Šta je novo?

Metro

Као што имамо деценију директора аеродрома Поникве где деценијама не слећу авиони.
 
Pa dobro, to što metroa još uvek nema ne znači da tema ne treba da postoji i da bude aktivna. I na drugim forumima postoje teme koje su čekale 5 godina i 1000 strana na realizaciju nekih planova i nabavki. I na kraju se sve to i desilo.

Na kraju krajeva ovakve teme (na ovom i drugim forumima) i generalno pritisak i priča u javnosti o (ne)izgradnji metroa su upravo glavne stvari koje još uvek održavaju u životu celu tu priču i ideju. Inače da nema toga, odavno bi paramecijumi iz ovih i prošlh gradskih vlasti batalili celu tu ideju i fokusirali se na štap-i-kanap rešenja i mazalice za oči kojima mogu da kupe glasove za prve sledeće izbore. A ne da čekaju 5 godina da vide prve rezultate svog ''rada''...

Uostalom, na ovakvim temama se može dosta toga naučiti. A i uvideti kako neke stvari funkcionišu (ili ne). Sta moze, a sta ne.
 
@Bender: Ne shvati pogrešno, ali ja sam odavno rekao da sam za to da se ova tema do zvanično prve lopate arhivira. Zbog mentalnog stanja forumaša :mrgreen:
 
Eh, pa ako bismo tako gledali, moglo bi isto da se uradi sa još 50 tema na forumu... :mrgreen:
 
Ако се настави куповина аутомобила у Београду - улице пучиће. Буквално град је ушао у црвену зону.
 
Највећа и планска Метро станица за линију Устаничка - Земун је планирана у подземном пролазу код Факултета Драмских Уметности... Зашто је то тако, просто и једноставно... Близина свих могућих аутобуских станица, и прилаз аутопуту и Булевару Уметности... И даље постоје могућности за то што се тиче људи из централне зоне Новог Београда, само је проблем у главама људи на нивоу града, док аутобуски систем од Општине Нови Београд до будуће главне аутобуске станице ПУЦА, јер се јашемо и радимо гимнастику по аутобусима... Нема везе, лакше је средити Метро од пустиње А до пустиње Б, уместо да средимо Метро, да нам иде тамо где је прекопотребан, а то је заиста Устаничка - Блок 42 - ФДУ - Општина Нови Београд - Булевар Михајла Пупина - Творничка... Ту цео аутобуски подсистем пуца, јер 17 и 18 као једине везе са Вождовцем не могу превести толики број људи, али опет добро ја испадам бу****, јер је боље радити ово по Макишу, док последњи 95 из Борче превезе до Блока 45 100 људи, а за Борчу је већ у Блоку 70 напето за улазак... О томе се говори људи, боље та Јовинова линија да се спроведе, јер је газимо и јашемо... Докле понављати то?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570201#p570201:2x02p2v7 je napisao(la):
Дошљак » 26 Сеп 2018, 16:41[/url]":2x02p2v7]Као што имамо деценију директора аеродрома Поникве где деценијама не слећу авиони.

барем постоји објекат аеродрома и слете приватни авиони с времена на време. у Босни је до скоро постојало предузеће "Аеродром Требиње", са све директором, секретарицом и 10так радника
 
Гашпаре, треба само потенцирати проблем будуће БАС и инсистирати на њеном повезивању метео системом са центром града.
 
Još kad bi vozovi bili automatski eliminisali bi svaku strepnju od štrajka tokom eksploatacije. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570593#p570593:1q0j8wv6 je napisao(la):
Дошљак » Fri Sep 28, 2018 8:04 am[/url]":1q0j8wv6]Гашпаре, треба само потенцирати проблем будуће БАС и инсистирати на њеном повезивању метео системом са центром града.
Па треба, али то овде људи који појма немају како је живету на Новом Београду и центру истог без Метроа, и трамваја који суштински постоји у теорији, али у пракси не вози људе тамо где не треба је јако дискутабилно... Ок су трамваји од Блокова до Ушћа, али чешћа испадања подстаница за трамваје у блоковима су довели до тога да ПРЕПУНИ И КРЦАТИ 95, више не може примити ту рогату марву... Конкретно вечерас, пета станица од Блока 45, последњи 95 је имао бар 70 људи, сва седишта пуна..., а где су Ушће и остало? Ту већ треба ипак и 85 укључити да барем од Блока 42 растерети увече ту деоницу, јер да се појаве у истом термину у Блоку 42 85 и 95 ка Борчи, увек али увек пре стигне 85, него 95, и то за 15 минута минимум, али ово је тема за Метро, елем да скратим, Јовинова идеја што пре мора да заживи барем код људи који у овом граду живе, немогуће је то да им није представљен цео тај план у вези целе ове приче? Ајде искрено коме је у интересу да има Метро од Макиша до Вишњице? Зар није боље имати линију од Устаничке до Земуна, при томе да линија обухвати велика преседачка чворишта у граду, плус има критичне тачке попут централног дела Новог Београда код Факултета Драмских Уметности и Блока 42, а ту је и Општина Нови Београд... ? Све је већи промет и размена људи који ту гравитирају, а ту само Метро помаже, какав црни Макиш и остале пустиње, док се народ гужва и гуши опет понављам ПО 95, ПРЕПУНОМ 95, који је пун и кад није редован режим, а не нешто друго...
 
Проблем је што су све власти игнорисале развој и транзицију Новог Београда.
 
:D
341550cda3ef63dcd12f72c95aae2d44.jpg
 
Нови Београд има барем широке улице па се ту може сваки систем имплементирати. Хоћемо БРТ? Идемо БРТ. Хоћемо ЛРТ? Идемо ЛРТ. Остали део града нема ни толико него има врлети и сокаке а што оставља могућност само за један ситем који се ту може примети а то је класични метро. :kafa:
 
Али НБГ није сам за себе, и метро треба да га спаја са осталим углавном брдовитим деловима Београда. Ја бих те "лаке" системе евентуално правио по Банатском делу Београда, Сремским селима, ка Обреновцу и Гроцкој и да исти започињу од терминуса метроа.
 
Па Дошљак зар није Метро био планиран на деоници Устаничка - Творничка? Зар није планирана главно чвориште на Новом Београду код Блока 42? И код Општине Нови Београд је било планирано преседање за све делове града? Зар није поента те линије растеретити насељена места, и пре свега линије које дуже путују и које се гомилају дуж прометних деоница? Зар није логичније имати линију Метроа код Блока 42 као будућег преседачког чворишта? Зар није боље имати Метро где ће га људи више користити, него где ће зујати празан? Само ме то интресује... И опет понављам, оваква студија Метроа оставља ПРЕПУНИ 95 који је досадио и богу и народу као јединој вези Блока 42 и Зеленог Венца... Да ли ико о томе мисли? Понављамо се у недоглед, а испаде Јовинова студија најбоља... Уз дужно поштовање зидару, али оно што је човек правио јесте ок, и ценим уложени труд, али да ме неко убеди како изгледају миграције и кретања људи дуж Новог Београда и поврх свега тога у централној зони, и то већ нема везе с везом.
 
Наравно да јесте тако планиран. Ја сам само коментарисао тезу да на НБГ може и ЛРТ због широких улица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570979#p570979:32hm99ra je napisao(la):
Дошљак » Суб Сеп 29, 2018 8:50 pm[/url]":32hm99ra]Али НБГ није сам за себе, и метро треба да га спаја са осталим углавном брдовитим деловима Београда. Ја бих те "лаке" системе евентуално правио по Банатском делу Београда, Сремским селима, ка Обреновцу и Гроцкој и да исти започињу од терминуса метроа.

Хоћу рећи да на НБГ-у веома лако могу се градити високо капацитетни системи осим ако се не дај боже копају тунели по истоме... :kafa:

То о чему човек прича најбоље сведочи мој план јер према њему НБГ би добио једну линију метро, црвену А , љубичасту ЛРТ линију 1 која би повезала нови БАС са Земуном и Центром, ЛРТ зелену линију 8 не рачунам јер она би на НБГ ишла трамвајском пругом а онда преко Моста на Ади и чак ДВЕ БРТ линије тзв. ружичасте линије 80 и 90 које додуше нису уцртане на мапи јер су накднадно додате. :)

Преседање за Метро А је на Ушћу и Булевар Зорана Ђинђића (код Меркатора)
Преседање аз линију 1 је на новом БАС-у, Сава центру и Ушћу

Ово је чисто да се уверите колико сам свестан саме ситуације. :kk:

uQHyN1J.jpg


NBG.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570464#p570464:2zkf2mzu je napisao(la):
Norexan » Čet Sep 27, 2018 3:46 pm[/url]":2zkf2mzu]Ако се настави куповина аутомобила у Београду...
A ko ce da je spreci? Ti mozda? :lol:
Daj se uozbilji...

Problem saobracaja je u nakaradnom urbanizmu, to je bar svima jasno. A to ni metro ne bi resio, vec samo minimalno ublazio.

Lrt na nbg? Neka, hvala. Ipak bismo hteli da ostanemo jedini urbanisticki normalan deo grada. Sve sto treba na novom beogradu, moze u plitki kop.
Nbg je dovoljno devastiran i podeljen žel nasipom koji je isto mogao i trebao u plitki kop.
 
Пробем броја аутомобила је произишао из проблема набијања квадрата без развијања саобраћајне инфраструктуре. По уским старим улицама уместо породичних једноспратница и приземуша изграђене су седмоспратнице. Неко је овде на форуму заговарао да на НБГ треба трансформисати старе отворене и полуотворене блокове у затворене блокове какве имамо у старој матрици града, са што већим заузећем простора. То би направило катастрофу на НБГ пошто су и постојећа паркинг места преоптерећена иако су плански прављена, за разлику од старих улица које кад су трасиране аутомобили нису били ни у машти.
 
Danas imamo situaciju da pored uskih ulica i pretvaranja istih u prenatrpane višespratnicama , da imamo i povećavanje broja vozila , kao i nepostojanje ili nedovoljan broj garažnih mesta , što dovodi dp togaq da su ljudi prisiljeni da se parkiraju po trotoarima , sužavajući dodatno prostor za prolazak vozila i pešaka , u ionako već uskim ulicama. Kada se na to nadoveže i logika većine vozača da se svuda stiže brže , jedinino i isključivo kolima , dobijamo situaciju u kojoj imamo prezakrčene saobraćajnice. To dovodi do toga da vozači postaju nervozni , da trube jedni drugima , da prestrojavanjem iz trake u traku pokušavaju da brže prođu određenu deonicu... , da bi na kraju vremenski stigli do odredišta maltene identično kao da su išli gradskim prevozom.
Da imamo razvijen metro sistem , vrlo brzo i jednostavno bi pomenuti sistem mogao da bude prevaziđen. Primera radi , za 15 - ak minuta BG: vozom stignem od Prokopa do Vuka , od trenutka kada izađem iz strana. Ako bih išao kolima ili gradskim prevozom , trebalo bi mi minimum 3x više vremena , ako ne i još više , u zavisnosti od toga da li idem preko Kneza Miloša ili Autokomande i Bulevara Oslobođenja.
 
Vrh