Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560547#p560547:fapmk6i3 je napisao(la):
zidar » Pon Avg 20, 2018 10:06 am[/url]":fapmk6i3]
- Celokupna putnicka zeleznica tada moze da ide koridorom NBGD-most na Adi-Topcider

Neverovatna mi je tendencija određenih članova foruma da ulaze u paralelnu realnost. Imamo novu glavnu stanicu u Prokopu (molim vas da ne ulazite u hiljaditi put u raspravu da li je glavna, centralna ili šta već, jer je činjenično stanje da je većinski preuzela ulogu koja je imala glavna) koja će kroz par godina biti završena (tužno je što i ovako nezavršena bez problema prima trenutni broj putnika i vozova), a neki bi i dalje da prave nekakve nove neostvarive koridore koji zaobilaze Prokop i pravili bi novi Prokop na drugom mestu. Kao da nam nije dovoljan jedan Prokop pa bi možda i neki Ukop ili Raskop. Ne razumem uopšte.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560636#p560636:347h7nzk je napisao(la):
WLABmz » 20 Aug 2018 02:00 pm[/url]":347h7nzk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560547#p560547:347h7nzk je napisao(la):
zidar » Pon Avg 20, 2018 10:06 am[/url]":347h7nzk]
- Celokupna putnicka zeleznica tada moze da ide koridorom NBGD-most na Adi-Topcider

Neverovatna mi je tendencija određenih članova foruma da ulaze u paralelnu realnost. Imamo novu glavnu stanicu u Prokopu (molim vas da ne ulazite u hiljaditi put u raspravu da li je glavna, centralna ili šta već, jer je činjenično stanje da je većinski preuzela ulogu koja je imala glavna) koja će kroz par godina biti završena (tužno je što i ovako nezavršena bez problema prima trenutni broj putnika i vozova), a neki bi i dalje da prave nekakve nove neostvarive koridore koji zaobilaze Prokop i pravili bi novi Prokop na drugom mestu. Kao da nam nije dovoljan jedan Prokop pa bi možda i neki Ukop ili Raskop. Ne razumem uopšte.
Slažem se, kao što sam rekao sutra( u septembru a to je za 9 dana) će se pojaviti plan na gradskoj skupštini, usvoji će ga. A mi ćemo ovde da crtkamo metro trasom metroa, stanicu Bg voza na trgu koju nećemo videti zbog gašenja GŽS i.t.d. Zar je toliki problem da realno sagledamo stvari, stavimo svoje fantazije i egoe sa strane i sagledamo na šta se realno može uticati u pogledu metroa?

I naravno sprečiti trenutnu prodaju muda za bubrege i predstavljanja gradske železnie BG Voza kao metroa što nije jer ne pokriva centar to jest krug dvojke već ga jasno tangira.

Uz dužno poštovanje Zidar, tu najviše mislim na tebe jer imaš raznorazne fiks ideje na koje ti konstantno članovi koji su iz građevinske i geodetske struke ukazuju da su neizvodljive.
 
Метро или било који шински систем, да заобилази најбитнија чворишта попут Општине Нови Београд и дела центра Земуна је незамислив... А где је Блок 42 као будуће аутобуско чвориште... Поента Метроа је растеретити кључне транзитне и путничке коридоре, а линија Устаничка - Блок 42 са све подземним делом код ФДУ - Општина Нови Београд - Земун је била најјиедеалнија за целу ту причу, и ту треба почети градњу дела те линије, јер критични део се све више формира од Блока 42 и Бувљака до центра Земуна, а то ниједан систем ЈГПа није у стању да изнесе(небитан интервал линије која ту пролази)...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561044#p561044:31ib9xfw je napisao(la):
vucko » 21 Aug 2018 10:11 pm[/url]":31ib9xfw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560636#p560636:31ib9xfw je napisao(la):
WLABmz » 20 Aug 2018 02:00 pm[/url]":31ib9xfw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560547#p560547:31ib9xfw je napisao(la):
zidar » Pon Avg 20, 2018 10:06 am[/url]":31ib9xfw]
- Celokupna putnicka zeleznica tada moze da ide koridorom NBGD-most na Adi-Topcider

Neverovatna mi je tendencija određenih članova foruma da ulaze u paralelnu realnost. Imamo novu glavnu stanicu u Prokopu (molim vas da ne ulazite u hiljaditi put u raspravu da li je glavna, centralna ili šta već, jer je činjenično stanje da je većinski preuzela ulogu koja je imala glavna) koja će kroz par godina biti završena (tužno je što i ovako nezavršena bez problema prima trenutni broj putnika i vozova), a neki bi i dalje da prave nekakve nove neostvarive koridore koji zaobilaze Prokop i pravili bi novi Prokop na drugom mestu. Kao da nam nije dovoljan jedan Prokop pa bi možda i neki Ukop ili Raskop. Ne razumem uopšte.
Slažem se, kao što sam rekao sutra( u septembru a to je za 9 dana) će se pojaviti plan na gradskoj skupštini, usvoji će ga. A mi ćemo ovde da crtkamo metro trasom metroa, stanicu Bg voza na trgu koju nećemo videti zbog gašenja GŽS i.t.d. Zar je toliki problem da realno sagledamo stvari, stavimo svoje fantazije i egoe sa strane i sagledamo na šta se realno može uticati u pogledu metroa?

I naravno sprečiti trenutnu prodaju m*** za bubrege i predstavljanja gradske železnie BG Voza kao metroa što nije jer ne pokriva centar to jest krug dvojke već ga jasno tangira.

Uz dužno poštovanje Zidar, tu najviše mislim na tebe jer imaš raznorazne fiks ideje na koje ti konstantno članovi koji su iz građevinske i geodetske struke ukazuju da su neizvodljive.

Da izvines, ja sam podstaknut bas tvojom najavom inicijative protiv SNS metroa i zapoceo diskusiju o argumentima za i protiv.

Obrazlozio sam prednosti i mane trase Senjak, kao i mane i velike prednosti trase Sajam.

Do sada nisam procitao ubedljivo obrazlozenje prednosti Senjaka prema Sajmu, a valjda bi bilo pozeljno da inicijativa ispece argumente na forumu pre nego sto nastupi u javnosti kada vec ovaj forum i diskusija postoje.

Kako bi recimo odgovorio na pitanje "zasto se protitivite metrou bas sada kada cemo napokon da ga gradimo posle toliko godina cekanja?"

- - -
(Inace moji projekti su plod dugogodisnjeg mastanja, razvoja i rada i ne znam koji je to od njih neko iz struke osporio kao neizvodljiv :kafa: )
 
Pa trasa ka prokopu ne iskljucuje sajam. Jedino sto je stanica pomerena ka Ruskoj, ali i tu se isto tako ostvaruje presedanje na puno autobuskih linija, pa cak mozda i prsedanje na zeleznicu ukoliko bi se uradila stanica sajam (stari cvor).

A dobija se veza sa centralnom zeleznickom stanicom koja je preuzela ulogu glavne, veza celog juznog, centralnog, kao i istocnog Beograda (ako metro ide ka Mirijevu) sa tom stanicom i maksimalno iskoriscavanje njegog kapaciteta koji vec postoji.

Dobija se veza Klinickim centrom, koji je opet pozicioniran u liniji sa Prokopom, da ljudi koji dodju iz unutrasnjosti lako i brzo stigu do klinickog bez da sto godina provedu u prevozu, jer je to bespotrebno.

Dobija se veza sa Slavijom u blizini koje se nalaze mnoge administrativne i druge atraktivne ustanove od koristi za sve gradjane, kao i velika gustina stambenog tkiva.

Omogucava se da kralja Milana postane pesacka ulica, i time ceo potrez od terazija do slavije se nadoveze na postojece presacke zone i postane jos atraktivniji. Pesacka zona od slavije do Kalimegdana - milina.

Za svaku ovu stavku mogu da razglabam po jednu celu stranu, ali ovo su samo teze.

Medjutim, ukoliko je trzni centar i bogoljib na vodi bitniji od ovih stvari, onda nista. Ja sam mislio da je bitno da se grad razvija na opstu korist al izgleda da sam negde zalutao.


I jos nesto, kad se pravi urbanizam grada to je kao puzzle. Sve je vezano jedno sa drugim i postavljeno u odnosu na nesto. Pa tako i nov zel cvor, metro, klinicki cetar i sve ostalo je osmisljeno u odnosu jedno na drugo. Kao sto ni puzzle slika nece igledati kako valja, ako se kockice ne poredjaju onako kako su i prerdvidjene, tako ni grad nece izgledati kako valja ako se na silu menja predvidjeni medjusobni odnos vise komponenata.

Ko hoce da shvati koliko je lose da linija prokop-kcs-slavije ostane bez metroa -shvatice, ko nece - niko mu ne moze pomoci. Sve je vec receno na ovoj i drugim temama.
 
Slažem se sa Vučkom. Da se tema (ne forumska već životna a to je trasa prve linije metroa) ne bi razvodnjavala i da se ne bi išlo u psihopatologiju treba izneti konkretan predlog sa eventualno jednim ili dva zahteva o promeni postojeće trase, jer sigurno neće uvažiti a ni usvojiti bilo šta što previše odstupa od njihovog plana. Ja bih išla na insistiranje da posle Brda metro ide nadzemno trasom Ibarske do Orlovače gde bi bio depo. Skretanje ka Makišu (koje je pitanje da li će se raditi i ako hoće u kom obimu) uskraćuje pristupa Metrou oko 200.000 stanovnika južnog Beograda. Da smo pametni i svi da pokrenemo narodnu inicijativu, skupimo potpise. Makiš je najgluplja moguća opcija. Trason Ibarske se pokriva Žarkovo, Cerak, Bele vode, Vidikovac, Labudovo brdo, Petlovo brdo. Nadzemna trasa je i jeftinija a za nju ovde ima i više nego dovoljno mesta.

I da, smarate sa svojim predlozima crtežima i glupostima koji će uvek ostati na nivou mašte. Uradimo nešto konkretno!
 
Pozdrav za Zidara, upravo objavljena vest.

Kreće BG metro: Biće kombinacija sa BG vozom
IZVOR: TANJUG SREDA, 22.08.2018. | 17:43

Beograd -- Ministarstvo građevinarstva formiralo je radnu grupu koja će pratiti izgradnju metroa u Beogradu i određivati dinamiku realizacije tog projekta.

Na sastanku, kojem je predsedavala ministarka Zorana Mihalović, rečeno je da je ideja da se napravi kombinacija metroa, za dve linije, i BG voza, s obzirom na to da laki šinski sistem već postoji u Beogradu.

Takođe, kako se navodi u saopštenju dostavljenom medijima, na sastanku je ocenjeno da će izgradnja metroa doprineti ubrzanom razvoju Grada, sa potencijalom za izgradnju velikog broja stambenih i poslovnih objekata.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1434032
 
Pa, ne mora da bude; ima člana Uticajne grupe Imamo plan u SNS, pa će taj, dabome, da utiče na koga treba, da metro bude što bolji.

@11030
Mudro zboriš. To je razlika između zrelih ljudi i dečurlije. Nažalost, po pitanju metroa Beobuild je vazda bio većinski među dečurlijom. I sve najgore što vlast učini sa beogradskim metroom, zapravo su preuzete klinačke ideje sa ovog foruma.
 
^^^^^ha, ha to bi bio zanimljiv momenat, Zidar komesar :D

Inace vest za pohvalu, od raznih tramvajskih rolerkostera za koje je cak i ikonica smisljena :fijasko: dosli smo napokon do toga da je zvanicna prica "Beogradu trebaju Metro i Bg:voz"

Ozbiljan pomak ka zdravom razumu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561319#p561319:2l2ny6kl je napisao(la):
zidar » Sre Avg 22, 2018 9:50 pm[/url]":2l2ny6kl]^^^^^ha, ha to bi bio zanimljiv momenat, Zidar komesar :D

Inace vest za pohvalu, od raznih tramvajskih rolerkostera za koje je cak i ikonica smisljena :fijasko: dosli smo napokon do toga da je zvanicna prica "Beogradu trebaju Metro i Bg:voz"

Ozbiljan pomak ka zdravom razumu.

Napokon? Pa zar nije još sedadeset i koje određeno da Beogradu treba metro. I sve studije i planiranja su odrađeni tada... i stavljeni u fioku osamdesetih kada više nije bilo para.
 
Tada se drzava zvala Jugoslavija, ekonomija je bila planska, a buducnost svetla.

Posle je sve otislo u vrazju mater a pocetkom dvehiljaditih svi planovi za metro u Beogradu su zapravo forsirali nasminkani tramvaj ( :fijasko: ).
Cak je i Beovoz ukinut.

Zato kazem da se nakon 20ak godina polako vracamo zdravom razumu:

- Bg:voz je uveden na postojecoj infrastrukturi koja je zvrjala prazna i mreza se polako siri.
- Projekat metroa predvidja pravi metro: nezavisni visikokapacitetni sinski sistem.
- Priznaje se da su tramvaj i laki sinski sistem zapravo ista stvar

I dalje je cela prica o metrou bliza pljacki nego istinskom razvoju samo sto ce sada rezultat pljacke biti metro sistem a ne tramvaj na steroidima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561145#p561145:3cqjtek4 je napisao(la):
11030 » 22 Aug 2018 12:26 pm[/url]":3cqjtek4]Slažem se sa Vučkom. Da se tema (ne forumska već životna a to je trasa prve linije metroa) ne bi razvodnjavala i da se ne bi išlo u psihopatologiju treba izneti konkretan predlog sa eventualno jednim ili dva zahteva o promeni postojeće trase, jer sigurno neće uvažiti a ni usvojiti bilo šta što previše odstupa od njihovog plana. Ja bih išla na insistiranje da posle Brda metro ide nadzemno trasom Ibarske do Orlovače gde bi bio depo. Skretanje ka Makišu (koje je pitanje da li će se raditi i ako hoće u kom obimu) uskraćuje pristupa Metrou oko 200.000 stanovnika južnog Beograda. Da smo pametni i svi da pokrenemo narodnu inicijativu, skupimo potpise. Makiš je najgluplja moguća opcija. Trason Ibarske se pokriva Žarkovo, Cerak, Bele vode, Vidikovac, Labudovo brdo, Petlovo brdo. Nadzemna trasa je i jeftinija a za nju ovde ima i više nego dovoljno mesta.

I da, smarate sa svojim predlozima crtežima i glupostima koji će uvek ostati na nivou mašte. Uradimo nešto konkretno!

Nadlezni ce ti odgovoriti da u prvoj fazi metro ide sve do Zarkova sto takoreci pokriva celu Cukaricu, sa presedanjem na bus dakako, ali svakako je bolje nego sto je trenutna situacija. Za sada linija ne moze da ide dalje i sasvim je dovoljna jer su resursi potrebni za pokrivanje drugih bitnih koridora. Dodace da ako smatras da Zarkovo nije dovoljno vec metro treba da nastavi juznije treba zapravo da budes srecna sto prva metro linija uopste ide tim pravcem jer ce Jerkovic i Blokovi metro cekati jos nekoliko generacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561318#p561318:exrtno02 je napisao(la):
Пантограф » 22 Aug 2018 10:48 pm[/url]":exrtno02]Pa, ne mora da bude; ima člana Uticajne grupe Imamo plan u SNS, pa će taj, dabome, da utiče na koga treba, da metro bude što bolji.

Hoces reci da ce Stf da utice da trasa metro-a bude po planovima koje je iznelo imamoplan?
 
Pa, meni se čini, posebno čitajući poslednju stranu, da su određeni uticaji već učinjeni, i da je grad Smartplanom zapravo prihvatio jedan od preloga grupe Imamo plan.

Još jedan indikator zbog čega način vladavine SNS-a nije nikakva slučajnost, niti incident u Srbiji.

Dakle, metro za Makiš i za Viline vode, to je ono što nama treba. E, jbt...

:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
 
U skoro svim metro planovima Zidara je izbacena trasa koja ide Bulevarom Kralja Aleskandra, a ovo je prvi put da je jedna vlast izbacila tu trasu koja se 40 godina uvek nalazila u svim metro planovima.
Da li je to slucajnost ili je zaista imamoplan imao neki uticaj, to vec ne znam.

Ono cega se secam je da je pre par meseci Zidar poslusao predloge i savete forumasa i uradio jedan dosta drugaciji plan od njegovih uobicajnih planova koji je imao neku vrstu koncenzusa vecine nas ovde jer se vracao na trasu preko Bulevara i postojala je trasa Trg-Slavija-Prokop.
E sad ja bi rekao da takav plan nije ono sto je on primarno zeleo da uradi vec je uradio verziju za koju se vecina foruma zalagala cisto da imamo i tu opciju na vidiku.
 
Nadlezni ce ti odgovoriti da u prvoj fazi metro ide sve do Zarkova sto takoreci pokriva celu Cukaricu, sa presedanjem na bus dakako, ali svakako je bolje nego sto je trenutna situacija. Za sada linija ne moze da ide dalje i sasvim je dovoljna jer su resursi potrebni za pokrivanje drugih bitnih koridora. Dodace da ako smatras da Zarkovo nije dovoljno vec metro treba da nastavi juznije treba zapravo da budes srecna sto prva metro linija uopste ide tim pravcem jer ce Jerkovic i Blokovi metro cekati jos nekoliko generacija.

Ne znam što bih ja bila srećna zbog metro stanice 300 m od moje kuće koja vodi samo do Trga republike? Ionako sad do Trga stižem za max 20 minuta. Srećna bih bila da kad uđem u tu stanicu mogu da odem i na Konjarnik i na NBG i gdegod. I da ne čekam taj voz pardon metro duze od 4, 5 minuta. Još srećnija bih bila da taj metro funkcioniše celu noć kao u normalnim državama, a ne ko sad da mi je poslednji za moje selo Žarkovo na 6 km od pomenutog Trga republike u 23:00 h.

Doduše mislim da si ih precenio u odgovoru, ovo ipak ima neki logički sled i smisao, odgovore koje sam dobijala od direkcije za saobraćaj su za verovali ili ne.
 
U Berlinu Kopenhagenu itd radi...Gde je normalno da zadnji autobus iz centra radnim danima (i vikendom) ide u 11? Šta je sa ljudima koji rade, koliko njih propusti poslednji pa plaćaju 150 ili koliko je već dinara noćni?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561419#p561419:2jo21cbn je napisao(la):
spatiotecte » 23 Aug 2018 11:56 am[/url]":2jo21cbn]U skoro svim metro planovima Zidara je izbacena trasa koja ide Bulevarom Kralja Aleskandra, a ovo je prvi put da je jedna vlast izbacila tu trasu koja se 40 godina uvek nalazila u svim metro planovima.
Da li je to slucajnost ili je zaista imamoplan imao neki uticaj, to vec ne znam.

Ono cega se secam je da je pre par meseci Zidar poslusao predloge i savete forumasa i uradio jedan dosta drugaciji plan od njegovih uobicajnih planova koji je imao neku vrstu koncenzusa vecine nas ovde jer se vracao na trasu preko Bulevara i postojala je trasa Trg-Slavija-Prokop.
E sad ja bi rekao da takav plan nije ono sto je on primarno zeleo da uradi vec je uradio verziju za koju se vecina foruma zalagala cisto da imamo i tu opciju na vidiku.

Evo tog plana gde sam Vozdovacku liniju izmaltretirao zarad Prokopa. Ja bih je naravno provukao pravo od Slavije do Autokomande, ali eto imam ponekad i osecaj za konsenzus :sesir:

metro-beograd-2018-februar-lepeza.png

http://www.imamoplan.com/metro/metro-beograd/

- Prvo veza Zvezdara-Vracar-NBGD.
Po mom misljenju metro veza preko Save na potezu Vuk-Centra-Z st NBGD-Blokovi je apsolutni prioritet.


- Zatim Savsko-Dunavska linija Luka-Centar-Zarkovo sa nastavkom ka jugu
Proboj grebena i koridor Cukarica-Centar

- Najzad Zemun-Centar-Prokop-Vozdovac

Moram priznati da je jedino sto mi se ovde ne svidja spajanje sve 3 linije na potezu Terazije-Stajga, previse je gusto, bolje bi bilo da se oformi trougao u centru. Ipak namerno sam ih sve spojio na jednom mestu da bih ilustrovao 3 glavna pravca koja cine strukturu Beograda.

Nazalost Prokop je suludo postavljen potpuno van svih tih pravaca (KCS tangentira pravac Vozdovac), na svu srecu ima bg:voz pa nece ostati zaboravljeno siroce.

metro-beograd-2018-februar-lepeza-3.png
 
E hvala na brzom odgovoru i postavljanju te mape o kojoj sam pricao. :kk:
Iskreno, od svih planova koje si radio do sad, ovaj mi je ubedljivo i daleko najbolji od svih.
Jedino sto bi malo izmenio na njemu je trasa linije broj 2 koju bi provukao preko 29og Novembra jer Ada Huja i Karaburma ce jednog dana dobiti krak BG voza pa bi onda takva metro linija to onemogucila a bilo bi steta jer su vec izgradjeni tuneli kolosecnih veza.
Takodje se slazem da je mozda nesto moglo bolje da se uradi na toj deonici koju dele sve 3 linije, sto kazes, neki trougao bi bio bolji.
U tom planu si se drzao principa da metro linije prate glavne bulevare grada i mislim da je to najpravilniji pristup u projektovanju metro-a.
 
Imam i varijantu sa trouglom gde je trasa linije 2 bas po ukusu @milanche :sesir:

metro-beograd-2018-februar-lepeza-4.png
 
+1 E da ovo je jos bolje.
Samo pomeri liniju 2 malo nize da prolazi kroz 29ti Novembar i to je to.
 
Vrh