[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560104#p560104:1msy019b je napisao(la):
markomarko » 18 Aug 2018 11:29 am[/url]":1msy019b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560097#p560097:1msy019b je napisao(la):
zidar » 18 Aug 2018 11:09 am[/url]":1msy019b]
Sasvim dobronamerno pokusavam da ukazem na prednosti trase Sava i mane trase Senjak, ako neko zeli da osporava SNS metro plan bolje je da dobro pripremi argumentaciju inace ce brzo izgubiti borbu.
Pa ti si se dobrovoljno prijavio da branis ovaj plan - odlicno. Hajmo onda malo juznije. Da li zaista smatras da je ideja metroa ispod Vodovodske do ranzirne stanice opravdana - 5.5 km pruge od toga 2km tunela!? Tj opravdanija nego da ide uz Ibarsku do Vidikovca, Labudovog, Petlovog brda?!?!?! Kako?!
Nije meni namera da branim SNS plan kao takav vec da
ispecem argumente za i protiv mogucih trasa. Godinama vec crtam projekte metro mreze za Beograd (
http://www.imamoplan.com/metro/metro-beograd/) i uglavnom mi se u raznim varijantama vraca bas ova trasa od Banovog brda preko Sajma do Luke kao
osovina Sever-Jug to jest
Sava-Dunav. Zato pokusavam da obrazlozim koje su prednosti ove trase. A ko god zeli da brani trasu preko Prokopa dobro ce mu doci da zna koje ce argumente druga strana koristiti u odbrani konkurentne trase Sajam koja je ucrtana u SNS planu.
Sto se juznog dela trase tice, od Banovog brda pa na dalje,
naravno da smatram da bi optimalno bilo da metro nastavi od Zarkova sredinom Trgovacke ka Ceraku, Vidikovcu i Brdima. Ako ne odmah, onda u buducnosti, a u svakom slucaju makar na papiru. To se da primetiti opet u vecini planova koje sam do sada crtao.
Bonus bi bio presedacka stanica
Cerak-Bele Vode na ukrstanju Ibarske i Jablanicke. Tu otprilike prolazi Makiski tunel i mogla bi da se napravi veza metroa sa linijom bg:voza za Zeleznik.
Jeste da je tunel na tom mestu na poprilicnoj dubini, ali ipak plice nego na Vidikovcu gde je najvisa tacka. Ta stanica kupila bi sav saobracaj sa Ibarske magistrale i okolnih naselja, a ima dovoljno prostora okolo da se napravi i autobuski terminal i mnogo stosta jos.
Elem smatram da metro
ne treba nikako da ide za Makis i Zeleznik vec da nastavi Ibarskom, a za Zeleznik treba da ide bg:voz kroz Makiski tunel.
- - -
E sad
zasto se u SNS planu spominje Makis ? Vidim tu nekoliko razloga.
Osnovni razlog je to sto je prilicno jednostavno i jeftino proterati metro povrsinski od Zarkova do Makisa, tamo spakovati depo i pustiti prvu liniju u pogon. Taj deo trase Zarkovo-Makis u pocetku ne mora ni da ima putnicki saobracaj vec ce da sluzi iskljucivo kao veza sa depoom.
Realno
mogli su i da ne spominju Makis, a kamo li da koriste izraz "
Makisko Polje", vec da promovisu samo metro liniju
Pancevacki most-Terazije-Banovo brdo. Sve bi bilo na mestu i malo ko bi se ljutio.
Palilulci bi bili zadovoljni, Dorcolci bi se pridruzili inicijativi, Centar ima metro stanicu, BnV likuje, Senjak dobija metro kod Sajma a Banovo brdo slavi.
Jedino bi se deo struke zalio sto se zaobilazi Prokop, ali vecina gradjanstva ni ne zna gde je Prokop a gleda na zeleznicu kao raspalu zaostavstinu nekog proslog vremena te ne mari mnogo za to. Ne bi ni bilo price o metrou od livade do livade jer se ne bi spominjalo Makisko polje vec bi se pricalo o metrou od Banovog brda do Centra, sto niko ne bi mogao osporio, naprotiv, i o aktiviranju Luke Beograd (Novi arhitektonski konkurs i obecanje o ucescu u projektovanju/izvodjenju bi lako smirio struku po tom pitanju).
Naravno stanovnici
juznog dela Cukarice opravdano bi trazili da metro nastavi i do njih sto bi im se bez prethodnog spominjanja Makisa lako moglo obecati (kao i tramvaj za Rusanj nekada davno) a onda obecanje isto tako lako zaboraviti.
Spominjanje Makiskog
polja samim tim deluje kao pucanje vlasti u sopstvenu nogu, kontra produktivan akt koji protivnicima projekta daje
cvrste argumente za napad:
- Linija ocigledno ide od poljane do poljane, cak se spominje Makisko
polje. Neoborivo.
- Cerak, Vidikovac itd zasigurno ispadaju iz kombinacije. Fakat.
- Metro sluzi prvenstveno interese tajkuna: BnV, Luka, Makis. Ocigledno.
- Cim se pravi metro trasa kroz Makis znaci urbanizovace se i unistiti vitalno vodoizvoriste (bio je cak i urbanisticki konkurs). Sablasno.
Zasto se onda uopste spominje Makis? Mozemo samo da nagadjamo.
Mozda je u pitanju cista glupost, neko se nepromisljeno izleteo. Verovatno.
Mozda je u pitanju probni balon, da se potvrdi da realne opozicije planovima vlasti nema i da moze da se nastavi dalje.
Mozda sluzi da se potvrdi lesinarima da ce se zemljiste zaista urbanizovati.
Zapravo, jednostavno moze im se.
Zato govorim o prednostima predlozene trase preko Sajma jer su te prednosti realne i tesko oborive. U ovom planu nije kriminalan centralni deo trase vec sve ostalo.
Cak i kada bi inicijativa za promenu trase preko Prokopa uspela, ostalo bi sve ono sto je zaista sporno u SNS planu:
- Zrtvovanje juzne Cukarice (Ibarska)
- Unistavanje Makiskog vodoizvorista
- Finansiranje tajkunskog urbanizma zaduzivanjem buducih generacija Beogradjana umesto da bude obrnuto, da metro bude razvojni projekat koji ce finansirati i sebe samog i doprinositi gradskom budzetu.
Ukratko mislim borba nije toliko za detalje u trasi (placenicka kamarila bi mogla cak i da se smiluje i udovolji plebsu u tom pogledu kada bi to bilo neophodno) vec za sprecavanje stravicne pljacke i unistavanja Beograda (Ej pa voda je u pitanju, pijaca voda!)
Sifra PKB.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560135#p560135:1msy019b je napisao(la):
spatiotecte » 18 Aug 2018 01:45 pm[/url]":1msy019b]Zidar, mozes da objasnis kako mislis da metro koristi zeleznicke tunele BG cvora, mislio si da se iscupaju sine i da se ubaci pruga za metro sa napajanjem na trecu sinu?
Govorio sam iskljucivo o bg:vozu u koriscenju zeleznickog cvora, metro je u ovom slucaju potpuno zaseban sistem.
Doduse pitanje je otvoreno da li bi Beogradu s'obzirom na oblik i gustinu grada bolje pasao U-Bahn ili S-Bahn, metro ili RER, ili oba. Ja mislim da su potrebna oba, i klasicni metro urbanom jezgru i bg:voz ka siroj periferiji, mada lako bi mogla da se odbrani i suprotna opcija, da je sira mreza bg:voza pravo resenje s'obzirom na nisku gustinu grada i velike "rupe" u gradskom tkivu, a klasicni metro zapravo neadekvatan.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560128#p560128:1msy019b je napisao(la):
Дошљак » 18 Aug 2018 01:04 pm[/url]":1msy019b]
Зарад функционалности станице Београд центар, потребно је повезати је метроом са центром града. То није хир. Ваљда треба људи кад допутују из белог света у Београд лако и брзо стигну до центра. Не треба гледати железницу само из призме градског масовног јавног превоза, њена примарна улога је ипак у даљинском саобраћају, па и међународном.
Beogradski cvor je prolaznog karaktera, ljudi iz belog sveta mogu da sidju iz voza i na NBGD pa mozda jednog dana i na Sajmu, kao u Barseloni na Passeig de Gracia. Bitno je samo da barem jedna tacka bude povezana metroom sa centrom, to moze biti Prokop, NBGD, Sajam...
Sto se mene tice to trebe da bude prvenstveno NBGD.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560128#p560128:1msy019b je napisao(la):
Дошљак » 18 Aug 2018 01:04 pm[/url]":1msy019b]
Не треба због разних уштеда бити у страху од компликованије трасе, том логиком и имамо брдо полурешења која загорчавају живот нашем народу, што од недовршеног Прокопа, преко недовршене обилазнице, па многих започетих недовршених друмских саобраћајница типа УМП, СМТ, као и проширења Деспота Стефана, Макензијеве, нове Кумодрашке, нове Дунавске, проширења Тошиног бунара од Студењака до Земуна, проширења Јужног булевара, проширења булевара Краља Александра до Устаничке, спајања Т6 и Сурчинске и продужетка све до кружног тока... Цена скромности у инвестицијама је велика, а то је одлив становништва због тешког функционисања живота у граду.
Ne kazem da treba birati jeftiniju trasu vec ukazujem na to da u ovom slucaju jeftinija trasa resava stvar isto kao i skuplja a ima i niz dodatnih prednosti dok skuplja ima niz svojevrsnih mana. Samo zelim da pokazem kako je veoma tesko odbraniti trasu Senjak kada postoji opcija Sajam. Argument "mora da se veze Prokop" jednostavno nije dovoljan, Sajam sasvim solidno odradjuje posao veze sa Zeleznicom a vuce visestruko vise putnika (Ada, Radnicka, Sajam, Mostar) nego sto ce Prokop ikada, potrebno je nesto mnogo jace.
Veza sa Bolnickim centrom je recimo daleko jaci argument od Prokopa. Za Prokop niko ne zna i ne mari dok je svima jasno koliko je bitan KCS, i za Beograd i za Srbiju.