Bila bi, isto kao i novi zel cvor sto je zavrsen, sve sa Prokopom. U ovoj drzavi ne postoji nesto sto se zove dugotrajno planiranje i ravoj, nema nikakve sigurnosti, nema stabilnosti, da bi to tako moglo. Sve se radi na "o ruk metodu". Tako da se metro nece ni poceti da se gradi, dok se kompletna sredsva za prvu linju ne obezbede, iz nekog kredita ili kako god. Da se i novi zel.cvor tako radio, da je uzet kredit na 40 godina, izgradio bi se za 10, i sada ne bi se prosipala "mudrost" na temu Prokop.
Da se kratko vratim na temu nadzemna/pozdezma deonica metro, cisto da radi istiine dodam par stvari. Jeste da je podzemna deonica skuplja od nadzemne, ali treba voditi racuna, da ukoliko se pravi nadzemna stanica, ona je viljiva, utice na izgled grada i mora imati neke i estekste kvalitete. Zavisno od materijala i dizajna zavisi i cena stanice. Zanimljivo bi bilo videti predracunsku vrednost za tramvajsku/lrt stanicu na vijaduktu kod petlje radnicka, od koje se odustalo.
Meni je bila zanljiva i ideja, metro trase u poluukopu dubine 2m, pa bi se na mestima raskrsnica spustala ispod sa stanicom. Medjutim to je ovde nazvano rollercoaster zbog tih spustanja ispod raskrsnica. Prednosti toga je da stanice ne moraju biti skupe, jer se radi metrdom cut&cover, nema skupih instalacija ventilacije, protivpozarnih sistema i drugih odgovarajucih sistema neophodnih za potpuno podzemnu varijantu, laka evakuacija u slucaju nezgode, jeftinija gradnja, ne utice puno na gradsku strukturu...
U svakom slucaju mislim da treba sve izvagati, pogledati sve opcije, staviti na pipir sta se dobija, sta gubi i kolika je cena za svaku pojedinacnu varijantu, pa napraviti kompromis. Ako bude iko i malo strucan odlucivao o trasi i njenim karakteristikama.