Šta je novo?

Metro

Ukoliko bi se u narednih petnaestak godina ( a najverovatnije neće ranije ) gradila linija Makiš- Ada Huja, ja bih već sad mogao da prognoziram dalji scenario.

Uz svu skupu gradnju i ''ugrađivanje'' raznih političkih struktura u sprezi sa građevinskim firmama ( a taj oblik ''poslovanja'' nam je jako dobro poznat ) cena bi lako mogla da ode i preko najavljene 2 milijarde. Pri tom, stručna javnost sve više osporava ideju i rentabilnost ovakve linije, pa i očekivanje građana opada i raste nezadovoljstvo. Dnevno korišćenje linije je ispod svih planiranih i opravdanih normi, pa se projekat tumači kao potpuni finansijski i infrastrukturni debakl.

U daljem toku moguća su dva scenarija. Prvi: da aktuelne vlasti, nakon procene situacije na terenu, počnu da usmeravaju što veći deo saobraćaja, naročito javnog upravo na tu liniju, kako bi formalnim podacima o većem broju putnika opravdali ulaganja, što bi podrazumevalo skraćivanje svih autobuskih linija iz Obrenovca na Makiš, usmeravanje raznih linija sa beogradskih brda na Makiš, formiranje okretnice za sve linije severno od Dunava u blizini Ade Huje i slično, kao i razne opstrukcije automobilskog saobraćaja južno od Mostara i u severnom i istočnom delu ( što bi sve naravno bilo veoma štetno za građane, jer bi efikasnost u prevozu bila smanjena, pa bi mnogi morali da koriste dodatno i metro pored svega ostalog što su koristili ranije, a koristili bi i dalje i sve ostalo za prevoz ). Drugi senario bi bio da ne učine nakon izgradnje linije ništa, a pri tom bi moglo da se desi da se naredne vlasti koje bi došle potom uopšte ne bi usuđivale u narednih više decenija da ulažu u novu liniju, nakon debakla prethodne i zbog omraženosti prethodnog projekta od strane građana, kako se debakl ne bi ponovio.

Zvuči utopijski, ali to su gotovo jedini izvesni scenariji.... što sve govori da ne treba otpočinjati gradnju metroa linijom Makiš- Ada Huja. Ta linija bi mogla da dođe u obzir bukvalno kao poslednja linija beogradskog metro sistema, nakon izgrađenih svih ostalih.
 
Makiš i Ada Huja su već povezani šinama, tj. do pre neki dan su bili povezani šinama. Ako je taj pravac toliko bitan, zašto nije prvo puštena tuda linija BgVoza ili nekog LRT-a? Uz ukupno ulaganje od oko 10-20 miliona evra imali bi za manje od godinu dana još jednu liniju BGVoza i verovatno bi ta linija u velikoj meri smanjila gužve kod Sajma, u Savskoj i Karađorđevoj, kao i vreme putovanja od Čukarice do centra grada.
Ali odgovor svi znamo, tako nešto nije u interesu investitora BnV, jer jedina funkcija gradske vlasti u poslednjih nekoliko godina jeste da što više poveća profit privatnog investitora projekta BnV.
 
Slažem se, to ekspresno otkačinjanje ideje o LRTu od Pančevca(Višnjice) preko Dorćola i Savamale do Rakovice je stvarno bio ishitren i nepromišljen potez.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558055#p558055:aoo16sjd je napisao(la):
roland » Sre Avg 08, 2018 4:39 pm[/url]":aoo16sjd]Makiš i Ada Huja su već povezani šinama, tj. do pre neki dan su bili povezani šinama. Ako je taj pravac toliko bitan, zašto nije prvo puštena tuda linija BgVoza ili nekog LRT-a? Uz ukupno ulaganje od oko 10-20 miliona evra imali bi za manje od godinu dana još jednu liniju BGVoza i verovatno bi ta linija u velikoj meri smanjila gužve kod Sajma, u Savskoj i Karađorđevoj, kao i vreme putovanja od Čukarice do centra grada.
Ali odgovor svi znamo, tako nešto nije u interesu investitora BnV, jer jedina funkcija gradske vlasti u poslednjih nekoliko godina jeste da što više poveća profit privatnog investitora projekta BnV.
A šta uopšte hoće taj investitor ako neće postojeću železnicu uz minimalna ulaganja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558044#p558044:y98mhfpj je napisao(la):
Propeler » 08 Aug 2018 03:00 pm[/url]":y98mhfpj] Drugi senario bi bio da ne učine nakon izgradnje linije ništa, a pri tom bi moglo da se desi da se naredne vlasti koje bi došle potom uopšte ne bi usuđivale u narednih više decenija da ulažu u novu liniju, nakon debakla prethodne i zbog omraženosti prethodnog projekta od strane građana, kako se debakl ne bi ponovio.

Ovaj scenario mi deluje izvesnije...
 
Ала га намрачисте бре... Можда сам ја неупућен и наиван, али тешко ми је да поверујем да је све баш толико ужасно како га ви представљате овде. Немогуће ми је да не постоји баш ништа што би могло да ваља у овој варијанти како је тренутно замишљено. Па и на томе су ваљда радили некакви колико толико стручни људи. Мислим не знам, али претпостављам и надам се.
 
Sve je moguće, pa i da metro ide sa jedne na drugu poljanu i još da vraćaju šine na Savski trg sa kojeg su ih uredno oterali. Još su za to morali da smanje užu zonu izvorišta Makiš na Savi, isto kao što su prvo promenili GUP koji nije dozvoljavao nebodere u užem gradskom jezgru. Pa kako Grad oblikuju prema svojim potrebama (investicijama), sve je moguće. Očigledno će onaj predviđen otvor u Vukovom spomeniku za metro i direktno ukrštanje metroa i Bg voza ostati zauvek neiskorišćen.
 
Pritom zaobići velika postojeća naselja zarad livade a da ne pominjem nedostatak veze preko osovine Prokop-KCS-Slavija-Terazije
 
Neko ima definitivno nedostatak nečega... Uostalom, pruga (tunel Kneževac) od Makiša prema Rakovici ispod silnih naselja već postoji, pa ako im se kopa, neka kopaju tu za stanice, a ima da se kopa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558128#p558128:2pbzku1v je napisao(la):
Igor » 08 Aug 2018 09:04 pm[/url]":2pbzku1v]Pritom zaobići velika postojeća naselja zarad livade a da ne pominjem nedostatak veze preko osovine Prokop-KCS-Slavija-Terazije
Predlažem da nam građanska akcija o kojoj smo pričali bude ta da prva linija mora da pokrije Slaviju-KCS-Prokop. I predlažem da što pre krenemo sa istom inače će biti prekasno jer će nas po običaju dovesti pred svršen čin.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558044#p558044:w01ysidz je napisao(la):
Propeler » 08 Авг 2018, 16:00[/url]":w01ysidz]Prvi: da aktuelne vlasti, nakon procene situacije na terenu, počnu da usmeravaju što veći deo saobraćaja, naročito javnog upravo na tu liniju, kako bi formalnim podacima o većem broju putnika opravdali ulaganja, što bi podrazumevalo skraćivanje svih autobuskih linija iz Obrenovca na Makiš, usmeravanje raznih linija sa beogradskih brda na Makiš, formiranje okretnice za sve linije severno od Dunava u blizini Ade Huje i slično

што је иначе пракса у градовима који имају метро системе :kafa:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558128#p558128:w01ysidz je napisao(la):
Igor » 08 Авг 2018, 22:04[/url]":w01ysidz]Pritom zaobići velika postojeća naselja zarad livade a da ne pominjem nedostatak veze preko osovine Prokop-KCS-Slavija-Terazije

то је главна осовина! прво то, па онда све остало
 
A ne , prvo BNV pa onda sved ostalo , a i ne mora , mislim ono drugo. :)
 
Јел кукакте како немамо новца? Ето, метро линија 1 је таква да са миминалним новцем добијамо линију...
 
Кад не знаш шта оћеш у животу па уватиш да кукаш "што ово, што оно..." :mrgreen:

74_metro-beograd-decembar-2012.png
 
Ok, ovako. Do kraja meseca će biti postavljen sajt inicijative za Beogradski metro koji će bitina plaćenom hostingu. To će biti nepolitička inicijativa čiji glavni cilj je da spreči izgradnja metroa po trenutno aktuelnoj trasi, ništa više, ništa manje.

Plan je da se postave i osnovne tačke(teze) oko kojih postoji konsenzus i koje su polazna tačka i minimum zahteva bez kojih nema priče. Ja se svojevoljno javljam kao organizator priče, ali ne i kao vođa i osoba koja će kontaktirati sa javnošću. Svi koji su voljni za organizovanje neka mi se jave preko privatnih poruka. Ukoliko napravim mejl za tu namenu obavestiću vas ovde. Želim vam prijatno veče :sesir:
 
Sta je sad ovo?Kako sad 3 linije?I kako ce sad u Karadjordjenoj da bude stanica???!!!Znaci BELAM kroz Kosnacicev Venac nam ne gine...
 
Nije to zvanična mapa već predlog koji je član foruma Zidar napravio još 2012. U suštini najava katastrofe sa sve stanicom kod Sajma preskanjem Prokopa itd.
 
Чуј "АТП Београд". Ми дефинтино када правимо планове патимо од болести зване фантазија. То су све неке фикси идеје које немају везе са потенцијалној будућности већ "како би ми волели да то све изгледа". Значи или смо таоци прошлости, нечег што је капут, порушено, нема даље али мазохистички грлимо то или створимо неку фантазију која нема благе везе с везом.

Тугаааа голеемаааааааааааааааааа :violina:
 
Тако је тако када архитекте желе да планирају и пројектују саобраћај. Има свако право да искаже и мишљење и жеље, али колико је то реално, то је друго питање.
 
Izvinite svi ali ova zadnja mapa je preglupa. Varijanta za varijantom metroa koja ignoriše sve koji žive od "ispod Autoputa" pa do Jajinaca. Ako linija 2 ide za BBrdo onda teraj to gde je oduvek planirano da ide, Cerak i Vidikovac.
 
људи, то је једна од Х шема и идеја које је Зидар, Имамо план или било који ББ члан имао за ових 9 година колико сам ја на форуму
 
Toliko smo zasitili internet metro planovima da su stranci ubedjeni da vec imamo metro :D

I nece da veruju da nemamo, kazu google je najpouzdanije sredstvo informisanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559053#p559053:1znxv16r je napisao(la):
JohnnyLee » Пон Авг 13, 2018 12:05 pm[/url]":1znxv16r]људи, то је једна од Х шема и идеја које је Зидар, Имамо план или било који ББ члан имао за ових 9 година колико сам ја на форуму


Знам, него зар ти није она линија 2 нешто позната? :mrgreen:
 
Vrh