Да, али поменути Бремен у метрополитену има 2,5 милиона људи, знатно више од Београда. И то знатно богатијих, мобилнијих људи...
Ал` зато у сваком таквом немачком региону постоји Ес-бан, тј. регионална железница која заправо и игра улогу метроа, и уз мрежу аутопутева (Немци се по томе издвајају од готово целог света, јер имају и друмове и јавни превоз на изузетно високом нивоу) заправо чини кичму тог региона.
Е, сад, да се присетимо који је то европски град, а да није Тирана, управо укинуо железницу у центру града... и пропустио прилику да са трипут мањим улагањем у саобраћајном смислу учини више него са две линије метроа у будућности.
Поменусмо и Загреб; тај град се пружа дуж осе исток - запад, и све ове године док ми пишемо на Беобилду, том осом и до центра града има приградску железницу која саобраћа на 15 минута. Најужи центар му одувек опслужује најјефтинији и најкапацитативнији вид површинског превоза - трамвај, који превози 2,5 пута више путника од трамваја у ипак доста већем Београду. Данас прочитах и да је просечна плата у Загребу достигла 1.000 евра.
Иначе, овде се расправља о једноставним стварима. Све време је, заправо, прича о метроу - културолошко питање. Постоји велика разлика између става "Хоћу квалитетан јавни превоз!" и "Хоћу и ја метро!". Овај први је грађански, а други је малограђански став, овековечен у епизоди Симпсонових са монорејлом. И код једног и код другог власт може да у неком тренутку крене у градњу метроа, али, у другом случају ће лако манипулисати незрелошћу малограђана и направиће им неку идиотску метро линију (нпр. Макиш - Миријево), док ће ниво свих градских служби опадати - као што опада у Весићевом Београду.
Исто сад власт чини на железници: непотребно се троши сто милиона евра више да би најбржи воз три минута пре стигао у Нови Сад (буквално), док, са друге стране, у Рипњу дизелке возе у рикверц да источе гориво и сударају се с путничким возовима.
То је менталитет баш као из народне изреке "Зинуло му дупе ко рипањски тунел". То је наша тужна стварност.