2018. I on je sad otišao pod zemlju čekajući taj Beogradski Metro.

Ovaj grad je toliko vremena i novca izgubio na kojekakve studije da bi bilo vreme da primene Lex Specijalis i za metro kako bi se po kratkom postupku prešlo na glavni projekat uz preskakanje fizibiliti studije i idejnog projekta. A projekat več postoji kao delo gore pomenutog čoveka.

Vučić je u stanju da ozakoni Jovinov projekat kao aktuelni. Ne bi ni dinar više otišao na projektovanje prve faze i tako bi se dosta uštedelo jer već je basnoslovna svota novca bačena u bunar.

Oni ako ovako nastave neće se stići nigde jer će kao i do sada odbijati svaku studiju. Samo bacaju pare u rupu bez dna.

Mogu da ga izmene tako da dodaju krak za Sajam tako da u startu puste 3 linije a ne dve kako je Jovin predvideo. U startu bi linijama M1, M2 i M4 bili pokriveni Brankov Most, Autokomanda i Sajam i to preko Prokopa i Slavije.

BG:Voz linije za Lazarevac, Mladenovac i Vrčin mogu sve završavati na stajalištu kod Plavog Voza koje bi se tretiralo kao terminus i pored toga što stara stanica nije u funkciji (ne bi bilo deo stanice) tako da bi BNV bio pokriven železnicom, tramvajem i autobusom.

Ljudi ovi pajaci kao i ostali pre njih počev od zagovornika projekta "Tramvajem u 21. Vek" ponovo pokušavaju da izmisle toplu vodu kako bi Srblji bez grama mozga tapšali i glasali za njih na sledećim izborima.
 
Везано за метро на НБГ, да ли Михајла Пупина, БЗЂ или Милутина Миланковића, ево и ја да напишем нешто.

Сваки међу смисленим плановима у смислу мреже, чак и БЕЛАМ, био је заснован на закључку да је немогуће направити метро линију на НБГ у стилу једна за све. У првим цртама плана урбанизације мочваре је уцртано гранање метро-а негде око Арене, ка Савским блоковима и ка Земуну, као и веза Чукарице преко Аде Циганлије.

Могуће је узети у разматрање Михајла Пупина и БЗЂ, при чему би кроз Михајла Пупина траса била физички краћа и имала мање оштрих кривина. Транзитно кретање брже, али да ли и градско? Блокови 19 и 20 (Сава центар, Хајат) су планирани у односу на метро станицу између њих, као и блокови 25 и 26. Са друге стране, Јовинова тријангла је технички јако незгодно решење, надземно или подземно. Односно, било би добро да се иста развуче. Разлог је или преплитање трокраког раскршћа на три нивоа, или доста додатних колосека на денивелисаној траси. Тих доста додатних колосека је добро уколико се таква тријангла развуче и покрије физички веће подручје. Ја бих ту предложио неколико варијанти за разматрање ширења тријангле у зони између Омладинских бригада, Михајла Пупина, Милентија Поповића и Железничке станице НБГ. Сам не бих могао безрезервно стојати ни иза једне, уколико немам услова да скупим податке са терена на основу којих бих могао да их правдам.
 
Sta to moje usi cuju. Pominje se treca linija, u pocetku bi bila krak za blokove a drugi kraj ka Banjici. Izgleda je nekome doslo iz dupeta u glavu.

Sad samo jos da se prva linija ne zavrsava u depou u Makiskom polju nego da to bude samo krak kojim se ukljucuju kompozicije na liniju koja bi isla preko Zarkova, Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda skroz do Orlovace na obilaznici a na drugom kraju do Ade huje gde bi u dogledno vreme bila produzena do Mirijeva.

Druga linija bi po mom misljenju trebalo da se radi prva od Zemuna do kraja Ustanicke. Mozda bi takodje u neka daleka vremena mogla da bude produzena do Batajnice a na drugu stranu sto je moguce dalje od Ustanicke.
 
Vrh