Mислим да је Сајам прецењен као саобраћајно чвориште. Паралелна траса метроа, која би ишла од Бановог брда ка Прокопу, Клиничком центру и Славији се налази између две паралелне трасе којима се југозападни део града повезује са центром (коридори Војводе Мишића-Мостар-Кнеза Милоша/Савска и Борска-Булевар ослобођења-Аутокоманда-...). Траса метроа у Савском амфитеатру је по мени веома упитна, пошто мастер план БнВ није оставио ни педаљ за шинске системе, значи ту остаје само Савска улица слободна (што ме плаши да је у плану буџевина трамваја). И поред југозападног дела града, за метроом највише вапе делови града источно од Врачарског железничког тунела - (од севера ка југу) Карабурма, Миријево, Звездара, Коњарник, Медаковић, Браће Јерковић, Трошарина и насеље Степа Степановић.
Што се тиче преметроа, ако бих ишта ту радио, то би било укопавање трамваја на деоници где је он најмање ефикасан због скретања са главних друмских траса, значи потез од Савског трга, дуж Немањине, преко Славије до Београдске улице и Вуковог споменика, као и крак у Булевару ослобођења до Франша. Tу би се отвориле следеће могућности - подземна трамвајска/преметро стајалишта са подземним пролазима: Кнеза Милоша (данас га немамо), Славија (могуће укрштање са метроом), Његошева/Крунска, Правни факултет, Вуков споменик (укрштање са БГ возом и могуће метроом) као и Карађорђев парк (мада бих га ја назвао Светосавски плато) и Франш (укрштање са БГ возом); укинуо би се трамвај у Ресавској и у наставку Београдске до Старина Новака - 7 иде Београдско, 10 иде преко Вука у Краљице Марије; 6 да се продужи до Трга републике или Студентског трга, Немањина добија 6 трака само за друмска возила, Булевар ослобођења исто, Београдска добија 4 траке само за друмска возила, Славија је без шина. Притом би трамвај би невероватно добио на брзини и поузданости, а код скретница би могли и дупли колосеци да се ураде. Портали тунела би били код Савског трга, код Франша, и код Вука два портала, један за булевар, један за правац ка Омладинском и Краљице Марије.