Šta je novo?

Metro

Šta sve napisa Propeler, na kraju ispade da je izgradnja metroa populizam. A ako Grad gledamo kao na firmu onda ni od jednog posla nema ništa. Da su svi drugi tako razmišljali, vrlo verovatno je da niko i ne bi imao metro, još manje da ih ima preko stotinu godina.
 
А сад ћемо опет кренути са линијама где исте требају проћи и тако унедоглед да кружимо. Побогу сваки грађанин ЗНА да Београд ВРИШТИ за истим метроом годинама, да то је РЕАЛНОСТ драга господо, а овде се измишљају неки разлози као да је метро није уопште потребан Београду и као да сада све фунционише нормално. Мисли ајте молим вас, испаде као да се размишљате о томе да ли једно Сарајево или Скопље треба добити метро а не град какав је Београд. Оно што је најгоре је то што би наш човек све хтео ад-хок значи да устом тренутку да се саграде све линије, да превазиђемо Кинезе и брзини градње метроа и готово ствар. Не види се наша спорина и управо зато што се НЕ ВИДИ и што многи окрећу главу о тога колико је за нас сваки метар трасе важан ми данас немамо метро. Оно што је најгоре је то што се наставља са истом девизом "ми смо браћа Кинези па ћемо изградити каквих 2 МА 7 линија за 10 година турбо-мега брзином" и са тим ћемо све решити. Метро захтева време. Нарочито време у нашег човека а МИ ВРЕМЕНА НЕМАМО. Наставили се са овом политиком измишљања и не слагавања ситуације и будћности која нас очекује овом политоком Београд за 10 година постаће Бангладеш! :kafa:
 
E pa onda će Beograd vrlo sigurno biti Bangladeš jer u najboljem zamislivom slučaju u roku od deset godina mi ćemo imati otpočeta raskopavanja za liniju Tesla City, Belgrade Waterfront, ŠtaVećMiškoIBekoSmisleZaLuku.
 
Заправо та линија ићи ће само мањим делом трасе подземно. Типична ад-хок линија.
 
Treba se provozati prvom linijom Budimpeštanskog metroa, stanice u plitkom ukopu iz 1896. godine, zapravo tramvaj pod zemljom. I šta im fali??? Ništa!!?

Mi retardi nismo mogli to da uradimo ni u bulevaru ni nigde, jesmo debili pa to ti je.
 
И још се њоме поносе. Станице изгледају као да улаз у неки музеј. Ми смо могли ладно Устаника-Трг по истом принципу да направимо али НЕ ми смо Јапанци испред Јапанаца, ми маштамо о ултра-мега-гига метроима које се "граде за дан" а веома добро знамо да нам се сваки иоле већи пројекат завршава као зидања Скадра на Бојани.

:violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=556591#p556591:uxln0n1p je napisao(la):
Norexan » 02 Aug 2018 10:11 pm[/url]":uxln0n1p]Мисли ајте молим вас, испаде као да се размишљате о томе да ли једно Сарајево или Скопље треба добити метро а не град какав је Београд. Оно што је најгоре је то што би наш човек све хтео ад-хок значи да устом тренутку да се саграде све линије, да превазиђемо Кинезе и брзини градње метроа и готово ствар...

Технички гледано, Београд ће у градњи метроа престићи кинеске градове чим забоде први ашов: у Кини се, засад, метро не прави у градовима са мање од три милиона становника. Да је у Кини, Београд би имао само аутобусе и тролејбусе. А, ако се поредимо са Пекингом и Гвангџоуом, онда смо - идиоти.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557055#p557055:isont7s4 je napisao(la):
Пантограф » Суб Авг 04, 2018 4:18 pm[/url]":isont7s4]

Технички гледано, Београд ће у градњи метроа престићи кинеске градове чим забоде први ашов: у Кини се, засад, метро не прави у градовима са мање од три милиона становника. Да је у Кини, Београд би имао само аутобусе и тролејбусе. А, ако се поредимо са Пекингом и Гвангџоуом, онда смо - идиоти.

Не граде зато што ти градови имају мањи приоритет од већих градова и наравно главног града а не зато што не могу. Друго мислим да си погрешно скренуо код Албуркеркија...

Но Београд је у Европи а не у Кини и тренутно је срамота своје врсте. :violina:
 
Beograd jeste u Evropi, ali ni mnogi gradovi u Evropi s kojima bi bilo realno porediti Bg nemaju metro, niti uopšte planiraju da ga grade.

Recimo, Zagreb, bez obzira koliko je većini ovde možda omražen. Zagreb je grad za poređenje sa Beogradom, a to svakako nisu London, Pariz, Moskva, Njujork itd, ima 3 puta veću površinu od Bg-a i 1,1 milion stanovnika. Ne grade metro, niti planiraju.

Bremen, grad sa okolinom ima blizu milion stanovnika, centar je kompanije Mercedes, daleko veći BDP od Bg-a, prostire se duž reke i 2 linije metroa bi rešile čitav javni prevoz u potpunosti, ali ni oni ne planiraju metro. Umesto metroa imaju 2 linije tramvaja itd.....

Nemojte pogrešno da me razumete, ja podržavam početak izgradnje metroa, bez obzira što to baš i nije logično, ali samo iznosim neke realne informacije, a to je da to zaista nije nimalo rentabilno sada.
 
Beograd treba uporedjivati sa gradovima poput Beca, Budimpeste, Sofije, Varsave, Bukuresta, dakle gradovi 1.4 - 2.4 miliona stanovnika posto se mi nalazimo tu negde izmedju.
 
Да, али поменути Бремен у метрополитену има 2,5 милиона људи, знатно више од Београда. И то знатно богатијих, мобилнијих људи...
Ал` зато у сваком таквом немачком региону постоји Ес-бан, тј. регионална железница која заправо и игра улогу метроа, и уз мрежу аутопутева (Немци се по томе издвајају од готово целог света, јер имају и друмове и јавни превоз на изузетно високом нивоу) заправо чини кичму тог региона.

Е, сад, да се присетимо који је то европски град, а да није Тирана, управо укинуо железницу у центру града... и пропустио прилику да са трипут мањим улагањем у саобраћајном смислу учини више него са две линије метроа у будућности.

Поменусмо и Загреб; тај град се пружа дуж осе исток - запад, и све ове године док ми пишемо на Беобилду, том осом и до центра града има приградску железницу која саобраћа на 15 минута. Најужи центар му одувек опслужује најјефтинији и најкапацитативнији вид површинског превоза - трамвај, који превози 2,5 пута више путника од трамваја у ипак доста већем Београду. Данас прочитах и да је просечна плата у Загребу достигла 1.000 евра.

Иначе, овде се расправља о једноставним стварима. Све време је, заправо, прича о метроу - културолошко питање. Постоји велика разлика између става "Хоћу квалитетан јавни превоз!" и "Хоћу и ја метро!". Овај први је грађански, а други је малограђански став, овековечен у епизоди Симпсонових са монорејлом. И код једног и код другог власт може да у неком тренутку крене у градњу метроа, али, у другом случају ће лако манипулисати незрелошћу малограђана и направиће им неку идиотску метро линију (нпр. Макиш - Миријево), док ће ниво свих градских служби опадати - као што опада у Весићевом Београду.

Исто сад власт чини на железници: непотребно се троши сто милиона евра више да би најбржи воз три минута пре стигао у Нови Сад (буквално), док, са друге стране, у Рипњу дизелке возе у рикверц да источе гориво и сударају се с путничким возовима.
То је менталитет баш као из народне изреке "Зинуло му дупе ко рипањски тунел". То је наша тужна стварност.
 
Ne bi se slozio da je tih 100 miliona evra baceno da se stigne 3 minuta ranije, zahvaljujuci tih 100 miliona evra vise koji i ne cine neku veliku cenu u odnosu na 1.8 milijarde ukupne investicije, dobijamo potpuno denivelisanu prugu sa svim karakteristikama brze pruge samo sto je kod nas limitirana na 200 km na sat u komercijalnim uslovima zapravo 220 na sat tehnicko tehnoloski gledano.
A to je vec PRAVA brza pruga iliti kao sto postoji pre metro, ovo je preTGV jer nije jos brzina 250 ili 300 ali kao sto sam rekao vec ranije, kad ekonomski osnazimo mocice polako da podizemo brzinu.
Tako da ovo nisu bacene pare, bolje je 200 potpuno denivelisano nego 160 sa pruznim prelazima.

Tako da je ovo je civilizacijski iskorak za Srbiju i zeleznicu.
 
Цивилизацијски искорак је оно у Рипњу, али искорак уназад. Цивилизација је у глави, а огромне паре овде су... код некога, услед одабира ирационалног решења. То је тај, да га тако назовемо, материјалистички аспект цивилизације. Имали смо, чак, редак случај - да заинтересована страна, РЖД, убеђује државу да одустане од пруге за 200 на сат, јер је непотребна. А повећавати брзину на њој на 250 тешко да ћемо моћи.
Добро смо, ипак, прошли, јер се у прво време говорило о прузи великих брзина, за 300 км/х. Тек би ту једна "Кенедијевка" за точење нафте могла да направи карамбол...
 
Pa eto kolega masinovodja MVBG1 bar deli moje misljenje da se ova pruga gradi za narednih 100 godina i on vidi isto sto i ja da kad budemo imali jacu ekonomiju da cemo moci postepeno da podizemo brzinu na toj novoj pruzi.
 
Да, иначе, ту пругу првенствено градимо због превоза робе, а онда ћемо јој накнадно - ако то геометрија уопште дозвољава - са нових неколико стотина милки евра, подићи брзину на 250, е да бисмо смањили капацитет за теретни саобраћај, који ће возити 120...

А онда ће воз стићи у Нови Сад додатна четири минута раније... уз већу цену карте.

Личи на добар посао...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557130#p557130:2p0wd45e je napisao(la):
Propeler » Суб Авг 04, 2018 10:09 pm[/url]":2p0wd45e]Beograd jeste u Evropi, ali ni mnogi gradovi u Evropi s kojima bi bilo realno porediti Bg nemaju metro, niti uopšte planiraju da ga grade.

Рецимо да је Београд једини главни град са преко 1.000.000 становника да нема метро. Паметном доста. :kafa:
 
Treba se provozati prvom linijom Budimpeštanskog metroa, stanice u plitkom ukopu iz 1896. godine

Најпријатнији метро којим сам се возио. И најлепши и најбржи излазак на површину. У ствари наш Београд има пуно равних, а неизграђених површина, што су повољни предуслови за трасе које иду по површини и плитко испод тла.
То су простори булевара Новог Београда, Савски и Дунавски амфитеатар, долина Мокролушког потока итд.
Најспорније је у најави првих линија, одсуство станице на Теразијама или Тргу Републике за новобеоградски правац и потпуно занемаривање западног Новог Београда, који има све услове за једну трасу која би ишла делимично по тлу, не на стубовима, а делимично плитко испод.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557207#p557207:199zdpvj je napisao(la):
Norexan » Ned Avg 05, 2018 2:11 am[/url]":199zdpvj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557130#p557130:199zdpvj je napisao(la):
Propeler » Суб Авг 04, 2018 10:09 pm[/url]":199zdpvj]Beograd jeste u Evropi, ali ni mnogi gradovi u Evropi s kojima bi bilo realno porediti Bg nemaju metro, niti uopšte planiraju da ga grade.

Рецимо да је Београд једини главни град са преко 1.000.000 становника да нема метро. Паметном доста. :kafa:

Recimo i da je, gore pomenuti Zagreb, glavni grad sa preko milion stanovnika i prosečnom platom dva i po puta većom od Beograda, kao što je pomenuto. No dobro. :kafa:
 
Srpska megalomanija i večito srpsko preterivanje....

Beograd, po toj logici ima 1,164 mil. Manite se Obrenovca, Lazarevca, Mladenovca. A tek kada bismo oduzeli sve ono što realno nije grad, poput Grocke, Surčina, Batajnice, Zemun Polja, Železnika i mnogo čega drugog, Beograd ne bi imao ni 800 000 stanovnika.

Po istoj logici, Zagrepčani mogu da ubrajaju i Veliku Goricu i mnogo šta drugo i prebace milion i po.
 
Тоје више до територијалне организације Србије где имамо Град Београд као посебну целину, а реално је могао да буде округ. Но и поред тога, треба уредити јавни превоз и ка тим ободним општинама. То што је Обреновац даљи, не искључује број аутобуса који иду на линијама 860. Треба размишљати и о метроу као градском превозу масовног капацитета за прву и другу зони, и о регионалном метроу - градско-приградској железници која би покрила трећу, четврту зону, као и ближа већа насеља која не спадају у Град Београд, али функционално миграторно гравидирају њему.
 
Dobro evo manućemo se srpske megalomanije. Ajd onda samo uporedi teritorijalnu veličinu Beograda sa teritorijalnom veličinom Zagreba.

Da li postoji srpska megalomanija, to ne znam. Ne bih rekao. Al da postoji srpska tradicija izgovora ''pa dobro, ima i gorih od nas'', e to vala postoji.
Kao kad se nađu neki pametni ljudi pa mi kažu kako postoje neka dva grada u svetu slične veličine kao Beograd koji nemaju metro pa im eto kao, ništa ne fali. A to što postoji još 50 drugih, među kojima su čak i neke planinske i pustarske bestragije i nekadašnji sinonimi za bedu, i što oni imaju svoj metro, to nikom ništa. Nećemo da gledamo tih 50 što imaju nego ova 2 što nemaju.

Mene iskreno bude sramota kad god odem na net i pogledam koliko sve gradova iste, malko veće, ili malko manje veličine od BG imaju svoj metro, ili ga bar grade, a mi još uvek čekamo da se poravna Merkur sa Jupiterom, da se precizira i tačna nijansa pločica i oblik gelendera na peronu poslednje stanice linije i da se obezbedi svih 500 miliona evra pre nego što uronimo prvu lopatu/krticu/bager u zemlju. Pa ništa onda, čekamo 2100. godinu. A kad dođe 2100. možemo da se pravdamo sami pred sobom i pred svetom da nam metro više i ne treba, jer populacija Beograda u međuvremenu i nije porasla nego je ostala ista ili se smanjila, te šta kog đavola ima da pravimo metro kad će nas 2300. ionako biti 500.000 manje... :roll:
 
Територија насеља Београд има 1173.000 становника (исто колико има станивника Град Загреб)
Територија урбаног Београда (јединствена целина) има 1 320.000 (оно што видиш на мапи да је све спојено)
Територија Града Београда има 1.600.000 становника
Не треба такође заборавити ни места која иако не спадају под територијом Београда попут Панчева, Нове Пазове, Шимановаца, Бановаца који природно гравитирају према њему и понашају се као приградска насеља али који су администрацијом одсечени од истог што даје ИСКРИВЉЕНУ целу слику о томе колико је град ОПТЕРЕЋЕН а то је да метрополистко подручје Београда има преко 2.000.000 милиона становника. Паметном доста.

Загреб. Сам Загреб као насеље има 800.000 становник док Град Загреб има 1.100.000. По површини доста гломазнији и самим тим ЗА САОБРАЋАЈ МНОГО ПРИЈАТНИЈИ од Београда са својим уским уличицима и набијеним зградуранима. Дакле ЗАГРЕБ ДИШЕ а Београд мора стално да га пумпају у хипербаричнној комори! Даље, цела Заграбачка жупанија која је МНОГО већа од територије Града Београда а која сада није део Град Загреба има 300.000 значи чак и када је територија Града Загреба била много већа она није имала више становника од Београда већ је имаа 1.400.000 становника.

Дакле цела та прича упоређивања Београда и Загреба једноставно не пије воду. Не износите више лажи. :kafa:
 
U tom istom ''velegradu'' preko 40 posto domaćinstava nema kanalizaciju, preko 50 posto nema trotoar, mnoga naselja nemaju ni asfaltni put, opasne, zapaljive materije se transportuju kroz tunele, nema autobuske stanice, nema nikakve prerade otpadnih voda itd, ali se mnogi umovi zalažu prvo za izgradnju metroa i u mašti pokušavaju da usporede Beograd sa Pekingom, Njujorkom i Moskvom.

Sve nabrojano, i meni prezreni grad Zagreb, ovde okarakterisan kao palanka ima.

Prema najavama lidera, gradiće se prvo najsumanutija moguća linija koja će koštati 2 milijarde evra i povezivaće ništa, ni preko čega, ni sa čim, pa se ja pitam koliki će biti broj korisnika te linije dnevno. To će ujedno biti i jedina linija u narednih 15 godina.

Samo se pitam da li je racionalnije i potrebnije te dve milijade uložiti u izgradnju nove teretnog železničkog mosta preko Dunava, novog mosta preko Ade Huje, nove autobuske stanice na NBg-u, tunela ispod Senjaka i denivelisane saobraćajnice UMP-a preko autoputa, novog mosta na Savi umesto Zarićevog i obilaznice ili će prevladati politički populizam i malograđanština, pa će se graditi metro, samo da bi se reklo da ga i velegrad Beograd ima.
 
Vrh