Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559619#p559619:2aam9n8p je napisao(la):
markomarko » Чет Авг 16, 2018 11:01 am[/url]":2aam9n8p]Norexane,

Po tvom planu, a i po planu WSPa, u fazi 1 se u Makis dovodi ne jedna, nego dve, linije metroa! Cak i _<*AKO*>_ se nekim cudom tu napravi giga mega ultra naselje, dve linije su previse!!!

A potrebno je svima i jedno malo osvescenje u vezi sa stanicom BeoVoza u Vidikovcu. Kota pruge na ulazu u tunel je 93.6 u Rakovici. Kota centra Vidikovca je na oko 180.5 (proverio sam topografske karte). To je visinska razlika od 87 metara! Ako uzmemo da je spratna visina u stanogradnji 2.8m, to ti je ekvivalent od 31 spratova (istocna kapija Beograda 85m)! Ili, ako hoces, to ti je skoro kao da kopas visinu Beogradjanke - samo na dole i to iznad postojeceg tunela koji je u upotrebi.

Ја сам лепо рекао да оно нису никаве моје фантазије. Он је према текућем плану. Е сад, и ја се исто слажем да је боље да метро иде до Орловаче али људи изабраше Макиш јер велу то је добро место за депо и да практично метро заправо почиње од Бановог брда.

Него мени нешто није јасно, ако постоји тунел који је већ дубљи од овог који би се копао како је онда немогуће саградити други изнад? Ваљда људи знају каква је земља ту ако су већ копали једаред :kafa:
 
Веза Чукарица-Центар је најбржа испод Сењака преко Прокопа, КЦС и Славије.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559719#p559719:xxr73z9j je napisao(la):
Дошљак » 16 Aug 2018 06:34 pm[/url]":xxr73z9j]Веза Чукарица-Центар је најбржа испод Сењака преко Прокопа, КЦС и Славије.

takodje i najskuplja. dzaba mastate o metrou koji ne prolazi kroz bnv....

zasto? objasnio covek plasticno i preporucujem za citanje:

https://www.gradnja.rs/savski-amfiteatar-od-drustveno-odgovornog-socijalizma-do-surovog-kapitalizma/

malo mi bilo muka da citam, ali prepricacu ukratko: 'je*te se vi urbanisti, arhitekte, inzinjeri sto mislite da znate sta treba Beogradjanima i Beogradu. Zidace se i praviti kako odgovara tajkunima i njihovim politicarima'

Ako se nadate da ce sutra doci neki drugi na vlast iza kojih nece stajati jaki interesi, mozda je vreme da odrastete.

Jedino mozemo da se nadamo da nekako ukazemo na bas prevelike idiotluke - a i to vise radi nase ciste savesti nego sa nekom iskrenom nadom da cemo nesto moci da promenimo.
 
@norexan - nije problem tunel nego stanica. Treba da iskopas 87m pravo na dole i onda da napravis ili liftove ili eskalatore da popnes i spustis ljude. Nije realno, tj. nije ekonomski isplativo nikako.

Та станица била би дупло дубља од станице Вуков споменик но... :kafa:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IMbOCY-C8Hk[/youtube]
 
Ја искрено мислим да треба ићи у комуникацији директно на градоначелника који је ипак из медицинске струке, и предочити му национални значај метро везе Клиничког центра и Прокопа. Заобићи Весића и остале подмазане мамлазе.
 
markomarko":2a66zpya je napisao(la):
U tom slucaju treba dodati jos 2 koloseka u duzini od 400m izmedju izlaza tunela i Bul. Vojvode Misica izgradnjom jos jednog nadvoznjaka. Arnorian objasnio ostatak. Mislim da se time ne utice negativno na ukupnu propusnu moc mosta

Pogrešno misliš. U ovom slučaju kada je potencijalno stajalište/stanica jako blizu drugoj stanici (Prokopu) ne postoji potreba za preticanjem vozova, te ne postoji potreba ni za dodatne koloseke. Oni bi samo usporavali saobraćaj, jer bi voz morao ranije da koči i kasnije da ubrzava jer je preko skretnica u skretanje brzina ograničena. Dakle, ako je potrebno stajanje BG voza kod Sajma saobraćajno najefikasnije rešenje je da se na postojeće koloseke napravi stajalište sa peronima sa spoljne strane koloseka.
 
Norexane, wikipedija kaze da je ta stanica duboka 53m a eskalator je dug 87m. Sto znaci da bi trebalo da kopamo jos 34m preko njihovih 53. Sve moze, samo da li ima smisla. A kako nadje tacno 87m koliko ja jutros izracunah - svaka ti cast :)

WLABmz - deluje mi da si u pravu :) A taman sam iscrtao i koloseke i sve
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559756#p559756:t5aa7wmd je napisao(la):
markomarko » Чет Авг 16, 2018 9:38 pm[/url]":t5aa7wmd]Norexane, wikipedija kaze da je ta stanica duboka 53m a eskalator je dug 87m. Sto znaci da bi trebalo da kopamo jos 34m preko njihovih 53. Sve moze, samo da li ima smisla. A kako nadje tacno 87m koliko ja jutros izracunah - svaka ti cast :)

Ја сам био свестан дубине самог тунела. Зато према мом плану нисам ни рачунао тај крај за воз, уместо тога увео сам наранџасту линију Трошарина-Железник како би везу надоместио. Она би била завршена у последњима фазама (мислим да сам о томе већ причао) према мојој мапи а градила би се у етапама као продужетак црвене на почетку.

Е мале тајне великих мајстора. :vops:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559719#p559719:5yr7frm3 je napisao(la):
Дошљак » 16 Aug 2018 05:34 pm[/url]":5yr7frm3]Веза Чукарица-Центар је најбржа испод Сењака преко Прокопа, КЦС и Славије.

Podjednako je direktna i Savska trasa. Trasa Senjak i trasa Sava su takoreci paralelne, na oko kilometar razmaka.

Prednosti i mane:

Trasa Senjak:
+ Kaci Prokop, KCS i Slaviju
+ veza sa bg:vozom na Prokopu

- 3 km praznog hoda od Banovog brda do Prokopa (Topcider, Senjak, Hajd park)
- Busenje tunela ispod brda i premoscavanje dolina (Topciderska, Mokroluska)


Savska Trasa:

+ Kaci Adu, Petlju Radnicka, Sajam, Mostar i BnV
+ Opsluzuje podrucja za urbanizovanje Hipodrom i BnV (Nazalost BnV je poklonjen "Arapima")
+ veza sa bg:vozom na Sajmu
+ Koristi se postojeci zeleznicki koridor celom duzinom

- Ne kaci Prokop i KCS
 
Мислим да би било простора за три линује БГ воза са поласцима на сваких пола сата, тако да на сваком краку такт између возова буде 15 минута, а да између тога сви остали возови на БЖЧ у оквиру ИТС зона саобраћају као БГ воз (нпр. воз из Новог Сада до Раковице да од Батајнице до Раковице саобраћа под тарифом БГ воза).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559852#p559852:1gmfncsr je napisao(la):
zidar » Пет Авг 17, 2018 9:54 am[/url]":1gmfncsr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559719#p559719:1gmfncsr je napisao(la):
Дошљак » 16 Aug 2018 05:34 pm[/url]":1gmfncsr]Веза Чукарица-Центар је најбржа испод Сењака преко Прокопа, КЦС и Славије.

Podjednako je direktna i Savska trasa. Trasa Senjak i trasa Sava su takoreci paralelne, na oko kilometar razmaka.

Prednosti i mane:

Trasa Senjak:
+ Kaci Prokop, KCS i Slaviju
+ veza sa bg:vozom na Prokopu

- 3 km praznog hoda od Banovog brda do Prokopa (Topcider, Senjak, Hajd park)
- Busenje tunela ispod brda i premoscavanje dolina (Topciderska, Mokroluska)


Savska Trasa:

+ Kaci Adu, Petlju Radnicka, Sajam, Mostar i BnV
+ Opsluzuje podrucja za urbanizovanje Hipodrom i BnV (Nazalost BnV je poklonjen "Arapima")
+ veza sa bg:vozom na Sajmu
+ Koristi se postojeci zeleznicki koridor celom duzinom

- Ne kaci Prokop i KCS
Истина, испод Сењака нема станица све до Прокопа, али то у неку руку и појефтињује изградњу, а и убрзава путовање од Бановог брда до Славије. Што се тиче тунела, копаће се УМП тунел, може да се копа заједно до једног дела, где УМП скреће ка Аутокоманди, а метро ка Прокопу. Премошћавање аутопута је планитано са свим плановима Прокопа.

Што се тиче трасе уз Саву, као прво, и даље није јасно дефинисан метро коридор, мени лично није јасно посебно у делу БнВ куда тачно мисле да иде, да ли садашњом железничком пругом (ту су планирали зграде), да ли Савском улицом - на стубовима, у нивоу са коловозом(!?), трамвајском пругом (?!). Опет није јасно ни како би била изведена и веза са Радничком, са Сајмом и на Мостару, то су места врло непријатељски настројена за кретања пешака. Што се тиче везе са БГ возом, и то је на дугом штапу и врло упитно да ли ће и како бити изведено.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559856#p559856:1mleoutz je napisao(la):
Дошљак » Pet Avg 17, 2018 11:10 am[/url]":1mleoutz]Мислим да би било простора за три линује БГ воза са поласцима на сваких пола сата, тако да на сваком краку такт између возова буде 15 минута, а да између тога сви остали возови на БЖЧ у оквиру ИТС зона саобраћају као БГ воз (нпр. воз из Новог Сада до Раковице да од Батајнице до Раковице саобраћа под тарифом БГ воза).

Slažem se za takt BG:voza, samo trenutno nema dovoljno voznih sredstava za tako nešto. Sa trenutnim mogućnostima najoptimalnije bi bilo imati linije Ovča - Resnik i Ovča - Batajnica na 30 minuta, sa redom vožnje organizovanim da putnici na relaciji Resnik - Batajnica imaju pogodno presedanje sa maksimalno 5 minuta čekanja u Karađorđevom Parku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559951#p559951:18sxz2dt je napisao(la):
Дошљак » 17 Aug 2018 05:08 pm[/url]":18sxz2dt]
Истина, испод Сењака нема станица све до Прокопа, али то у неку руку и појефтињује изградњу, а и убрзава путовање од Бановог брда до Славије. Што се тиче тунела, копаће се УМП тунел, може да се копа заједно до једног дела, где УМП скреће ка Аутокоманди, а метро ка Прокопу. Премошћавање аутопута је планитано са свим плановима Прокопа.

Pa valjda je daleko jeftinije koristiti postojeci zeleznicki koridor bez tunela i mostova :roll:

Sasvim dobronamerno pokusavam da ukazem na prednosti trase Sava i mane trase Senjak, ako neko zeli da osporava SNS metro plan bolje je da dobro pripremi argumentaciju inace ce brzo izgubiti borbu.

Dosta starih argumenata pada u vodu:

- "Oduvek je planirana trasa preko Prokopa."
Grad se puno promenio za 50 godina, a i drzava, a i svet, stari planovi vise ne vaze a i mnogi od njih su se pokazali sasvim pogresni.

- "Ispod Prokopa su ugradjene betonske kasete za metro."
Pa sta? Kao do je to bitna stavka u ceni, par betonskih kaseta pored kilometarskih tunela i mostova. Cak sto vise pitanje je da li te kasete svojim stanjem i gabaritom zadovoljavaju standard savremenog metro projekta. U Parizu ima nekoliko parova slicnih betonskih kaseta koje su ugradjivane sa buduci metro a kada je metro kasnije do njih stigao ispostavilo se da su nepogodne i trasa je pomerena. Moguce je da se postojece kasete zapravo pokazu kao smetnja u projektu.

- "Metro mora da veze glavnu zeleznicku stanicu."
Diskutabilan je pojam glavne stanice na prolaznoj pruzi. Koja je to glavna stanica? Kako se meri? Po broju vozova? Po broju putnika? Po broju koloseka? Po vecini kriterijuma za sada pobedjuju Vuk i Karadjordjev Park, pa i Batajnica.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559928#p559928:18sxz2dt je napisao(la):
Igor » 17 Aug 2018 02:24 pm[/url]":18sxz2dt]Prebacio sam deo postova u temu "modernizacija železnice" gde se može nastaviti diskusija o kapacitetima pruge, železnikom mostu...

LInk ka temi viewtopic.php?f=17&t=968&start=9500

Jeste da opsirna diskusija o zeleznici ne pripada ovoj temi, ali ipak stanje i upotreba zelkeznickog cvora i te kako imaju veze sa temom metroa a posebno sa pitanjem Prokopa. Naime ukoliko se u buducnosti generalno pojaca putnicki zeleznicki saobracaj (mi smo optimisti i zato modernizujemo pruge jelte) i samim tim redukuje takt bg:voza na prvoj liniji (nece biti mesta za sve), Prokop ce postati bitna Beogradska zeleznicka stanica na medjunarodnom zeleznickom koridoru. U tom slucaju je pozeljno da bude povezan metroom.

Ukoliko se pak putnicki zeleznicki saobracaj ne poveca na ustrb bg:voza, vec se i gradska zeleznica razvije tako sto ce se pojacati kapacitet cvora (dupliranje pruge na NBGD, koriscenje Topciderske trase) onda je pitanje kolika ce proporcija kapaciteta Prokopa biti posvecena bg:vozu a kolika putnickim vozovima. Moja slobodna procena je da bi vecina kapaciteta isla na bg:voz, gradsku zeleznicu kojoj savrseno pase novi cvor sa tunelima i mostom a da ce vecina putnickih vozova ici na Topcider kao i do sada.

U tom hipoteticnom slucaju gde Prokop ostaje mahom stanica gradske zeleznice, da li je bolje da veza sa metroom bude na Prokopu (uglavnom bg:vozovi) ili na Sajmu (bg:voz na mostu, putnicki vozovi na nivou zemlje) ?

Izmedju ova dva koridora (Senjak i Sava) postoji ogromna razlika u ceni, kompleksnosti izvodjenja i brzini realizacije te izbor nije bezazlen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560097#p560097:3ixoqh27 je napisao(la):
zidar » 18 Aug 2018 11:09 am[/url]":3ixoqh27]
Sasvim dobronamerno pokusavam da ukazem na prednosti trase Sava i mane trase Senjak, ako neko zeli da osporava SNS metro plan bolje je da dobro pripremi argumentaciju inace ce brzo izgubiti borbu.

Pa ti si se dobrovoljno prijavio da branis ovaj plan - odlicno. Hajmo onda malo juznije. Da li zaista smatras da je ideja metroa ispod Vodovodske do ranzirne stanice opravdana - 5.5 km pruge od toga 2km tunela!? Tj opravdanija nego da ide uz Ibarsku do Vidikovca, Labudovog, Petlovog brda?!?!?! Kako?!
 
Аргумент је да га је направио СНС хрпа издајица као и свака власт после петог октобра, тако да је аксиомално 100% што су икад урадили потпуно -1000/100 смеће
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560097#p560097:w4e0ucct je napisao(la):
zidar » Суб Авг 18, 2018 11:09 am[/url]":w4e0ucct]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559951#p559951:w4e0ucct je napisao(la):
Дошљак » 17 Aug 2018 05:08 pm[/url]":w4e0ucct]
Истина, испод Сењака нема станица све до Прокопа, али то у неку руку и појефтињује изградњу, а и убрзава путовање од Бановог брда до Славије. Што се тиче тунела, копаће се УМП тунел, може да се копа заједно до једног дела, где УМП скреће ка Аутокоманди, а метро ка Прокопу. Премошћавање аутопута је планитано са свим плановима Прокопа.

Pa valjda je daleko jeftinije koristiti postojeci zeleznicki koridor bez tunela i mostova :roll:

Нико није загарантовао да ће метро ићи бившом шелезничком пругом. Исто тако није познато када би метро био изграђен тим коридором, да ли би ишао у нивоу (чисто сумњам, отераше железницу као тобоже оков са градских обала), или на стубовима, или подземно (најмање реална варијанта). Или су можда мислили да праве стубове дуж Савске улице? Или можда нека ЛРТ варијанта, да метро користи трамвајску пругу од Хиподрома до Економског?

Sasvim dobronamerno pokusavam da ukazem na prednosti trase Sava i mane trase Senjak, ako neko zeli da osporava SNS metro plan bolje je da dobro pripremi argumentaciju inace ce brzo izgubiti borbu.

Неоспоравам добру намеру, а искрено, у целој причи око трасе, мени је најмањи проблем ко је изнео план, већ ми се не свиђа сам план.

- "Metro mora da veze glavnu zeleznicku stanicu."
Diskutabilan je pojam glavne stanice na prolaznoj pruzi. Koja je to glavna stanica? Kako se meri? Po broju vozova? Po broju putnika? Po broju koloseka? Po vecini kriterijuma za sada pobedjuju Vuk i Karadjordjev Park, pa i Batajnica.

Зарад функционалности станице Београд центар, потребно је повезати је метроом са центром града. То није хир. Ваљда треба људи кад допутују из белог света у Београд лако и брзо стигну до центра. Не треба гледати железницу само из призме градског масовног јавног превоза, њена примарна улога је ипак у даљинском саобраћају, па и међународном.

Izmedju ova dva koridora (Senjak i Sava) postoji ogromna razlika u ceni, kompleksnosti izvodjenja i brzini realizacije te izbor nije bezazlen.

Не треба због разних уштеда бити у страху од компликованије трасе, том логиком и имамо брдо полурешења која загорчавају живот нашем народу, што од недовршеног Прокопа, преко недовршене обилазнице, па многих започетих недовршених друмских саобраћајница типа УМП, СМТ, као и проширења Деспота Стефана, Макензијеве, нове Кумодрашке, нове Дунавске, проширења Тошиног бунара од Студењака до Земуна, проширења Јужног булевара, проширења булевара Краља Александра до Устаничке, спајања Т6 и Сурчинске и продужетка све до кружног тока... Цена скромности у инвестицијама је велика, а то је одлив становништва због тешког функционисања живота у граду.
 
Zidar, mozes da objasnis kako mislis da metro koristi zeleznicke tunele BG cvora, mislio si da se iscupaju sine i da se ubaci pruga za metro sa napajanjem na trecu sinu?
 
Ljudi, šta se prepucavate, Bg ima metro, prelepljen autobus i vozi... i rešen problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560104#p560104:1msy019b je napisao(la):
markomarko » 18 Aug 2018 11:29 am[/url]":1msy019b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560097#p560097:1msy019b je napisao(la):
zidar » 18 Aug 2018 11:09 am[/url]":1msy019b]
Sasvim dobronamerno pokusavam da ukazem na prednosti trase Sava i mane trase Senjak, ako neko zeli da osporava SNS metro plan bolje je da dobro pripremi argumentaciju inace ce brzo izgubiti borbu.

Pa ti si se dobrovoljno prijavio da branis ovaj plan - odlicno. Hajmo onda malo juznije. Da li zaista smatras da je ideja metroa ispod Vodovodske do ranzirne stanice opravdana - 5.5 km pruge od toga 2km tunela!? Tj opravdanija nego da ide uz Ibarsku do Vidikovca, Labudovog, Petlovog brda?!?!?! Kako?!

Nije meni namera da branim SNS plan kao takav vec da ispecem argumente za i protiv mogucih trasa. Godinama vec crtam projekte metro mreze za Beograd (http://www.imamoplan.com/metro/metro-beograd/) i uglavnom mi se u raznim varijantama vraca bas ova trasa od Banovog brda preko Sajma do Luke kao osovina Sever-Jug to jest Sava-Dunav. Zato pokusavam da obrazlozim koje su prednosti ove trase. A ko god zeli da brani trasu preko Prokopa dobro ce mu doci da zna koje ce argumente druga strana koristiti u odbrani konkurentne trase Sajam koja je ucrtana u SNS planu.

Sto se juznog dela trase tice, od Banovog brda pa na dalje, naravno da smatram da bi optimalno bilo da metro nastavi od Zarkova sredinom Trgovacke ka Ceraku, Vidikovcu i Brdima. Ako ne odmah, onda u buducnosti, a u svakom slucaju makar na papiru. To se da primetiti opet u vecini planova koje sam do sada crtao.

Bonus bi bio presedacka stanica Cerak-Bele Vode na ukrstanju Ibarske i Jablanicke. Tu otprilike prolazi Makiski tunel i mogla bi da se napravi veza metroa sa linijom bg:voza za Zeleznik.
Jeste da je tunel na tom mestu na poprilicnoj dubini, ali ipak plice nego na Vidikovcu gde je najvisa tacka. Ta stanica kupila bi sav saobracaj sa Ibarske magistrale i okolnih naselja, a ima dovoljno prostora okolo da se napravi i autobuski terminal i mnogo stosta jos.

Elem smatram da metro ne treba nikako da ide za Makis i Zeleznik vec da nastavi Ibarskom, a za Zeleznik treba da ide bg:voz kroz Makiski tunel.

- - -

E sad zasto se u SNS planu spominje Makis ? Vidim tu nekoliko razloga.

Osnovni razlog je to sto je prilicno jednostavno i jeftino proterati metro povrsinski od Zarkova do Makisa, tamo spakovati depo i pustiti prvu liniju u pogon. Taj deo trase Zarkovo-Makis u pocetku ne mora ni da ima putnicki saobracaj vec ce da sluzi iskljucivo kao veza sa depoom.

Realno mogli su i da ne spominju Makis, a kamo li da koriste izraz "Makisko Polje", vec da promovisu samo metro liniju Pancevacki most-Terazije-Banovo brdo. Sve bi bilo na mestu i malo ko bi se ljutio.

Palilulci bi bili zadovoljni, Dorcolci bi se pridruzili inicijativi, Centar ima metro stanicu, BnV likuje, Senjak dobija metro kod Sajma a Banovo brdo slavi.

Jedino bi se deo struke zalio sto se zaobilazi Prokop, ali vecina gradjanstva ni ne zna gde je Prokop a gleda na zeleznicu kao raspalu zaostavstinu nekog proslog vremena te ne mari mnogo za to. Ne bi ni bilo price o metrou od livade do livade jer se ne bi spominjalo Makisko polje vec bi se pricalo o metrou od Banovog brda do Centra, sto niko ne bi mogao osporio, naprotiv, i o aktiviranju Luke Beograd (Novi arhitektonski konkurs i obecanje o ucescu u projektovanju/izvodjenju bi lako smirio struku po tom pitanju).

Naravno stanovnici juznog dela Cukarice opravdano bi trazili da metro nastavi i do njih sto bi im se bez prethodnog spominjanja Makisa lako moglo obecati (kao i tramvaj za Rusanj nekada davno) a onda obecanje isto tako lako zaboraviti.

Spominjanje Makiskog polja samim tim deluje kao pucanje vlasti u sopstvenu nogu, kontra produktivan akt koji protivnicima projekta daje cvrste argumente za napad:

- Linija ocigledno ide od poljane do poljane, cak se spominje Makisko polje. Neoborivo.
- Cerak, Vidikovac itd zasigurno ispadaju iz kombinacije. Fakat.
- Metro sluzi prvenstveno interese tajkuna: BnV, Luka, Makis. Ocigledno.
- Cim se pravi metro trasa kroz Makis znaci urbanizovace se i unistiti vitalno vodoizvoriste (bio je cak i urbanisticki konkurs). Sablasno.

Zasto se onda uopste spominje Makis? Mozemo samo da nagadjamo.

Mozda je u pitanju cista glupost, neko se nepromisljeno izleteo. Verovatno.
Mozda je u pitanju probni balon, da se potvrdi da realne opozicije planovima vlasti nema i da moze da se nastavi dalje.
Mozda sluzi da se potvrdi lesinarima da ce se zemljiste zaista urbanizovati.

Zapravo, jednostavno moze im se.


Zato govorim o prednostima predlozene trase preko Sajma jer su te prednosti realne i tesko oborive. U ovom planu nije kriminalan centralni deo trase vec sve ostalo.
Cak i kada bi inicijativa za promenu trase preko Prokopa uspela, ostalo bi sve ono sto je zaista sporno u SNS planu:

- Zrtvovanje juzne Cukarice (Ibarska)
- Unistavanje Makiskog vodoizvorista
- Finansiranje tajkunskog urbanizma zaduzivanjem buducih generacija Beogradjana umesto da bude obrnuto, da metro bude razvojni projekat koji ce finansirati i sebe samog i doprinositi gradskom budzetu.

Ukratko mislim borba nije toliko za detalje u trasi (placenicka kamarila bi mogla cak i da se smiluje i udovolji plebsu u tom pogledu kada bi to bilo neophodno) vec za sprecavanje stravicne pljacke i unistavanja Beograda (Ej pa voda je u pitanju, pijaca voda!)

Sifra PKB.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560135#p560135:1msy019b je napisao(la):
spatiotecte » 18 Aug 2018 01:45 pm[/url]":1msy019b]Zidar, mozes da objasnis kako mislis da metro koristi zeleznicke tunele BG cvora, mislio si da se iscupaju sine i da se ubaci pruga za metro sa napajanjem na trecu sinu?

Govorio sam iskljucivo o bg:vozu u koriscenju zeleznickog cvora, metro je u ovom slucaju potpuno zaseban sistem.
Doduse pitanje je otvoreno da li bi Beogradu s'obzirom na oblik i gustinu grada bolje pasao U-Bahn ili S-Bahn, metro ili RER, ili oba. Ja mislim da su potrebna oba, i klasicni metro urbanom jezgru i bg:voz ka siroj periferiji, mada lako bi mogla da se odbrani i suprotna opcija, da je sira mreza bg:voza pravo resenje s'obzirom na nisku gustinu grada i velike "rupe" u gradskom tkivu, a klasicni metro zapravo neadekvatan.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560128#p560128:1msy019b je napisao(la):
Дошљак » 18 Aug 2018 01:04 pm[/url]":1msy019b]
Зарад функционалности станице Београд центар, потребно је повезати је метроом са центром града. То није хир. Ваљда треба људи кад допутују из белог света у Београд лако и брзо стигну до центра. Не треба гледати железницу само из призме градског масовног јавног превоза, њена примарна улога је ипак у даљинском саобраћају, па и међународном.

Beogradski cvor je prolaznog karaktera, ljudi iz belog sveta mogu da sidju iz voza i na NBGD pa mozda jednog dana i na Sajmu, kao u Barseloni na Passeig de Gracia. Bitno je samo da barem jedna tacka bude povezana metroom sa centrom, to moze biti Prokop, NBGD, Sajam...

Sto se mene tice to trebe da bude prvenstveno NBGD.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560128#p560128:1msy019b je napisao(la):
Дошљак » 18 Aug 2018 01:04 pm[/url]":1msy019b]
Не треба због разних уштеда бити у страху од компликованије трасе, том логиком и имамо брдо полурешења која загорчавају живот нашем народу, што од недовршеног Прокопа, преко недовршене обилазнице, па многих започетих недовршених друмских саобраћајница типа УМП, СМТ, као и проширења Деспота Стефана, Макензијеве, нове Кумодрашке, нове Дунавске, проширења Тошиног бунара од Студењака до Земуна, проширења Јужног булевара, проширења булевара Краља Александра до Устаничке, спајања Т6 и Сурчинске и продужетка све до кружног тока... Цена скромности у инвестицијама је велика, а то је одлив становништва због тешког функционисања живота у граду.

Ne kazem da treba birati jeftiniju trasu vec ukazujem na to da u ovom slucaju jeftinija trasa resava stvar isto kao i skuplja a ima i niz dodatnih prednosti dok skuplja ima niz svojevrsnih mana. Samo zelim da pokazem kako je veoma tesko odbraniti trasu Senjak kada postoji opcija Sajam. Argument "mora da se veze Prokop" jednostavno nije dovoljan, Sajam sasvim solidno odradjuje posao veze sa Zeleznicom a vuce visestruko vise putnika (Ada, Radnicka, Sajam, Mostar) nego sto ce Prokop ikada, potrebno je nesto mnogo jace.

Veza sa Bolnickim centrom je recimo daleko jaci argument od Prokopa. Za Prokop niko ne zna i ne mari dok je svima jasno koliko je bitan KCS, i za Beograd i za Srbiju.
 
Истине ради, насеља као што ау Видиковац, Церак, Жарково су грађена, димензионисана и позиционираа на основу плана за метро. Дубина није никакав фактор јер метро наравно не би био у најнижем нивоу топчидерске долине већ би се нивелисао са прибложно средњом вредношћу београдски долина и узвишења тј у брдима би ишао под земљу а котлине би премошћавао вијадуктима.
 
Имаш право Зидар, није Прокоп најбитнији, али мислим да је КЦС од националног значаја, а реалност је да је јавним превозом лоше повезан, посебно за стара и болесна лица, којима је најбоља опција претрпана 78ица, или још горе, пентрања било из Кнеза Милоша, било још горе, од аутопута. Треба живот у Београду учинити што више хуманим.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560182#p560182:2474dv0u je napisao(la):
Дошљак » 18 Aug 2018 07:10 pm[/url]":2474dv0u]Имаш право Зидар, није Прокоп најбитнији, али мислим да је КЦС од националног значаја, а реалност је да је јавним превозом лоше повезан, посебно за стара и болесна лица, којима је најбоља опција претрпана 78ица, или још горе, пентрања било из Кнеза Милоша, било још горе, од аутопута. Треба живот у Београду учинити што више хуманим.

Ne moze jedna linija da poveze sve i svaj. Niti je racionalno uvek birati rols rojs resenje po svaku cenu. Bolje za 2 milijarde evra napraviti dve dobre linije nego jednu bas bas bas dobru.

A za prokleti KCS napraviti pasarelu preko autoputa sa pokretnim trakama i resen problem. Taman se sa pasarele napravi i lepa veza i KCS i Prokopa sa 17 i 18 i ostalim busevima koji idu auto-putem. Stvarno ne vidim zasto je ovako nesto toliki greh:

travelator-cover.jpg


Plus ne morate da idete eskalatorom do metro stanice, cekate voz, pa onda opet eskalatorom uzbrdo - sve to da bi se preslo 500m.

Umesto travelatora moze i neka zicara ili neki fensi samovozivi vozici ili stagod.....

Ali metro kasete, povikacete! Pa mozda moze da krene pasarela bas iz metro kasete. Ionako ima 2 para pa ce ostati druge dve za metro jednog dana. Kota metro kasete je dovoljno iznad kote autoputa, jer je i predvidjeno da metro tu prelazi preko autoputa.

Druga opcija je, naravno, famozno produzenje Deligradske ulice preko autoputa pa do prokopa, i onda premestanje nekih autobusa na tu rutu.

I opcija 1 i opcija 2 su mnogostruko jeftinije nego vucenje tunela ispod Senjaka.

Treca, takodje okej, opcija je da ko ide u KCS izadje iz voza na Sajmu i onda tamo uhvati 23/37 do Visegradske. A sad zasto se ni jedan autobus ne penje u Visegradsku........ U stvari ima i 36.

A i ponovicu jos jednom - nemas ti koga da lobiras da prebacis metro da ide na Prokop umesto pre BnV - jednostavno nije realno - prejaki su interesi vezani za to gradiliste.....
 
Eeeeeeee al treba održavati taj eskalator i te hodnike do i od njega... :roll: Treba podmazati te motore jednom u 3 i zameniti im poneki deo jednom u 6 meseci...
i treba angažovati 3 čuvara da to sve nadziru i 3 tetkice da počiste s vremena na vreme... znaš ti koji je to posao i koje su to astronomske pare... :roll:

Ako ima neka varijanta štap, kanap, ekser, novine, tako nešto... e to može. Al ovo sve što podrazumeva neku mehaniku iz 20. veka ili kasnije, i što traži neku organizaciju i neke ljudske resurse da bi funkcionsalo... naaaaah.
 
Cisto da vidite kako bi izgledao sistem sinskog saobracaja u Beogradu kad bi se napravile te dve famozne linije metroa (plus izmenice na Bg:Vozu i tramvajima koje su planirane). Narandzasto metro, plavo tramvaj, zeleno voz.



I, da, ima velikih nepokrivenih rupa. Ima raznih nonsensa koji se vide iz aviona i o kojima se ovde diskutuje. Ali poenta je da bi u takvom sistemu bilo moguce stici iz Zemuna do Vozdovca ili iz Zarkova do Ovce sa maks. jednim presedanjem i bez koriscenja smrdljivih autobusa.

I problem ovog plana nije sto ne prolazi kroz Prokop ili sto ide do Visnjice ili sto ima 3 stanice u BnV pa cak ni Makis. Glavni je problem sto je sa pomeranjem pocetka grade sa predizbornog obecanja 2020 pomereno na postizbornu 2027. I time su realno svi planovi za metro u Bgd ponovo pomereni iz zone 'ima neke sanse' u 'cistu naucnu fantastiku' :violina:

Jos jednu stvar bih da primetim:

Mislim da bi bila stvarno dobra stvar jos jedna zeleznicka stanica ispod novog mosta u Radnickoj. I to iz dva bitna razloga:

1) To je mesto gde ce se sustizati skoro svi tramvaji, metro i Ibarska magistrala. Jos da se tu doda i voz, to bi postao bitan i koristan saobracajni cvor (koji bi rasteretio Sajam). Pruga je vec tu - samo treba dodati perona.

2) U nekoj buducnosti kada kapacitet zel. cvora postane poblem, jednim mostom preko Save se pravi dodatni koridor Rakovica - NBG kojim se duplira kapacitet Bg Zeleznickog Voza. Realno ta pruga kroz Topcider nikome ne smeta, a ako se ukine ova opcija propada zauvek.

Ne znam da li je iko o ovome razmisljao...
 
Vrh