Šta je novo?

Metro

@Delija

Скандалозност Карлове посвете Јовину си само ти схватио.
А ја ћу, богме, да пишем и надаље како мислим да треба.
Архитекто...
 
Ocigledno je stigla direktiva sa vrha - oko bnv sve da bude pod zemljom. Bez da se razmatra da li je to uopste razumno resenje.

A ezisu/alstromu samo treba sto vise km pruge da nam se zavaljaja sto vise preplacenih vozova (kao u Budimpesti). Nije bitno ni kuda ide pruga ni koliko je metara pod zemljom ni koliko ce svaki kilometar kostati.

I treci kriterijim naravno da se zadovolje svi veliki beogradski investitori (sponzori).

Kada projektujete metro sa takvim polaznim postulatima umesto urbanistickim, saobracajnim i gradjevinskim, dobija se sa svakim korakom sve veca nebuloza!
 
Vec smo jednom (pocetkom 80ih) imali slican eksperiment gde su linije crtane po babu i po stricevima i kako je nekima delovalo lepo. Posle kad su uradjeni glavni projekti i predmeri i predracuni su se zivi nacudili koliko to zadovoljstvo treba da kosta i da to ne moze da plati ni sveti Petar a kamoli siromasni Beograd.

Posle smo nad tim eksperimentom plakali 30 godina i klackali se autobusima. Da li moramo opet sve isto da radimo!?
 
Cisto da se malo podsetimo ko je sta i kada projektovao, posebno vezano za koridor Centar-Banovo brdo


1912.
Elektricni tramvaj ide kroz Kneza Milosa do Topcidera. Kasnije je napravljen krak uz rukavac do Cukarice.

Ito9BNh.png


1938.
U prvom objavljenom projektu za metro u Beogradu linija Dunav-Sava probija greben ispod Terazija a zatim nastavlja ka jugu trasom Savske ulice i bul. Vojvode Misica

g5qmeYj.png



1968.
U prvom ozbiljnom i realnom projektu metroa u Beogradu linija Dunav-Sava probija greben ispod Tasmajdana pa preko Slavije, Klinickog centra i Mostara nastavlja dalje ka jugu kroz Senjak i istocno od hipodroma

VU7ZzX0.png



U medjuvremenu je isprojektovan novi zeleznicki cvor a Prokop odredjen za lokaciju stanice na desnoj obali Save.

1976.
Domaci Sektor za metro projektuje dva odvojena koridora Dunav-Sava:
- Metro koridor prati osovinu grebena (Bulevar) zatim preko Slavije i klinickog centra ide do Prokopa. Odatle jedan krak nastavlja ka Cukarici dok drugi ide na Vozdovac.
- Regionalni metro probija greben ispod trga Republike, zatim nastavlja ka jugu pravcem Savska-bul Vojvode Misica

nqoWzKJ.png



1982.
Projekat metroa je zaustavljen. Umesto njega planira se i siri postojeca tramvajska mreza.

Lj4nuxm


2002.
Francusko preduzece Systra pravi opsirnu analizu saobracaja i predlaze plan za dalji razvoj koji obuhvata sve vidove gradskog prevoza.
Predlozene su 3 varijante za metro mrezu:
- Opcija 1 Optimalna mreza sa 3 metro linije
- Opcija 2 Pokusaj povezivanja Prokopa, ova opcija ocenjena je kao nepovoljna
- Opcija 3 Realne mogucnosti i preporuka za dalje delanje

U sva 3 slucaja Koridor Dunav-Sava prati Savsku i bul. Vojvode Misica

rbPJwuf.png


2004.
Domaci strucnjaci predlazu LRT, to jest tramvaj, umesto metroa.
Ne postoji vise osovina Dunav-Sava vec jedna kratka linija spaja Pravni Fakultet sa Hipodromom preko Prokopa.
U ovom planu se pojavljuje most na Adi na polozaju gde je i sagradjen. Koridor na sredini mosta predvidjen je bas za tramvaj iz ovog plana.

WL2BG74.png


2010.
Uveden je BG:voz koji koristi postojecu infrastrukturu novog zeleznickog cvora i ima prednost nad svim ostalim vozovima sto garantuje tacnost i pouzdanost.

wYUHYSx.png


2012.
Francuska firma Egis dodatno razradjuje Belam LRT plan.

XQrvkfv.png


U medjuvremenu na Beobuild forumu pojavljuje se nova ikonica :fijasko:

2016.
Objavljen je novi plan za metro, na forumu poznatiji kao "SNS plan", "metro od livade do livade" ili pak "tajkunski metro"
Linija Dunav-Sava probija greben ispod trga Republike pa nastavlja ka jugu pravcem Savska-Vojvode Misica, tunelom kroz Banovo brdo pa dalje pravcem vodovodske ulice do Makisa.

1413871_tan2018222-115439743-0_ff.jpg



Sve u svemu SNS plan nosi u sebi uticaje mahom proslih metro projekata 1976. sektor za metro i 2002. Systra, ne LRT projekata, moglo bi se cak reci da je u pitanju puki kolaz elementa iz ova dva plana:

Linija istok-zapad

- od Zemuna do Karadjordjeve ~ 1976. Sektor za metro
- od Karadjordjeve do Crvenog krsta ~ 2002. Systra Opcija 2
- Od Crvenog Krsta do Mirijeva ~ 1976. Sektor za metro (regionalni metro)

Linija sever-jug

- Od Mirijeva do Karaburme ~ 2002. Systra
- Od Karaburme do Banovog brda ~ 1976. Sektor za metro (regionalni metro) i 2002. Systra
- Od Banovog brda do Makisa ~ 1976. Sektor za metro (regionalni metro)
 
Eх да нам је нека мешавина трамваја из 30их са данашњим трамвајем, са 4 метро линијe по плану из 1976. (линија 5 би могла да буде трамвај).
 
иначе, тунел испод Саве је опет Јовинова идеја. додуше за РМ, али опет, нису генијалци из Партије то смислили

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569183#p569183:1q2ga5xe je napisao(la):
JohnnyLee » 22 Sep 2018 06:34 pm[/url]":1q2ga5xe]иначе, тунел испод Саве је опет Јовинова идеја. додуше за РМ, али опет, нису генијалци из Партије то смислили

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока

Da, od koje se odustalo jer je neprakticna. Zakopavati ceo metro da ga ne bismo gledali je skup i glup hobi :bash:

Kacio Igor ovde u februaru:
file.php
 
За оне који не знају, код Факултета Драмских Уметности по Јовиновој идеји, је било планирано да буде подземни део Метро станице, а иначе се тај потез баш везивао дуж Трећег Булевара од Блока 42 до Општине Нови Београд... Савршено испланирано, да растерети централни и пословни део Општине Нови Београд на најкритичнијој деоници! Ова Ежисова студија је катастрофа, и бојим се да смо га угасили...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569154#p569154:1k4sz793 je napisao(la):
markomarko » 22 Sep 2018 02:51 pm[/url]":1k4sz793]Ocigledno je stigla direktiva sa vrha - oko bnv sve da bude pod zemljom. Bez da se razmatra da li je to uopste razumno resenje.

A ezisu/alstromu samo treba sto vise km pruge da nam se zavaljaja sto vise preplacenih vozova (kao u Budimpesti). Nije bitno ni kuda ide pruga ni koliko je metara pod zemljom ni koliko ce svaki kilometar kostati.

I treci kriterijim naravno da se zadovolje svi veliki beogradski investitori (sponzori).

Kada projektujete metro sa takvim polaznim postulatima umesto urbanistickim, saobracajnim i gradjevinskim, dobija se sa svakim korakom sve veca nebuloza!

Upravo se ovim otvara mogućnost da nam se, zbog prokletog projekta Beograd na vodi, desi slučaj peštanskog metroa 4, koji je koštao 200 miliona evra po kilometru (1,5 milijardi za 7,5 km). Takođe su braća Gali i njihova oprema u pitanju. Što je najgore, ova naša trasa bi, s obzirom na visinske razlike i na kvalitet tla sa novobeogradske strane mogla da bude još i skuplja...

U Mađarskoj, bogatijoj zemlji, taj projekat je doživljen kao prvorazredni nacionalni skandal, grad je deceniju stagnirao zbog njega, ne mogavši da obnovi zarđale metro vozove na jednoj od linija, niti da uloži išta do pre dve godine u tramvaj. A čak 600 miliona evra za gradnju linije je došlo iz fondova EU!

E, onaj koji u Srbiji ide na takav scenario, tome treba da visnu jajca! Ko će nama da pokloni 600 miliona evra za jednu liniju?!

A najbolje da se i dalje na Beobildu bavimo i zamlaćujemo VISINOM PODA NA ŠINSKOM VOZILU, jbt, faking visinom poda??!!
 
15558605578_0c176af648_h.jpg


Jeftiniji Španac. Bolji odnos cena-kvalitet. Kapacitet 1494 (6p/m2), sa 5 vagona 800 što mu dođe Medium Capacity System.

Teško da bilo koji drugi sistem za manje pare od Alstoma može da se popne iz Makiša u plitki tunel u Požeškoj te da se spusti na nivo terena kod Hipodroma i provuče kroz šumu stubova ispod petlje "Radnička" bez ikakvih mostovskih konstrukcija osim rampi.

Moje saučešće. Toliko su toga u međuvremenu nabacali na koridor da ostajemo bez nekog većeg izbora.
 
Ne bih da ispadne da zvocam , ali bilo bi lepo da može da se pročita to što postavljaš , kad već kačiš slike sa tekstom. Ovo se generalno odnosi na sve teme. Neku preteranu poentu kačenja mutnih fotografija i / ili malog formata (veličine) ne vidim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569683#p569683:b112uolz je napisao(la):
Express » Mon Sep 24, 2018 5:07 pm[/url]":b112uolz]
15558605578_0c176af648_h.jpg


Jeftiniji Španac. Bolji odnos cena-kvalitet. Kapacitet 1494 (6p/m2), sa 5 vagona 800 što mu dođe Medium Capacity System.

Teško da bilo koji drugi sistem za manje pare od Alstoma može da se popne iz Makiša u plitki tunel u Požeškoj te da se spusti na nivo terena kod Hipodroma i provuče kroz šumu stubova ispod petlje "Radnička" bez ikakvih mostovskih konstrukcija osim rampi.

Moje saučešće. Toliko su toga u međuvremenu nabacali na koridor da ostajemo bez nekog većeg izbora.
Овакав капацитет да ради 24/7 од Устаничке до Земуна преко Општине Нови Београд и Блока 42 итекако имао путника, још би било туче за улазак, нарочито у чувеном подземном пролазу код ФДУа, где је Јовин предвиђао Метро станицу, где би људи из блокова 1, 28, 29, 33, 34, 38 и 39 могли да са једним преседањем стигну брже до центра града него било где другде... Ма колико год био локал патриота и са Новог Београда, да се ја питам Метро је преко потребан Новобеоградском делу више него ишта, под условом да исти ради 24/7 и да важи Бус Плус, имао би више путника него било где другде... Друга линија ако мора од Карабурме до Макишког поља, само да се удари крст на Тргу Републике и то је то... Само се опет бојим, како северни део блокова од Ивана Рибара до Тошиног Бунара организовати, то је велики проблем, на тој страни за град постоје 71 и 601, а за Земун 45, најгоре је то што тамо за тај део нико и не размишља, а број становника опасно расте из дана у дан...
 
Osnovano preduzeće "Metro Beograd"

Izvor: b92

Link: https://www.b92.net/biz/vesti/srbij...&utm_campaign=Under-Article-List&utm_content=

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569137#p569137:xdsj07fg je napisao(la):
11030 » 22 Sep 2018 12:07 pm[/url]":xdsj07fg]
Pristat će na skretanje linije kroz Prokop, ali usmeravanje ka Vidikovcu i Petlovom brdu umesto Makiša, teško. Zapravo, ne smeju.

Zašto ne smeju? Od Makiša u onom obimu koji je predstavljen očigledno nema ništa tako da je taj krak tu apsolutno nepotreban. AKo na nečemu treba da se insistira to je da ide do Orlovače i kupi sva naselja usput. Baš me zanima kako će da objasne suprotnu odluku. Aj da se počeli nešto u Makišu da grade ali ovako je stvarno...
Naravno da metro treba da poveže najveću ŽS i KCS pa bilo bi umobolno da se to ne desi.
Slažem se sa tvojim postom, ali mislim da je tajkun finansijer ove gradnje na Makišu izuzetno jak. Biće teško to promeniti, ali treba pokušati, tj . animirati javnost.
 
Пази, и нек направе то на Макиш али само ако стварно буду направили потребу за тим - тј да Боги не баци финту и не направи ништа

Ипак су се мало зезнули кад су потписали уговор за БнВ где се тражи метро
 
Иначе сва западна нова насеља су направљена са планом да их покрије метро, а Богију ће да направе метро са планом да ће он ту велеград да дигне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569972#p569972:391u872f je napisao(la):
Дошљак » Uto Sep 25, 2018 3:55 pm[/url]":391u872f]Иначе сва западна нова насеља су направљена са планом да их покрије метро, а Богију ће да направе метро са планом да ће он ту велеград да дигне.

Pa kako drugačije misliš da će ovce kupiti nešto što su realno Bele Vode i Žarkovo za nekih 1500e/m2?
 
Nikodijević: Novo preduzeće – „Metro Beograd”

Predsednik Skupštine grada Beograda Nikola Nikodijević najavio je osnivanje novog preduzeća – „Metro Beograd”, a ta tačka dnevnog reda usvojena je na današnjoj sednici gradske skupštine. Na ovaj način, ocenio je Nikodijević, i zvanično se pravi prvi korak za budući Beogradski metro.

– To je izuzetno važna odluka za Grad Beograd. U preduzeću su isključivo najstručniji ljudi, profesori univerziteta i ljudi koji se godinama bave temom metroa. Zadatak preduzeća biće projektovanje, a u budućnosti i izgradnja i održavanje sistema metroa u Beogradu – istakao je Nikodijević.

On je izrazio nadu da će gradnja početi 2020. godine, kako je i planirano.

izvor: beograd.rs
 
Ма јел могуће да су се сетили да врате трасу линије кроз нову железничку станицу како је предвиђено? :gobb:

Саградиш нову железничку станицу на неприступачном месту а онда још и приде томе ускратиш је за метро. :violina:
 
Osnovano preduzeće Beogradski metro i voz
Odbornici Skupštine grada usvojili su 25. septembra Odluku o osnivanju javno-komunalnog preduzeća za izgradnju i obavljanje prevoza putnika metroom i razvoj gradske železnice u Beogradu. Zamenik gradonačelnika Goran Vesić je kao osnovni razlog za osnivanje ovog preduzeća naveo činjenicu da je potrebno da se izgradnjom metroa Grad bavi na dnevnom nivou, kao i da postoji zajednička Radna grupa na nivou republike.

– Preduzeće Beogradski metro i voz će razvijati i graditi metro. Konačno se nalazimo pred početkom ovog posla, a izgradnja metroa je dugoročan i kompleksan posao i zahteva angažovanje svih materijalnih i kadrovskih resursa grada Beograda. Vrednost čitavog posla je veća od 3 mlrd EUR, dok prva faza košta 1,3 mlrd EUR. To je najvažniji posao koji će se obavljati u narednim decenijama – poručio je Vesić.
...
On je precizirao da će u skladu sa zakonom biti određen i vršilac dužnosti direktora, Stanko Kantar, koji se 10 godina bavi razvojem gradske železnice, a osmislio je i realizovao proejkat BG voza i u poslednje četiri godine vodio projekat izgradnje beogradskog metroa.
...

Izvor: eKapija

Link: https://www.ekapija.com/news/2263045/os ... etro-i-voz
 
Slažem se sa tvojim postom, ali mislim da je tajkun finansijer ove gradnje na Makišu izuzetno jak. Biće teško to promeniti, ali treba pokušati, tj . animirati javnost.
Jel pričamo o Bogoljubu? Da je toliko jak već bi se tamo gradilo ne bi ih zavlačili 2 3 godine. A valjda nije jaci od arapa..Ako pomeriše iz Bg na vodi mogu i sa makiških livada. Uostalom ukoliko bi išao trasom Ibarska pokrio bi onu rupu izmedju Železnika Belih voda i Vidikovca. Eto mu za tesla grad a nije vodoizvorište. Slažem se da treba pojačati pritisak javnosti pa šta bude...
 
Jedino što može da upali, to je pritisak građana na lokalu. Stanovnika naselja od Žarkova do Petlovog brda je mnogo; treba da se organizuju, sakupe potpise za peticiju, u znak upozorenja blokiraju Ibarsku koji put. Onda bi, odjednom, i prva linija mogla da dobije krak ka Orlovači, kao što je najvljeno i za blokove.
 
Vrh