Šta je novo?

Metro

Lepo je videti da ima još ljudi koji vide širu sliku i sve faktore koji su deo ove priče i problema. Umesto da se poput krda pridruže ostatku pomahnitale srednjevekovne mase kojoj su isključivo automobili krivi za sve.
 
Главни проблем је у лошем планирању. Јавне гараже и паркинзи треба да постоје на свим великим терминусима јавног превоза као и на свим стјалиштима метроа и БГ воза где их је могуће изградити. Реалност је да се у Београд слива море људи због посла свакодневно, и већини тог света је аутомобил потреба а не хир, пошто није Београд само круг двојке. Е тим људима треба обезбедити поуздан и квалитетан park and ride систем. Може и са експрес аутобуским линијама док се не направи метро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571046#p571046:3staha76 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Нед Сеп 30, 2018 9:41 am[/url]":3staha76]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570464#p570464:3staha76 je napisao(la):
Norexan » Čet Sep 27, 2018 3:46 pm[/url]":3staha76]Ако се настави куповина аутомобила у Београду...

Problem saobracaja je u nakaradnom urbanizmu, to je bar svima jasno. A to ni metro ne bi resio, vec samo minimalno ublazio.

Lrt na nbg? Neka, hvala. Ipak bismo hteli da ostanemo jedini urbanisticki normalan deo grada. Sve sto treba na novom beogradu, moze u plitki kop.
Nbg je dovoljno devastiran i podeljen žel nasipom koji je isto mogao i trebao u plitki kop.

Ма шта ми наприча?! А аутомобили од 4-5 метара који превозе једног путника ће се крећу претпостаљам по ваздуху? Мада, са Вучићем и то је могуће. :lool: :mrgreen:

Но манимо се шале, Београд је као и сваки други европски град, набијен и згуснут са малим уличицима али за разлику од других градова он нема метро. Дао сам вам мапу Београда и Прага чисто да видите само колики је град и како се гради метро у другим државама. Дакле, нема од ливаде до ливаде, од моје зграде до његове зграде. Него се лепо развуку прве две линије Исток-Запад, Север-Југ од забити до забити а онда се додаје остало куд треба и ако треба. :kk:

Било какво копање по НБГ-у граничи се са лудилом. Једини систем који одговара НБГ-у је ЛРТ или да се подигне метро на стубовима и то је чињеница. :kafa:
 
Ако није могуће копати, онда прави метро на стубовима. Мада мислим да би испод главних НБГ булевара и улица (М. Пупин, З. Ђинђића, М. Миланковића, Ј. Гагарина, Омладинских бригада) могао радити плитки ископ. Проблем би био само прелазк аутопута, мада верујем да би се и за то нашло решење.
ЛРТ би на НБГ одговарао само за локални саобраћај, и до Земуна, Сурчина и околних села. Евентуално ако би био комбинција трамваја онда и преко моста на Ади до Раковице и до Бановог брда.
 
Али зашто је битно да то мора да буде без икакве резерве тешки метро и зашто мора да иде под земљом и то тамо где може ићи на стубовима или надземно? Зар није боље изградити што већу мрежу уз оптимално решење него да идемо на најскупље одмах? :shock:
 
Није обавезно да буде подземан, али мислим да мора да буде великог капацитета (тзв. тешки) баш на НБГ. Ипак је НБГ густо насељена општина са великим бројем радних места, као и новом БАС, а и линија за аеродром би исто ишла криз НБГ. Мени се решење на стубовима чини најпригоднијим.
 
Линија за аеородом је БГ ВОЗ према плану. :wink:

За то време метро линија Ц у Риму је повезала центар града са римском Калуђерицом и Лештанима али буквално. :D

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571111#p571111:3gdur2me je napisao(la):
Дошљак » Нед Сеп 30, 2018 3:09 pm[/url]":3gdur2me] Може и са експрес аутобуским линијама док се не направи метро.

Истина. И сам се некад запањим колико је брзо и комотно путовати са Вождовца до Главне са 491. Још кад спојиш са 511. Исто као метро. :vops:
 
Али БГ воз опет неће залазити у центар града, нажалост (а могао је да су оставили ГЖС за приградски саобраћај). Свака част римљанима, али нама прво требају линије да растерете кретања међу плански грађеним насељима, после можемо и ми да мислимо како да се нормализују и непланска насеља.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571131#p571131:1kic6zd9 je napisao(la):
Дошљак » Нед Сеп 30, 2018 5:36 pm[/url]":1kic6zd9]Али БГ воз опет неће залазити у центар града, нажалост (а могао је да су оставили ГЖС за приградски саобраћај). Свака част римљанима, али нама прво требају линије да растерете кретања међу плански грађеним насељима, после можемо и ми да мислимо како да се нормализују и непланска насеља.

Али ако би БГ ВОЗ ишао Сурчин-Ресник он би могао на Сајму или Жел станици имати везу са центром града преко прве линије која би се градила!

То је римска трећа линија. Прва линија у Риму је била слична нашој првој линији тј. повезивала је центар града са новим насељем EUR али то беше било давно. Буквално је ишла је од Терминија до поменутог насеља користећи то мало тунела у центру и онда следећи трасу пруге кроз забит право до новог насаља (делић линије Б) Треба имати у виду да се тада Италија још увек опарављала од последица другог светског рата.
 
Imajte i na umu to da ako me terate da pešačim ili da menjam više od 2 linije da je verovatnije da ću uzeti kola, skuter, taxi ili nešto slično. Evo pomerili su dolazni peron za međugradska vozila sa auto komande na onu stanicu kod policijske stanice i sad neki prelaze pešaka one izlaze sa auto puta a neki više ne idu tuda, dok neki polagano dolaze kolima (ja). A pre no što me osudite meni tih nekad i 20 min više smeta. Pogotovu sad kad se preselim to je daleko više od 20 min a kolima štedim preko pola sata što mu dođe skoro 1h uštede u svakom pravcu.
E tako treba sagledati i metro, mora da služi nečemu i da pokupi glavne pravce, da ima dobar takt i da ima dobar kapacitet. A da li je jefitnije da se radi plitki iskop to mora struka da pokaže, stubovi na nbg moraju duboko da se zabijaju a plitki iskop možda i ne zahteva nikakav šip, pri tome plitki iskop bi bio nekih pola metra ili metar ispod površine pa ne vidim neki problem sa time, ali ne vidim ni problem sa stubovima samo da naprave nešto...
 
Ја променим некад и по 7 линија у једно смеру и стигнем ПРОВЕРЕНО брже и комотније од овог мученика што се смрзава на станици чекајући ту своју фамозну линију у којој се гужва али шта ја знам. :kafa:

Друго, хоћете метро а нећете преседање? Па не иде рођо мој. Експрес аутобуси и БРТ тунели нам не гину. То је то. Нема друге. :kk:
 
1_219760642_a.gif
 
Плава и Црвена две катасрофе од линија + абнормално нереалне. Сад ми ова из Макиша дође као научни рад. :kafa:
 
@Norexan al si ga lupio svaka ti čast! ako provereno stigneš bilo gde brže nego ja kolima i pri tome promeniš 7 linija! pri tome cenimo beograd i njegov gradski, prigradski i međugradski saobraćaj. Nemam ja ništa protiv toga da promenim 3 linije ako imam i metro u sredini, ali mene put iz rodnog mesta treba da staje nešto nenormalno dugo a da mi poslednja linija bude 95 koja provereno putuje sa nbg do tamo gde treba da odem nekih pola sata ;) to se odnosi na budući bas. Bg voz ide na pun sat što je opet bol u guzici, zato i kažem da takt mora biti jači. da je na 15 minuta verovatno bih se premišljao.
 
На овој мапи што је окачио Арнориан баш највише одговара црвена линија, обухваћена су насеља која имају највише аутобуских линија. А сам план ми је ок, мада ми се не свиђа од увођења жуте линије
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571144#p571144:2obipehu je napisao(la):
Gorstak89 » Нед Сеп 30, 2018 7:11 pm[/url]":2obipehu]@Norexan al si ga lupio svaka ti čast! ako provereno stigneš bilo gde brže nego ja kolima i pri tome promeniš 7 linija! pri tome cenimo beograd i njegov gradski, prigradski i međugradski saobraćaj. Nemam ja ništa protiv toga da promenim 3 linije ako imam i metro u sredini, ali mene put iz rodnog mesta treba da staje nešto nenormalno dugo a da mi poslednja linija bude 95 koja provereno putuje sa nbg do tamo gde treba da odem nekih pola sata ;) to se odnosi na budući bas. Bg voz ide na pun sat što je opet bol u guzici, zato i kažem da takt mora biti jači. da je na 15 minuta verovatno bih se premišljao.

Шта сам лупио? Крени једном из правца Сајма на Вождовац! Шта мислиш ко ће пре стићи?

Особа А: иде 511 па на 9
Особа Б иде 511 на нешто Мостара па на 18.
Особа Ц иде 511 па нешто до Мостара , па нешто до Команде , па нешто до Вождовца!

Која ће од ових особа најмање чекати превоз и бити оно што се каже констатно у покрету? :kafa:

Што се тиче БГ ВОЗ-а за третирање све што иде на 30 минута или јаче као сељобус сам већ причао и сад то видим на делу. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571128#p571128:15hmv8jh je napisao(la):
Norexan » Ned Sep 30, 2018 5:09 pm[/url]":15hmv8jh]Линија за аеородом је БГ ВОЗ према плану. :wink:
A BG: voz je ništa drugo do jedan vid teškog metroa. :wink:
 
Pored fame da se kolima uvek i svuda stiže brže nego gradskim prevozom i / ili BG: vozom , imamo i famu da se prilikom presedanja , u slučaju korišćenja gradskog prevoza , stiže brže ako se ide direktno , bez presedanja. Na osnovu ličnog iskustva , mogu da potvrdim da ni jedan ni drugi slučaj nije tačan , bar ne u tolikoj meri u kojoj se predstavlja. Više puta mi se desilo da sam brže stizao do odredišta sa presedanjem (obično 1 do 3) , sa ili bez pešačenja , nego da sam išao direktno. Isto tako , dešavalo mi se da ka određenim destinacijama nisam ništa brže stizao kolima , nego što je to bio slučaj sa gradskim prevozom. Ako je sistem tako organizovan da je presedanje maksimalno pojednostavljeno , ne vidim ni jedan jedini razlog zašto to ne bi moglo da funkcioniše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571188#p571188:bphbxibh je napisao(la):
solecar » Ned Sep 30, 2018 11:33 pm[/url]":bphbxibh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571128#p571128:bphbxibh je napisao(la):
Norexan » Ned Sep 30, 2018 5:09 pm[/url]":bphbxibh]Линија за аеородом је БГ ВОЗ према плану. :wink:
A BG: voz je ništa drugo do jedan vid teškog metroa. :wink:
Pa i nije baš. BG Voz je naš mutant.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571188#p571188:fg0ezza4 je napisao(la):
solecar » Нед Сеп 30, 2018 11:33 pm[/url]":fg0ezza4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571128#p571128:fg0ezza4 je napisao(la):
Norexan » Ned Sep 30, 2018 5:09 pm[/url]":fg0ezza4]Линија за аеородом је БГ ВОЗ према плану. :wink:
A BG: voz je ništa drugo do jedan vid teškog metroa. :wink:

БГ Воз не може да буде метро јер није неазвистан систем. Истом том логиком нажу трамвајску мрежу можемо прогласити за мрежу ЛРТ линија :laugh:
 
Upravo tako. Baš na ovoj temi sam jednom davno izričito napisao da BG Voz ne može, i ne treba da se smatra metroom.
 
Да је БГ ВОЗ метро он би могао без проблема да иде 5 минута, па чак и мање али за разлику од метроа тамо где он иде НИЈЕ САМ у саобраћају. Интервал БГ ВОЗ-а зависи и од других возова било да су теретни или путчники. Виш да се дигла галама кад сам предложио да једном делу БГ ВОЗ иде на 10 минута (тј две линије да направе тај интервал) и онда су неки то одбацили као немогуће тј. могуће, све је могуће али захтева претходно улагање у инфракстуру. Метро систем или рапидни систем учествује сам у саобраћају и то или у потпуности или већом својом трасом. Њега не занима како ће се уклопити у систем јер он је САМ у систему.

Укратко, да ти то дочерам на мало сатиричан начин: "Једна линија - један систем - једна боја." :lool:
 
Čak i da ima zasebnu prugu , ne bi mogao da ide na 5 min zato što nemamo dovoljan broj kompozicija za tako nešto. :)
 
Kada se uvede metro ova tema ima će 1000 strana... A možda se nikada neće uvesti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571206#p571206:3i59jdpg je napisao(la):
solecar » Пон Окт 01, 2018 12:44 am[/url]":3i59jdpg]Čak i da ima zasebnu prugu , ne bi mogao da ide na 5 min zato što nemamo dovoljan broj kompozicija za tako nešto. :)

Онда бисмо имало метро а не воз. :kk:
 
Vrh