Ukoliko bi se u narednih petnaestak godina ( a najverovatnije neće ranije ) gradila linija Makiš- Ada Huja, ja bih već sad mogao da prognoziram dalji scenario.
Uz svu skupu gradnju i ''ugrađivanje'' raznih političkih struktura u sprezi sa građevinskim firmama ( a taj oblik ''poslovanja'' nam je jako dobro poznat ) cena bi lako mogla da ode i preko najavljene 2 milijarde. Pri tom, stručna javnost sve više osporava ideju i rentabilnost ovakve linije, pa i očekivanje građana opada i raste nezadovoljstvo. Dnevno korišćenje linije je ispod svih planiranih i opravdanih normi, pa se projekat tumači kao potpuni finansijski i infrastrukturni debakl.
U daljem toku moguća su dva scenarija. Prvi: da aktuelne vlasti, nakon procene situacije na terenu, počnu da usmeravaju što veći deo saobraćaja, naročito javnog upravo na tu liniju, kako bi formalnim podacima o većem broju putnika opravdali ulaganja, što bi podrazumevalo skraćivanje svih autobuskih linija iz Obrenovca na Makiš, usmeravanje raznih linija sa beogradskih brda na Makiš, formiranje okretnice za sve linije severno od Dunava u blizini Ade Huje i slično, kao i razne opstrukcije automobilskog saobraćaja južno od Mostara i u severnom i istočnom delu ( što bi sve naravno bilo veoma štetno za građane, jer bi efikasnost u prevozu bila smanjena, pa bi mnogi morali da koriste dodatno i metro pored svega ostalog što su koristili ranije, a koristili bi i dalje i sve ostalo za prevoz ). Drugi senario bi bio da ne učine nakon izgradnje linije ništa, a pri tom bi moglo da se desi da se naredne vlasti koje bi došle potom uopšte ne bi usuđivale u narednih više decenija da ulažu u novu liniju, nakon debakla prethodne i zbog omraženosti prethodnog projekta od strane građana, kako se debakl ne bi ponovio.
Zvuči utopijski, ali to su gotovo jedini izvesni scenariji.... što sve govori da ne treba otpočinjati gradnju metroa linijom Makiš- Ada Huja. Ta linija bi mogla da dođe u obzir bukvalno kao poslednja linija beogradskog metro sistema, nakon izgrađenih svih ostalih.
Uz svu skupu gradnju i ''ugrađivanje'' raznih političkih struktura u sprezi sa građevinskim firmama ( a taj oblik ''poslovanja'' nam je jako dobro poznat ) cena bi lako mogla da ode i preko najavljene 2 milijarde. Pri tom, stručna javnost sve više osporava ideju i rentabilnost ovakve linije, pa i očekivanje građana opada i raste nezadovoljstvo. Dnevno korišćenje linije je ispod svih planiranih i opravdanih normi, pa se projekat tumači kao potpuni finansijski i infrastrukturni debakl.
U daljem toku moguća su dva scenarija. Prvi: da aktuelne vlasti, nakon procene situacije na terenu, počnu da usmeravaju što veći deo saobraćaja, naročito javnog upravo na tu liniju, kako bi formalnim podacima o većem broju putnika opravdali ulaganja, što bi podrazumevalo skraćivanje svih autobuskih linija iz Obrenovca na Makiš, usmeravanje raznih linija sa beogradskih brda na Makiš, formiranje okretnice za sve linije severno od Dunava u blizini Ade Huje i slično, kao i razne opstrukcije automobilskog saobraćaja južno od Mostara i u severnom i istočnom delu ( što bi sve naravno bilo veoma štetno za građane, jer bi efikasnost u prevozu bila smanjena, pa bi mnogi morali da koriste dodatno i metro pored svega ostalog što su koristili ranije, a koristili bi i dalje i sve ostalo za prevoz ). Drugi senario bi bio da ne učine nakon izgradnje linije ništa, a pri tom bi moglo da se desi da se naredne vlasti koje bi došle potom uopšte ne bi usuđivale u narednih više decenija da ulažu u novu liniju, nakon debakla prethodne i zbog omraženosti prethodnog projekta od strane građana, kako se debakl ne bi ponovio.
Zvuči utopijski, ali to su gotovo jedini izvesni scenariji.... što sve govori da ne treba otpočinjati gradnju metroa linijom Makiš- Ada Huja. Ta linija bi mogla da dođe u obzir bukvalno kao poslednja linija beogradskog metro sistema, nakon izgrađenih svih ostalih.