Šta je novo?

Metro

...и онда дођеш до теме коју просечан активан форумаш познаје толико да је свестан колико Малагурски лупета!...

Па, ако је до тога "почните већ једном", имамо Мост на Ади, грубе радове на Вуку и Прокопу, подземне пролазе на Теразијама, читав систем насеља грађених тако да се метро једног дана провуче што лакше, једноставније и јефтиније... А ако би то надоградили у дроњак линије типа Вук-Теразије и Хиподром-Жел.ст.НБГ, опет немамо целину. Свако разуман гради до краја, са циљем (читај оправданошћу, поред свега економском), и у роковима.
 
Метро је тако песма од Жељка Самарџића "у октобру бићу у новембру" прича да ја не видим шта је човек погрешно рекао... :lool:

План? Мислиш ли ти да ми знамо шта је стратегија? :dil: :lool:

А ово је само за скорашњи период а који се циклично понавља без икакве стратегије, осим у циљу добијања политичких поена и замлаћивање масе.

СУШТИНА. "Београд добија метро" by Google :violina:
3221.jpg
 
Одмах сад могу та потпишем да са оваквим стањем у граду никада неће бити метроа и неће моћи да буде изграђен, без свеобухватне реконструкције свега, од целокупне инфраструктуре до самих зграда у насељима
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=555237#p555237:33x8qdes je napisao(la):
Karlo del Ponte » 28 Jul 2018 01:01 am[/url]":33x8qdes]@MarkoMarko
Na žalost, do sada nisam našao nekog građevinskog stručnjaka, koji bi mi dao mnogo preciznije ocene.

Neozbiljno je davati bilo kakve preciznije ocene bez barem nekog idejnog resenja objekata na koje bi mogla da se da predracnska vrednost. U suprotnom je kao da kazes da auto od 4m kosta 10.000e bez da denifises da li pricas o daciji ili o mercedesu ili o ladi nivi. Iz tog razloga i ta cifra od 2M/km je po meni smesna kada metro u principu kosta 40-150 pa do 500 miliona $ po km (u proseku sa sve stanicama, vozovima, itd).

Neki smisleni redosled bi dakle bio Trasa -> Podela na objekte -> Idejno resenje objekata -> Predmer i predracun -> Dalja razrada

Ako je neko raspolozen mozemo da se igramo u tom pravcu... Da se radi kao open-source community projekat recimo linije 2 BG metroa. Svakako cak i na ovom forumu ima dovoljno ljudi sa znanjem (a mozda i voljom) da tako necemu doprinesu. Mene svakako ne bi mrzelo a i bilo bi mi interesantno. Ali se postavljaju 2 osnovna pitanja:

1) makar bila i samo dva clana u timu ni oko trase se ne bi dogovorila a kamoli nesto drugo :bash:

2) cemu to, osim da mozemo kvalitetnije da opletemo kritiku kad "strucnjaci" krenu da daju svoja resenja - sumnjam da postoji sansa da iko prihvati resenje razvijeno na internet forumima ma koliko ono bilo kvalitetno. U najboljem slucaju mozemo da se nadamo da ce neko na poziciji iz svog neznanja krenuti da gugla pa da nabasa na to! Bar je meni to bila motivacija za dosadasnje pisanje i crtanje....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=555611#p555611:1bbkz8cc je napisao(la):
SRBO » Нед Јул 29, 2018 5:16 pm[/url]":1bbkz8cc]Одмах сад могу та потпишем да са оваквим стањем у граду никада неће бити метроа и неће моћи да буде изграђен, без свеобухватне реконструкције свега, од целокупне инфраструктуре до самих зграда у насељима

Какве реконструкције? Евидентно је да се припрема терен за спајање ништа са ништа. :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=555611#p555611:36nd2j8z je napisao(la):
SRBO » 29 Jul 2018 04:16 pm[/url]":36nd2j8z]Одмах сад могу та потпишем да са оваквим стањем у граду никада неће бити метроа и неће моћи да буде изграђен, без свеобухватне реконструкције свега, од целокупне инфраструктуре до самих зграда у насељима
Управо то не разуме већина људи у Србији. Постоје 4 нивоа инвестирања:
1) Инвестиционо одржавање: капитални ремонт.
2) Санирање уских грла на мрежи, инвестиције са циљем повећања капацитета, и евентуално квалитета само на критичним деловима мреже.
3) Инвестирање у основну инфраструктуру неразвијених подручја.
4) Капиталне инвестиције у инфраструктурне мегапројекте којима се значајно побољшава квалитет. Тек ту спадају метро, аутопутеви, брзе пруге, и тек када се ослањају на све претходно.
 
Ako budemo čekali da se ispune svi ti uslovi, možemo da očekujemo metro u Beogradu 2100. godine.
 
Да су планирани да лансирају спејсшатл у орбиту досад би га за овим назововим планирањем и лансирали а не један метро. Па побогу пољубим није то астрономија да и после 50 година..добро нећемо да им припсијемо све јер су мице осетљиве 10 година они и даље разматрају шта је приоритет за Београд. Метро се користи само као "изборна застава" изнова и инова а од самог метроа нема ништа. Арче се паре за 50 фонтана (Весићеве речи), гради се оно,гради се оно једино метро стоји и онда после дође лик и говори како људи у Србији не разуму ствари. Јашта да не разуму али итекако разуму када их неко весла преко мале воде изнова и изнова. Планира се, нагледа...планира се...надгледа... па какав је то план чији се рок сваке године мења за +1 једну годину.

Г (додати на вешало мозак)
 
tzoran1

Ne znam dal si ikada imao prilike da makar i prođeš kroz Solun, a i da nisi, tu je google između ostalog :) Solun je poprilično dugačak da tako kažem, ništa neobično za primorski lučki grad, pa gradnja metroa itekako ima smisla. Inače se i od oka, za one koji su imali prilike da ga posete, može proceniti da ima mnogo više od pomenutih 300.000 stanovnika, tačnije, nešto malo preko milion stanovnika, odnosno oko 800.000 u svom urbanom delu, od čega nešto preko 300.000 nastanjuje uže istorijsko gradsko jezgro. Nije ti ni Beograd ne znam kako gusto naseljen, ako se u obzir uzme pripadajuća teritorija, pa ukupno ima oko 1.700.000 stanovnika, odnosno oko 1.300.000 u svom urbanom delu. No, metro definitvno treba i njima i nama, a njegova svrha valjda i jeste da, idući preko centralnih gradskih zona, spaja periferiju sa periferijom, a ne dva kraja užeg centra grada :)
 
Vidi ove Grke, pa je l' njima niko nije rekao da se mero ne pravi tamo gde već ima naselja nego gde tek treba da budu? I šta je ovo, ide duž najopterećinijeg saobraćajnog pravca, pa tu već ima transport ima garniture da idu prazne....
 
@Kesha
broj stanovnika pokupio sa vikipedije. Kako su ih brojali nemam pojma i verovatno si u pravu da se odnosi na uzi grad.
Poenta je su usli u prijekat metroa i uradili ga.

"Планирано је да буде оперативан крајем 2020. године, метро са Солуном од 1,5 милијарде евра ће у почетку имати 13 станица и на удаљености од 9,6 км."
 
Može i wikipedia da posluži, što da ne :wink: Solun sam posetio jedno desetak puta do sad, uključujući tu i par organizovanih turističkih obilazaka. Sećam se da su i turistički vodiči pričali da Solun ima malo preko milion stanovnika. No, poslednjih godina, u Solun samo svratim na dan, ako imam vremena, i ono što sam mogao da primetim, jeste da im gužve nikako ne nedostaju, a inače centar grada dobrim delom funkcioniše sistemom jednosmernih ulica sa po nekoliko traka. U odnosu na svoju pripadajuću teritoriju, gustina naseljenosti je, moguće i veća nego u Beogradu. Prostire su u dužinu, da tako kažem, idući uz more, pa itekako treba vremena da se prođe urbana zona grada ulicom Egnatia. Koliko vidim po mapama, upravo će metro i pokrivati glavni pravac, odnosno ići će duž cele urbane zone, što je i logično. Više od jedne linije im i ne treba, s obzirom da grad i ne ide mnogo u širinu, odnosno, nije mnogo razbacan da tako kažem.

Inače, izgleda da se već duži niz godina u Solunu gradi metro. Koliko se sećam, prve "iskopine" oko glavne ulice sam primetio mislim 2014, a možda čak i 2011 godine. Oba puta prenoćio na proputovanju. Ono, jesu malo prezaduženi, al što kažeš, bar se nešto i gradi. Verujem da nimalo naivna investicija od oko 1.5 milijardi eura neće biti uzaludna. Doprineće razvoju jedne od značajnih luka mediterana u svakom slučaju.
 
Za sredu 1.8.2018. Ukrštanje železnice i metro-a. Da i to doživite, da nekad negde javno napišem nešto pozitivno i o Prokopu.

A kada su u pitanju onih 4 nivoa investiranja, nedovršenost drugog nivoa, recimo, nikako ne znači da treba napustiti treći. Razumna društva imaju sva 4 nivoa investiranja prisutna istovremeno. Ali nikako i nikada ne srljaju u 200 na sat Beograd - Budimpešta dok je srednja tehnička brzina na železničkoj mreži 62km/h, a plate ispod 1000evra, autoputeve za Makedoniju i Bugarsku, gde nema dovoljan obim saobraćaja, dok se lokalni i regionalni putevi raspadaju, metro dok su tramvaj i BG:VOZ na vrlo niskom nivou... Opravdane investicije u kategoriji kapitalnih su nova trasa pruge Stalać-Đunis, autoputska obilaznica Beograda, Spoljna magistralna tangenta sa izdvojenim koridorom za javni prevoz, recimo, ali ne ovo što se sada radi.

I pre nego što me prozovete protivnikom metro-a, zato što ga u ovom trenutku ne smatram prioritetom, podsetite se bar dela "ako" koje sam svih ovih godina pisao.
 
Из текста...
Da podsetimo, početak gradnje metro-a je odložen za 2027. dok je prioritet dat drumskim tunelima i mostovima.

A онда ће се 2027 наћи нови "разум" који ће рећи да Београду тада не треба метро и померити за 2050 годину. До тада Београд може да цркне. :mrgreen:
 
Bio sam u Solunu pre 15 dana, već sam pisao o tome koliko smisleno prave metro. Jasno je da im je EU finansijer, a u konozrcijumu koji gradi metro su i domaće firme.

Očigledno je da su i Bugari i Grci profitirali od EU u pogledu metroa, tako mi izgleda da ćemo ga i mi graditi tek kad EU stisne da se francuzi opare na izgradnji istog. Do tada mrka kapa, i busevi GSP-a nam ne ginu.
 
Bolje da ne stiskaju , jer smo ga u suprotnom "ugasili". Ideja da se umesto tramvaja postavi metro , uopšte mi se ne sviđa. Mnogo više mi se sviđa kako je u drugim gradovima , i jedno i drugo.
 
Za razliku od Soluna, u kojem jedna linija metroa rešava skoro u potpunosti javni, masovni prevoz, u Beogradu bi bilo neophodno izgraditi najmanje 7 linija metroa koje bi činile metro sistem koji bi pokrio najveći deo grada ili najmanje 3 linije kako bi uopšte metro postao deo masovnog prevoza građana. Sa jednom linijom, pa taman i da je ona najlogičnija, se ne bi rešilo ništa. Čak ni sa dve linije, metro ne bi koristilo dnevno više od desetak posto građana. Uzmimo u obzir samo procenat građana koji koristi automobile za lični prevoz ( a ta grupa ne bi koristila metro taman i da se izgradi ceo sistem ), pa penzionere, nezaposlene, decu, one koji rade kod kuće ili u neposrednoj blizini itd, što sve ipak govori da zaista nema stvarnih potencijala da se sada započne izgradnja metro sistema ( verujem da sam jedan od retkih forumaša koji to smatra, ali razmislite dobro ). O finansijskoj situaciji tek ne treba da razglabamo.

Slično sam pisao i na temi o modernizaciji železnice, pošto smatram da je potpuno sumanuto ulagati tolike pare u brzu prugu Beograd- Budimpešta.

Verujem da je ispravna ideja da se prvo ulaže u dalju izgradnju UMP-a, SMT-a, mosta preko Ade Huje, novog teretnog železničkog mosta, novog mosta preko Save uz planiranje da preko tih mostova jednog dana ipak pređe metro.

P.S. Svi koji maštaju da će Beograd jednog dana, u narednih nekoliko decenija imati pravi, teški metro sistem, ispod Save i Dunava poput onog u Parizu, Njujorku ili Moskvi treba da prestanu sa maštanjem. To se neće desiti. U najboljem slučaju imaćemo kombinaciju nadzemnog i podzemnog metroa koji će većina doživljavati više kao tramvaj i neće ga ni smatrati pravim metroom.
 
Ne postoji "pravi" i "nepravi" metro. Realno što nam treba su 2-3 linije i koje ćemo dobiti za najkasnije 100 godina i to je to. Ali 7 linija zaboravi.
 
Ni 2-3 linije ne rešavaju javni prevoz, kao što mnogi priželjkuju da metro u budućnosti predstavlja osnovni i najznačajniji vid prevoza. U tom slučaju bi opet značajno više korisnika gradskog prevoza koristilo autobuse, nego metro.

Za ''pravi metro'' mnogi smatraju striktno podzemni metro, mada znam da to nije ispravno.
 
Три добро трасиране линије метроа, са три линије БГ воза би доста растеретили БГ превоз. + кад би се трамвај учинио ефикаснијим на уским грлима.
 
Pokušavao sam da se nadovežem na prethodne postove. Izgradnja metroa ni u kojoj formi, odnosno broju linija i tipu nije ekonomski opravdana kod nas. Pokušajmo da procenimo koliki bi bio period otplate za izgradnju samo 3 linije metroa koje bi kod nas verovatno koštale 5 milijardi evra sa mesečnom cenom karte za zaposlene od 25 evra, za studente 10 evra, za penzionere 5 evra godišnje, kolike su sad i uz verovatno 30 posto populacije koja ni ne kupuje karte, pa se ''švercuje', a da pri tom te 3 linije ne bi koristilo sigurno više od dvadesetak posto građana Bg-a, ako i toliko'?

U tom slučaju, Malagurski je donekle u pravu kad kaže: počnite da gradite, pa dokle dogurate.... iako je to suprotno bilo kakvoj ekonomskoj logici i zdravom razumu.

Za razliku od metroa, investiranje u automobilsku infrastrukturu je itekako rentabilno, jer od cene goriva u Srbiji, 74 posto čine akciza i PDV što se sliva direktno u budžet, pa je i ekonomski opravdanije tu ulagati. Ne kažem da je sa društvenih, zdravstvenih i urbanističkih aspekata bolje, ali je prosta ekonomska računica tu prva koja će se gledati.

Jedino što zaista može da pokrene izgradnju metroa je čist politički populizam i/ili primoravanje i uticaj moćnih zemalja koje žele da uposle svoje kompanije, poput Francuske, kao i povećavanje atraktivnosti neizgrađenog zemljišta, na kojem političke grupacije žele u budućnosti da grabe profit za sebe, poput BnV-a, Makiša, Luke Beograd, što je sve pogrešno.
 
Повећавањем друмске инфраструктуре се само повећава број аутомобила, али не и ефикасност масовног превоза путника. Метро треба да смањи гужве у аутобусима, као и њихов број на улицама, и све трошкове који иду уз њих.
 
Vrh