Cisto da se malo podsetimo ko je sta i kada projektovao, posebno vezano za koridor Centar-Banovo brdo
1912.
Elektricni tramvaj ide kroz Kneza Milosa do Topcidera. Kasnije je napravljen krak uz rukavac do Cukarice.
1938.
U prvom objavljenom projektu za metro u Beogradu linija Dunav-Sava probija greben ispod Terazija a zatim nastavlja ka jugu trasom Savske ulice i bul. Vojvode Misica
1968.
U prvom ozbiljnom i realnom projektu metroa u Beogradu linija Dunav-Sava probija greben ispod Tasmajdana pa preko Slavije, Klinickog centra i Mostara nastavlja dalje ka jugu kroz Senjak i istocno od hipodroma
U medjuvremenu je isprojektovan novi zeleznicki cvor a Prokop odredjen za lokaciju stanice na desnoj obali Save.
1976.
Domaci Sektor za metro projektuje dva odvojena koridora Dunav-Sava:
- Metro koridor prati osovinu grebena (Bulevar) zatim preko Slavije i klinickog centra ide do Prokopa. Odatle jedan krak nastavlja ka Cukarici dok drugi ide na Vozdovac.
- Regionalni metro probija greben ispod trga Republike, zatim nastavlja ka jugu pravcem Savska-bul Vojvode Misica
1982.
Projekat metroa je zaustavljen. Umesto njega planira se i siri postojeca tramvajska mreza.
2002.
Francusko preduzece Systra pravi opsirnu analizu saobracaja i predlaze plan za dalji razvoj koji obuhvata sve vidove gradskog prevoza.
Predlozene su 3 varijante za metro mrezu:
- Opcija 1 Optimalna mreza sa 3 metro linije
- Opcija 2 Pokusaj povezivanja Prokopa, ova opcija ocenjena je kao nepovoljna
- Opcija 3 Realne mogucnosti i preporuka za dalje delanje
U sva 3 slucaja Koridor Dunav-Sava prati Savsku i bul. Vojvode Misica
2004.
Domaci strucnjaci predlazu LRT, to jest tramvaj, umesto metroa.
Ne postoji vise osovina Dunav-Sava vec jedna kratka linija spaja Pravni Fakultet sa Hipodromom preko Prokopa.
U ovom planu se pojavljuje most na Adi na polozaju gde je i sagradjen. Koridor na sredini mosta predvidjen je bas za tramvaj iz ovog plana.
2010.
Uveden je BG:voz koji koristi postojecu infrastrukturu novog zeleznickog cvora i ima prednost nad svim ostalim vozovima sto garantuje tacnost i pouzdanost.
2012.
Francuska firma Egis dodatno razradjuje Belam LRT plan.
U medjuvremenu na Beobuild forumu pojavljuje se nova ikonica
2016.
Objavljen je novi plan za metro, na forumu poznatiji kao "SNS plan", "metro od livade do livade" ili pak "tajkunski metro"
Linija Dunav-Sava probija greben ispod trga Republike pa nastavlja ka jugu pravcem Savska-Vojvode Misica, tunelom kroz Banovo brdo pa dalje pravcem vodovodske ulice do Makisa.
Sve u svemu SNS plan nosi u sebi uticaje mahom proslih metro projekata 1976. sektor za metro i 2002. Systra, ne LRT projekata, moglo bi se cak reci da je u pitanju puki kolaz elementa iz ova dva plana:
Linija istok-zapad
- od Zemuna do Karadjordjeve ~ 1976. Sektor za metro
- od Karadjordjeve do Crvenog krsta ~ 2002. Systra Opcija 2
- Od Crvenog Krsta do Mirijeva ~ 1976. Sektor za metro (regionalni metro)
Linija sever-jug
- Od Mirijeva do Karaburme ~ 2002. Systra
- Od Karaburme do Banovog brda ~ 1976. Sektor za metro (regionalni metro) i 2002. Systra
- Od Banovog brda do Makisa ~ 1976. Sektor za metro (regionalni metro)