[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560345#p560345:12dtd73i je napisao(la):
spatiotecte » 19 Aug 2018 02:02 pm[/url]":12dtd73i]@Zidar,
Most preko Ade moze da nosi voz bez problema.
To je ipak najveci most na svetu sa jednim pilonom i kosim zategama.
I ja pretpostavljam da moze da nosi zeleznicku prugu, ipak je projektovan za sinski koridor, samo ne mogu to da tvrdim, nije mi struka a nisam video detalje projekta. Uz to procep pilona mi deluje uzan za dvokolosecnu prugu, no i jedan kolsek bi solidno odradio posao.
Postavio sam isto ovo pitanje raznim ljudima poslednjih godina i niko nije umeo/hteo odlucno da mi odgovori, cak ni @WLABmz ne zna pa ti vidi :mrgreen:
Elem u slucaju da moze, imamo slicnu situaciju kao i sa mnogim elementima infrastrukture u Beogradu: projektovano je za jednu svrhu, situacija se u madjuvremenu promenila, otvara se mogucnost potpuno druge namene.
Koridor na mostu na Mostu na Adi je projektovan za laki metro to jest tramvaj (tobogan prilazne rampe). Ako se ispostavi da bi preko njega mogao da ide brzi voz sta nam je isplativije? Da voz tuda zaista proteramo (umesto da pravimo novi most za zamenu starog zeleznickog) ili da preko mosta i akva park tobogana ide tramvaj ciju svrhu i kapacitet na toj trasi mogu opusteno da pokriju zglobni autobusi (cak i bolje i fleksibilnije) ?
Kakva vizija, Thalys koji juri preko mosta, u kafa u Slunu za 3 sata.
///
Ako poguramo pricu oko infrastrukture do kraja ispada da bismo sa postojecim stanjem i minimalnim radovima mogli da imamo sasvim solidnu gradsku zeleznicu ako ne i metro:
- Duplira se pruga Batajnica-Nbgd i Rakovica-Resnik
- Preprave se prilazne rampe za most na Adu za voz
- Celokupna putnicka zeleznica tada moze da ide koridorom NBGD-most na Adi-Topcider
To znaci da su tuneli (vracarski i Dedinjski) i novi zeleznicki most, to jest ceo novi cvor u trouglu Batajnica-Pancevo-Resnik 100% na raspolaganju bg:voza.
- Uz nabavku novih garnitura pojacava se takt bg:voza na maksimum kapaciteta postojeceg cvora: linija 1 Batajnica-Pancevo 6min, linija 2 Resnik-Karaburma 8min
- U sistem se dodaju podzemne Zira, Makenzijeva, Sajam i Omladinskih brigada
- Kopaju se dva kratka tunela: Stajga-Luka i Secerana-okretnica Banovo brdo
- U tunele se postavlja pruga,k ontaktna mreza itd + 3 stanice (Dusanova, Terazije, Banovo brdo) i dobijamo full trasu Cukarica-Centar-Dunav
- Jednostavno je napraviti usputne spoljasne stanice (Dunav stanica,BnV, Mostar, Sajam, Radnicka, Ada) i depo u luci Beograd (Dunav stanica ili Donji Grad), pruga dalje moze da se produzi sredinom Trgovacke od Zarkova ka jugu.
Eto, deluje jednostavno, a i jeste, treba samo iskoristiti postojece kapacitete i pola Beograda imace brz i pouzdan sinski prevoz.
Zrela tehnologija, domaca operativa, i vozove bi mogli sami da proizvedemo, mahom se koriste postojeci resursi.
Eto programa za izbore.