Šta je novo?

Metro

Ok, onda čekamo 22. vek, da se sve to što si nabrojao prvo reši. Kad dođe 22. vek kažemo sebi da je glupo da sad započinjemo izgradnju metroa kad su se u međuvremenu pojavile nove tehnologije, pa ajd da sačekamo da one postanu dostupnije. Kad dođe 23. vek kažemo kako u stvari više i nema potrebe da bilo šta gradimo jer ionako nam se populacija u međuvremnu smanjila.

I tako iz izgovora u izgovor. U skladu sa viševekovnom tradicijom. I posle možemo do mile volje da se pitamo i čudimo što svi drugi napreduju i menjaju se dok mi ne možemo da se maknemo iz blata i palanačkog mentaliteta.
 
Deo metroa se odnosi na Most na Adi, ali ja opet ponavljam, da ako se desi i to cudo, da 13 ide preko mosta na Adi, nece nista pozitivno napraviti na tom delu, jer dosta ljudi preseda na Adi za dalje putovanje, a ostaviti 85 bez dalje veze od Ade, znaci da tu neko nije normalan... Vreme je da prestane sipka trans 88 do Ade preko Sajma... Uvesti interval koji ima 88 sa 85, pa ce se videti realan presek ljudi od Opstine do Ade... Tu je smisao
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557479#p557479:1un6ueh3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Пон Авг 06, 2018 12:18 pm[/url]":1un6ueh3]
I tako iz izgovora u izgovor. U skladu sa viševekovnom tradicijom. I posle možemo do mile volje da se pitamo i čudimo što svi drugi napreduju i menjaju se dok mi ne možemo da se maknemo iz blata i palanačkog mentaliteta.

Управо тако. И онда се после чуде људи зашто нема метроа. Упали у круг и не излазимо из њега. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557479#p557479:kewzpr28 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 06 Aug 2018 11:18 am[/url]":kewzpr28]Ok, onda čekamo 22. vek, da se sve to što si nabrojao prvo reši. Kad dođe 22. vek kažemo sebi da je glupo da sad započinjemo izgradnju metroa kad su se u međuvremenu pojavile nove tehnologije, pa ajd da sačekamo da one postanu dostupnije. Kad dođe 23. vek kažemo kako u stvari više i nema potrebe da bilo šta gradimo jer ionako nam se populacija u međuvremnu smanjila.

I tako iz izgovora u izgovor. U skladu sa viševekovnom tradicijom. I posle možemo do mile volje da se pitamo i čudimo što svi drugi napreduju i menjaju se dok mi ne možemo da se maknemo iz blata i palanačkog mentaliteta.
Đenerale Dražo, hoćemo li u akciju protiv partizana? Ma jok, kanda nije još pravo vreme. Ali komunisti su zauzeli Beograd...

Tako i metro, pravi početak njegove gradnje je trebao biti juče. Jel trebamo da napravimo BB akciju i da zabodemo negde ašove i pozovemo medije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557479#p557479:flo4erhj je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Avg 06, 2018 11:18 am[/url]":flo4erhj]Ok, onda čekamo 22. vek, da se sve to što si nabrojao prvo reši. Kad dođe 22. vek kažemo sebi da je glupo da sad započinjemo izgradnju metroa kad su se u međuvremenu pojavile nove tehnologije, pa ajd da sačekamo da one postanu dostupnije. Kad dođe 23. vek kažemo kako u stvari više i nema potrebe da bilo šta gradimo jer ionako nam se populacija u međuvremnu smanjila.

I tako iz izgovora u izgovor. U skladu sa viševekovnom tradicijom. I posle možemo do mile volje da se pitamo i čudimo što svi drugi napreduju i menjaju se dok mi ne možemo da se maknemo iz blata i palanačkog mentaliteta.

Kada bi se sada i pored svih navedenih, nerešenih problema prvo krenulo u izgradnju metro linije Makiš- Ada Huja, to bi bilo kao kada bi neki seljak koji živi u trošnoj kući sa poljskim wc-om u nekoj zabiti odlučio da kupi novi Lamborgini. Pri tom, ore volovima, jer nema traktor, a i jedini asfaltni put do kuće je skoro preorao da bi izgradio štale za volove. Pa ti vidi šta je malograđanština.

Što se tiče eventualnog organizovanja akcije da se krene ručno kopanje metroa i pozovu mediji, glavom tvrdim, da bi se na toj akciji pojavio samo Karlo Polak i nekoliko njegovih prijatelja koje bi nagovorio da dođu. U tom slučaju bih i ja sigurno došao iako ovde navodim da još nema logičnih opravdanja za početak izgradnje metroa, pored toliko mnogo većih problema. Niko više ne bi došao. :kafa:

Infrastrukturni prioritet broj 1 u Bg-u bi danas trebalo da bude obnova Pančevačkog mosta i normalno i učestalo uspostavljanje linije Bg voza do Pančeva, što ni ne pomenuh u ranijim postovima.
 
To što ilegalna i neplanska naselja po obodu Beograda nemaju kanalizaciju, ulice i trotoare nije odgovornost grada nego onih koji su zidali kuće u ilegalnim i neplanskim naseljima i sada očekuju da grad sredi infrastrukturu.

Sa druge strane, stanovnici svih delova grada uživaju u sve većim saobraćajnim gužvama. Lično sam svestan koliko se saobraćaj u Beogradu usporio u zadnjih 15 godina. Metro ili bar jako proširena gradska železnica su jedino što može da uspori proces pretvaranja Beograda u Kalkutu ili Istanbul u saobraćajnom pogledu.
 
Mogli bismo sad da uđemo u tu večitu raspravu zašto delovi Beograda nemaju vodu, kanalizaciju i asfalt, odnosno koji delovi Beograda ih nemaju i zašto ih nemaju... Ali bi se rasprava završila brisanjem postova i zaključavanjem teme. Mada bih svakako jednom voleo da prođem kroz tu večitu tematiku i enigmu. Al ajde, drugi put o tome.

Elem, metro nije luksuz i hir već nešto što je neophodno svakom gradu koji pređe određenu veličinu i populaciju. Istina, metro nije istog prioriteta kao tekuća voda i kanalizacija. Ali je kategorija odmah ispod njih po prioritetu. Porediti izgradnju metroa u gradu od 1,5 miliona stanovnika sa seljakom koji živi u šupi a kupuje Lamborghini je neumesno koliko i porediti Beograd sa Zagrebom. Pogotovu kad uzmemo u obzir da su mnogo veće bestragije, bede i rasula od gradova i država napravile svoje metroe dok smo mi još rovarili prve tunele ka crnoj rupi zvanoj Prokop pre 50 godina.

Inače nisam ni ja oduševljen tom linijom Makiš-Ada Huja, a tek krenem da se grozim kad vidim ko bi da je gradi i ko će da je odobri. Ali nakon pola faking veka tapkanja u mestu i čitavih serija p******* (što političara što stručnjaka) radije ću prihvatiti i nju takvu nego da nemamo apsolutno ništa. Da, bukvalno tako, toliko mi je pun kufer te odiseje sa metroom da sam ušao u fazu ''bolje išta nego ništa''. Jer ma koliko ne podnosio ove što bi da grade tu svoju smandrljanu liniju, još manje podnosim sve ove druge koji za pola veka jedan faking metar tunela nisu uspeli da naprave a uspeli su da sprcaju stotine miliona evra u apsolutne promašaje i crne rupe. :bash:

Ne iritira mene toliko to što Beograd nema metro koliko me iritira inertnost, bandoglavost i ograničenost uma koje se ovde neguju već vekovima. Ne pričam o tebi nego o kolektivnom mentalitetu. Pričam o političarima koji neće da se upuštaju u projekte koje ne mogu da završe za jedan mandat pa ih onda odlažu i ostavljaju drugima. Pričam o stručnjacima koje vode emocije i lična prepucavanja umesto logike i struke. Pričam o ljudima koji treba da odlučuju i budu zamajci izgradnje i napretka a neće da krenu ni u pripremne radove sve dok se ne obezbedi svih 483.432.56,00 evra. Pričam o ljudima koji nam pune glavu lupetanjima kako Beograd ne sme ništa veliko da gradi jer je Beograd jedini grad u univerzumu koji ima javni dug, pa ako takav krene da pravi metro, urušiće se cela Srbija.
Pa da su svi na svetu imali takve rezone i takva razmišljanja, 90% gradova bi danas izgledalo isto kao pre 60 godina.

U svakom slučaju, očigledno je da se po pitanju ovoga nećemo složiti. Ali jedno je sigurno (i u tome se valjda slažemo svi) - ako ćemo o izgradnji metroa da odlučujemo na osnovu postojanja infrastrukturnih problema u Beogradu, onda u startu možemo da se pozdravimo od ideje da će Beograd ikad dobiti metro. Idući istom tom logikom, možemo da otpišemo još mnoštvo drugih zamisli i ideja.
 
Jedni sa čim se ne bih složio je "bolje išta nego ništa". To "išta" ili daj šta daš mnogo često se obije o glavu, posebno na duži rok.
 
Ma u pravu si druže ali kad samo vidim u šta su ovi pre sprcali pare prethodnih 50 godina i kad se setim čega sam se sve naslušao za ovih 30... stvarno više nemam ni snage ni živaca da slušam nova opravdanja i izgovore za odlaganja.
Bukvalno bi mi lakše palo da sutra izađe neko pred javnost i definitivno kaže ''Beograd nikad neće praviti metro'' nego da svake nove decenije slušam nove izgovore, ŠBB KBB, ''e kad bude ovo i bude ono onda ćemo to i to'' priče i lažna obećanja.
 
Verovatno bi i bilo najpoštenije kada bi izašli i rekli da Beograd nikada neće dobiti metro. Ionako kasnimo 100 godina.
 
Молим вас нека неко изведе ове поличаре из овог Бермудског троугла од метроа који како видим усисава и досад здраво ткиво и претвара их у некорисну масу. Кажу сад није време метро па није време НИКАД и неће бити време НИКАД буделимо били под оваковом мишљу а дотад Београд ће због вајних стручњака преворити у неку Бангладешку забит.
 
bender, aj da podrzimo liniju makis-ada huja, izgradi se, skine se kletva, nemamo kompleks od sofije i nabijamo hrvatima na nos da samo u smesnim zemljama glavni grad nema metro...

potrosimo milijardu ali sta smo mi u to u tom slucaju saobracajno resili u ovom gradu? koje kljucne tacke su pokrivene, koje kljucne tacke i dalje nece biti resene a koje kljucne tacke ce takvom prvom linijom trajno ostati van trase cak i buducih linija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557758#p557758:1jv0dymc je napisao(la):
razgradjevinar » Уто Авг 07, 2018 6:19 pm[/url]":1jv0dymc]bender, aj da podrzimo liniju makis-ada huja, izgradi se, skine se kletva, nemamo kompleks od sofije i nabijamo hrvatima na nos da samo u smesnim zemljama glavni grad nema metro...

Та линија је добра али тек кад се изгради друга линија јер ће се направити прстен као у Софији. Друго, сама линија олкашаће људима који долазе са југа да иду на Дорћол и даље ка северу пошто је тренутно сиутација исто као да се возите роликостером. Ко иде из Београд-Југа зна веома добро. :kk:

Не треба такође заборавити ни укрштање са БГ:Возом на Сајму. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557758#p557758:3ueph2xo je napisao(la):
razgradjevinar » Uto Avg 07, 2018 6:19 pm[/url]":3ueph2xo]bender, aj da podrzimo liniju makis-ada huja, izgradi se, skine se kletva, nemamo kompleks od sofije i nabijamo hrvatima na nos da samo u smesnim zemljama glavni grad nema metro...

potrosimo milijardu ali sta smo mi u to u tom slucaju saobracajno resili u ovom gradu? koje kljucne tacke su pokrivene, koje kljucne tacke i dalje nece biti resene a koje kljucne tacke ce takvom prvom linijom trajno ostati van trase cak i buducih linija?
Ne radi se o nabijanju na nos, briga me za hrvate i briga me za taj Zagreb. Zagreb se ne bi ni pominjao da ga Propeler nije uvukao u raspravu kao merilo, iako se on nikako ne može porediti sa Beogradom. Elem, radi se o našoj viševekovnoj tradiciji inertnosti, lutanja, upoređivanja uvek samo sa gorima i smišljanja izgovora da odložimo neminovno i učinimo napor da bismo uradili nešto što će nam se posle isplatiti.
Pola veka smo bacali pare na promašene projekte a ni jedan metar krštenog tunela za metro nije napravljen.

Btw vidim na drugoj temi se diskutuje o ceni izgradnje Nacionalnog stadiona. I brojka se vrti tu negde oko 300-400 miliona evra...
 
Ne mogu da procenim sta je uzaludnije:
Makiski metro sa idioskom trasom ili prica o nacionalnom stadionu.
I jedno i drugo treba staviti ad akta

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557696#p557696:x55saood je napisao(la):
unedfined » Uto Avg 07, 2018 12:40 pm[/url]":x55saood]To što ilegalna i neplanska naselja po obodu Beograda nemaju kanalizaciju, ulice i trotoare nije odgovornost grada nego onih koji su zidali kuće u ilegalnim i neplanskim naseljima i sada očekuju da grad sredi infrastrukturu.

Sa druge strane, stanovnici svih delova grada uživaju u sve većim saobraćajnim gužvama. Lično sam svestan koliko se saobraćaj u Beogradu usporio u zadnjih 15 godina. Metro ili bar jako proširena gradska železnica su jedino što može da uspori proces pretvaranja Beograda u Kalkutu ili Istanbul u saobraćajnom pogledu.

U tim naseljima na obodu bez kanalizacije živi preko 40 posto populacije Beograda, a za to što su takva, kakva su, isključivo je kriv grad koji ih nije na vreme planirao, niti ulaže u osnovnu infrastrukturu, niti čini bilo šta da ih poboljša. Imali smo doseljavanje ogromnog broja izbeglica iz Hrvatske, BiH i sa Kosova uz dodatno masovno doseljavanje ljudi iz unutrašnjosti i grad nije uradio skoro ništa da isplanira nova naselja, već se sve gradilo i dalje gradi stihijski i neplanski, što na duže staze mnogo više košta, i grad, i pojedince, a manje vredi.

Ako bolje pogledamo, naš velegrad i dalje nema nikakve planove o organizovanju prigradskih naselja i gradnji i urbanizaciji novih po čemu zaista možemo da se poredimo sa Bangladešom.

Možemo i da poželimo da se poredimo sa gradovima Evrope i SAD, pa ćemo videti da u većini gradova, više od 50 posto populacije živi u kućama u predgrađima ( u SAD najčešće i preko 70 posto ) i ta populacija je stub privrednog i svakog drugog razvoja, a čine je kako bogati, tako i srednja i radnička klasa. Jedino genijalni urbanisti Bg-a smatraju da svi ljudi u Beogradu treba da žive u soliterima i nabijenim zgradurinama u nehumanim uslovima zbog čega po raznim aspektima degenerišu i izumiru, pa ni ne čudi što smo kao društvo sve manje sposobni za bilo šta.

Jedini koji je uložio određeni napor da organizuje i urbanizuje nova naselja bio je Šešelj ( šta god ko mislio o njemu ) sa svojim urbanistima i organizovao je Busije, Zemun Polja i naselje Plavi Horizont. Skoro sam bio na Busijama po prvi put i mogu reći da je to jedno od retkih beogradskih naselja koje je izuzetno dobro urbanizovano i, za razliku od većine drugih, bez problema, bi moglo da bude predgrađe nekih američkih velegradova.

Drugi nisu uradili ništa, pa nemaju ni pravo da kukaju i gunđaju. :kafa:

Naravno da se očekuje da grad sredi i svu potrebnu infrastrukturu, jer i ti građani plaćaju porez kao i svi ostali. Neki, uključujući i moje roditelji i nekoliko desetina puta veći po raznim osnovama, od proseka u Srbiji. Po kojoj logici tu ne bi trebalo da se sređuje infrastruktura?

Naprasno su rasli i mnogi drugi gradovi u svetu sa enormnim, pa i daleko većim prilivom stanovništva, pa urbanizam nije loš. Uzmimo samo primer aglomeracije Dalas- Fort. Koliko je puta samo tu populacija porasla u poslednjih nekoliko decenija, pa oni nisu kukali da ne mogu da sve postignu i da se organizuju i konsoliduju.
 
Jedino genijalni urbanisti Bg-a smatraju da svi ljudi u Beogradu treba da žive u soliterima i nabijenim zgradurinama u nehumanim uslovima zbog čega po raznim aspektima degenerišu i izumiru, pa ni ne čudi što smo kao društvo sve manje sposobni za bilo šta.
Pa zapravo, i to se polako menja. Za tebe nabijene i nehumane zgrade, za nekog druog Beograd kakav je nekad bio, sad već polako nestaje. Bar na ovoj desnoj obali Save. Ljudi se potiskuju na periferiju i u predgrađa. Jer se usvajaju neke osobine Američkog modela urbanizma, gde ljudi pretežno žive u stambenim naseljima male gustine na obodu grada a idu u centar na posao ili radi obavljanja posla (poslovnih aktivnosti). Samo, taj američki model urbanizma se oslanja na to da svako domaćinstvo ima automobil i da su saobraćajnice koje vode do centra prohodne, i dobro uređene i organizovane. Ili da ta obodna naselja imaju dobru vezu sa centrom u vidu metroa ili nekog drugog vida JGP.
A koliko je takvih naselja u Beogradu koja ispunjavaju takve uslove? S jedne strane država a i razni anti-automobilisti ti sisaju krv ako voziš auto. A s druge strane, ako bi da putuješ do centra iz npr. Jajinaca, koje čak i nisu toliko daleko po udaljenosti, ali imaju užasnu saobraćajnu mrežu i kljakav prevoz... šta onda? Bolje da se klackaš i kuvaš u autobusu sat i po vremena nego da sedneš u metro i stigneš bilo gde za 20 minuta?

Ti si toliko emotivno protiv tog metroa da potpuno zaboravljaš da on, koliko bi mogao da znači centralnim opštinama, još više bi mogao da znači perifernim naseljima. Misliš da stanovnici Sremčice i Železnika, i/ili Obrenovca i Ostružnice ne bi bili zadovoljni da imaju direktnu metro vezu do centra grada s kojom ne bi morali da zavise od autobusa i svih problema koji ih povremeno pogode? (sneg, gužve, kvarovi...)
Ne znam čemu takav emotivni pristup svemu tome kod tebe. Ja sam, priznajem, emotivan u ovom slučaju jer me ljuti što je protraćeno pola veka i stotine miliona evra u projekte koji još uvek nisu ni završeni. Al ti s druge strane kao da smatraš nekom uvredom kad god neko pomene metro, samo zato što si video naselja koja nemaju vodu i kanalizaciju. Bez da uopšta razmotriš zašto je to tako i ko je za to odgovoran. Odnosno da li zato što je neko izbego i dobio dozvolu da pravi kuću bez papira, sad treba da ima prioritet nad nečim što se tiče stotine hiljada drugih ljudi.

Pa ako ćemo tom logikom, možemo da ređamo takve kontraargumente u nedogled. Možemo da kukamo što država kupuje Migove kad se deca leče SMSom (što često i rade oni koji nemaju pojma kako vazdušni prostor i naplate preleta funkcionišu). Da kukamo što se pravi nova pruga do Subotice a zatvori su prepuni. Isto tako, možemo da kukamo što/kad se pravi novi zatvor, a ne ulaže se u natalitet. Možemo tako bukvalno u beskraj. Samo što postoje smislena poređenja i postoje ona koje pogone pogrešni pogledi ili pak emocije. A kod tebe, čini mi se, najviše govore upravo emocije. Pogotovu što smatraš da je želja za metroom u ovakvom gradu megalomanija, pomodarstvo i hir stanovništva i vlasti. Da se tako razmišljalo i pričalo u prošlim vremenima, Beograd bi danas bio ko Skoplje u periodu 70ih i 80ih. Mali, nebitan i zanemaren generički copy-paste grad bez ikakvog posebnog sadržaja i duha.
 
Rekoh već da nisam protivnik metroa. Naprotiv, voleo bih da Beograd ima metro sistem sa nekih 7 linija koje bi povezale ceo grad i jednim ili čak dva metro prstena, uz veći broj linija regionalnog metroa koji bi povezao Bg sa drugim gradovima u okolini, ali to se neće desiti iz finansijskih razloga ni za sto godina.

Realnost je da ćemo u narednih 15 do 20 godina dobiti jednu, potpuno besmislenu liniju koja neće rešiti nikakve probleme javnog prevoza, bukvalno nikakve, a koštaće jako mnogo.

Što se modela urbanizma tiče, ipak se američki model pokazao daleko superiornijim, pa i humanijim u odnosu na staroevropski, a SAD i dalje imaju pozitivan natalitet i prosperiraju po raznim aspektima dok Evropa degeneriše, izumire i propada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557852#p557852:hcbvfb6z je napisao(la):
Bender Rodriguez » 07 Aug 2018 10:44 pm[/url]":hcbvfb6z]
Jedino genijalni urbanisti Bg-a smatraju da svi ljudi u Beogradu treba da žive u soliterima i nabijenim zgradurinama u nehumanim uslovima zbog čega po raznim aspektima degenerišu i izumiru, pa ni ne čudi što smo kao društvo sve manje sposobni za bilo šta.
Pa zapravo, i to se polako menja. Za tebe nabijene i nehumane zgrade, za nekog druog Beograd kakav je nekad bio, sad već polako nestaje. Bar na ovoj desnoj obali Save. Ljudi se potiskuju na periferiju i u predgrađa. Jer se usvajaju neke osobine Američkog modela urbanizma, gde ljudi pretežno žive u stambenim naseljima male gustine na obodu grada a idu u centar na posao ili radi obavljanja posla (poslovnih aktivnosti). Samo, taj američki model urbanizma se oslanja na to da svako domaćinstvo ima automobil i da su saobraćajnice koje vode do centra prohodne, i dobro uređene i organizovane. Ili da ta obodna naselja imaju dobru vezu sa centrom u vidu metroa ili nekog drugog vida JGP.

Заправо, историјски су таква насеља прво настала у Енглеској, и до данас су опстала у тој земљи - уз коридоре железничких пруга. Ко није читао Црњансков (да, тако се каже) Роман о Лондону, нека то учини - мени је то грозна књига, и морално и у строго књижевном смислу, али, има доста о тамошњем урбанизму.
И док просечна српска породица:

а) Не може финансијски да поднесе засебно свакодневно путовање аутомобилом из Гроцке до Београда;
б) Не осећа се лагодно трошећи више сати живота на аутобуски превоз...

...истовремено би радо користила железницу, као што они срећници у Батајници могаху донедавно, али, пруге нема. А, да им пруга никад не буде од користи - Београд, попут престонице Земље Арнаутске, укида железницу у центру. Е, сад ће им, ваљда, једног дана метро доћи до Гроцке и Болеча! Хоће, мало сутра. My ass!

Схватите, људи - Копенхаген је направио то нешто мало метроа ко од беде тек недавно, а дотле је већ деценијама цео град био ослоњен на градско-приградску железницу, њихов БГ:воз.
Није важно како се шта зове - појам "метро", у строго стручном смислу, ништа ни не означава - важно је какав посао обавља (да ли треба да цитирам генија Денг Сјаопинга: "Није важно које боје је мачка, важно јe да лови мишеве"), аман.
 
@Propeler,
Pa znaš kako, dosta toga što si ti rekao je sa logičke strane ispravno. Malo je stvari za koje bih mogao da kažem da mislim da uopšte nisi u pravu, da logički ne stoje. Nije to problem. Nego što se nama razlikuju stavovi oko toga šta je prioritet i šta je koliko vredno, bitno i isplativo.

A mislim da tu nema ispravnog odgovora. I jedan i drugi stav imaju svoje mane i svoje prednosti. Al to nije povod da se želja za metroom smatra megalomanijom i hirom. Pogotovu ako uzmemo u obzir to da je ovde JGP, iako drastično bolji nego pre 10 a kamoli pre 15 godina... ipak i dalje za mnoge doživljaj iz Ko to tamo peva. A posedovanje automobila postaje dežurni krivac za sve probleme.

Što se modela urbanizma tiče, ipak se američki model pokazao daleko superiornijim, pa i humanijim u odnosu na staroevropski, a SAD i dalje imaju pozitivan natalitet i prosperiraju po raznim aspektima dok Evropa degeneriše, izumire i propada.
Degeneriše se i Amerika, samo što se ovde u Srbiji o tome manje čuje. Što zbog toga što pripadamo drugom delu sveta, što zbog toga što se u Evropi to više vidi u poslednjih par godina. Ali daleko je i taj Američki urbanizam od savršenog, jer je stvorio ceo jedan kontinent sa gradovima koji su danju ko košnice a noću ko Pripjat. I sa ljudima koji se ponašaju i rezonuju u skladu sa time.
No dobro to je već druga tema. Poenta je da taj američki urbanizam zahteva ispunjavanje određenih uslova da bi se implementirao ovde. A ovde se odlično radi na onom koraku ''isterati stanovništvo iz centra'' ali se ne prelazi na one druge korake koji se tiču unapređivanja života u predgrađu, što ipak podrazumeva i uspostavljanje boljih saobraćajnih veza. A pošto kola nećemo, alternativa je metro/gradska železnica. Ali metro traži vremena i para.

@Pantografe,
Dobro, i šta hoćeš da kažeš time?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557859#p557859:ycxj3jq4 je napisao(la):
Propeler » 07 Aug 2018 10:54 pm[/url]":ycxj3jq4]
Što se modela urbanizma tiče, ipak se američki model pokazao daleko superiornijim, pa i humanijim u odnosu na staroevropski, a SAD i dalje imaju pozitivan natalitet i prosperiraju po raznim aspektima dok Evropa degeneriše, izumire i propada.

Pa ipak, SAD danas nemaju neki Bog-zna-kakav natalitet, a u Evropi ima zemalja gde on, posle veka i po pauze, nije loš (Francuska - ne, ne odnosi se samo na doseljenike), ili nikad nije ni bio loš (Irska, Poljska), ali, moramo da priznamo da postoji zemlja gde je posebno katastrofalan, a to je Srbija (uz Italiju, Nemačku).

E, u toj Srbiji se istraživanjem došlo da zaključka da se više dece rađa u kućama nego u stanovima. To mi je, lično, rekao Nikola Selaković, koji, da ne služi đavolu, i ne bi bio loš tip. Da je to organizovana zemlja, već juče bi se radili urbanistički planovi naselja sa porodičnim kućama u zoni železničkih stanica u beogradskom regionu.

Ali, ne, ovde se rade planovi za Beograd na vodi i za metro do Makiškog polja.




@Bender Rodriguez

Pa, jasno je šta hoću da kažem: da prioritetno treba razvijati gradsko-prigradku železnicu kao sredstvo masovnog prevoza putnika u beogradskom metropolitenu/regionu. Svaka uporedna analiza pokazala bi da se ulaganjem npr. 350 mil EUR u pomenuti sistem može postići više nego ulaganjem 1 mlrd EUR u grinfild metro.
Ali, taj voz je otišao... Nema, gotovo. Tirana pojela.
 
Nije amerikancima toliko problem ni natalitet nego (savremeni) mentalitet koji se može opisati u dve stavke: 1) posao i 2) izolovanost. I mada nije jedini faktor, njihov urbanizam svakako jeste imao uticaja na oblikovanje njihovog modernog društva. Jer je stvorena kultura, stil života, gde danju centar vrvi, čak kipi, od radnika i aktivnosti koji se slivaju u njega iz predgrađa, a noću (p)ostaje prazna ljuštura u kojoj se ljudi mogu naći samo na Brodveju (pošto maltene svaki američki grad ima neki svoj Brodvej ili nešto nalik tome) a već na sledećem ćošku je pustoš. Što za posledicu ima potpuno otuđenje ljudi od bilo čega van njihovog radnog mesta i njihovog predgrađa. Što dalje ima dalekosežne sociološke i psihološke posledice. Al da ne idem sad u off sa time...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557870#p557870:cxla862b je napisao(la):
Пантограф » Sre Avg 08, 2018 12:10 am[/url]":cxla862b]
Pa, jasno je šta hoću da kažem: da prioritetno treba razvijati gradsko-prigradku železnicu kao sredstvo masovnog prevoza putnika u beogradskom metropolitenu/regionu. Svaka uporedna analiza pokazala bi da se ulaganjem npr. 350 mil EUR u pomenuti sistem može postići više nego ulaganjem 1 mlrd EUR u grinfild metro.
Ali, taj voz je otišao... Nema, gotovo. Tirana pojela.
I to bih podržao. Sve* je bolje nego ovaj dosadašnji limbo.
* - kažem figurativno, ne shvatati 100% bukvalno

P.S.
Lepo rečeno ono za Selakovića. :mrgreen: :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557864#p557864:2vkg33rs je napisao(la):
Пантограф » Сре Авг 08, 2018 12:01 am[/url]":2vkg33rs]

Схватите, људи - Копенхаген је направио то нешто мало метроа ко од беде тек недавно, а дотле је већ деценијама цео град био ослоњен на градско-приградску железницу, њихов БГ:воз.
Није важно како се шта зове - појам "метро", у строго стручном смислу, ништа ни не означава - важно је какав посао обавља (да ли треба да цитирам генија Денг Сјаопинга: "Није важно које боје је мачка, важно јe да лови мишеве"), аман.

Па то и хоће да направе према овом плану. Да искористе БГ Воз и да направе то од беде чисто да попуне празнину. Дакле, смирите емоције и погледајте план и видећете да баш то желе да направе то што ВИ сви желите и што мислите да је логично. :dil:

Да вас подсетим. С тим што бих ја жућка шишнуо до Борче и дефитнивно урадио нешто поводом ове празнине на Југоистоку. :kafa:

Metro.jpg
 
Ове четврт-линије типа НБГ-аеродром и Панчевац-Макиш су велика глупост, треба искористити пун потенцијал целог БЖЧ за три основне линије БГ воза (Батајница-Овча, Батајница-Ресник, Овча-Ресник), и да нпр. сваки други полазак за ресник иде до Младеновца/Лазаревца, а ређи до Врчина, + линија до аеродрома.

Метро треба да попуни пре свега празнину у икаквом шинском систему на потезу између булевара Краља Александра и улице Војводе Степе, да споји југозападну конгломерацију насеља (Баново брдо, Јулино брдо, Церак, Видиковац, Петлово брдо) са центром града, али заобилазећи друмски коридор булевара Војводе Мишића, тј. да иде краћим путем ка центру, кроз Топчидерско брдо, и врло битна ставка јесте спајање Прокопа, КЦС и Славије. Поред тога, потребан је и прелазак Саве и спајање НБГ и Земуна са центром града. То све се може постићи са две-три линије.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557763#p557763:2sotasci je napisao(la):
Norexan » 07 Aug 2018 06:00 pm[/url]":2sotasci]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557758#p557758:2sotasci je napisao(la):
razgradjevinar » Уто Авг 07, 2018 6:19 pm[/url]":2sotasci]bender, aj da podrzimo liniju makis-ada huja, izgradi se, skine se kletva, nemamo kompleks od sofije i nabijamo hrvatima na nos da samo u smesnim zemljama glavni grad nema metro...

Та линија је добра али тек кад се изгради друга линија јер ће се направити прстен као у Софији. Друго, сама линија олкашаће људима који долазе са југа да иду на Дорћол и даље ка северу пошто је тренутно сиутација исто као да се возите роликостером. Ко иде из Београд-Југа зна веома добро. :kk:

Не треба такође заборавити ни укрштање са БГ:Возом на Сајму. :kk:

posto na tom jugu zivim znam jako dobro situaciju. ne znam sta ce vise da nam znaci, ukrstanje sa bg vozom na sajmu gde ce jogi letaci da transportuju ljude sa jene na drugu liniju ili mogucnost da negde na banovom brdu izadjemo iz prigradskog busa i onda cekamo metro za dorcol i daje ka severu... novi sad, minhen, stokholm, mars, uran...
 
Vrh