[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536069#p536069:oz5oe7pa je napisao(la):
markomarko » 06 May 2018 06:42 am[/url]":oz5oe7pa]
@Delija: Gradjevinski radovi su samo jedan deo cene, naravno. Ali kad dodas jos sisteme ventilacije, hidroizolacije, odimljavanja, osvetljenja, eskalatore, izadje tunel 2x skuplji sigurno - elokventije je to objasnio milanche na prethodnoj strani.
Е? Баш сигурно? Занимљиво. Ајмо редом.
Вентилација/климатизација - Скупље и неекономичније током експлоатације и то драстично код случаја надземних, покривених станица. Ако узмемо у обзир оно што си поставио доле систем одмиљавања би био мање-више исти с том разликом што би током целог лета и пролећа морао да имаш бесан систем климатизације како нам путници не би поцркали у том новобеоградском пластенику. Претпостављам да си био у некој подземној станици - Клима током летњих месеци је најпријатнија могућа без икаквог расхлађивања a ветилацију врши сваки воз који прође.
Хидроизолација - Ајде, можда и једина предност надземне станице. Но фенси надземна станица са композитним материјалима, металним шитовима, светларницима... - мора да има јако скупу хидроизолацију. Поврх свега, и та станица стоји на гомили бетона фундираног, у случају НБГ-а десетинама метара у дубину.
Осветљење - исто у оба случаја али занемарљива ставка.
Ескалатори - Цитираћу тебе:
Imas 2 stepenista, 2 lifta, peron, nadstresnicu i voila
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536069#p536069:oz5oe7pa je napisao(la):
markomarko » 06 May 2018 06:42 am[/url]":oz5oe7pa]Uzmi jos u obzir da su nadzemene stanice meni mnogo elegantije i prijatnije od podzemnih sarkofaga dubokih stanica.
Узео сам у обзир да су теби надземне, шарене, металне конструкције 7-10м изнад земље а на масивним бетонским стубовима елегантнији и пријатнији у простору од мале, често лепо дизајниране и неупадљиве надстрешнице за улаз у подземну станицу. И у овој дискусији нема никакве приче о дубоким станицама. У случају НБГ-а ради се о станицама у којима су перони на -8м.
А ти узми у обзир да у свету постоји буквално на стотине лепих и познатих подземних станица од Будимпеште, преко Москве, Петрограда, Стокхолма, Париза, Њујорка...И само пар надземних метро станица вредних помена од којих ти је она која ти вероватно прва пада на памет јер је најраскошнија и најскупља - У Дубаиу, скоројевићко, безлично, типско смеће.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536069#p536069:oz5oe7pa je napisao(la):
markomarko » 06 May 2018 06:42 am[/url]":oz5oe7pa]Nekako osecaj kad svaki dan kad krenes na posao u podzemlje nosi sa sobom neki ozbiljan nivo depre...
Да, по целој тој подземној метро Европи све сами депресивци а у бг гсп фурунама све ведра лица пуна живота и спремна за нове радне победе.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536069#p536069:oz5oe7pa je napisao(la):
markomarko » 06 May 2018 06:42 am[/url]":oz5oe7pa]Pa nije to klasicni sinski sistem sa vozovima iz 19. veka pa da klopara voz celu noc - napredovala je malo tehnologija. Ili jos bolje, umesto vozova koristis autonomna vozila sa gumama i elektropogonom koja su prakticno necujna pa si resio i taj problem:
http://belgradealternativemetro.wordpress.com/
На овом форуму су ЛРТ гумењаци консензусом одбачени као вероватно најгоре могуће решење.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536310#p536310:oz5oe7pa je napisao(la):
Пантограф » 07 May 2018 02:55 pm[/url]":oz5oe7pa]Али како је 19. век за нама, то се више тако не гради, већ овако некако:
http://www.metro-rennes-metropole.fr/ac ... /le_viaduc
Оде ти она уштеда на грађевинским радовима од 25% у случају надземне деонице на оплату потребну за овакве стубове и греде.