Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558998#p558998:366nifbw je napisao(la):
Norexan » 12 Aug 2018 11:00 pm[/url]":366nifbw]Кад не знаш шта оћеш у животу па уватиш да кукаш "што ово, што оно..." :mrgreen:

74_metro-beograd-decembar-2012.png

Znaci Imamoplan je uspeo da se izbori da dobijemo metro koji danas SNS-ovci planiraju da izgrade.
 
Mислим да је ово био један од планова - најјефтинија могућа варијанта тј. конверзија БГ воза у метро (линија 1) са доградњом крака од Тошиног кроз блокове ка Аеродрому, и претварањем постојеће железничке пруге дуж Саве у линију 2 са тунелом испод Старог града од Економског до луке. Ако се добро сећам, то су само биле фазе. Мада можда и грешим.
 
Није важно како ће се нешто звати докле код то фунционише добро па звало се то БГ:ВОЗ или Метро тотално је небитно. Конкретно осим линије 3 која је измењена према мастер плану све остало је исто. Конкретно мени се према важећем плану свиђа два прстена прстен који су напавили а то је је Економски факултет- Миријево- Дорћол-Екононски факултет као и Сајам-Дорћол-Вук-Сајам. Наравно да то све фунционише како ваља неиопходо је да линија 1 БГ:ВОЗ-а саобраћа на 15 минута током целог дана и то је неки минимум. Такође могло би се у склопу метроа да се гради линија линија 3 Макиш-Видиковац-Борча односно линија 2 БГ Воза Ресник-Аеродом где би се омогућило предасње на линију 1 даље за центар односно Баново брдо.

дакле фаза 1: (значи одмах!)

једна линија бг:метроа: Макиш-Баново брдо-Сајам-Трг-Лука-Миријево (значи до краја да се гради, никаве половине! БЕЗ ИЗГОВОРА И ОДУГ0ВЛАЧЕЊА! Ово је ТЕСТ за све нас! Ако ово не можемо да направимо значи нема даље!)

и три линије БГ:Боза

линија 1: Батајница-Сајам M-Овча

линија 2: Ресник-Прокоп-Сајам M-БАС-Аеородом (ето решења свих проблема!) :kafa:

линија 3: Борча-Видиковац-Макиш М

фаза 2:
линија 2 би могла да иде као моја линија А значи: Трошарина-Браће Јерковић-Шумице- Вуков споменик - Трг републике- Меркатор- Земун-Алтина

На овај начин би се покрили многи делови града. ПРОТИВИМ се прављену метроа тамо где већ постоји трамвај уместо тога оно што може да се уради јесте да се трамвај миц по миц полако претвара у преметро, то змачи да трамвај односно преметро треба продужити до Миријева подземмно како би се направио прстен са метро 1 линијом.

Радити ка продужењу линија бг воза за Лазеравац, Младеновац и Панчево. :vops:
 
Mислим да је Сајам прецењен као саобраћајно чвориште. Паралелна траса метроа, која би ишла од Бановог брда ка Прокопу, Клиничком центру и Славији се налази између две паралелне трасе којима се југозападни део града повезује са центром (коридори Војводе Мишића-Мостар-Кнеза Милоша/Савска и Борска-Булевар ослобођења-Аутокоманда-...). Траса метроа у Савском амфитеатру је по мени веома упитна, пошто мастер план БнВ није оставио ни педаљ за шинске системе, значи ту остаје само Савска улица слободна (што ме плаши да је у плану буџевина трамваја). И поред југозападног дела града, за метроом највише вапе делови града источно од Врачарског железничког тунела - (од севера ка југу) Карабурма, Миријево, Звездара, Коњарник, Медаковић, Браће Јерковић, Трошарина и насеље Степа Степановић.

Што се тиче преметроа, ако бих ишта ту радио, то би било укопавање трамваја на деоници где је он најмање ефикасан због скретања са главних друмских траса, значи потез од Савског трга, дуж Немањине, преко Славије до Београдске улице и Вуковог споменика, као и крак у Булевару ослобођења до Франша. Tу би се отвориле следеће могућности - подземна трамвајска/преметро стајалишта са подземним пролазима: Кнеза Милоша (данас га немамо), Славија (могуће укрштање са метроом), Његошева/Крунска, Правни факултет, Вуков споменик (укрштање са БГ возом и могуће метроом) као и Карађорђев парк (мада бих га ја назвао Светосавски плато) и Франш (укрштање са БГ возом); укинуо би се трамвај у Ресавској и у наставку Београдске до Старина Новака - 7 иде Београдско, 10 иде преко Вука у Краљице Марије; 6 да се продужи до Трга републике или Студентског трга, Немањина добија 6 трака само за друмска возила, Булевар ослобођења исто, Београдска добија 4 траке само за друмска возила, Славија је без шина. Притом би трамвај би невероватно добио на брзини и поузданости, а код скретница би могли и дупли колосеци да се ураде. Портали тунела би били код Савског трга, код Франша, и код Вука два портала, један за булевар, један за правац ка Омладинском и Краљице Марије.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559150#p559150:3cbqsv0q je napisao(la):
spatiotecte » 13 Aug 2018 07:04 pm[/url]":3cbqsv0q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558998#p558998:3cbqsv0q je napisao(la):
Norexan » 12 Aug 2018 11:00 pm[/url]":3cbqsv0q]Кад не знаш шта оћеш у животу па уватиш да кукаш "што ово, што оно..." :mrgreen:

74_metro-beograd-decembar-2012.png

Znaci Imamoplan je uspeo da se izbori da dobijemo metro koji danas SNS-ovci planiraju da izgrade.

Imamo Plan je UG to jest "Uticajna Grupa". Ne bori se, vec utice. Godinama. Uglavnom licnim primerima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559162#p559162:2uo04jcm je napisao(la):
Дошљак » Пон Авг 13, 2018 11:21 pm[/url]":2uo04jcm]Mислим да је Сајам прецењен као саобраћајно чвориште. Паралелна траса метроа, која би ишла од Бановог брда ка Прокопу, Клиничком центру и Славији се налази између две паралелне трасе којима се југозападни део града повезује са центром (коридори Војводе Мишића-Мостар-Кнеза Милоша/Савска и Борска-Булевар ослобођења-Аутокоманда-...). Траса метроа у Савском амфитеатру је по мени веома упитна, пошто мастер план БнВ није оставио ни педаљ за шинске системе, значи ту остаје само Савска улица слободна (што ме плаши да је у плану буџевина трамваја). И поред југозападног дела града, за метроом највише вапе делови града источно од Врачарског железничког тунела - (од севера ка југу) Карабурма, Миријево, Звездара, Коњарник, Медаковић, Браће Јерковић, Трошарина и насеље Степа Степановић.

Прецењен можда јесте али свакако је са актучаним планом најлогичније место. Људи који долазе из правца Ресника, Батајнице, Борче и Овче ту ће моћи да пређу у метро линију јер како је битно да је нешто фунционално тако је исто битно да је нешто економски исплативо а предложене две линије метроа заједно са три линије БГ:БОЗ-а би свакако немининовно то и постале. Важно је кад се гледа неки план да се гледа целина.

Што се тиче БнВ само треба као у Дубијају подићи метро. :D :mrgreen:

За болдовани део:
Управо то! Метро треба градити тамо где су уске улице, где не може ни аутомобил да прође кад су гужве а хоће трамвај и аутобус. Зато се у Европи и гради метро јер такви су такви градови, набијени за разлику од америчких где је све широко и самим тим нема потребе толико за јавним првозом а камоли за великом метро мрежом. Једноставно, метро је осмишљен како би људи избегли гужве и самим тим лакше стигли до оређених делова града. Гледати на метро као неки луксуз је чисто помодаство. Метро је неминовна потреба сваког града са великом густином насељиности. Све та насеља би била покривена са оне прве две линије метроа.
 
Mного природније и логичније место за укрштање БГ воза и метроа је Прокоп, притом што би следећа станица био Клинички центар, а од велике је важности повезивање Прокопа и КЦС. На Прокопу су изливене касете за метро, док се на потезу Сајам-БнВ-ГЖС и даље не зна како ће и куда тачно ићи метро. Да ли ће ићи постојећим укинутим железничким коридором од ГЖС, да ли ће бити на стубовима, или у нивоу са тлом, или ће можда бити подземна траса (најмање могуће), а притом да не причамо о компликованој изградњи железничког стајалишта буквално на Новом железничком мосту, а онда и о још компликованијем приступу степеништима или лифтом. Правац кретања је у суштини исти (југозапад-центар), али траса преко Прокопа покрива две национално важне дестинације, док траса преко БнВ покрива "елитно насеље" и "највећи шопинг мол на Балкану (можда западном)".

И искрено, у изградњи метроа, ја бих прво кренуо од по мени саобраћајно најкритичнијих делова града, а то су горе побројани делови општина Вождовац, Звездара, Врачар и Палилула, по инфраструктури најзакржљалијих општина које се повезују са центром преко Славије, Деспота Стефана и Аутокоманде. Њихово спајање са центром града треба да буде императив. Две-три паметно трасиране линије би покриле та насеља.
 
Kakva je situacija sa prugom od Ovče do Padinske skele? Da li bi ona mogla da se iskoristi za liniju 1 BG: voza i da se na taj način unapredi Banatski deo Palilule?
 
Сајам је најоптерећеније место јер се игром случаја ту укршта највише линија. боље је да та линија иде на Прокоп-КЦС-Славија-Теразије и даље ка Луци и Миријеву

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Johnny, ovo oko osovine Slavija-KCS-Prokop će i biti glavni cilj inicijative, trebamo biti realni, veće menjanje trasa je nemoguće.
 
Samo se vi smejte,ja kupih kartu za metro,u predizbornoj kampanji.Cenim da će na ebay-u,dostići astronomsku cenu,za jedinu kartu,nepostojećeg metroa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559195#p559195:qsvtixq8 je napisao(la):
vucko » 14 Aug 2018 07:28 am[/url]":qsvtixq8]Johnny, ovo oko osovine Slavija-KCS-Prokop će i biti glavni cilj inicijative, trebamo biti realni, veće menjanje trasa je nemoguće.
Svaki predlog koji ne bude pokrivao BnV neće da prođe. Zato sam u svom predlogu iskrivio plavu liniju da bi imala dve stanice tamo.

1_382914609_bitmap%20copy.jpg
 
Bez obzira na BnV, ovo je jedan od najboljih predloga dosad izloženih od posetilaca Beobuilda, svaka čast!

Jedino bih sugerisao da možda za metro i nije realan "spust" sa Banjice do Rakovice, kao i da kratka linija preko Mosta na Adi nema smisla: ili neka deli koloseke sa linijama za Zemun i Čukaricu (ne mora ona prečesto da ide, dovoljno je na desetak minuta, neće smanjiti kapacitet na ove dve u bitnoj meri), ili preko mosta ostavi tramvaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559202#p559202:2spw48cp je napisao(la):
Arnorian » 14 Авг 2018, 08:57[/url]":2spw48cp]Svaki predlog koji ne bude pokrivao BnV neće da prođe. Zato sam u svom predlogu iskrivio plavu liniju da bi imala dve stanice tamo.

1_382914609_bitmap%20copy.jpg

добар предлог
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559203#p559203:1qd301jq je napisao(la):
Пантограф » 14 Aug 2018 08:04 am[/url]":1qd301jq]Bez obzira na BnV, ovo je jedan od najboljih predloga dosad izloženih od posetilaca Beobuilda, svaka čast!

Jedino bih sugerisao da možda za metro i nije realan "spust" sa Banjice do Rakovice, kao i da kratka linija preko Mosta na Adi nema smisla: ili neka deli koloseke sa linijama za Zemun i Čukaricu (ne mora ona prečesto da ide, dovoljno je na desetak minuta, neće smanjiti kapacitet na ove dve u bitnoj meri), ili preko mosta ostavi tramvaj.

Mislim da bi moglo da se provuče od Banjice do Rakovice, s tim što bi stanice Kanarevi Brdo i Rakovica bile nadzemne (na vijaduktu), a stanica Miljakovac podzemna. Sekcija od stanice Miljakovac do stanice Rakovica je dovoljno duga da trasa može dovoljno da siđe bez velikog nagiba. Dalje bi zelena linija moga da nastavi prema Žarkovu.

Vodio sam računa da plan bude modularan. Plava linija može da ima kao krak žutu liniju od Sava Centra do Zemuna dok se centralni deo žute linije ne napravi. Zelena linija bi u svakom slučaju išla na kraju.

Ima mesta i za krak žute linije niz Cara Dušana u Zemunu, plave prema Bežaniji, crvene ka luci i Dorćolu i od Žarkova do Rakovice.

Mislim da je roze linija potreban, jer je preveliko skretanje da putnici sa južnog dela crvene linije idu do centra da bi nastavili prema NBg. Ta linija bi moga da ima kraće kompozicije i stanice. A mogla bi kasnije i da se nastavi, ili trasom Dragiša Mišović-Kralja Vladimira-Dušanovac-Konjarnik-Ustanička-Mirijevo, ili Dragiša Mišović-VMA-Trošarina-Stepa Stepanović-Dragice Končar-Braće Srnić-Ustanička-Mirijevo, i tako služi kao periferna linija. Naravno, to bi bila daleka budućnost plana.

Depoi iza Bloka 71/72 za plavu i žutu liniju, Železnik ili Ada Huja za crvenu i zelenu.

Imam kod kuće i sledeću fazu, mogu da postavim ako te interesuje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559182#p559182:1bxjg487 je napisao(la):
solecar » Уто Авг 14, 2018 12:20 am[/url]":1bxjg487]Kakva je situacija sa prugom od Ovče do Padinske skele? Da li bi ona mogla da se iskoristi za liniju 1 BG: voza i da se na taj način unapredi Banatski deo Palilule?
Осим што није електрификована, па њом не могу да возе РВР гарнитуре, тој прузи фале и шине које су скоро покрадене.

Иначе велика је штета што потенцијал те пруге није искоришћен за железничку обилазницу, њен завршетак је ваздушном линијом на око 10ак клилометара од пруге Батајница-Прокоп, и да се уложи у њено продужење преко Дунава (да нпр. пређе негде између Бановаца, покрије и та два насеља, заобиђе Нову Пазову због аеродрома и укључи се на пругу ту негде јужно од Пазове, што је око 20 километара, наравно да се електрификује, па да уведемо кружну линију БГ воза Батајница-Земун поље-Земун-Тошин бунар-НБГ-Прокоп-Карађорђев парк-Вуков споменик-Панчевачки мост-Крњача мост-Крњача-Себеш-Овча-Jaбучки рит-Глогоњски рит-Падинска скела-Бановци-Батајница (и контра смер), а у исто време и да се добије северни крак за заобилазак теретних возова.
 
та пруга треба да се реактивира, реконструише, дуплира, електрификује и пусти БГВ. град би могао да заради огромне паре од парцелисања Глогоњског и Јабучког рита

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559219#p559219:ihsrlw2s je napisao(la):
Arnorian » 14 Авг 2018, 11:11[/url]":ihsrlw2s]Imam kod kuće i sledeću fazu, mogu da postavim ako te interesuje.

постави
 
Armorian, super predlog. Samo, ne vidim svrhu ove ljubičaste linije od Merkatora do Topčidera. Jel može obrazloženje autora? :)
Jel to umesto tramvaja?
 
Ušteda vremena. Skraćivalo bi vreme putovanja od npt. Banovog Brda do Fontane ili Belvila za 5-7 minuta. Opet kažem, kraće kompozicije i kraće platforme na stanicama, kao laki denivelisani metro. U nastavku bi mogla da nastavi prema istoku i periferno poveže krake linija u šumadijskom delu grada.
 
Već sam negde pisao, mislim da je pozicioniranje mape grada pogrešno, centar grada nekako nije u "centru" mape, jer na severu se još malo pa nazire Pazova i Pančevo a na jugu se ni Sremčica ni Resnik ne vide. Jednostavno, Beograd se razvijao prema jugu jer do skoro preko reka čak nije bila ni ista država. Na osnovu toga i prvog pogleda na mapu, naselja koja se ne vide (uključujući i pola Čukarice, Voždovca...) nisu obuhvaćeni trasama metroa, čak ni gradski voz nekako nikako da dođe do njih. Da ne pričam da kako izbori dođu, dođe i ideja o obnavljanju železničke veze Beograda i Obrenovca.

Zna li neko kakvo je stanje i da li je uopšte moguće pravljenje stanica u tunelu Kneževac (Rakovica-Makiš)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559215#p559215:ls1uf8ah je napisao(la):
JohnnyLee » Уто Авг 14, 2018 11:00 am[/url]":ls1uf8ah]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559202#p559202:ls1uf8ah je napisao(la):
Arnorian » 14 Авг 2018, 08:57[/url]":ls1uf8ah]Svaki predlog koji ne bude pokrivao BnV neće da prođe. Zato sam u svom predlogu iskrivio plavu liniju da bi imala dve stanice tamo.

1_382914609_bitmap%20copy.jpg

добар предлог

Имао сам ја много бољи али нажалост ниједан од тих није реалан. :kafa:
 
Mislim da cemo pre slaviti i 20godina ove teme nego sto cemo Metro dobiti :(
 
Мислим да су насеља јужно од Трошарине и источно од Миријева отписана за било какав план масовног шинског превоза. Што се тиче воза до Обреновца, плашим се да је за сада реално једино направити неки крак пруге од Oстружнице мада ни то није јефтино и једноставно због клизишта успут.

Што се тиче реалности метро планова, ја мислим да је за сада једино реално очекивати један прелазак метроа преко Саве, и два тунела испод ширег центра града.
 
Ovo je jedna prilicno široka i kompletna mapa BG metroa, za nekih narednih 100 godina.
Steta bi bilo da u najužem centru nema više metro stanica. Dorćol je np. dosta veliki i gusto naseljen deo grada, a i oko Kneza ima toliko znamenitih mesta gde bi ljudi svakako silazili.
 
Ako je danas voz do Obrenovca nerealan zbog X razloga, onda je apsurdno uopšte pisati na temu metroa. Umesto da napredujemo, nama danas izgleda nedostižno ono što je nekada davno već postojalo i radilo (voz do Obrenovca je stvarno radio).
 
Vrh