Čuj praški.
Pogledajte prilog 1
Kad već spomenuše praški videće se koliko lažu ukoliko ne liči na ovo gore. Alternativa je da linija A ide preko Prokopa i Slavije.
Estetika stanica i kapacitet su nešto sasvim drugo u odnosu na krivine (horizontalne i vertikalne), dubinu stanica, procenat nadzemnih deonica.
Spomenuli su fazno pretvaranje kraka linije za Blokove što mu dođe linija C sa slike, međutim to je nemoguće ukoliko se linije ukrštaju na tri stanice u centru pod uslovom da su u pitanju "slobodne" trase neuslovljene rasporedom ulica kako je gore nacrtano. Ukoliko spoje C sa B onda će C morati da kruži, da se odvaja ka Jugu (dodiruje na presedačkoj stanici) što je glupo ili da se preusmerava uz napuštanje dela izgrađene deonice. Sve tri varijante su nepovoljne a praška mreža sa tri ukrštanja ne praktikuje takav fazni sistem. Drugim rečima liniju C moraju da grade od ukrštanja u centru a što je na slikama gore stanica Karađorđeva.
Zbog toga treba smanjiti broj stanica samo na one najvažnije tako da u odnosu na planirane dve linije sa 40 stanica imamo 3 sa 48 što je ispod 50 za kompletan sistem. I ovo gore treba biti dugoročan plan.
Ukoliko ignorišu Aerodrom zbog BG:Voza koji ide preko Zemuna bolje da ni ne grade liniju C za Blokove čije se produženje prosto nameće samo od sebe.
Prag je sproveo metro kuda je hteo zato što je gradio kroz centar podzemno čime je izbegao konflikte sa postojećom infrastrukturom pa samim tim i neželjene devijacije sa najpogodnije trase nastale kao posledica komplijkacija na terenu.
Toliko toga je u međuvremenu nabacano na moguće trase da sada ne može na stubovima kroz Blokove. Nadzemne deonice su moguće od Žarkova do Vidikovca, u Makišu, od Pančevačkog Mosta do Rospi Ćuprije i na delu trase od Blokova do Aerodroma sa zaranjanjem ispod Vojvođanske (Surčin). Sve ostalo je nepovoljno za nadzemne trase osim kratkih deonica na vijaduktu. Praškim modelom je moguće pokriti baš sve ključne lokacije u centru grada sa svim glavnim koridorima ka periferiji.
Jedina mana je što je izuzetno skupo uz relativno sporu gradnju, no površinska ometanja tokom gradnje su minimalna (samo u zoni ulaza u stanice).